מדינת ישראל מחלקת הטבת מס של 40% עבור בני 60+

אורית ברמן
עודכן 28 מרץ, 2024

במיוחד בתקופה מורכבת זו, ישנה הזדמנות אמיתית לרווח כספי משמעותי עבור הגמלאים וזאת ללא סיכונים מיותרים

תיקון חוק 190 לפקודת מס הכנסה מעניק למי שצבר מעל 300 אלף הטבות מפליגות בתחום המיסוי, נזילות מלאה בכספי הקרן והורשה של קופת הגמל. כדאי מאד לבדוק זכאות על בסיס תיקון 190.

 

מהו תיקון חוק 190 לפקודת מס הכנסה?

מדובר בתיקון של עיוות בתחום החיסכון הפנסיוני ומטרתו עידוד החיסכון בקרב ישראלים שעברו או מתקרבים לגיל 60 ובוחנים את סך הנכסים שלהם. התיקון מאפשר לפתוח קופת גמל להשקעות בשוק ההון במיסוי מופחת, עם אפשרות משיכה של כספים מהתיק ללא הגבלות ויכולת הורשה של התיק כולו. חשוב לציין שההטבות הופכות להיות משמעותיות למי שחסך וברשותו 300 אלף ומעלה להפקדה בקופת הגמל.

 

זכאות לתיקון 190 תלויה במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 77,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבת המס של תיקון 190. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבת המס של תיקון 190 על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

 

אם כך מהם היתרונות?

הרבה פחות מיסוי – במצב רגיל, המס על רווחי הון עומד על 25% ברוב אפיקי ההשקעה. זאת אומרת שבכל פעם שמנהל ההשקעות בקופת גמל סטנדרטית מוכר נכס ברווח כמו מנייה או יוצר רווח מדיבידנד, או מקבל ריבית מאג"ח, הוא אמור לשלם מס של 25% מהרווח הראלי. לעומת זאת, במשיכת כספים מהתיק או פדיונו המלא, מתבצע מיסוי של 15% בלבד מהרווח הנומינלי. מדובר בהקלה משמעותית ביחס לתיקים שאינם נהנים מתיקון 190, במיוחד בתקופה של אינפלציה אפסית כמו הנוכחית.

 

השקעות גמישות – על פי תיקון חוק 190, למנהלי הקופות יש חופש פעולה רב להשקיע במגוון אפיקי השקעה הנסחרים בבורסה כמו מניות ואג"ח. כמו כן, באפשרות מנהלי הקרן להשקיע גם באפיקים שאינם סחירים כמו נדל"ן מניב בארץ ובעולם וכן להשתתף בהנפקות חדשות המתקבלות בהנחות למוסדיים.

 

תיקון חוק 190

 

מה עושים בעניין ירושות?

היבט חשוב ביותר שמחייב התייחסות הוא ירושה. החיסכון בקופת הגמל מאפשר לחוסכים לצרף מוטבים שיקבלו את הבעלות על הקרן במקרה של פטירה. במצב שבו החוסך נפטר עד גיל 75, רשאים מוטבי הקרן להחזיק בה, ככל שיחפצו. זאת, תוך שמירה על כל תנאי הקרן, לרבות פטור מלא ממס רווחי הון עבור הרווחים. במצב שבו החוסך הלך לעולמו לאחר גיל 75, רשאים המוטבים לפדות את כספי החיסכון ולשלם 15% מס רווחי הון. לחלופין, יכולים המוטבים לקבל קצבה מכספי התיק ופטור מלא ממס.

 

תעבירו את זה הלאה

לסיכום אפשר לומר, שיש פה הזדמנות אמיתית לרווח כספי משמעותי עבור הגמלאים וזאת ללא סיכונים מיותרים. למרות הפרסום הדל בנושא, ניתן לראות עניין גובר בהטבה פיננסית זאת, על ידי יותר ויותר חוסכים שהגיעו לפנסיה. פשוט, כי דברים טובים עוברים מפה לאוזן.

 

זכאות לתיקון 190 תלויה במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 77,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבת המס של תיקון 190. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבת המס של תיקון 190 על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

 

 

זכאות להטבת מס
עינת מילר
האם אתה זכאי להטבת המס על פי תיקון 190?
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה