אלפי ישראלים שהיו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצויים משמעותיים

עודכן 25 אפריל, 2024

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בישראל ונפגעתם, חשוב שתדעו כי בישראל נהוג עיקרון האחריות המוחלטת, אשר מזכה את הנפגע בתאונת דרכים בפיצוי, גם אם הוא עצמו האשם בתאונה.

מתי נפגע בתאונת דרכים הוא זכאי לפיצויים?

כל נפגע בתאונת דרכים, אשר סובל כתוצאה מהתאונה מפציעות, מחלות שהתפרצו בעקבות התאונה, ליקויים שכליים, נפשיים או פיזיולוגיים ועוד – זכאי לקבל פיצוי. לעיתים, אפילו קרובי משפחה של הנפגע זכאים לקבל פיצוי – גם אם לא נפגעו באופן ישיר כתוצאה מן התאונה.

 

התאמה לקבלת ייעוץ בנוגע לפיצויים בגין תאונת דרכים תלויה במספר גורמים. מעל 9,456 כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמה לקבלת ייעוץ על פי בחירת קבוצת גילך:

 

 

חושב שאתה זכאי לפיצויים? שוחח עם מומחה, ללא התחייבות

הנה כמה מן הפגיעות המזכות בפיצוי:

 

  • נזק שאינו ממון – אם היית מעורב בתאונת דרכים וכתוצאה מכך אתה סובל מכאבים – אתה זכאי לפיצוי על כך

 

  • הפסד הכנסה או אבדן כושר השתכרות – אם היכולת שלך להתפרנס נפגעה עקב מעורבות בתאונת דרכים – חשוב שתדע, כי ייתכן שמגיע לך פיצוי על כך

 

  • הוצאות רפואיות – מי שנדרש לטיפולים רפואיים עקב מעורבות בתאונת דרכים, זכאי לפיצוי בגין ההוצאות על הטיפולים הרפואיים

 

  • סיעוד, סיוע בתחזוקת הבית וכדומה – אם עקב הפגיעה בתאונת דרכים יכולת התפקוד נפגעה ונאלצת להיעזר בשירותים בתשלום כמו ניקוי, בישול, עזרה בביצוע מטלות יום יומיות וכדומה – מומלץ בחום לבדוק, אם מגיע לך פיצוי כספי על ההוצאות שנגרמו.

 

  • הוצאות ניידות – אם עקב התאונה נאלצת לבצע התאמות בסביבת המחיה שלך בשל פגיעה בכושר הניידות שלך – ייתכן שמגיע לך פיצוי כספי על ההוצאות וההפסדים שנגרמו בשל ביצוע התאמות אלה

 

  • הוצאות משפט ותשלומים נוספים – כל ההוצאות בגין הטיפול בתביעה, כולל שכר טרחה של עורך דין, הן הוצאות שייתכן שתוכל לקבל בחזרה, בתביעה עקב פגיעה בתאונת דרכים

 

נזקים, פציעות, הגבלות והתאמות שנגרמו לך כתוצאה מהיותך מעורב בתאונת דרכים זכאים פעמים רבות להיחשב כהוצאות בגין התאונה, ואתה עשוי להיות זכאי לקבלת החזר בגין אלה. חשוב לבדוק!

מה עושים ואת מי תובעים?

אם נפגעת בתאונת דרכים, חשוב לדאוג להחלפת פרטים עם הנהג ברכב שהיה מעורב בתאונה ואשר את הביטוח שלו (הקרוי ביטוח צד ג') יש להפעיל באמצעות התביעה. רצוי להשיג ולשמור חומרים מהתאונה, ביניהם:

 

  • כאמור, את פרטי הנהג שרכבו היה מעורב בתאונה, כולל פרטים אישיים ופרטי הביטוח שלו
  • תמונות מאזור התאונה
  • תמונות שצולמו בסמיכות למועד התאונה ואשר מציגות את הנזקים הפיזיים, הפצעים והפגיעות שנגרמו בעקבות התאונה
  • העתק של דוח משטרתי לדיווח על התאונה
  • כל מסמכי הטיפולים, האשפוזים, חשבוניות וקבלות בגין הוצאות על טיפולים וסיוע לאחר התאונה

 

הגשת תביעה לפיצוי עקב מעורבות בתאונת דרכים

את התביעה לפיצוי נגד חברת הביטוח של הנהג שהיה מעורב בתאונה, ניתן להגיש בבית משפט שלום או בבית המשפט המחוזי. התובעים פיצוי נהנים מתשלום אגרה מופחתת בעת פתיחת תביעה בשל מעורבות בתאונת דרכים.

 

להיעזר או לא להיעזר בעורך דין מקצועי?

את התביעה המוגשת לערכאות המשפטיות יש להגיש בצורה מסודרת אשר תגלם את הנזקים וההוצאות שנגרמו לך כתוצאה מן המעורבות בתאונת הדרכים. בחלק מן המקרים, לאחר הגשת התביעה יתמודד התובע עם פניה מטעם חברת הביטוח וחקירת התובע לבירור היקף הנזק – לא פעם בצורה בוטה עליה נשמעות ביקורות בנוגע לשיתוף פעולה מכשיל. על כן, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מנוסה או לאפשר לעורך דין כזה ליווי וניהול התיק, ולדרוש השתתפותו בחקירה כזו. אגב, עורכי דין המייצגים תובעים במקרים של מעורבות בתאונת דרכים מוגבלים בסכום שהם יכולים לגבות – עד 11% במקרים של השגת פשרה, או עד 13% במקרים של מיצוי ההליך המשפטי, כולל מע"מ.

 

היזהרו מהתיישנות התביעה

בישראל, יש תוקף להגשת תביעה בעניין מעורבות בתאונת דרכים, והתביעה מתיישנת בתום בין שלוש לשבע שנים מיום התאונה (תלוי במאפייני הביטוח של הנפגע). לכן, חשוב לרכז את כל חומרי התביעה ולהגיש אותה באופן מסודר בהקדם האפשרי ולאחר מיצוי הטיפול בפציעות שנגרמו עקב התאונה. היוועצו באנשי מקצוע ואל תדחו את הטיפול בתביעה שלכם – קבלו הצעה לייצוג כעת, ופעלו בהקדם לקבלת ייצוג הולם בגין הנזקים, הפציעות והפגיעות שנגרמו לכם, עקב מעורבותכם בתאונת דרכים.

 

התאמה לקבלת ייעוץ בנוגע לפיצויים בגין תאונת דרכים תלויה במספר גורמים. מעל 9,456 כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמה לקבלת ייעוץ על פי בחירת קבוצת גילך:

 

 

התאמה לייעוץ
עינת מילר
התאמה לקבלת ייעוץ בנוגע לפיצויים בגין תאונת דרכים
בחר את קבוצת גילך: