יכול להיות שמס הכנסה חייב לכם? על בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט

עומר גלעדי5 דקות קריאה
החזר מס הכנסה באינטרנט
שתף:

כולנו משלמים מיסים. כשכירים אנחנו לא תמיד מודעים לסכום שאנחנו משלמים או לנוסחה שעומדת מאחוריו. אנחנו גם לא תמיד יודעים האם אנחנו משלמים בדיוק את מה שאנחנו אמורים – או אולי קצת יותר. בפועל, מי שמבצע בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט (או באמצעות גורם מקצועי) עשוי לגלות ששילם בפועל קצת יותר. לפעמים הרבה יותר. למעשה, על פי הנתונים, ישנם מיליארדי שקלים שממתינים לבעליהם. שכירים ועצמאיים שמגישים בקשה לקבלת החזר מס הכנסה עשויים לגלות הפתעה נחמדה בחשבון הבנק שלהם, עם החזר ממוצע של כ-7,000 שקלים. 

 

באופן כללי, מי שהחליף מקומות עבודה במהלך שש השנים האחרונות – וישראלים רבים מחליפים עבודה לעתים קרובות יותר – בהחלט כדאי שיבצע את הבדיקה. גם שינויים במצב המשפחתי שלכם יכולים להשפיע על שיעור המס שאתם אמורים לשלם. המדריך שלפניכם יעזור לכם להבין איך מבצעים בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט, האם בכלל מגיע לכם וגם מה גובה ההחזר שתוכלו לקבל. 

 

החזר מס הכנסה באינטרנט
בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט – תגלה בתוך דקות מה גובה הסכום שאתם צפויים לקבל בחזרה ממס הכנסה, בהגשת בקשה להחזר מס

 

בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט – למי מומלץ לבדוק?

מס הכנסה בישראל נגבה בשיטה המכונה "ניכוי במקור". במילים פשוטות, זה אומר שעל אף שאנחנו משלמים מס על פי ההכנסה השנתית, כאשר בכל חודש מנוכה מס הכנסה מן המשכורת החודשית מתוך הנחה לפיה המשכורות שלנו זהות לחלוטין לאורך כל השנה. בפועל, זה אומר שאם היו לכם חודשים בהם הרווחתם יותר וחודשים בהם הרווחתם פחות (מכל סיבה – למשל: פחות שעות נוספות, החלפת עבודות, מרכיב בשכר המבוסס על עמלות, חופשת לידה, או כל סיבה אחרת) – אתם זכאים להחזרי מס. ולא רק שאפשר לחשב עד שש שנים אחורה (במידה ובמהלך שש השנים האחרונות לא הגשתם כבר בקשה לקבלת החזרי מס) – אלא שהסכום שיתקבל יהיה צמוד למדד ובתוספת של 4% ריבית – חיסכון נאה, לכל הדעות.

 

והנה עוד נקודה למחשבה: במקרים רבים אנחנו עוברים שינויים אישיים, כאלה שעשויים אף הם להשפיע על גובה המס. יש קבוצות שונות באוכלוסיה שזכאיות להטבות מס ולנקודות זיכוי, לרבות אימהות יחידניות, תושבי אזורים מסוימים, הורים גרושים המשלמים מזונות ועוד. כך, אם המשפחה התרחבה אתם זכאיים להטבה מסוימת, בעוד עובדים רבים אינם מדווחים על כך במועד. גם טעויות במחלקת השכר עשויות להוביל להיעדר דיווח על שינויים כאלה ואחרים. כשאתם מבצעים בדיקת החזר מס הכנסה רצוי לשים לב גם לנושאים הללו, שכן הם עשויים להבטיח לכם החזר משמעותי מאוד.

 

בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט
בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט מאפשר לבדוק עד שש שנים אחורה, את ההחזרים המגיעים לכם כתוצאה מחישוב גבוה מדי של תשלומי מס בחודשים שבהם הרווחתם יותר. אם היו חודשים בהם לא עבדתם או ששכרכם היה נמוך – הסכום שאתם זכאים לו בהחזרי המס שלכם, עשוי להיות גבוה במיוחד

 

איך עושים את זה?

בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט היא בדיקה פשוטה. טרם תחילת הבדיקה, מומלץ להשיג טפסי 106 או תלוש שכר של החודש האחרון בשנה האזרחית בו עבדתם, מכל מקום עבודה בתקופה אותה אתם מבקשים לבחון (מומלץ לשקול בדיקת זכאות להחזרי מס לאורך כל התקופה – שש שנים – אלא אם במהלך התקופה היו שנים בהן השכר שלכם היה זהה; או שכבר הגשתם בקשה להחזרי מס במהלך שש השנים האחרונות). כאשר כל הטפסים הנדרשים יהיו בידיכם, תוכלו להתחיל את התהליך. התהליך הוא ללא תשלום, ובו תידרשו למלא פרטים אישיים, ולהעלות את הטפסים שאספתם. מחשבון אוטומטי יגלה הערכה של סכום החזר המס שאתם צפויים לקבל. כל זאת, שוב, ללא תשלום וללא התחייבות.

 

בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט מגלה שמס הכנסה חייבים לי הרבה כסף! מה עכשיו?

דרישה לקבלת החזר בגין מס הכנסה ששולם ביתר, ניתן להגיש לבד. אולם, על מנת למנוע את העיסוק הבלתי הכרחי בבירוקרטיה וניירת, כמו גם על מנת לדאוג שהבקשה תוגש באופן הממקסם את זכויותיכם בקבלת החזרי המס, מומלץ לבצע את הטיפול בהחזרי המס עם חברה המתמחה בעניין. במקרים רבים, חברות המתמחות בהגשת בקשה להחזר מס הכנסה יגבו תשלום כאחוז מן הסכום הצפוי להתקבל, ולא פעם תגלו כי אתם יכולים לשלם רק עם קבלת סכום ההחזר.

 

הגשת בקשה באופן עצמאי

כמובן שיש לכם אפשרות להגיש בקשה לקבלת החזר מס הכנסה גם באופן עצמאי. אחרי שתבצעו בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט, ותדעו (או לפחות תעריכו) האם מגיע לכם החזר, תוכלו להגיש את הבקשה לקבלת הסכום המגיע לכם. כדאי לזכור שיש לכם 6 שנות מס בלבד להגיש את הבקשה. במילים אחרות, אם אתם מבקשים החזר מס הכנסה בגין שנת המס 2013, תוכלו לעשות זאת עד ליום 31.12.2019 בלבד. התהליך הזה מחייב מילוי טופס 135 בצירוף אישורים ואסמכתאות:

 

1 – טופס 106 ממקום העבודה, ומכל מקום עבודה או משלם קצבה בטווח הזמן המדובר

2 – טפסי 806 על הכנסות מגורמים אחרים

3 – אישור על קבלת דמי אבטלה או לחלופין, על דמי פגיעה בעבודה, שירות מילואים ותשלומים שהתקבלו מביטוח לאומי

4 – טופס 161 לעובד שפרש או פוטר במהלך שנת המס

5 – אישור מהבנק ביחס להכנסות מריבית על פקדונות או תכניות חיסכון, ועל ריבית ועל רווחים שהתקבלו מני"ע (867)

6 – אישורים על זכאות לקבלת הטבת מס, לרבות אישור מהרשות המקומית (לתושב ביישוב מזכה), טופס 119 (אישור לימודים אקדמיים), תעודת עולה חדש, אישור על שחרור מהשירות הצבאי (או הלאומי), קבלה על תרומה למוסד מוכר, אישור גמלת ילד נכה וכו'.

 

 

עבדת בשש שנים האחרונות?

כנראה שהמדינה חייבת לך כסף! בדוק עכשיו עם מומחה להחזרי מס. ללא שום התחייבות

כבר 75,913 אנשים עשו בדיקה להחזר מס

בדוק עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme