פנסיונרים גילו את הדיור המוגן ומחליטים לשפר את איכות חייהם

עודכן 19 מרץ, 2024

תמהיל מגורים מושלם המשלב עצמאות, ארוחות טובות, חיי חברה והמון חוגים ופעילויות

היום, עם תוחלת החיים המתארכת והבריאות הנשמרת למשך שנים ארוכות – הבעיה הראשונה במעלה אצל בני הגיל השלישי, היא כבר לא החשש מהמוות או ההתמודדות עם תחלואים ותסמיני הזיקנה – מחקרים מראים, כי הקושי המשמעותי ביותר שמבוגרים בישראל מתמודדים איתו, הוא הבדידות. מי שאין לו חברה, מישהו לשוחח עימו, מישהו לשחק איתו קלפים או להראות לו תמונות של הילדים – נוטה לגלות פחות שמחת חיים ומדווח על איכות חיים פחותה.

 

לא פשוט לשמור על שגרת חיים פעילה וחיי חברה שוקקים בגילאים המבוגרים – אבל, יש מה לעשות. יותר ויותר ישראלים, מוצאים פתרון באפשרויות הדיור המוגן, המשלבים את העצמאות הנדרשת אצל בני הגיל השלישי שהם אדונים לשיגרת החיים שלהם – עם ריבוי הצעות לחברה, לפעילויות, לשיחה טובה ולעניין – והכל, מתחת לבית.

 

התאמה לפגישת ייעוץ לדיור מוגן ללא עלות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 23,887 בני הגיל השלישי כבר ביצעו בדיקת התאמה לדיור מוגן, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל לבדוק אם אתם מתאימים לרמת החיים הגבוהה של דיור מוגן על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

החיים הופכים מוגנים יותר

בניגוד למבחר פתרונות הדיור שעמדו בפני בני הגיל השלישי בעבר, הבחירה בדיור מוגן שומרת על עצמאות הדיירים באופן מלא, עם מגורים בדירות פרטי במתחם של קהילה בעלת מאפיינים דומים, כולם בני הגיל השלישי. הדירות במתחמי הדיור המוגן הן בדרך כלל מתאימות לאדם בודד או לזוג, כאשר מדובר במגורים עצמאיים לחלוטין (במידת האפשר, כמובן). כך, הדייר בוחר מתי להשתתף בפעילויות הקהילתיות – ומתי הוא בוחר בפעילות בנפרד מזו של הקהילה, כמו בילוי עם בני משפחה, נסיעה לחוף הים או משחק קלפים עם חברים וותיקים.

 

ביחד זה יותר כיף

רבים מבני הגיל השלישי יספרו כי בעוד הם מרגישים רצון, שלא לומר צורך, בפעילות חברתית, במפגש עם חברים וידידים, ובעניין מנטאלי – הם מוצאים לעיתים פתרונות חלקיים בלבד לצרכים כאלה, כשהם חיים כחלק מקהילות בשכונות מעורבות. חשוב לדעת, כי מבני הדיור המוגן מתוכננים במיוחד עבור דיירים שיש להם מן המשותף – והלובי בדרך כלל מהווה אחד ממקומות המפגש הפופולאריים במבנים אלה. העובדה שכל השכנים הם חברים קרובים, שתמיד אפשר לפגוש מישהו לשוחח איתו, וריבוי האפשרויות לתעסוקה – מאפשרים לדיירים בני הגיל השלישי לשמור על החיוך, למצוא שפע של עניין ולנהל שיגרת פעילות חברתית וקהילתית שלא היתה מביישת את בני השלושים שבינינו.

 

מחקרים מראים, אגב, על עלייה בתוחלת החיים כמו גם באיכות החיים, בסביבה בה קל לשמור הן על חיי חברה פעילים, והן על אתגר מחשבתי ועניין. בני המשפחה המאושרים, המגיעים למצוא את סבא וסבתא לבושים במיטב הבגדים, נהנים מכוס קפה טובה עם שניים שלושה חברים בלובי המתחם – מבינים מייד, כי מדובר באיכות חיים גבוהה, שמתאימה בדיוק לאוכלוסיית בני הגיל השלישי.

 

פינוקים ויוקרה שהופכים כל יום לחגיגה

דיור מוגן נחשב מהפתרונות האקסקלוסיביים בישראל למגורים עבור בני 70 ומעלה – ולא בכדי. מדובר בשירות מקיף, המספק לדיירים את הביטחון (תמיד תמצאו איש מקצוע זמין, שישמח לעמוד לרשות הדיירים בעניינים בריאותיים, טכניים, ואחרים), העניין (עם שפע של פעילויות מתוכננות, חוגים קבועים ומפגשים חברתיים מהנים,בהשתתפות עשרות דיירי הקומפלקס, שבדרך כלל רוקמים קשרי חברות עמוקים ביניהם, ונהנים מאוד לבלות ביחד), והחברה (לא עוד נסיעות ארוכות לחברים הוותיקים – השכן הופך החבר הכי קרוב) שהם צריכים ורוצים. 

 

מי שבוחר בדיור מוגן, נהנה משירותים מקיפים בכל היבט – ארוחות גורמה מגוונות, מזינות וטעימות; פעילויות (יצירה, ספורט, יוגה, חוגי קריאה ודיונים, טיולים משותפים, הרצאות חד פעמיות, ועוד); חוגים קבועים המותאמים לקהל ולביקוש; סיוע רפואי 24/7 במקרה הצורך; ועוד.

 

דיור מוגן – למי זה מתאים?

דיור מוגן נחשב בעבר מהיקרות שבאלטרנטיבות עבור מגורים לבני הגיל השלישי, ובעוד אכן מדובר על מגורי יוקרה בוטיקיים, חשוב לדעת כי כיום כל מי שבבעלותו דירה, יכול בדרך כלל לאפשר לעצמו מגורים במתחמי דיור מוגן המאוכלסים בדיירים דומים לו ומציעים פעילויות וסביבה על פי טעמו. מבין המתחמים הרבים המציעים דיור מוגן בישראל, חשוב לבחור את מתחם הדיור המוגן על פי ההעדפות – ריבוי האפשרויות, והיכולת לבחור בכל רגע בין בילוי פרטי לבין הנאה מהיצע נרחב של פעילויות וחברים במתחם עצמו – הם אלו שהופכים את הבחירה בדיור מוגן משפרת חיים משמעותית.

 

התאמה לפגישת ייעוץ לדיור מוגן ללא עלות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 23,887 בני הגיל השלישי כבר ביצעו בדיקת התאמה לדיור מוגן, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל לבדוק אם אתם מתאימים לרמת החיים הגבוהה של דיור מוגן על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

בדיקת התאמה לדיור מוגן
עינת מילר
האם אתה מתאים לדיור מוגן?
בחר את קבוצת גילך