מועדון ההשקעות היוקרתי שמייצר תשואה גבוהה גם עם שוק סוער

עודכן 18 אפריל, 2024

מדובר באפיק ההשקעות האטרקטיבי ביותר עבור משקיעים בתקופה של חוסר יציבות בשוק

שוק ההון סוער, מניות שבשנים האחרונות עלו בלי הפסקה ירדו 50 אחוז ומעלה בתוך מספר שבועות והאופטימיות נעלמה מהשווקים. מצב הרוח של המשקיעים נמצא כעת באזור "פחד קיצוני". אגרות חוב כבר מזמן לא מניבות תשואה, וגם האינפלציה מרימה גבה.

משקיעים ישראלים זיהו הזדמנות אצל גופים מוסדיים בעלי מחלקות מחקר מקצועיות, שפונות להשקעות אלטרנטיביות. אם לא די בכך, החברות האלו מושקעות בעצמן בעסקאות האלה ושמן הולך לפניהן. בעקבות המצב בשוק, נפתחה אפשרות ייחודית להחשף להשקעות אלטרנטיביות כשותפים.

כך או אחרת, אם יש לכם מעל 500,000 ש"ח כדאי שתדעו שישנה דרך נוספת.

 

התאמה למועדון ההשקעות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 9,564 ישראלים כבר ביצעו התאמה למועדון השקעות היוקרתי, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקה להתאמה למועדון ההשקעות על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

זמן לחשב מסלול מחדש – השקעות אלטרנטיביות

אלה הזמנים עליהם דיבר וורן באפט כשאמר: "כשמגיע השפל, רואים מי נכנס למים בלי בגד ים". בשוק הדובי (Bear Market) בו אנו מצויים כיום, נדרשים הרבה יותר תשומת לב והתנהלות מקצועית, כדי להגן על תיק ההשקעות מירידות ולהכין את הקרקע לעליות.

מזה עשרות שנים, משקיעים מתוחכמים, כגון גופים מוסדיים ומשקיעים אמידים, מגדילים בהדרגה את החשיפה שלהם להשקעות אלטרנטיביות, במטרה להקטין את תנודתיות תיק ההשקעה, ולהניב תשואה שאינה תלוי בגחמות שוק ההון.

מהי השקעה אלטרנטיבית? כשמה כן היא, זוהי השקעה המספקת אלטרנטיבה לקטגוריות המסורתיות: מניות, אגרות חוב, פקדונות בנקאיים ומזומן. 

סוגים של השקעות אלטרנטיביות
הסוגים הנפוצים כוללים: אשראי צרכני, הון סיכון, פרייבט אקוויטי, תשתיות, סחורות וחוב, נדל"ן.

היתרונות הגלומים בהשקעות אלטרנטיביות

גיוון
השקעה אלטרנטיבית היא רכיב המאפשר גיוון ופיזור סיכונים בתיק השקעות, מכיוון שנכסים אלטרנטיביים בעלי מתאם נמוך לנכסים מסורתיים, ולכן חשופים הרבה פחות לתנודות שוק ההון. 

 

הפחתת תנודתיות
התנודתיות של השקעות אלטרנטיביות קטנה יותר מזו של שוק ההון. וזה יתרון לאפיק השקעה זה, מכיוון שתנודתיות פוגעת באפקט ה-"ריבית דריבית".

 

תשואה עודפת
מחקרים מראים כי ב-30 השנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות מניבות תשואה עודפת על פני שוק ההון, במרבית השנים. 2 סיבות לכך: מרחב אפשרויות גדול יותר כי יש יותר חברות פרטיות מציבוריות, ותחרות קטנה יותר, כי יש פחות משקיעים פרטיים מציבוריים. 

 

השקעה בלתי סחירה
חשוב לדעת שהשקעות אלטרנטיביות הינן לרוב לא סחירות ולא נזילות, כלומר תידרשו "לנעול" את כספכם למספר שנים.

 


כיצד נכון להיכנס להשקעה אלטרנטיבית באשראי צרכני:

הנה כמה כללי יסוד שחשוב לזכור בבואכם לבצע בחירה בגוף מנהל:

 

מחקר

מהם יכולות המחקר והאנליזה של הגוף המנהל? עד כמה יש לגוף המנהל מבט רחב על הנעשה בשווקים? עד כמה יש לו יכולת לבצע בדיקת נאותות מקיפה בטרם התקדמות לעסקה? לגופים מוסדיים, לדוגמה, ישנם מחלקות מחקר עבור משימות אלו.

 

תהליך קבלת החלטות

איזה מין תהליך מתקיים בנוגע לקבלת החלטות השקעה? כמה שלבים יש בתהליך? בדקו האם לגוף המנהל יש ועדת השקעה, המורכבת ממשקיעים מתוחכמים, שמבקרת באופן שיטתי את קבלת ההחלטות.


שקיפות

עד כמה הגוף המנהל משתף את המשקיעים אודות הביצועים בתיק, והמהלכים הפנימיים שנעשים להשבחת הנכסים? עד כמה הגוף המנהל משתף אודות סיכונים שעולים וכיצד מתמודדים איתם?

 

ביצועי עבר

בדקו כמובן את תוצאות העבר של הגוף המנהל והתעכבו במיוחד על האנשים – האם מנהלי ההשקעה הנמצאים בגוף המנהל כעת הם אותם אלה שייצרו את תוצאות העבר?

 

שותפות

האם הגוף המנהל משקיע יחד עם המשקיעים, ומסכן את ההון העצמי שלו יחד איתם? מובן, שכאשר ההון העצמי של הגוף המנהל מושקע יחד אתכם, אתם יכולים להיות יותר רגועים. 

 

 

התאמה למועדון ההשקעות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 9,564 ישראלים כבר ביצעו התאמה למועדון השקעות היוקרתי, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקה להתאמה למועדון ההשקעות על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

התאמה להשקעה
עינת מילר
בדוק התאמה להשקעות אלטרנטיביות
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה