לשים קץ לרשלנות רפואית: כיצד לפעול ולקבל את הפיצוי המגיע לכם!

עודכן 27 אפריל, 2024

האם אתם או אדם אהוב סבלתם עקב רשלנות רפואית? אתם לא לבד!
למרבה הצער טעויות רפואיות הן שכיחות למדי, ועלולות להיות להן השלכות הרסניות עבור החולים ובני משפחותיהם. בנוסף לנזק פיזי, רשלנות רפואית עלולה לגרום לטראומה רגשית, עומס כלכלי ואובדן אמון במערכת הבריאות.
לפעמים, אנחנו עשויים להרגיש שמקרים כאלה לעולם לא יקרו לנו, אבל האמת היא שכן – אף אחד לא חסין לטעויות.

[בדקו זכאות לפיצויים של עד מאות ואף מליוני שקלים באופן מיידי. לחצו כאן]

העובדה מצערת היא, כי למרות שנפגעי רשלנות רפואית עשויים להיות זכאים לפיצויים העשויים להגיע למאות ואף מיליוני שקלים, רבים אינם מממשים את זכותם החוקית והמשפטית. לפי הערכות רק אחוז קטן מאלה שנפלו קורבן לרשלנות רפואית מגיש תביעה בפועל. הסיבות לכך מגוונות ומשתנות. החל מהעובדה שחולים רבים ובני משפחותיהם עשויים אפילו לא להיות מודעים לכך שהתרחשה רשלנות, או שהם לא מבינים את היקף הנזק שנגרם ועד לכך שרבים פשוט אינם מודעים לזכויותיהם או חוששים לנקוט בצעדים משפטיים נגד הרופא או בית חולים.

 

זכאות לפיצויים מרשלנות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 22,472 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות לקבלת פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

***חשוב לציין: רלוונטי רק במקרים שהרשלנות הרפואית קרתה ב-7 השנים האחרונות.

 

מהי בעצם רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות, זה שטיפל בכם (או עדיין מטפל) – רופא, אחות, טכנאי או כל איש צוות בבית החולים, אינו מצליח לספק לכם את רמת הטיפול המצופה בתחומו או במילים אחרות לא עמד ב"סטנדרט" הטיפול המתאים. סטנדרט הטיפול מתייחס לרמת הטיפול והמיומנות שמטפל סביר מספק בנסיבות דומות. אם המטפל חורג מסטנדרט זה של טיפול וגורם נזק למטופל (שזהו תנאי מהותי), הדבר עלול להיחשב לרשלנות רפואית. 

 

הכרה ברשלנות רפואית

רשלנות רפואית עלולה לכלול אבחנה שגויה, טעויות ניתוחיות, טעויות תרופתיות, אי אבחון, אי קבלת הסכמה מדעת ועוד. לרשלנות רפואית עלולות להיות השלכות קלות או חמורות על המטופלים: החל מפציעה, מחלה, בעיות בריאות ארוכות טווח כגון נכות ואפילו מוות.

מקרי רשלנות רפואית הם לרוב מורכבים ויכולים לכלול גורמים רבים ושונים, לרבות ההיסטוריה הרפואית של המטופל, אופי הפציעה או המחלה והפעולות הספציפיות של הגוף המטפל.

 

הנה כמה דוגמאות למקרים נפוצים של רשלנות רפואית: כיצד הם מתרחשים ומהן ההשלכות למטופלים?

אבחון שגוי או אבחון מושהה: כאשר לא מצליחים לאבחן את הבעיה/מחלה נכון או לא מצליחים לאבחן בזמן, זה עלול להוביל לנזק חמור או אפילו למוות. לדוגמה, אבחון מושהה של סרטן עלול לגרום לכך שהחולה מפספס אפשרויות טיפול קריטיות. מדובר לעיתים בחלון זמנים צר מאוד המשפיע על סיכויי ההישרדות.

שגיאות ניתוחיות: טעויות שנעשו במהלך הניתוח, כגון ניתוח בחלק הגוף הלא נכון, השארת כלי ניתוח בתוך המטופל, או פגיעה בעצבים או איברים, עלולות לגרום לסיבוכים חמורים ולהשלכות ארוכות טווח עבור המטופל.

שגיאות במתן תרופות: מתן תרופה שגויה או מינון שגוי עלול לגרום לנזק חמור, כגון תגובות אלרגיות, אינטראקציות עם תרופות אחרות או נזק לאיברים.

פציעות לידה: כאשר לא ניתן טיפול הולם במהלך חודשי ההריון, הצירים או הלידה עצמה, זה עשוי לגרום לפציעות חמורות לתינוק, כולל נזק מוחי, שיתוק מוחין, או אפילו מוות.

שגיאות בהליך ההרדמה: טעויות שנעשות במהלך מתן הרדמה, כגון מתן יתר או מעט מדי חומר הרדמה, עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך או למוות.

 

אם נתקלתם באחת מהבעיות הללו –  ייתכן שיש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית. אז קדימה לתבוע?! זהו, מסתבר שזה לא תמיד כזה פשוט.

אין זה נדיר שמי שחווה רשלנות רפואית יהסס לפנות להליך הגשת התביעה. התהליך עצמו עשוי להיראות מרתיע ומפחיד, והסיכוי להתמודד עם אנשי מקצוע רפואיים ו"סוללת" עורכי הדין שלהם לרוב מאיימים מדי. מה שאומר שגם כאשר אתם מבינים שעשויה להיות לכם עילה לגיטימית לתביעה, זה נורמלי לחוות תחושות של ספק וחרדה.

 

מכשולי הרשלנות הרפואית: מדוע רבים מוותרים על הגשת התביעה?

הגשת תביעת רשלנות רפואית היא משימה לא פשוטה כלל וכלל, ויש מספר גורמים שמונעים מאנשים לבקש את הצדק והפיצוי המגיע להם. אחד המכשולים המשמעותיים ביותר היא העלות, שכן חשבונות רפואיים, אבדן שכר והוצאות אחרות, בין היתר, הוצאות משפטיות – כל אלה עלולים להצטבר במהירות, ולהשאיר אנשים ומשפחות שלמות להיאבק "לסיים את החודש".

בנוסף לחששות הכספיים, האגרה הרגשית של רשלנות רפואית יכולה להיות עצומה, ולעיתים אף כבדה יותר מהנזק הכלכלי גרידא. ההתמודדות עם ההשלכות של רשלנות רפואית עלולה להיות טראומטית, והמחשבה על הצורך לחיות מחדש את החוויה באמצעות הליכים משפטיים היא קשה, לעיתים קשה מנשוא.

מכשול משמעותי נוסף היא הבירוקרטיה הכרוכה בכך. כמו בהרבה דברים נוספים. "קורבנות" רבים עשויים להרגיש המומים או מאוימים מהסיכוי לנווט את ההליך המשפטי לבדם ובעצמם.

 

אל תוותרו – התגברות על מכשולים בעזרת אנשי מקצוע משפטיים מהימנים

עם כל זאת ועל אף הקשיים הרבים הקיימים, חשוב לזכור שאתם בהחלט לא לבד במערכה! רבים וטובים אחרים התמודדו עם מכשולים דומים והתגברו עליהם. החדשות הטובות הן שישנם משאבים זמינים שיעזרו לכם לכל אורך התהליך, ישנם אנשי מקצוע שייקחו אתכם יד ביד וילוו אתכם בכל שלב ושלב.

זה אמנם טבעי להרגיש היסוס או אי ודאות, אבל לצד זה חשוב לעשות מעשה ולדרוש את הפיצוי המגיע לכם. גם בשבילכם וגם בשביל המטופלים העתידיים.

 

פנייה לליווי משפטי ממומחים בתחום יעזרו לכם להפיג חלק גדול מהלחץ וחוסר הוודאות.

בעזרת משרד עו"ד מקצועי ומנוסה, אתם יכולים לרדוף אחרי הצדק ולחייב את האחראים לנזקים שלכם לשאת באחריות. משרד עו"ד נכון ידע להציע לכם את המומחיות והתמיכה הדרושים כדי לנווט את ההליך המשפטי ולבנות תיק חזק עם מיטב הסיכויים לזכות בו.

 

3 צעדים שיש לנקוט במקרה של רשלנות רפואית:

אם אתה סבורים שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית, יש לנקוט במספר צעדים:

בראש ובראשונה עליכם לפנות לטיפול רפואי כדי לטפל בכל עניין בריאותי בהתאם לדחיפות.

הצעד השני הוא לאסוף ולרכז את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים הקשורים לטיפול.

 

לסמוך על המומחים: מציאת משרדי עורכי דין תומכים ומנוסים לתביעות רשלנות רפואית

הצעד השלישי הוא  – ליצור קשר עם משרד עו"ד מנוסה העוסק ברשלנות רפואית שיוכל לקבוע אם יש לכם תביעה. בהנחה שעורך הדין קבע שיש לכם עילה לתביעה, או במילים אחרות שיש לכם "קייס", השלב הבא הוא הגשת תביעה.

 

2 דברים שחשוב לכם לדעת:

הזמן הוא גורם מהותי בכל הנוגע להגשת תביעת רשלנות רפואית. קיימת מגבלת זמן, והמתנה ארוכה מדי עלולה לגרום לחילוט זכותכם לתבוע פיצויים. במילים אחרות, בתביעות רשלנות חלה התיישנות של 7 שנים, ולכן מומלץ להגיש את התביעה בסמוך לאירוע הנזק ומוקדם ככל הניתן.

קבלת הכוונה משפטית ממומחה בתחום זה יכולה לעזור להבטיח לכם שתעמדו בכל המועדים הנדרשים ולבנות תביעה חזקה לצדק.

הדבר השני – אין די ברשלנות כשלעצמה כדי לזכות בתביעה, רק אם הרשלנות גרמה לנזק ניתן יהיה לקבל פיצוי. ולכן רק עורך דין המתמחה בתחום זה יוכל לבחון את הדברים לאשורם ולייעץ לכם אם וכיצד לפעול. עבור מי שאינו בעל הידע והניסיון (הרפואי והמשפטי) הדרוש קשה למאוד עד בלתי אפשרי לקבוע אם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

 

עורכי הדין במשרדנו בעלי ניסיון של שנים בטיפול בתביעות רשלנות רפואית.

לעורכי הדין שלנו יש הבנה עמוקה של כל החוקים הרלוונטים לרשלנות רפואית והם יעזרו לכם להשיג את הפיצויים שאתם זכאים להם.

עורכי הדין שלנו יעזרו לכם להתגבר על כל אחד מהקשיים שמעכבים אתכם. בין אם זה סיוע בפניה לחברות המעמידות מימון לתהליך התביעה ובין אם זה ניהול הניירת הסיזיפית, הגשת כל המסמכים הנדרשים וניהול המשא ומתן.

אנו יודעים שהתמודדות עם רשלנות רפואית יכולה להיות חוויה מתסכלת ומפחידה, ואנו כאן כדי לתמוך בכם בכל שלב.

 

מהרו להתחיל את התהליך – בתביעות רשלנות חלה התיישנות

בתביעות רשלנות רפואית חלה התיישנות. בכדי להימנע מהתיישנות ועל מנת שתהיה אפשרות לעשות שימוש בכספי הפיצויים בהקדם האפשרי, כדאי להתחיל את תהליך ההתייעצות קרוב ככל הניתן לאירוע אנו מציעים בדיקה ראשונית ללא עלות כדי לעזור לכם לקבוע את האפשרויות המשפטיות שלכם. צרו איתנו קשר עוד היום כדי לעשות את הצעד הראשון. מעל 22,472 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות לקבלת פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

זכאות לפיצויים מרשלנות
עינת מילר
בדיקת זכאות לפיצויים מרשלנות רפואית
בחר את קבוצת גילך