אולי מגיע לך פטור ממס הכנסה גם אם לא נפגע כושר ההשתכרות שלך

עודכן 28 מרץ, 2024

ייתכן שגם לכם מגיע פטור ממס הכנסה – מה שיכול להוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה.

זה יכול להיות אנשים שמתפקדים, עובדים ומשלמים מס הכנסה או אנשים שהפסיקו לעבוד ומשלמים מס על פנסיה או על רווחי הון. הם לא מתארים לעצמם שישנו סיכוי לקבלת פטור מתשלום ממס הכנסה! אולי אף מגיע לכם פטור ממס הכנסה גם אם לא נפגע כושר ההשתכרות שלכם- מה שיכול להוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה.

 

זכאות לפטור מס תלויה במספר גורמים, כמו אם אתה סובל מפציעה או מחלה. מעל 13,957 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פטור מס. 

 

ניתן לבדוק רלוונטיות שלך לפטור ממס הכנסה על ידי בחירת הקבוצה שאתה שייך אליה:

 

מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

כל אזרח בישראל אשר נקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה (זה יכול להיות גם שיעור נכות מצטבר כתוצאה ממספר בעיות רפואיות) – עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה. לעיתים, גם מצבים בריאותיים שלא ניראה כי הם עשויים "לזכות" את בעליהם בפטור, מוסיפים נקודות לזכאות לפטור ממס הכנסה. בעיות רפואיות כמו סוכרת, מחלות לב, מחלות ריאה, פרקינסון, טרשת נפוצה, גידול ממאיר בעבר, מחלת כליות, דלקת פרקים, מחלת כבד, קשיים בראייה או בשמיעה, בעיות אורטופדיות ואחרות – עשויות לזכות את הסובלים מהם בפטור ממס הכנסה.

 

חשוב מאוד להבין, לא תמיד הבעיות הרפואיות המזכות את הסובל מהן בפטור ממס הכנסה הן כאלה שגורמות להגבלה בפעילות. לא פעם, אנחנו רואים אנשים פעילים בעלי שיגרת חיים עמוסה וקריירה משגשגת, אשר מופתעים לגלות כי גם הם זכאים לפטור ממס הכנסה. אם כן, גם אם אתם לא מרגישים שאתם סובלים מבעיות רפואיות שעשויות להעניק לכם את הפטור המדובר – כדאי לבדוק באופן מקצועי באם ניתן לסייע לכם לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה.

 

 

שלושת התנאים לזכאות עבור פטור ממס הכנסה

מי עשוי להיות זכאי למס הכנסה? ישנם שלושה תנאים שעליכם לעמוד בהם, על מנת לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, הנה הם:

  •  אתם בעלי הכנסה ומשלמים מס הכנסה
  • נקבעה לכם (או תיקבע בעתיד) נכות רפואית בדרגה של 100% מבעיה רפואית משמעותית אחת , או נכות מצטברת של 90%
  • הנכות שנקבעה לכם היא נכות רפואית – לא נכות תפקודית

 

הידעתם? ניתן לזכות בפטור מתשלומי מס – גם רטרואקטיבית!

במידה והמצב הרפואי שלכם לא חדש ואתם סובלים ממנו כבר שנים חשוב מאוד לא לשכוח לבדוק גם את האפשרות לקבלת החזר מס הכנסה באופן רטרואקטיבי עבור שנים קודמות. במידה ויאושרו, את ההחזרים ממס ההכנסה ניתן לקבל עד שש שנים אחורה – זהו יתרון מאוד משמעותי שרבים לא לוקחים בחשבון אך הוא חשוב מאוד ויכול להגיע לאלפי שקלים ואף לעשרות אלפי שקלים. 

 

איך מממשים את הזכות לקבלת פטור ממס הכנסה?

חשוב לדעת שהתהליך כיום הינו ארוך וכולל בתוכו שלבים רבים. בתחילה ישנו השלב שכרוך בהכנת כל הטפסים והאישורים הנדרשים לשם הגשת בקשה לפטור לפקיד השומה במס הכנסה. לאחר מכן יש להפנות את התיק לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לשם קביעת אחוזי נכות. להפניה יש לצרף שובר אגרה לתשלום עבור הוועדה הרפואית. חשוב מאוד לשלם את השובר ולשלוח אותו לביטוח לאומי ביחד עם התביעה, המסמכים הרפואיים וכל הטפסים הרלוונטיים שמופיעים בטופס "ההפניה לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי" שהתקבל מפקיד השומה. משם ממשיכים לוועדה הרפואית. בשלב זה צריך לאזור סבלנות רבה שכן לעיתים התהליכים הבירוקרטיים נמשכים מספר חודשים והתהליך יחסית מסורבל. בסופו של תהליך הוועדות, המוסד יישלח את החלטתו לתובע. אם בהחלטה תיקבע דרגת נכות רפואית 90% ומעלה יונפק אישור על ידי פקיד השומה – 'קביעת אחוזי נכות לפי 9 (5) לפקודת מה הכנסה' וזהו המסמך שיאפשר לכם לקבל את ההחזרים ממס בפועל.

 

בירוקרטיה קשה בישראל – עזרה מקצועית

ההתמודדות עם סבך הבירוקרטיה, הוועדות, הטפסים והאישורים, הינו עניין מורכב וסבוך שקשה להתמודד איתו לבד – ולכן הכי נכון להיעזר בשירותיו של איש מקצוע, אשר יסיר מכם את ההתמודדות הבירוקרטית ואשר יספק לכם את הסיוע הדרוש למימוש זכויותיכם .

 

זכאות לפטור מס תלויה במספר גורמים, כמו אם אתה סובל מפציעה או מחלה. מעל 13,957 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פטור מס.

 

ניתן לבדוק רלוונטיות שלך לפטור ממס הכנסה על ידי בחירת הקבוצה שאתה שייך אליה:

 

עינת מילר
האם מעוניין לבדוק אם מגיע לך פטור ממס הכנסה?
סמן את הקבוצה שלך