יותר ויותר ישראלים מגלים שמגיע להם פטור ממס הכנסה גם אם כושר העבודה שלהם לא נפגע! בואו לגלות אם גם לכם מגיע פטור ממס הכנסה.

עודכן 19 מרץ, 2024

נכון לשנת 2023 מחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב, מחלות ריאה ובעיות אורטופדיות מזכות אתכם בפטור ממס הכנסה גם אם אתם מצליחים לעבוד באופן סדיר. בדיקת זכאות קצרה יכולה להוביל אותכם לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה.

למרות שמחלות כרוניות מקשות מאוד על התפקוד היומיומי, חולים רבים לא חושבים שמגיע להם הטבות מיוחדות מהמדינה בעקבות תפקודם היחסית גבוה. אך בין אם אתם עובדים ומשלמים מס הכנסה או שהפסקתם לעבוד ואתם משלמים מס על פנסיה או רווחי הון, אתם יכולים לחסוך עד עשרות אלפי שקלים בשנה אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה, גם אם רמת התפקוד שלכם גבוהה.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

בישראל, כל אזרח שנקבעה לו נכות רפואית של 90% ומעלה (מכל מיני סיבות רפואיות שונות) זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. לעיתים מצבים בריאותיים שלא נראים כי יכולים "לזכות" את הסובלים מהם בהטבות מס, דווקא כן מקנים נקודות לזכאות פטור ממס הכנסה. בעיות רפואיות כמו: סוכרת, מחלות לב, מחלות ריאה, פרקינסון, טרשת נפוצה, גידול ממאיר בעבר, מחלת כליות, דלקת פרקים, מחלת כבד, קשיים בראייה או בשמיעה, בעיות אורטופדיות ועוד – עשויות לזכות את הסובלים מהם בפטור ממס הכנסה.

חשוב מאוד להבין, שבעיות רפואיות המקנות פטור ממס הן לא תמיד אלו אשר גורמות להגבלה בתפקוד. גם אנשים פעילים בעלי שגרת חיים עמוסה וקריירה משגשגת יכולים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. גם אם אתם לא מרגישים שהבעיות הרפואיות שאתם סובלים מהן יכולות להעניק לכם את הפטור, עדיין כדאי לכם לבדוק באופן מקצועי אם אפשר לסייע לכם לקבל את הפטור מתשלומי מס הכנסה.

זכאות לפטור ממס תלויה בגורמים שונים אשר דורשים ידע והכרות בהתמודדות מול הבירוקרטיה של מס הכנסה ומערכות הבריאות, לכן אנחנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע בתחום שילווה אותכם בתהליך למצות את זכויותיכם מול מס הכנסה.

 

זכאות לפטור מס תלויה בגורמים שונים ודורשת הכרות עם המערכות הבירוקרטיות והרפואיות. נכון להיום, מעל 13,957 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פטור מס עם נציג של חברה המתמחה בתחום.

 

ניתן לבצע בדיקה חינמית לרלוונטיות שלך לפטור ממס הכנסה עם נציג מחברה המתמחה בתחום על ידי בחירת הבעיה הרפואית שלך :

 

 

 שלושת התנאים לזכאות עבור פטור ממס הכנסה

איך תדעו שאתם יכולים להיות זכאיים לפטור ממס הכנסה? ישנם שלושה תנאי שאתם צריכים לעמוד בהם לקבלת הפטור:

  • יש לכם הכנסה ואתם משלמים מס הכנסה
  • נקבעה לכם (או תיקבע בעתיד) נכות רפואית בדרגה של 100% מבעיה רפואית משמעותית אחת, או נכות מצטברת של 90% לפחות כתוצאה ממספר בעיות רפואיות, כאשר לפחות אחת מהן בשיעור של 40% נכות.
  • הנכות שנקבעה לכם היא נכות רפואית – לא נכות תפקודית.

 

שימו לב! ניתן לקבל החזרי מס – גם רטרואקטיבית!

אם אתם סובלים כבר מספר שנים מהמצב הרפואי שלכם, חשוב מאוד לבדוק את האפשרות לקבלת החזר מס באופן רטרואקטיבי. אתם יכולים לקבל החזר של עד שש שנים אחורה במידה ויאושר. רבים לא לוקחים את האופציה להחזר רטרואקטיבי בחשבון אך ההחזרים הללו יכולים להגיע לסכומים של עד עשרות אלפי שקלים.

 

איך מממשים את הזכות לקבלת פטור ממס הכנסה?

חשוב שתדעו למה לצפות, התהליך של קבלת הפטור הינו ארוך וכולל שלבים רבים. מהכנת כל הטפסים והאישורים הנדרשים לשם הגשת הבקשה לפטור מול פקיד השומה במס הכנסה ועד הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לשם קביעת אחוזי נכות, מצפה לכם דרך בירוקרטית ארוכה הכוללת טפסים, תשלומים וטרטורים מועדה לוועדה. בשלב זה צריך סבלנות רבה שכן לעיתים התהליכים הבירוקרטיים נמשכים מספר חודשים והתהליך יחסית מסורבל. בסופו של תהליך הוועדות, המוסד יישלח את החלטתו לתובע. אם יקבע דרגת נכות רפואית 90% ומעלה יונפק אישור 'קביעת אחוזי נכות לפי 9 (5) לפקודת מה הכנסה' שיאפשר לכם לקבל את ההחזרים ממס בפועל.

 

הבירוקרטיה הקשה בישראל

ההתמודדות מול הבירוקרטיה המורכבת הינו עניין מורכב שמאוד קשה להתמודד מולו לבד וללא ניסיון – לכן הכי נכון וחשוב בשבילכם זה להיעזר בשירותיו של איש מקצוע אמין, אשר ילווה וידאג לכם בהתמודדות מול הבירוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה ויאפשר לכם לממש את זכויותיכם. לא רק בירוקרטיה, איש מקצוע אמין ומקצועי דואג לבניית התיק הרפואי, פנייה לרופאים מתאימים ייצוג בוועדות ועוד…

 

זכאות לפטור מס תלויה בגורמים שונים ודורשת הכרות עם המערכות הבירוקרטיות והרפואיות. נכון להיום, מעל 13,957 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פטור מס עם נציג של חברה המתמחה בתחום.

 

ניתן לבצע בדיקה חינמית לרלוונטיות שלך לפטור ממס הכנסה עם נציג מחברה המתמחה בתחום על ידי בחירת הבעיה הרפואית שלך :

 

 

עינת מילר
מעוניין לבדוק אם מגיע לך פטור ממס הכנסה?
סמן את הקבוצה שלך