לאלפי ישראלים שזכאים לביטוח סיעודי מגיע פיצוי שיכול להגיע עד למאות אלפי שקלים מחברות הביטוח

עינת מילר
עודכן 29 אפריל, 2024

מצאתם את עצמכם מול חברות ביטוח במאבק לממש את כספי הביטוח הסיעודי? חברות הביטוח מערימות קשיים ויש רק דרך אחת לנצח. במיוחד בתקופה זו, המשמעות הכלכלית לכך יכולה להיות עצומה ולאפשר לקרובים לכם לחיות בכבוד.

[לחצו כאן לבדיקת זכאות ומימוש כספי הביטוח הסיעודי]

משרד האוצר חושף כי עלות הטיפול בבן משפחה סיעודי יכולה להגיע ל-20,000 שקל בחודש ואף יותר, גמלת הסיעוד מביטוח לאומי בקושי מכסה חמישית מהסכום הזה.

חברות הביטוח הסיעודי – נגדכם או בעדכם?

כשמצטרפים לביטוח הסיעודי תהליך המימוש נשמע פשוט, בפועל התהליך מתיש וקשה, חברות הביטוח מנצלות כל שגיאה ותירוץ, בכדי לסרב לממש לכם את הפוליסה.
 בהתמודדות מול חברות הביטוח חשוב לקבל עזרה מעורך דין בקיא בתחום,\ המכיר ומתמחה בתחום הביטוח הסיעודי וכן את חברות הביטוח ויעזור לכם להתמודד מול מגוון הכלים העומד ברשותן , בכדי לא לשלם את המגיע לכם.

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 14,163 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן לבדוק היתכנות לקבלת פיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

נטל המשפחות

ברוב המקרים המשפחה הקרובה של החולים הסיעודיים מוצאת את עצמה נושאים בנטל משולש – פיזי, מנטלי וכלכלי, חברות הביטוח לוקחות את המשפחות למלחמת התשה, כאשר האינטרס של חברות הביטוח הוא למנוע ולעכב תשלומים ככל שניתן, עד שיהיה מאוחר מדי.

בדרך כלל טענות הדחייה של חברות הביטוח הינן: מקרה הביטוח לא מתקיים; אי גילוי; מקרה הביטוח "נופל" בחריגים לפוליסה; טענות טכניות; התיישנות וכדומה…

ניקח לדוגמא את טענת הביטוח: " מקרה הביטוח אינו מתקיים" – כלומר הלקוח אינו סיעודי – בכדי לקבוע אם הלקוח הינו סיעודי או לא – חברת הביטוח משתמשת במבחן התלות – מבחן התלות נועד לבדוק את רמת תפקודו של אדם הטוען שהוא סיעודי אך חברות הביטוח הפכו אותו לכלי שימושי לחמוק מתשלומי הקצבה. המבחן דורש מהמבוטח להוכיח, כי הוא זקוק לטיפול סיעודי והוא אינו מסוגל לבצע פעולות יומיומיות פשוטות.

קריטריונים

בכדי להיחשב סעודי בעיני חברות הביטוח, המובטח חייב להוכיח שאינו מסוגל לבצע לבד שלוש או יותר מהפעולות הבאות: הלבשה, רחצה, שליטה על הסוגרים מעבר בין מצב ישיבה לעמיד, ניידות בין מקומות, הזנה ושליטה על הסוגרים.

אופציה נוספת המגדירה אדם כסיעודי הינה תשישות נפש קשה עד כדי פגיעה ביכולות הקוגניטיביות. בדרך כלל תשישות נפש כזו נובעת ממחלות כמו אלצהיימר או דמנציה המחייבות לווי ברוב שעות היממה. האבחנה נעשית ע"י רופא פסיכוגריאטר, באמצעות מבחן מיני-מנטל הבודק התמצאות בזמן ובמקום, קשב וחישוב, קליטה וחזרה על מילים, העתקת מצולעים ויכולת שפתית

לסיכום

מעל 40% מהתביעות שמוגשות נגד חברות הביטוח נדחות.ברוב המקרים חברת הביטוח שולחת רופא מטעמה לבדוק את המבוטח ואף שולחת חוקרים פרטיים, בכדי להוכיח, כי המבוטח אינו עומד בקריטריונים שצוינו מעלה.

רבים המקרים בהם הרופא של חברת הביטוח, לא מאשר את הממצאים הרפואיים בגינם הוגשה התביעה או שהחוקרים הפרטיים מתעדים איזה רגע שבו נראה, כי החולה הסיעודי מתפקד ללא קושי והתביעה נדחית.

במידה וחברת הביטוח דחתה את התביעה מומלץ להיוועץ באיש מקצוע כגון עורך דין – בכדי לבדוק את האופציות הרלוונטיות לערעור על החלטת חברת הביטוח.

חשוב לא לפנות לחברות הביטוח אחרי הדחייה שכן חברות הביטוח ינצלו כל פרט בפנייה שלכם בכדי להרחיב את טענותיה לדחייה. משמעות הדחייה יכולה לעלות לכם בעוד עשרות אלפי שקלים ובזבוז זמן יקר המקרב את התיישנות הפוליסה.

בכדי שתקבלו את הקצבה הסיעודית המגיעה לכם' חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום לפני שמגישים את תביעת הסיעוד לחברת הביטוח, בכדי לקבל הכוונה והבנה איך להגיש את התביעה בצורה נכונה ומדויקת.

הסיוע שתקבלו מאנשי המקצוע תאפשר לכם להתמודד מול הגורמים של חברות הביטוח בצורה הטובה ביותר ותגדיל את הסיכויים שלכם והקרובים אליכם לקבל את העזרה והתמיכה המגיעה לכם.

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 14,163 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן לבדוק היתכנות לקבלת פיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

בדיקת היתכנות לקבלת פיצויים
עינת מילר
בדוק אם נוכל לסייע לך בקבלת פיצויים
בחר את קבוצת גילך: