בזק בינלאומי, נטוויז'ן, 012 ועוד – השוואה בין חברות האינטרנט לשנת 2019

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

איך בוחרים את חבילת האינטרנט הכי מוצלחת? האם כדאי בזק בינלאומי, נטוויז'ן, 012 או חברה אחרת? מהם המשתנים המשמעותיים עבור חבילת האינטרנט המנצחת, ומה תהיה עלות אטרקטיבית עבור חבילה כזו? על כל הפרטים בנוגע לחבילת הגלישה האופטימאלית עבורכם – במאמר שלפניכם.

 

חבילות באנדל מובחרות (ספק + תשתית)

99 ש"ח99 ש"ח79 ש"ח89 ש"ח
100 מגה100 מגה100 מגה100 מגה
דירוג כולל
דירוג כולל
דירוג כולל
דירוג כולל

 

בדוק עכשיו אם אתה יכול לחתוך את חשבון האינטרנט שלך במאות שקלים בשנה

כבר 63,225 אנשים עשו בדיקה להוזלת חשבון האינטרנט

בידקו עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

חבילת אינטרנט לבית – אינספור אפשרויות

במאמר, עוד נדבר על חשבון האינטרנט שלכם, המהווה התקשרות שלכם עם שתי חברות אינטרנט – חברת תשתית המספקת את התשתית הפיזית לחיבור לאינטרנט (בזק או הוט), וחברת ISP – ספק אינטרנט – המספקת את התוכן מעל התשתית, כמו בזק בינלאומי, smile 012, נטוויז'ן, ועוד רבות.

 

הלקוח הישראלי נדרש בעבר לזהות חברת תשתית וספק אינטרנט ולהתקשר עימם בנפרד. בהמשך, כפי שמייד נראה, רפורמת הפס הרחב שהועברה חסכה מן הלקוח את הצורך לעמוד בקשר מול שתי חברות אינטרנט שונות, להיטלטל בין צוותי שירות לקוחות בכל אימת שיש תקלה ברשת האינטרנט של הבית, ולעסוק באיסוף מסמכי הנהלת חשבונות אל מול שתי חברות – כיום, ניתן להתחבר לרשת דרך חברה אחת, שתהיה אחראית לתקשורת מול חברה נוספת במרבית המקרים, ותהפוך את נושא העיסוק בתשתית וספק למיותר עבור הלקוח.

 

 

הוט מול בזק

תשתית שיתופית – יתרון לבזק

חברת הוט מציעה תשתית שיתופית לגלישה באינטרנט, מה שאומר שבאותו הרחוב או האזור, כל הגולשים באינטרנט חולקים את אותו רוחב הפס. תשתית שיתופית הינה כזו שבה מהירות הגלישה נפגעת כאשר גולשים רבים משתמשים בתעבורה על התשתית שלנו – כלומר, אם השכן שלנו שגם הוא מחובר לאינטרנט דרך הוט מוריד סרט – האינטרנט אצלנו בבית, צפוי להיות איטי יותר.
באינטרנט המבוסס על התשתית של הוט, בשעות העומס אנחנו צפויים לחוות האטה בגלישה, גם אם אצלנו בבית אין איש שמשתמש בתעבורת נתונים ברגע זה. זוהי תשתית שיתופית – אנשים שאני לא מכיר, גורמים להאטה ברשת שלי.

 

רוחב פס – יתרון להוט

הוט מספקת תשתית אינטרנט בכבלים המספקים תעבורה במהירויות של עד 200 מגה-בייט בשנייה, זאת – על מנת לפצות על האופן השיתופי של חלוקת נפח התעבורה בין ה"שכנים". גם איכות הכבלים של הוט, העשויים נחושת ועטופים היטב בחומרים מבודדים, מאפשרת שימוש מיטבי בכל רוחב הפס, עם מעט מאוד רגישות לרעשים סביבתיים הנוצרים כתוצאה מהשראה מגנטית באזורי המעבר של צינורות התשתית, על מנת להשיג גלישה במהירויות אופטימאליות.

 

בישראל פועלות כיום כמעט 50 חברות המורשות לספק שירותי אינטרנט ללקוחות, הוא ISP's, ספקיות אינטרנט. חברות אלה נבדלות זו מזו באיכות השירות שהן מספקות, בכמות השירותים הנוספים הנלווים לחשבון האינטרנט שלכם, במחיר החבילות שהן מציעות ללקוחות, ובנתונים חשובים אחרים שישפיעו על איכות הגלישה שלכם. ספקיות אינטרנט מוכרות הן, למשל: חברת נטוויז'ן, חברת בזק בינלאומי, חברת 012 Smile, ועוד רבות. הנה לפניכם סקירה על השירותים, מחירי החבילות, ונתונים נוספים אודות כמה מספקיות האינטרנט הפופולאריות בישראל.

 

חברת פרטנר

פרטנרחברת פרטנר תקשורת ומציעה שירותי טלפוניה ואינטרנט גם תחת המותג "פרטנר", וגם תחת המותג 012 mobile. 

חברת פרטנר מציעה שפע של שירותים מתקדמים נלווים לחיבור המוצע לאינטרנט, ביניהם:

  • שירות "שמרטף" המבטיח כי הילדים שבבית לא ייחשפו דרך האינטרנט לתכנים שאינם מתאימים לגילם.
  • שירות אבטחה מבית Norton – מקנה הגנה מפני התקנת אפליקציות זדוניות וגלישה באתרים מסוכנים.
  • שירות אנטי וירוס ושירות אנטי ספאם – המבטיחים שהמידע שתיחשפו אליו ברשת יהיה יעיל ואמיתי, וימנעו "הצפה" של דואר זבל בתיבת הדואר שלכם.
  • שירות ייעודי לגיימרים – שירות המציע זמני תגובה מהירים, קישורים ישירים לשרתי משחקים בחו"ל, ועוד.
  • כתובת מייל מבית פרטנר.
  • וכמובן, שירותי תמיכה מקיפים למשתמשים.

 

חברת 012 Smile

012חברת 012 Smile גם היא מבית פרטנר, והיא מציעה חבילות ספק וחבילות באנדל (ספק + תשתית) במחירים משתנים ובתנאים משתנים, במהירויות גלישה של עד MB 200, על פי בחירת החברה שתספק תשתית (החברה מספקת חבילות ISP מעל התשתית של בזק או של הוט). חבילות האינטרנט של 012 Smile מגיע עם חבילת שירותים מתקדמים נוספים, כמו בקרת גלישה וסינון אתרים החוסמת את אפשרות הצפייה של ילדים ונוער בתכנים לא ראויים; שירות גיבוי בענן (Cloud) המאפשר גיבוי של המחשבים הנייחים והניידים, כמו גם הסמארטפונים והטאבלטים בנפח של עד GB 100; שירות הגנה, אנטי ספאם  ואנטי וירוס; ומוקד תמיכה זמין.

 

בזק בינלאומי

בזק בינלאומי

בזק בינלאומי הינה חברה חדשנית אשר שומרת על שירותים מעודכנים וחומרה חדישה. מגוון חבילות גלישה מציעים הן ספק בלבד או ספק + תשתית, על פי מאפייני הגולשים. חבילות הגלישה של בזק בינלאומי מאפשרות מהירות גלישה של עד MB 200, ובהן מגוון שירותים נוספים, כמו למשל חבילה עם דגש על בטיחות – בחבילה זו מערכת CyberSafe  המבטיחה מפני גניבת פרטי אשראי, גניבת פרטים אישיים וכדומה; Safenet – מערכת המבטיחה כי הגלישה באינטרנט תהיה נקייה מוירוסים, ומערכת אנטי ספאם שמטרתה למנוע מהודעות לא רצויות להמתין לכם בתיבת הדואר הנכנס. מערכת Cyber Kids, מאפשרת גם שליטה על התכנים שהילדים שלנו נחשפים אליהם במהלך הגלישה ברשת, וחסימה של תכנים שאינם מתאימים לגילם. בנוסף, מציעה בזק בינלאומי שירותי גיבוי בשם Private Backup, המוצע כיום ללקוחות חדשים ללא עלות בנפח של עד GB 5, ותמורת עלות נוספת בנפחי אחסון של עד GB 250.

נטוויז'ן

נטוויז'ן

חברת נטוויז'ן מציעה חבילות אינטרנט מהיר הכוללות ספק ותשתית במהירויות של MB 15, MB 40, ו – MB 100. נטוויז'ן מציעה נתב מתקדם, בטכנולוגיית VDSL, המאפשר גלישה במהירויות גבוהות, רשת אלחוטית בתקן המתקדם N, וקיר אש (Firewall) מובנה לגלישה בטוחה. שירות גיבוי בטכנולוגיית ענן, בנפחים של GB 100 או GB 200; שירות "מסננט" – המאפשר סינון ובקרת תכנים בצורה בסיסית (העומדת ללא תשלום לשימוש כל לקוח של חברת נטוויז'ן, ומספקת שירותי מאגר מידע רב נתונים של אתרים בעלי תוכן פוגעני שאליהם הגישה נחסמת מן האינטרנט הביתי של נטוויז'ן) או בתצורה מתקדמת (הניתנת ללקוחות נטוויז'ן בתשלום נוסף, ומאפשרת הגדרת אתרים לסינון על פי קטגוריות וגילאי הגולשים, ושליטה מלאה על סוגי התכנים הנחסמים בפני הגולשים בבית). נטוויז'ן מציעה גם מבצעים לספק ותשתית (באנדל) במחירים שמתחילים מ-79 ש"ח לחודש.

הוט נט

חברת הוט נט הינה ספקית אינטרנט שקיבלה רישיון למתן שירותי גישה לאינטרנט בשנת 2010. החברה היא חלק מקבוצת HOT ובבעלותה. הוט נט מציעה שירותי ISP במחירים נמוכים במיוחד – 20 ש"ח לחבילות גלישה במהירות של MB 12, MB 15, MB 30, MB 40, ואפילו 100 ו-200 GB, ו – 25 ש"ח בלבד לחבילת גלישה מהירה בנפחים של MB 200. בנוסף, חבילות הגלישה של הוט נט מבטיחות גלישה בטוחה ומערכות לאבטחת התכנים שהידים נחשפים אליהם, ותיבת דואר אלקטרוני בנפח של עד GB 1 ללא עלות נוספת. למצטרפים לשירותי האינטרנט של הוט נט דרך אתר האינטרנט של החברה, מוצעים שלושה חודשים ראשונים של גלישה – ללא עלות.

 

חשוב לדעת, כי גם אם אנחנו בוחרים את שתי החברות בנפרד, חבילות הבאנדל מאפשרות תשלום של חשבונית אחת לחברה שבחרנו לעבוד מולה, שירות לקוחות בטלפון אחד (במקום ה"טרטור" שהיה נהוג פעם מחברת התשתית לספקית האינטרנט ובחזרה, על מנת לנסות לגלות מי האשם בעת תקלה בשירותי האינטרנט בבית), ונוחות מרבית עבור הלקוח בתפעול, תחזוקה ואפילו ניוד של חבילת האינטרנט. במילים אחרות, גם אם אנחנו עדיין בוחרים לפעמים ספק תשתית וספק אינטרנט, אנחנו עדיין נהנים מהתנהלות אל מול חברה אחת – ולא שתיים – בכל הקשור לשירותי האינטרנט שנקבל.

 

הנה לפניכם, מספר דוגמאות למחירי חבילות באנדל המוצעות על ידי חברות אינטרנט שונות

 

בדוק עכשיו אם אתה יכול לחתוך את חשבון האינטרנט שלך במאות שקלים בשנה

כבר 63,225 אנשים עשו בדיקה להוזלת חשבון האינטרנט

בידקו עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

אגב, מהשינויים המשמעותיים שראינו לאחר רפורמת הפס הרחב, חשוב לציין את קלות הניוד בין חברת אינטרנט אחת לאחרת. כלומר – אם אתם לקוחות של בזק בינלאומי, תוכלו לעבור להיות לקוחות של חברת נטוויז'ן, ספקית האינטרנט 012 או כל חברת אינטרנט אחרת – בטלפון אחד, בקלות וללא הליכים מאמצים. קלות הניוד הנקבעת על ידי תקנות רפורמת הפס הרחב מאפשרת לחברה החדשה שדרכה בחרתם להתחבר לאינטרנט לפעול על מנת לנתק אתכם משירותי האינטרנט של החברה הישנה ולהפוך את המעבר מספקית אינטרנט אחת לאחרת לשקוף עבורכם.

 

חבילות טריפל או חבילות הכל כלול – חבילות הכוללות אינטרנט ושירותים נוספים

חבילות טריפל הן השם המקובל לחבילות המכילות שלושה שירותים בתמחור אחד קבוע – שירותי טלוויזיה רב ערוצית, שירותי טלפוניה (הכוללים שירותי טלפון נייד או שירותי טלפון נייח, כתלות ביכולת החברה המציעה את החבילה) ושירותי אינטרנט (הכוללים גם ספק וגם תשתית). חבילות הטריפל או חבילות ה"הכל כלול", מציעות בדרך כלל חבילות מוגדרות מראש של ערוצי צפייה בטלוויזיה (כמו למשל חבילה בסיסית, חבילת ילדים ונוער, חבילת ספורט, חבילת פרימיום הכוללת את כל ערוצי הטלוויזיה הקיימים בחברה, וכדומה), תשתית וספק אינטרנט במהירות קבועה מראש, ושירותי טלפון המספקים מספר קבוע של דקות שיחה ללא תשלום, ואם מדובר בשירותי טלפון נייד, ישנה התייחסות בדרך כלל גם לאינטרנט סלולארי ולשליחת הודעות SMS ו/או הודעות MMS (הודעות מולטימדיה הכוללות קבצי תמונות, קבצי אודיו או וידאו).

 

חברת הוט, המספקת גם שירותי טלוויזיה רב ערוצית, גם שירותי טלפון וגם שירותי אינטרנט; וגם חברת סלקום, המספקת שירותי טלוויזיה, טלפון נייח ונייד, ואינטרנט, מציעות חבילות טריפל בהן כלולים כל השירותים בחבילה אחת ובמחירים אטרקטיביים. הנה בתקציר, חבילות הטריפל של סלקום ושל הוט:

 

סלקום טריפל – סלקום מציעה חבילת טריפל הכוללת את כל שירותי החברה בתשלום אחד וקבוע, כאשר הרעיון הוא שתשלום אחד עבור כל השירותים יהווה אלטרנטיבה איכותית, זולה יותר, ונוחה לתפעול, בהנחה שבבית ישנם ספקים שונים עבור שירותי הטלוויזיה, הטלפונים והטלוויזיה הרב ערוצית. חשבון הטריפל של סלקום כולל שירותי טלוויזיה רב ערוצית סלקום TV, בה כל ערוצי הטלוויזיה פתוחים למשתמש לשימוש בלתי מוגבל; חיבור של ספק ותשתית לרשת האינטרנט; וקו טלפון ביתי בשימוש ללא הגבלה.

 

מסלולי הטריפל של הוט  – הוט מציעה מגוון נרחב של מסלולי טריפל, הכוללים ספק אינטרנט + תשתית מבית הוט, שירותי טלוויזיה רב ערוצית, וקו טלפון ביתי. בין המסלולים תמצאו מסלולי טריפל הכוללים חבילות ערוצי ספורט, חבילות טריפל המיועדות לילדים ולנוער, וחבילות טריפל מולטי, הכוללות את כל חבילות התוכן של הוט. 

 

האם אתם מחפשים חבילה בסגנון "הכל כלול", כלומר, חבילה שיש בה שירותים נוספים?

מעבר לבחירה בתשתית ו/או ספק, תוכלו להוסיף לחבילה שלכם גם שירותי טלפון קווי, טלפון נייד, וטלוויזיה רב ערוצית, בחבילות דאבל או טריפל המוצעות כיום רק מטעם החברות סלקום והוט. חבילות הטריפל הן חבילות המציעות שירותי אינטרנט (ספק + תשתית), טלפון, וטלוויזיה רב ערוצית, כאשר חברת הוט מציעה מגוון מסלולי טריפל עם חבילות ערוצים משתנות (בחבילת הטריפל של סלקום מקבלים את כל ערוצי סלקום TV – מעל 180 ערוצי טלוויזיה). אם אתם כיום משלמים בנפרד עבור שירותי הטלפון, הטלוויזיה, הספק והתשתית – ייתכן מאוד שבחינת חבילת טריפל כו תוזיל עלויות בבית. בחינת מחירי חבילות כאלה ביחס למחירים שאתם משלמים כיום בגין שירותים אלה, תבהיר אם כדאי לשקול חבילת "טריפל" (טלוויזיה, טלפון, אינטרנט) אם לאו.

 

אילו שירותים נוספים חשוב לכם לקבל?

אם חשובה לכם ההגנה מפני וירוסים, אפשרויות הגיבוי בענן, אם חשוב לכם לדעת שאתם מקבלים נתב איכותי או מספר נתבים, אם הגנה מפני תכנים בלתי ראויים היא משהו שהאינטרנט שלכם יעיל עבורכם פחות בלעדיו – מומלץ לחפש חבילת גלישה שתספק את כל זאת. חבילות הגלישה המוצעות על ידי חברות האינטרנט כמו נטוויז'ן, בזק בינלאומי, 012 וחברות אינטרנט אחרות, מציעים מגוון רחב של שירותים המגיעים בנוסף לאפשרות הגישה עצמה והופכים את הגלישה לנעימה יותר.

 

צרכנות נבונה – בדקו את חבילת האינטרנט שלכם, וכשהיא מפסיקה להיות אטרקטיבית – פעלו להחליף אותה

מעל 70% מבתי האב בישראל הם בעלי חיבור לאינטרנט, ולכן קרוב לוודאי שגם אתם, בשעה שאתם קוראים מאמר זה, אתם בעלי חיבור לאינטרנט מהבית. אולם, חשוב לדעת, כי מחירי האינטרנט משתנים וגם אם בחרתם את התשתית והספק רק לפני קצת יותר משנה – כנראה שתוכלו להיטיב את מצבכם, אם תאפשרו לעצמכם לסקור את האפשרויות בשוק, ולבחון את החלטתכם מחדש. חשוב שתדעו, כי המעבר מחברת אינטרנט אחת לאחרת אינו מורכב, וכי החברות דואגות למעבר שקוף מבחינת הלקוח, כך שמבחינתכם הדבר היחיד שמשתנה הוא לוגו החברה בחלקה העליון של החשבונית, ואולי גם הסכום לתשלום.

 

גיימרים? אתם צריכים חבילת אינטרנט שתענה על הצרכים הייחודיים שלכם

תחביב המתפתח בארץ בצעדי ענק הוא תחום הגיימינג – מדובר, בעצם, במשחקי מחשב אשר יש המשחקים בהם ברצינות רבה. עבור הגיימרים, המשחקים במשחקי רשת הדורשים משאבים רבים, כדאי לבחון כי חבילת הגלישה שתבחרו תתאים לצרכי הגולש. הנה כמה מן השאלות שכדאי לתת עליהן את הדעת, בטרם בוחרים חבילת גלישה שתתאים לגיימרים:

  • מהירות הגלישה – משחקים ברשת, בעיקר אלה המקצועיים, דורשים מהירות גבוהה הן להורדה והן להעלאה. תכנים גרפיים מרובים בפרטים, עדכונים בזמן אמת של לוח המשחק או מרחב המשחק, כל אלה דורשים מרשת האינטרנט להעביר כמות גדולה של נתונים באופן רציף במהלך המשחק. אם אתם גיימרים, או אם יש לכם גיימרים בבית, מומלץ לבחור בחבילת אינטרנט במהירות גלישה של לא פחות מ – MB 50
  • יציבות הרשת – רשת שחווה נפילות וניתוקים רבים עלולה לגרום עוגמת נפש רבה למשקיעים במשחק ואז מאבדים אותו עקב ניתוק פתאומי ברשת. לכן, בחרו בחברה אמינה ובעלת מוניטין של חברה יציבה.
  • שירות לקוחות איכותי מסביב לשעון – גיימרים רבים נוטים לשקוע במשחקי המחשב דווקא בשעות הלילה המאוחרות. לטובת אלה מבינינו המשחקים במשחקי רשת טרוטי עיניים באישון לילה – וודאו שחבילת האינטרנט שאתם בוחרים תספק מענה אנושי גם אם נפל לכ האינטרנט בשלוש לפנות בוקר.

 

בדוק עכשיו אם אתה יכול לחתוך את חשבון האינטרנט שלך במאות שקלים בשנה

כבר 63,225 אנשים עשו בדיקה להוזלת חשבון האינטרנט

בידקו עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme