במיוחד בזמנים אילו: עברת פציעה או מחלה? ייתכן והמדינה חייבת לך כסף

עודכן 19 מרץ, 2024

במיוחד עכשיו, כאשר אנשים נמצאים בבעיות כלכליות בעקבות המצב – כל סכום כסף שיכול להכנס הוא חשוב. מדובר בסכומים שלא פעם מצטברים למאות אלפי שקלים, והם משמעותיים – באמת, במיוחד במקרה של אבדן כושר עבודה.

 

אם קרתה לכם תאונה, אם אתם סובלים מתופעות בריאותיות שפוגעות באיכות החיים שלכם או ביכולת שלכם להשתכר – התמודדות עם ביטוח לאומי מצריכה בירוקרטיה מייאשת ופקידים שמבקשים עוד ועוד טפסים. במיוחד בתקופה הנוכחית, כאשר אנשים עומדים בפני אתגרים כלכליים לא פשוטים, כל סכום כסף שיכול להכנס הוא קריטי וחשוב לא לפספס את ההזדמנות לקבל אותו.

חשוב לדעת שישנן אופציות רבות לקבלת כסף שמגיע לכם ממגוון מקורות: ביטוח לאומי, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, פטור ממס הכנסה, סיעוד ועוד. כעת מה שנותר לעשות על מנת לברר האם מגיע לכם כסף הוא לבצע שיחת טלפון פשוטה לבירור.

 

זכאות להחזר כסף מהמדינה תלויה במספר גורמים, כמו אם אתה סובל מפציעה או מחלה. מעל 34,243 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להחזר כספי מהמדינה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת החזר כספי על ידי בחירת הקבוצה שאתה שייך אליה:

 

 

לפניכם – עשרת העובדות שחשוב שתדעו אם מגיע לכם החזר, תשלום, תמיכה, או פיצויים מביטוח לאומי

 

1 – הכרה בזכויות הרפואיות המגיעות לך הן הליך שדורש ידע וזמן – זה לא מפתיע, שההליך הבירוקרטי של הכרה בזכאות לקבלת תשלומים או פיצויים מביטוח לאומי הוא הליך ארוך ומתיש – מטרת הליך זה לוודא כי כל המסמכים, חוות הדעת והאישורים הנדרשים נאספים וכי רק אלה שמגיע להם ליהנות מזכויות אלה אכן ייהנו מהן. ביחד עם זאת, אלה מבינינו שהם זכאים לפיצויים או תשלומים מוצאים את עצמם לא פעם מותשים מול דרישות המערכת, ולכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו להקל, לזרז, להשיג את המסמכים וחוות הדעת הנדרשות, ולהבטיח שתיק הבקשה שלכם מנוהל באופן מיטבי.

 

2 – זמן הוא גורם משמעותי בניהול התביעה שלכם – ככל שהגשת התביעה לקבלת תשלומים או פיצויים נערכת במועד סמוך יותר להיווצרות המצב הרפואי, המחלה או הפציעה – כך הסיכויים לנהל את התביעה, להשיג את המסמכים ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות עקב הפציעה, הם גבוהים יותר. עיכובים בהגשת התביעה עלולים לגרור שלילה של חלק מהזכויות הרפואיות המגיעות לכם, או אף של כולן. אם עקב המצב הרפואי אתם מתקשים לנהל לבדכם את התביעה – אתם זכאים להיעזר בבן משפחה שיפנה לרשויות במקומכם.

 

3 – אם נקלעתם למצב בריאותי אשר אינו מאפשר לכם להמשיך לעבור ולהשתכר כבעבר – דעו כי ייתכן שמגיע לכם פטור מתשלום מסים (חלקי או מלא). חשוב לבחון את הזכאות לפטור כזה, אשר מהווה עוד מקור לחיסכון והגדלת ההכנסות במקרה שאכן הבעיה הרפואית מקנה זכות לתשלום מסים מופחת.

 

4 – מה שחשוב הוא יכולת התפקוד שלכם – במרבית המקרים, המחלה, הפציעה, או המצב הבריאותי הוא רק נתון אחד מתוך מגוון רחב של נתונים שייאספו אודות מצבכם טרם ייקבע גובה הקצבה או התשלום שאתם זכאים לקבל. עוד ייבדקו אופי, איכות ורמת הנזק שנגרם לכם והאופן שבו נפגעה היכולת שלכם להמשיך ולמלא את אותו התפקיד שמילאתם בעבר בעבודה. חומרת המצב הבריאותי, השלכותיו והתחזיות לעתיד – ישפיעו גם הם על הערכת גובה הפיצוי שתהיו זכאים לו.

 

5 – היו מסודרים – שמרו מסמכים, חוות דעת רפואיות, ואסמכתאות אחרות אשר יעזרו לכם להיות מוכנים לכל שאלה בכל עת. החזיקו במסמכים אלה במידת האפשר בכל פנייה בעניינכם לביטוח הלאומי, והשתדלו לנהל גם רישום של השיחות והמפגשים, תאריכי הגשת מסמכים וכדומה.

 

6 – הזכאות לזכויות רפואיות עשויה להינתן לכם גם אם המחלה שלכם, על פניו, לא נראית קשורה למקום העבודה שלכם. גם מחלות כשל חיסוני, סרטן, אירועי לב ואפילו ירידה בשמיעה עשויים להיגרם כתוצאה מחשיפה לתנאים לא נאותים במקום העבודה. אם המצב הרפואי שלכם מקשה עליכם לעבוד כמקודם – שווה לבצע בדיקה, גם במקרים שבהם המצב הבריאותי ניראה לא קשור לעבודה, למקום העבודה או לעיסוק.

 

7 – אנחנו לא לבד. הקשרים והתלות הנוצרים במשפחה מאפשרים קבלת פיצויים גם אם לא אתם הסובלים הישירים ממצב בריאותי מאתגר. בני זוג, ילדים, הורים לילדים בעלי מוגבלויות, נתמכים כלכלית וכדומה – במקרים רבים נקבעת קצבה גם לקרובי משפחה ונתמכים כלכלית באדם שמצבו הבריאותי נפגע ויכולת ההשתכרות שלו ירדה.

 

8 – תשלום רטרואקטיבי – לא פעם נקבעים דמי התשלום של פיצויים בגין מימוש הזכויות הרפואיות של מבוטח, גם רטרואקטיבית – כלומר הוא זכאי לתשלום גם בגין פגיעתו בעבר, טרם אושרה בקשתו. תקופת ההתייחסות הרטרואקטיבית נעה בדרך כלל בין שנה אחת לשש שנים. בשל המשמעויות הכלכליות מרחיקות הלכת של החישוב הרטרואקטיבי ואורך הזמן המותר לחישוב זה – חשוב לנצל גם כאן את מלוא הזכאות לקבלת תשלומים גם בגין העבר.

 

9 – זה לא חייב לקרות בעבודה – בדרך כלל, גובה הפיצויים שנקבעו לאדם שנפצע, חלה או נחבל במהלך עבודתו, הם גבוהים משמעותית ביחס לתשלום בגין מימוש זכויות רפואיות של אדם שנפצע ללא קשר לעבודה. חשוב לדעת, כי גם פציעה שנגרמת כתוצאה מחשיפה לתנאי עבודה באופן ממושך; פציעה שקרתה בדרך אל העבודה או ממנה או במהלך ביצוע התפקיד גם מחוץ למשרד – כל אלה נחשבים כמצבים רפואיים הקשורים לעבודה. יש עוד דוגמאות למצבים רפואיים שהם קשורים לעבודה אף אם לא התרחשו ממש בתוך המשרד.

 

10 – ישראלים רבים אשר מגיעות להם זכויות, פיצויים מביטוח לאומי ותשלומים בגין מימוש זכויותיהם הרפואיות מרגישים כי הם מתקשים להתמודד עם ניהול התביעה, הוועדות, המסמכים, האסמכתאות, והשגת התשלומים המגיעים להם. ניתן לפנות לצוות שיעזור, ילווה, יסייע ויכוון בתהליך, על מנת להקל עליכם את ההתמודדות עם מצבים רפואיים לא פשוטים.

 

זכאות עבור פיצויים מביטוח לאומי תלויה במספר גורמים, כמו אם אתה סובל מפציעה או מחלה. מעל 34,243 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להחזר כספי מהמדינה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת החזר כספי על ידי בחירת הקבוצה שאתה שייך אליה:

 

בדיקת זכאות להחזר כספי
עינת מילר
האם אתה זכאי להחזר כספי?
סמן את הקבוצה שאתה שייך אליה