במקום להוזיל, היא מייקרת: הכירו את הרפורמה החדשה בביטוח

עודכן 28 אפריל, 2024

בחודש אוקטובר 2023 נכנסה לתוקפה רפורמת הבריאות של משרד האוצר, בטענה שהיא צפויה לעשות לכם סדר בראש ובכיס. יחד עם זאת, אל תתנו לטרמינולוגיה להטעות אתכם: הרפורמה נועדה לחסוך כסף לקופות החולים – על חשבון הבריאות שלכם.

[לחצו כאן כדי לקבוע פגישה ולהבטיח את זכויותיכם]

ביום 1.10.2023 נכנסה לתוקף רפורמה במשרד הבריאות, שמטלטלת את הענף – ולא במובן החיובי של המילה. על פי הודעת משרד האוצר, תורכב הרפורמה משני מהלכים עיקריים. במסגרת המהלך הראשון, שנכנס לתוקף כבר באוקטובר, נקבע כי מי שמעוניין לרכוש פוליסת ביטוח פרטי, צריך לרכוש ראשית ביטוח לניתוחים, השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, וביטוח תרופות מחוץ לסל הבריאות. רק לאחר מכן, ניתן יהיה לרכוש כיסוי ביטוחי לפרוצדורות נוספות.

 

זכאות לבדיקה והבטחה של התנאים שלך בביטוחי הבריאות תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 36,943 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה של ביטוח הבריאות, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

מה הסיבה לכך?

המטרה של שלב זה של הרפורמה היא לעשות סדר שיאפשר לכם להימנע מכפילויות ברכישת פוליסות ולקבוע סדר עדיפויות.

בנוסף, שופרו במסגרת המהלך הראשון של הרפורמה הכיסויים הביטוחיים עבור פרוצדורות שונות כמו ייעוץ עם רופאים מומחים, בדיקות הריון, בדיקות CT ו-MRI וכן הלאה. לבסוף, הרפורמה מחייבת את חברות הביטוח לתת הנחות מובנות למשך עשר שנים. זאת, לעומת הנחות ל- 3 שנים שניתנו בעבר והובילו להפסדים.

 

נשמע לא רע – מה הקאץ'?

אל תתנו לחלקה הראשון של הרפורמה להטעות אתכם. נראה שמשרד האוצר כלל אינו מתעניין בבריאותם של המבוטחים, אלא מעדיף לרפד את כיסיהן של קופות החולים על חשבון חברות הביטוח והאזרחים.

 

תרחיבו

בחודש יוני 2024 צפוי להיכנס לתוקף המהלך השני ברפורמה, והוא עומד לעלות לכם הרבה מאוד כסף ואף לפגוע לכם בבריאות. במסגרת מהלך זה, יידרשו חברות הביטוח להעביר את כלל המבוטחים הקיימים שלהם אשר מחזיקים בפוליסות ניתוחים מהשקל הראשון שנרכשו בשנת 2016 ואילך לכיסוי משלים שב"ן לניתוחים. במילים אחרות – רציתם להבטיח את הבריאות שלכם ורכשתם פוליסת ניתוחים מהשקל הראשון? את משרד האוצר זה לא מעניין ואתם צפויים ל'שנמוך' משמעותי.

 

ובעברית?

קופות חולים מעניקות כיסוי משלים אשר כולל שירותי בריאות נוספים (כלומר, שב"ן), שמאפשרים ביצוע ניתוח אך כרוכים בהשתתפות עצמית, היקף מוגבל של נותני שירותים ושלל רעות אחרות. לכאורה, טוענים במשרד האוצר שמטרת הרפורמה היא למנוע מצב של כפילות, בו משלמים ישראלים רבים פעמיים בעבור מוצר זהה.

אף על פי כן, המטרה האמיתית של הרפורמה היא להיטיב עם קופות החולים, שייהנו מההפקר, ויעניקו שירות גרוע בהרבה עבור מבוטחים שבחרו בעצמם מראש בפוליסה יקרה ומקיפה בהרבה. במילים אחרות, בכסות של שמירה על הכיס של המבוטחים, הרפורמה החדשה צפויה לפגוע לכם גם בכיס וגם בבריאות.

והכי גרוע? המעבר מפוליסת הביטוח המלאה מהשקל הראשון לפוליסת משלימת שב"ן צפויה להתרחש באופן אוטומטי. כן – לא שואלים אתכם.

 

ומה אנחנו יכולים לעשות?

חשוב מאוד לקבוע בהקדם פגישה עם מומחה על מנת להימנע מפגיעה בכיסוי הביטוחי ובהרעת התנאים המשמעותית שצפויה הרפורמה להביא עמה. צרו קשר עוד היום לקביעת פגישה והבטחת התנאים שלכם.

 

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

רפורמה בביטוח הבריאות
עינת מילר
בדיקת התאמה להבטחת זכויותיכם
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה