תמי 4, אלקטרה בר, מי עדן ועוד – השוואה בין מתקני מים לבית בשנת 2019

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מסלולי מתקני מים
שתף:

הרוב המכריע של הישראלים לא שותים מי ברז. יש לכך סיבות רבות – עוד ועוד מידע שאנחנו נחשפים אליו, המעיד על איכותם הירודה של מי השתייה בישראל; טעמם של המים, שמרבית הישראלים מעדיפים להימנע ממנו, וההעדפה לצריכת מים מסוננים במשפחות עם תינוקות וילדים. מעל 80% מבתי האב בישראל, צורכים בכל יום מים מסוננים באמצעות מתקן מים המאשר לא רק מים איכותיים יותר, אלא גם מים קרים וחמים בלחיצת כפתור, בנוחות שימוש, בהגנה מפני שימוש בברז המים החמים על ידי תינוקות – ואפילו במתקנים צבעוניים ומעוצבים שכיף להניח על השיש במטבח. מהם היתרונות של מתקני המים המאפשרים שתייה של מים מסוננים? תמי 4, בר מים אלקטרה, מי עדן בר או נביעות? איך בוחרים בר מים מומלץ שיתאים לצרכי המשפחה – ומה מציעות לנו כיום החברות המובילות בתחום?

 

תמי 4 בר מיםמי עדן כדי מיםצלול בר מים
63 ש"ח לחודש136 ש"ח לחודש
ארבעה כדים
עלויות משתנות60 ש"ח בחודש
בר מיםכדי מים מינרליםבר מיםבר מים
דירוג כולל
דירוג כולל
דירוג כולל
דירוג כולל

 

רוצה לקבל את ההצעה הטובה ביותר למתקן מים?

כבר 22,411 אנשים קיבלו הצעה למתקן מים

:חברה נוכחית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

חמישה טיפים חשובים לבחירת בר מים מומלץ שיתאים בדיוק לצרכים שלכם

זה לא משנה אם אתם בוחרים במתקן מים מבית תמי 4 (המחזיקה, כאמור, בנתח של כמעט 70% משוק מתקני המים), מי עדן (המספקת בעיקר מתקני מים המבוססים על מים מינרלים בניגוד לשאר החברות המספקות מתקני מים מסוננים המאפשרות סינון של מי הברז) נביעות, נועם 1 (בעיקר אם אתם לקוחות שומרי מסורת) או מכל חברה אחרת – חשוב שתבחרו במתקן המים המתאים להרגלי השתייה שלכם, לצרכים ולכמויות הנדרשות עבור המשפחה שלכם, וכדומה. הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם לבחור את מתקן המים המושלם עבורכם.

 

איך בוחרים בר מים מומלץ?
איך בוחרים בר מים מומלץ ובמה באמת חשוב להתמקד?

 

טיפ ראשון: בחרו בתשומת לב את איכות מתקן המים ורמת הסינון שלו

תוכלו למצוא מתקני מים מסוננים במחירים שונים, ממש החל מכמה מאות שקלים עבור רכישה חד פעמית של המוצר. אבל חשוב לתת את הדעת על כך, שלא כל הסננים ולא כל מתקני המים מספקם את אותה איכות של מים מסוננים בסופו של תהליך, אל כוס השתייה שלכם. לדוגמה, מתקני מים מגיעים עם מיכלי מים בקיבולת שונה העשויים מחומרים שונים, כמו מתכת או פלסטיק שאינו משחרר חומרים רעילים אל המים. נפחי הקיבולת של מיכל מתקן המים יגזרו את כמות הכוסות לשתיה חמה או קרה שתוכלו למזוג מבלי להמתין או בפרק זמן נתון.

 

תהליך הסינון מכיל רכיב של סינון המים (למשל, מחלקיקים צפים כמו גרגירי חול) וטיהור המים (למשל – מכלור, מתכות כבדות כמו כספית ועופרת, וגם מריחות או מטעמים לא נעימים), וחיסול חיידקים ומיקרואורגניזמים באמצעות נורת ה -UV. מתקן מים איכותי יכיל התייחסות מלאה לכל שלושת ההיבטים הללו – סינון, טיהור, וחיסול מיקרואורגניזמים מן המים.

 

בבחירת הסננים שבהם תשתמשו, חשוב גם לשים לב לצורת הסינון ולרמת הסינון. לדוגמה, מסנני פחם מדווחים על גובה מינימאלי שהם יכולים לסנן, בדרך כלל בין 2-10 מיקרון. חשוב לדעת גם, כי ישנם סננים שהם בעלי תו תקן ישראלי ויש כאלה שלא. סינון איכותי יתקבל מבחירה של סננים איכותיים ומתאימים למערכת סינון המים אצלכם – ובנוסף, חשוב להחליף את הסננים על פי הוראות היצרן, בדרך כלל אחת לשישה חודשים או אחת ל – 2,000 ליטרים מסוננים, הראשון מביניהם.

 

 

טיפ שני: מה אתם צריכים, ומה מוצע במתקן המים שתרכשו

מרבית מתקני המים הזמינים לרכישה בשוק מציעים כיום ברז של מים חמים וברז של מים קרים. לפניכם, מספר שאלות המציעות הבנה עמוקה יותר של יכולות מתקן המים שאתם שוקלים לרכוש, והבנה טובה יותר בנוגע להתאמתו לסגנון החיים שלכם:

  • מהי הטמפרטורה המוצעת של המים הקרים ומהי הטמפרטורה המוצעת של המים החמים? ישנם מתקני מים המציעים מים חמים בטמפרטורה שאינה טמפרטורת רתיחה, ואלה מבינינו שאוהבים את הקפה שלהם ממש חם, לא ייהנו להשתמש במתקן מים כזה. יתרה מזאת, להכנת בקבוק לתינוקות, למשל, נרשים מים בטמפרטורת רתיחה (מים מורתחים) וישנם מתקנים שיספקו זאת בעוד יש כאלה שלא. שימו לב לנושא הזה כשאתם בוחרים בר מים מומלץ.

 

  • מהי קיבולת מתקן המים שאתם שוקלים לרכוש, וכמה כוסות של מים קרים או חמים, יכול המכשיר להפיק בשעה אחת? ישנם ברי מים בהם אם תמזגו מים רותחים לתוך שלוש כוסות, בכוס השלישית המים כבר לא יהיו בטמפרטורה המקסימאלית. לעומת זאת, ישנם מתקני מים שיאפשרו מזיגת עד 40 כוסות מים חמים ברצף. העניין משמעותי בעיקר עבור אלה מבינינו שאוהבים לארח ומעוניינים להכין כוס של שתייה חמה לאחר הארוחה לכמות גדולה של אנשים.

 

  • מהן האפשרויות הנוספות של מתקן המים שאתם שוקלים לרכוש? יש מתקני מים המגיעים גם עם ברז של מים מוגזים (העניין כרוך בהחלפת בלון גז מדי פעם), ויש מתקני מים המאפשרים ברז מזיגה מעורבת של מים בטמפרטורת החדר. מה הצרכים או העדפות השימוש שלכם?

 

אנחנו יודעים, כי שתייה של מים טהורים ובריאים היא מרכיב חשוב בשמירה על תזונה מאוזנת ועל גוף בריא. גם חינוך ילדינו לשתות מים לרוב הוא ברמת חשיבות גבוהה. הקפדה על מתקן מים שיאפשר שימוש נוח במים בכמות נדיבה, ובמיוחד אם מתקן המים שתבחרו הוא מסוגנן, מעוצב, נעים לעין ונוח לשימוש – תאפשר שתיית מים בכמות גדולה יותר, על ידי כל אחד מבני הבית.

 

בר מים מומלץ ושתייה מרובה
ככלל מומלץ לשתות מים – וכמה שיותר – שכן הם תורמים לבריאות ולתפקוד הגוף

 

טיפ שלישי: שימוש קל ותחזוקה פשוטה של מתקן המים

תוכלו לבחור מתקני מים אנלוגיים, המופעלים בשימוש פשוט באמצעות ברזים וידיות, ומתקני מים דיגיטליים, בעלי אפשרויות הפעלה מורכבות, כמו למשל זיכרון של העדפת טמפרטורת המים במים קרים ו/או במים חמים עבור כל אחד מבני הבית. גם התחזוקה (למשל החלפת הסננים) היא פשוטה בחלק מן המתקנים אבל מורכבת בחלק אחר של המתקנים. לדוגמה, יש מתקני מים המאפשרים החלפת כל הפאנל הצבעוני במקרה שהפאנל התלכלך מאוד או דהה עם השנים. יש מתקני מים בהם החלפת הסננים היא עניין טכני פשוט ויש מתקני מים (כמו למשל בר מים אלקטרה) אשר מתריעים כאשר הגיע הזמן להחליף סננים (כך שאין צורך לזכור או לנהל רישום). אם אתם מתעתדים לתחזק את מתקן המים שלכם בעצמכם ולא מסתמכים על שירותי תחזוקה קבועים מטעם החברה בה רכשתם את מתקן המים (או כל חברה אחרת), חשוב לבחור מתקן מים שמאפשר שימוש ידידותי ונוח, עם או בלי פונקציות נוספות; אחזקה קלה ונוחה, חלפים במחירים סבירים, ושירות מקצועי וזמין גם לתמיכה (לאחזקה עצמאית של המכשיר) וגם לתיקון (להזמנת טכנאי הביתה) במידת הצורך.

 

טיפ שלישי: בר מים מומלץ מחברה אמינה ומקצועית

החברות שסקרנו במאמר, כמו נביעות, מי עדן בר, בר מים אלקטרה, תמי 4, צלול טכנולוגיות, ואחרים, הן כולן חברות בעלות שנים רבות של ניסיון בתחום שיווק ומכירה של מתקני מים והן כולן מציעות מסלולי "הכל כלול", תיקונים ואחזקה של מתקני המים. ככל שהחשיבות בצריכה של מים מסוננים באיכות גבוהה היא גבוהה, כך חשוב לבחור בחברה שתספק בר מים מומלץ "מבית טוב". מוקד פתרון תקלות או איש שירות שאליו תוכלו לפנות במקרה של תקלה, סרטוני הדרכה או אפשרות לקבל מידע דרך אתר האינטרנט של החברה, וכמובן – האפשרות להזמין טכנאי שירות ותיקון תקלות הביתה במקרה הצורך, עם או ללא תשלום נוסף, הן נכס חשוב. טרם הרכישה, בדקו את האפשרויות השונות שלכם לקבל מענה לקשיים או תקלות מטעם החברה, עם מסלול שירות בסגנון "הכל כלול" או בלעדיו. אם אתם חוששים שאתם עשויים להידרש למענה נרחב לטובת שתיית מים מטוהרים נקיים וצלולים – שקלו להעדיף את מסלולי ה"הכל כלול" על פני מסלולי הרכישה בלבד (הכוללים ברוב המכריע של המקרים אחריות יצרן ל 12 חודשים בלבד), כך שתוכלו להזעיק טכנאי ללא עלות נוספת אם תצטרכו. גם במקרה שמתקן המים שלכם יעבוד נהדר ותזדקקו רק לשירותי החלפת סננים במועד – תרוויחו את השקט הנפשי שבידיעה שתמיד תוכלו להיעזר באיש שירות במקרה הצורך.

 

 

טיפ רביעי: מה כוללת האחריות על המוצר?

לחלק מן החברות המספקות מתקני מים אנשי מכירות שיסבירו לכם באריכות ובסבלנות מה כוללת רכישת מתקן מים במסלולים השונים המוצעים על ידי החברה – אבל חשוב לדעת כי אם ההסכם שלכם עם אנשי המכירות אינו מסוכם בכתב ומופיע בחוזה ההתקשרות שלכם עם החברה – הוא אינו תקף בהכרח משפטית. לכן, חשוב לקרוא את "האותיות הקטנות" ופרטי אחריות היצרן המתקבלת עם המכשיר (התקפה בעיקר לכשלים טכניים בשימוש במכשיר). בנוסף, עבור אילו מבינינו המעדיפים לבחור מסלול שירות בסגנון "הכל כלול" לשנה, לשלוש שנים או לכל תקופת זמן אחרת – חשוב להבין באופן מדוייק מה כולל המסלול ולאיזו מחוייבות אתם יכולים לצפות מטעם החברה (כמו למשל באיזו תדירות ניתן לקרוא לטכנאי, האם עלות החלפים כלולה בעלות הכוללת של המסלול, וכדומה)

 

בר מים מומלץ ואחריות
מה עושים כשיש תקלות ולמי פונים?

 

טיפ חמישי: המראה דווקא כן קובע

"הנדסת אנוש" היא מונח המתאר את עיצובו של מכשיר או מתקן בצורה שנוח להשתמש בה, והיא מונח חשוב בבחירה של מתקני מים לשימוש ביתי או משרדי. לדוגמה, מתקני מים המאפשרים מילוי נוח של בקבוקים או כוסות גבוהות עשויה להיות יעילה במקרה שאתם נדרשים מדי פעם למילוי כלים שגובהם עולה על גובה הרווח בין ברז המילוי למגש ההנחה של הכוס. אין סיבה שלא לבחור מתקן מים שידבר אליכם – בנוחות השימוש, בנראות הצג הדיגיטלי, במראה הכללי וגם בצבע. בחרו מתקן מים שמתאים להנחה במטבח שלכם ויהיה לכם נעים להתבונן ולהשתמש בו.

 

רוצה לקבל את ההצעה הטובה ביותר למתקן מים?

כבר 22,411 אנשים קיבלו הצעה למתקן מים

:חברה נוכחית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

הבעיה: איכות מי הברז בישראל

הצריכה הביתית של מים בישראל עומדת על כ – 711 מיליוני קוב (מטר מעוקב) בשנה. מתוך זה, כ-5% מיועדים לשתיה. בישראל קיימים שני מקורות עיקריים לאספקה של מים לכל בית – הראשונה היא כמובן הכינרת, אשר מספקת פחות מ – 20% מצריכת המים במדינה, דרך תשתית צינורות המוביל הארצי, כ-130 קילומטרים של צנרת שבנייתה הסתיימה בשנת 1964, והמובילים מים מן הכינרת ומנחלי הצפון לצריכת משקי הבית בחלקי הארץ השונים. מעל 80% מן המים המובלים בצינורות "המוביל הארצי", בין 350 ל-400 קוב מים בשנה, מיועדים להיות מי שתייה. חשוב לציין, כי התשתית שהיא בחלקה ישנה, צינורות המתכת, והקושי בתחזוקה של מערכת ארוכה, מסועפת ומורכבת כל כך – מביאים לכך שלא פעם נשמעות דעות ביקורתיות כלפי איכות המים המובלת בצינורות המוביל הארצי. למשל, רק בשנת 2008, הושלמה התקנתה של מערכת סננים שתאפשר סינון מי שתייה הנשאבים ממקורות מים עליים, שעד אז כלל לא עברו סינון טרם הזרמתם ללקוחות.

 

המקור השני שחשוב לדבר עליו עבור מי שתייה בישראל הוא הים. כיום, בתהליך הדרגתי וראוי לשבח, מתפילים בישראל קרוב ל – 75% ממי השתייה, בשישה מתקני התפלה לאורך רצועת החוף. עם זאת, היעדר המגנזיום במים המותפלים גרם לכך שכבר בשנת 2010 התריע משרד הבריאות על סיכון מוגבר לתחלואות לב ותמותה בשל כך בקרב צרכני אותם מים נטולי מגנזיום. נכון לתחילת שנת 2017, ידוע כי ישנה כוונה להוסיף באופן מלאכותי מגנזיום למי השתייה המותפלים, אולם עדיין לא נבחנו באופן מקיף העלויות והמשמעויות של תוספת כזו, ברור כי מדובר בעלויות נוספות שיתגלגלו אל הצרכנים וייקרו את עלות המים באופן שעשוי להיות משמעותי. עוד, בחלק מן הישובים והאזורים בישראל נעשה שימוש במי בארות, מקורות מים עיליים ואחרים. מקורות כאלה לעיתים קרובות מצויים בסכנה לזיהומים מיקרובאליים, חיידקיים או אחרים ולתחזוקה פחות מנאותה הן של מקור המים עצמו והן של תשתית ההובלה והטיפול במים מרגע שנשאבו ועד שהגיעו אל ביתם של הצרכנים.

 

הישראלים מצביעים ברגליים – (כמעט) כולנו לא שותים מהברז

מעל 70% מבתי האב בישראל פשוט לא שותים מי ברז. האפשרויות העומדות מול אלה המעדיפים מים שמקורם אינו בברז, הוא שתיית מים מינרלים (או באמצעות רכישת בקבוקים או באמצעות מתקן מים מינרלים, כמו למשל מתקני המים של מי עדן או של נביעות, אליו מתחברים כדי מים המובלים אל הלקוח על ידי החברה המספקת) או שתיית מים מסוננים, המוזרמים מהצינור הראשי של הבית, בדרך כלל דרך לפחות שתי מערכות סינון (אחת לפני הכניסה לבית, ואחת תת כיורית הכוללת במרבית המקרים שלושה סננים), המאפשרת איכות גבוהה יותר למים בכל ברזי המים, ואיכות גבוהה במיוחד למים המוזרמים אל בר המים. מתקן מים הינו מתקן בעל אחזקה והפעלה פשוטים, כאשר המים מוזרמים אל המתקן דרך ברז המים הביתי (ובדרך עוברים דרך מערכת של מסננים המטפלים, במרבית המקרים, בחומרים צפים כמו חול וחלקיקי חלודה; ברכיבים מומסים במים, כמו כלור ואחרים; ובאבנית (השומרת לא רק על איכות וצלילות המים שאנחנו שותים לא, כאשר מותקן מסנן מים גם לפני כניסת המים אל הבית, על תקינות מכשירי החשמל המשתמשים במים בבית, כמו מכונת הכביסה, הקומקום החשמלי, וגם מתקן המים). מתקני המים מגיעים בדרך כלל עם ברז מים חמים ועם ברז מים קרים, כאשר ברוב המכריע של המקרים ברז המים החמים מגיע עם מנגנון בטיחות השומר מפני כוויות והוא חשוב בעיקר (אל אולי לא רק) בתים שבהם ילדים קטנים ופעוטות. בחלק מן המתקנים תוכלו לקבל גם ברז המאפשר מים בטמפרטורה מעורבת, ברז מי סודה (באמצעות בלון גז CO2 במתקן), ועוד. בחלק מן המתקנים צג דיגיטלי המאפשר קביעה של טמפרטורת המים הקרים ובחלקם אף אפשרות לקביעת טמפרטורה מועדפת עבור כל אחד מבני המשפחה. כך, מתקן המים העומד בדרך כלל על השיש או על הרצפה אם מדובר במתקן מים רצפתי, וספק מים חמים וקרים בלחיצת כפתור לאורך כל שעות היום, וללא המתנה. אחת לחצי שנה ו/או אחת לשנה יש צורך בהחלת הסננים בבית, ובמסלולי ה"הכל כלול" המאפשרים רכישת מתקן מים ביחד עם חבילת שירותים – טכנאי מטעם החברה יגיע לביתכם וידאג לכך מבלי שתצטרכו לטרוח, להזמין טכנאי או לזכור תאריכי החלפת סננים.

 

בר מים מומלץ במקום שתייה מהברז
ישראלים רבים מוותרים על מי הברז ובוחרים לרכוש בר מים

 

תהליך הסינון של מסנני המים

מתקני המים המאפשרים הזרמה של מים מסוננים עושים שימוש בסנני מים, אותם יש להחליף בדרך כלל אחת לשישה חודשים (כלומר פעמיים בשנה). סנני המים המורכבים מעל הצנרת הביתית, מזרימים דרכם את כל המים המיועדים לשתייה דרך מתקני המים, ומסננים החוצה מהם רכיבים כמו חלק מן המתכות המאפיינות לעיתים מים המוזרמים בתשתית של המוביל הארצי או ממקורות שתייה עיליים או בארות מקומיות, ואפילו בשל צנרת הבית שהיא ישנה. עוד, מסוננים החוצה הכלור, המלחים, והמזהמים שמגיעים עם המים. איכות הסננים משתנה ומשפיעה על מחירם – ככל שהסנים מסוגלים לסנן רכיבים זעירים יותר, כך איכותם עולה. מרבית הסננים המוצעים כיום בארץ מסננים רכיבים בגדלים של 2 – 10 מיקרון.

 

שתי שיטות פופולאריות בישראל לסינון מים

מערכות הסינון שעליהם נשענים מתקני המים המגישים לנו מים מסוננים קרירים או בטמפרטורה המתאימה להכנת שתייה חמה, מסננים את מי השתייה שלנו באחת משתי דרכים – או שהסינון מתבצע באמצעות סננים של פחם פעיל, שהיא שיטה לסינון מים באמצעות ספיגה של חומרים מזהמים כמו כלור וחומרים אורגניים אחרים, המסלק מן המים שלנו גם חומרים מרחפים כמו יתושים או גרגירים של חול; שיטת הסינון השנייה היא הסינון באמצעות אוסמוזה הפוכה, המאפשרת סינון החוצה של מתכות, כלור, וגם אבנית. לשתי שיטות סינון אלה מוסיפים במתקני המים המוצעים כיום, למשל בחברות כמו תמי 4, מי עדן בר, בר מים אלקטרה ואחרות, גם נורת UV – נורה המסייעת בחיסול מיקרואורגניזמים ומזהמים חיים כמו חיידקים.

 

מערכות הסינון המתאימות למתקני מים שונים נמכרות על ידי ספקים רבים ובחלק ניכר מן המקרים לקוחות בוחרים לא לרכוש מתקני מים אלא לחכור אותם בתוספת שירות קבוע, לתקופת זמן ידועה מראש. במקרים כאלה וגם במקרים של רכישת מתקן מים וטיפול עצמאי בסננים – חשוב להקפיד על התקנה של סנני מים איכותיים, בכל תקופת זמן המתאימה לזו הנדרשת על ידי יצרן הסננים (פעם בחצי שנה או פעם בשנה). ישנם סנני מים אשר נבדקו והם עומדים בתקנים הישראליים של מכון התקנים. סננים אלה הם בטוחים יותר לשימוש ברוב המקרים ומומלץ להעדיף את אלה בעלי התקן על אלה שאין להם תקן לבטיחות ויעילות השימוש בהן.

 

תווי תקן ישראליים רלוונטיים לסינון ולטיהור מים

תווי תקן בהם עומד מתקן מים יאשרו כי המתקן בטוח לשימוש וכי סינון המים שלו איכותי. בנוסף, תווי תקן לציון חיסכון באנרגיה, יצביעו על מתקן מים יעיל אנרגטית שדרגת צריכת החשמל שלו אינה גבוהה או יקרה. בהיבט איכות התפעול, ניתן לוודא כי מתקן המים הוא בעל אישור של מכון התקנים, באתר מכון התקנים תוכלו למצוא רשימה מפורטת של כל מתקני המים שקיבלו תו תקן וסומנו כעומדים בתקנים. וודאו כי העמידה בתו תקן הינה לא רק עבור שימוש בטיחותי אלא גם בעניין תהליך טיהור ו/או סינון המים עצמו.

 

התקן הישראלי הרלוונטי לתהליכי סינון וטיהור מים הוא תקן 1505 – תקן רשמי ומחייב בעניין טיפול במי שתייה לשימוש ביתי, הכולל היבטים של סינון וטיהור. התקן מתייחס לכל שיטות טיהור המים המקובלות בשוק הביתי פרט לסינון מים בשיטת האוסמוזה ההפוכה, והוא מחייב התייחסות לנקודות משמעותיות רבות במסמכים המגיעים עם מתקן המים, ביניהן:

 

  • אורך חיי המסננים ואיכות פעילותם – עד לאיזו רמת סינון הם מבטיחים להגיע, מה אורך הגל של נורת ה UV, כמה ליטרים ו/או יחידות זמן הם צפויים לשמש באיכות גבוהה וכל כמה זמן / יחידות שימוש יש להחליף אותם וכל רכיב מתכלה אחר במתקן המים

 

  • הסבר שלם ומפורט בנוגע להוראות טיפול, שמירה על המתקן ותחזוקה אופטימאלית, למירה על איכות וטוהר מי השתייה בבית ועל פעילות אופטימאלית של מתקן המים

 

  • התקן מגדיר רשימה של בדיקות בטיחות ואיכות שיש לבצע במתקן המים טרם מכירתו ומדי תקופה

 

מתקני סינון מים – יעיל ונוח

ארבע חברות מרכזיות שולטות כיום בשוק מתקני המים בישראל, ואלו הן: תמי 4, מי עדן בר, בר מים אלקטרה ונביעות. חברת צלול מחזיקה גם היא בנתח מכובד משוק מתקני המים (אך בניגוד לחברות האחרות, צלול היא לא יצרנית של מתקני מים אלא רק משווקת ומציעה שירותי אחזקה עבור מתקנים כאלה – זו הסיבה שצלול תמצאו מגוון נרחב של מתקני מים במסלולי רכישה ושירות שונים ובמחירים מגוונים) ואילו חברת נועם 1 מציעה מתקן לסינון מים שמותאם במיוחד לשוק החרדי ומציע תהליך סינון מים בעל תעודת כשרות גם להפעלה במהלך שבת קודש, המתאים במיוחד לשומרי שבת.

 

הנה לפניכם, פרטים אודות החברות הגדולות בשוק המציעות מתקני מים, כולל היצע מתקני המים שלהן, השירות שהן מציעות, מבצעים ופרטים נוספים שחשוב שתדעו, בטרם תבחרו חברה לרכישת מתקן המים החדש שלכם.

 


 

תמי 4 – החברה הוותיקה בארץ לסינון מי ברז

תמי 4

המוצרים והשירותים המסופקים ללקוחות שטראוס מים – תמי 4

תמי 4 הינו מותג הפועל תחת משפחת המותגים של שטראוס מים. החברה מציעה מגוון פתרונות סינון למים – החל מברז תת כיורי המאפשר הזרמה אל הכיור של מים מסוננים (ברז התמי 4 הראשון והמיתולוגי), וכלה במתקני מים מעוצבים המספקים מים חמים, קרים, ואפילו מי סודה. הנה פירוט על המוצרים והשירותים של תמי 4:

 

תמי 4 – ברז תת כיורי

מדובר באותו הברז המיתולוגי, המתחבר אל כיור הבית ומאפשר הזרמה של מים בטמפרטורת מי הברז, אולם לאחר שעברו סינון באמצעות מערכת סננים המורכבת מתחת לכיור. הברז מאפשר זרימת מים בקצב של 1.8 ליטרים לדקה, והוא בעל תו תקן 1505 לסינון מי השתייה. סינון המים באמצעות מערכת סינון פחם יצוק בעל יכולת סינון של רכיבים במים בגודל של עד 10 מיקרון. הוא מגיע גם עם מנורת UV המחסלת חיידקים ומיקרואורגניזמים במים. את הסננים יש להחליף אחת לחצי שנה, ואת נורת ה – UV אחת לשנה. 

 

מתקן מים תמי 4 PRIMO

מתקן מים קומפקטי מעוצב, ידידותי לשימוש, נוח לתפעול ומתקדם טכנולוגית. מידות מתקן המים: 37 X5 X 31.5 ס"מ, ומשקלו 14 ק"ג. הוא עומד בתקן 1505 לסינון וטיהור מים בישראל, ותקן Energy Star ליעילות אנרגטית. מפיק כארבעים כוסות שתייה קרה בשעה (בטמפרטורה של 5 – 20 מעלות), כשישים כוסות לשתייה חמה בשעה. מיכל המים שלו עשוי נירוסטה ומכיל 1.6 ליטרים של מים המוזרמים מצנרת הבית, עוברים סינון קפדני ומוזרמים דרך ברזי מתקן המים עצמם הישר אל הכוס. המתקן מסנן את מי השתייה באמצעות מערכת מסנני פחם יצוק המאפשרים סינון של עד שני מיקרון, ונורת UV המאפשרת חיסול מיקרואורגניזמים, חיידקים ואחרים. 

 

תמי 4 Family

מתקן מים בלעדי לתמי 4 מבית שטראוס מים, המאפשר מים צוננים, מים חמים, ומים בטמפרטורה מעורבת בלחיצת כפתור אחת. פטנט ייחודי בעיצוב המוצר מאפשר גם בילוי בקבוקים או סירים בקלות, עם מגש הכוסות המתקפל. מידות המכשיר: 35 X 36 X6 ס"מ, משקלו כ – 14 ק"ג, והוא בעל תקן 1505 לסינון וטיהור מים בישראל, ותקן Energy Star ליעילות אנרגטית. מפיק כארבעים כוסות שתייה קרה בשעה (בטמפרטורה של 5 – 20 מעלות), כשישים כוסות לשתייה חמה בשעה (בטמפרטורה של 99 מעלות). מיכל המים עשוי פוליפורפילן (פלסטיק רפואי שאינו מפריש חומרים אל המים) בנפח 1.4 ליטרים, והוא מסנן את המים באמצעות מערכת סינון של פחם יצוק ביכולת סינון של עד 2 מיקרון, עם מנורת UV המבטיחה חיסול של מיקרואורגניזמים וחיידקים במים. את הסננים יש להחליף אחת לשנה (מנורת ה – UV) ואחת לחצי שנה (סנני הפחם). 

 

תמי 4 Bubble Bar

מכשיר ייחודי המאפשר מים חמים, מים קרים, ומי סודה בשלוש רמות הגזה שונות כאשר ההגזה מתרחשת עם הלחיצה על הכפתור, במערכת ייחודית להגזה אישית. מידות המכשיר: 36.3 X3 X 31.8 ס"מ, משקלו היבש (ללא מיכל הגז) כ – 16 ק"ג, והוא בעל תקן 1505 לסינון וטיהור מים בישראל, ותקן Energy Star ליעילות אנרגטית. מתקן המים מפיק כארבעים כוסות שתייה קרה בשעה (בטמפרטורה של 5 – 20 מעלות), כשישים כוסות לשתייה חמה בשעה (בטמפרטורה של 99 מעלות), ועד חמש כוסות מי סודה במשיכה אחת, בטמפרטורה של 5-12 מעלות. מיכל ה – CO2 מספיק להגזת 16 – 40 ליטרים בשלוש רמות הגזה שונות (16 ליטר בהגזה חזקה, 28 ליטרים בהגזה בינונית, ו – 40 ליטרים בהגזה עדינה). מערכת סינון המים של המתקן  עושה שימוש במסנני פחם פעיל ביחד עם נורת UV המבטיחה חיסול של מיקרואורגניזמים וחיידקים במים.

 

שירות הלקוחות של תמי 4

לקוחות תמי 4 ושטראוס מים מוזמנים להשתמש בשירות הלקוחות המקצועי העומד לרשותם באמצעות צ'ט עם נציג דרך אחת האינטרנט, שיחת טלפון או שירות בסמס. במסגרת מסלולי ה"הכל כלול" ניתן להזמין טכנאי ללא עלות. עבור רוכשי מתקני המים של תמי 4 שהם לא באחריות או במסלול קבלת שירות, ניתן להזמין טכנאים מקצועיים מבית תמי 4 בתשלום. באתר האינטרנט של תמי 4 ניתן למצוא חוברות מוצר וסרטוני תפעול וטיפול בתקלות, כמו גם סרטונים המסבירים בורה ידידותית ופשוטה כיצד יש לתחזק ולהשתמש במתקני המים של תמי 4 בצורה החסכונית, היעילה, והבטוחה ביותר.

 

מוצרים נוספים מבית תמי 4

באתר חברת תמי 4 ניתן להזמין מוצרים משלימים למתקני המים וברזי המים המסוננים שהחברה מציעה, כמו למשל: ערכת מיכלי גז עבור תמי 4 Bubble Bar (אשר אספקתם מותנית בהחזרת המיכלים הריקים לטובת איכות הסביבה), ערכות מסננים המותאמות בדיוק למתקני המים של תמי 4, מנורות UV, ערכות ניקוי למתקני המים וגם ערכות חידוש בצבעים שונים, המאפשרים החלפת הפאנל הקדמי של כל מכשיר לפאנל חדש לחלוטין (מה שיקנה למתקן המים מראה חדש).

 

רוצה לקבל את ההצעה הטובה ביותר למתקן מים?

כבר 22,411 אנשים קיבלו הצעה למתקן מים

:חברה נוכחית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 


 

בר מים אלקטרה

אלקטרה בר

החברה מציעה מאז שנת 2011 את מתקן המים "אלקטרה בר" – מתקן מים חדשני הפועל בטכנולוגיה ייחודית ומאפשר שימוש במים חמים וקרים ללא הגבלה. כיום, לחברת אלקטרה מוצרי צריכה כ – 35,000 מנויים עבור מתקן המים אלקטרה בר. לאחרונה, בוצעו מגעים בעניין רכישת מותג אלקטרה בר על ידי חברת מי עדן, מגעים אלה כשלו.

 

גם בר מים אלקטרה, כמו מתקני המים של חברת תמי 4 ואחרות, עומד בתו התקן 1505 לטיהור ולאיכות מי השתייה. את מתקן המים אלקטרה בר ניתן לרכוש בסניפי שקם אלקטריק, ובסניפי מחסני חשמל.

 

אלקטרה בר משווקת מתקן מים אחד, בעל מערכת סינון ייחודית. בר מים אלקטרה מצוייד בסנן מיקרוני שיודע לסנן גם מתכות כבדות (כספים ועופרת), מנגנון מתקדם לחיסכון בחשמל בפעולה מתמשכת של המכשיר, נורת UV להבטחת מים נקיים מחיידקים וממיקרואורגניזמים, תפעול נוח באמצעות מסך מגע ידידותי למשתמש, מנגנון בטיחות כפול וייחודי, המבטיח שימוש זהיר בברז המים החמים, חווית שימוש נוחה ונעימה, כולל ניקוי קל, ומערך שירות מקצועי זמין. בר מים אלקטרה מגיע ב 12 צבעים שונים, ביניהם אדום, ירוק, סגול, כחול, כתום, לבן, ועוד.

 

 

 


 

מי עדן בר

מי עדן

חברת מי עדן משווקת מי מעיין הנשאבים ממעיין סלוקייה אשר ברמת הגולן. החברה משווקת מי מינרלים בבקבוקים ומתקני מים העושים שימוש בכדי מים מינרלים לאספקת מים מינרלים צוננים או חמים בבית או במשרד. מי עדן משווקת את המים המינרלים שלה בבקבוקים בישראל מאז שנת 1983, ובכדים המתאימים למתקני מים מינרלים מאז שנת 1988. בשנת 1998 החלה החברה משווקת מים מינרלים ממקורות נוספים (ולא רק מן המעיין שברמת הגולן) גם לארצות נוספות באירופה.

 

מה ההבדל בין מתקני מים מסוננים לבין מתקני מים מינרלים?

מי עדן מספקת בעיקר מתקני מים המבוססים על כדי מים מינרלים ולא על מים מסוננים. ההבדל המשמעותי בין הבחירה במתקן מים מסוננים לבין הבחירה במתקן מים מינרלים, הוא שבעוד מתקן מים מסוננים מגיע עם מערכת פילטרים (בדרך כלל פילטר פחם או פילטר אחר, ובנוסף מנורת UV לקטילת חיידקים ומיקרואורגניזמים, אם כאלה מצויים במים). את הסננים יש להחליף, בדרך כלל אחת לשישה חודשים. את נורת ה – UV יש להחליף, בדרך כלל אחת לשנה. אם אתם בוחרים לרכוש מתקן מים במסגרת הכוללת שירות, צוות אנשי מקצוע מטעם החברה שממנה רכשתם את מתקן המים יגיע בכל פרק זמן המתאים להוראות הטיפול של המכשיר שלכם, ויבצע את ההחלפות וההתקנות הנדרשות על מנת להבטיח שהשימוש במתקן המים שלכם יהיה אופטימאלי ויפיק את המים המסוננים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית. מאידך, מתקן מים המבוסס על מים מינרלים אינו נדרש לתחזוקה או החלפה של סננים. המתקן מבוסס על שימוש בכדי מים מינרלים שאיכותם זהה לאיכות המים המינרלים המוכרים לנו בבקבוקים. מתקן המים המינרלים מסופק במסגרת לשימוש על פי מספר הכדים שתצרכו בחודש, והחברה מובילה ומספקת לכם כדים במסגרת קבועה ובשעות הנוחות לכם. כל שנותר לכם, הוא להחליף כדים כשהכד מתרוקן.

 

מי עדן בר

המיני בר הדיגיטלי של מי עדן

מתקן מי עדן בר קטן יחסית הכולל כד מים בנפח של 11 ליטרים בלבד. מימדי מתקן המים כולל כד המים המינרלים הם 70 ס"מ X 38 ס"מ X5 ס"מ, ומתקן המים מגיע עם אפשרות להזרמה של מים צוננים, מים חמים ומים חמים במיוחד (Extra Hot), עם אפשרות להתאמת טמפרטורת המי החמים והקרים לכל אחד מבני המשפחה באמצעות תכנות פשוט דרך הצג הדיגיטלי של המתקן. המתקן של מי עדן בר מגיע בצבעים: כחול, אדום, כסוף או אפור.

 

עדן קלסי – בר מים של 18 ליטר מבית מי עדן בר

מתקן מים עומד, המיועד עבור כדים בנפח של קצת יותר מ – 18 ליטרים. גובה המתקן כולל כד המים: 138 ס"מ, קוטרו כ – 30 ס"מ. המתקן מאפשר הזרמה של מים צוננים והזרמה של מים חמים (המים אינם מגיעים לטמפרטורת רתיחה אבל הם בהחלט מאפשרים הכנת כוס שתייה חמה) באמצעות ברזים מכניים פשוטים ונוחים לתפעול, עם מנגנון בטיחות לשימוש בבית עם ילדים קטנים מעל ברז המים החמים. המתקן הקלאסי של מי עדן מגיע בצבעים אפור ולבן בלבד.

 

מוצרים נוספים מבית מי עדן

מי עדן מציעה עוד שלל מוצרים – מעבר לבקבוקי המים המינרלים המגיעים בגדלים שונים ובבקבוקים שונים, מציעה החברה גם ארבעה סוגים של מתקני מים מסוננים בשם Eden Pure Tech, שהיו הראשונים שהציעו גם ברז של מים מוגזים בשילוב מיכל גז CO2 להגזה מיידית של המים. מתקני המים והסודה של מי עדן אינם זוכים לפופולאריות רבה, וחלק מן המשתמשים "מאשימים" את מתקני המים הללו ביצירת רעש רב במהלך ההפעלה ובהגזה לא יעילה של המים. מוצר אחד ממשפחת Eden Pure הוא מוצר ייחודי לשומרי שבת.

 

בנוסף, מציעה חברת מי עדן מכונת קפה Magnifico הפועלת עם קפסולות קפה של חברת Lavazza, קפסולות מתאימות למכונת הקפה, כוסות חד פעמיות וכוסות רב פעמיות מזכוכית או פורצלן לשתייה חמה או קרה, מעמדי כדים למתקני המים המינרלים, ומוצרים משלימים נוספים. רשימה שלמה של המוצרים והשירותים הנמכרים על-ידי חברת מי עדן, ניתן למצוא באתר האינטרנט שלהם.

 


 

צלול טכנולוגיות

צלול

"צלול" הינה חברה המתמחה בייבוא, שיווק ואחזקה של פתרונות מים, מתקני מים , סנני מים ועוד, למגזר הפרטי ולמגזר העסקי. החברה, אשר פועלת בשוק בישראל כבר מעל 8 שנים, מציעה שירותי מכירה, התקנה, תחזוקה, ותיקונים, למתקני מים ופתרונות השבחת מים רבים ושונים.

בניגוד לחברות כמו נביעות, מי עדן או אלקטרה בר, צלול מים אינם מייצרים מתקני מים מטעמם אלא מייבאים פתרונות רבים לסינון וטיהור מים ומספקים אחזקה ושירות עבורם.

 

מתקני המים שניתן לרכוש ב"צלול"

צלול מים מציעה את מרבית מתקני המים שלה במחיר לרכישה ללא אחריות או שירותים (פרטי לאחריות יצרן כמקובל, למשך 12 חודשים), וניתן להזמין טכנאי בעלות נוספת. החברה מציעה גם מסלול שירות שנתי הכולל אחריות מטעם החברה למתקני המים, כולל החלפת סננים על פי הוראות היצרן.

 

אילו עוד מוצרים ניתן למצוא באתר צלול מים טכנולוגיות?

פרט למגוון נרחב של מתקני מים, ניתן למצוא באתר גם מוצרים מקטגוריות משלימות נוספות, ביניהם –

 

קולרים ומשקורים – פתרונות מים לחברות, מוסדות חינוך, מוסדות רפואיים, וכדומה – משקורים הם "ברזיות" המספקות ברז מים צוננים לשתייה חופשית גם בכמויות גדולות המתאימות לקהל משתמשים רב.

 

מסנני מים ומוצרים נוגדי אבנית – גם מבלי לרכוש מתקן מים, ניתן לרכוש ערכות מסננים לשימוש ביתי. באתר תמצאו מגוון מסננים ופתרונות סינון מים למניעת אבנית ולשיפור איכות מי השתייה בבית

 

מערכות סינון בשיטת אוסמוזה הפוכה – מערכות סינון להרכבה על ברז המים הראשי בכניסה לבית, המספקות מעבר לסינון הפחם והסינון המכאני של חלקיקים במים, גם סינון בממברנה, אותה שיטת טיהור מים המשמשת גם בהתפלה של מי ים. השיטה נחשבת בעלת יכולות סינון מתקדמות ובין השיטות היעילות למניעת אבנית – לא רק במי השתייה אלא גם במים המגיעים למכשירים החשמליים בבית (כמו מכונת הכביסה, קומקום הקפה, וכיוצא באלה) וגורמים קלקולים.

 

החברה מציעה גם מספר מצומצם של מכונות קפה.

 


 

נביעות

נביעות

נביעות, או בשמה המלא נביעות – טבע הגליל בע"מ, היא חברה ישראלית לייצור ושיווק של מים מינרלים ומתקני מים מסוננים בישראל. חברת נביעות הוקמה בשנת 1989 והיא כיום בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, אשר השלימה רכישת 84% ממניות חברת נביעות בשנת 2,000. בתחילת דרכה של החברה, המים המינרלים סופקו ממעיין עין זהב, ליד קריית שמונה, האוגר מי גשמים. בשנת 2011 שונה מקור המים כאלה המגיעים מאקוות ההר בגליל העליון.המים המינרלים עוברים  – 150 בדיקות איכות מדי יום, עומדים בתקנים מחמירם בין השאר תקנים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה – FDA), והארגון העולמי למים מבקבוקים (IBWA).

 

מתקני המים המינרלים של נביעות

נביעות מציעה, בדומה לחברת מי עדן, מתקני מים מינרלים המאפשרים שימוש ביתי או משרדי במים מינרלים המסופקים על ידי ניעות בכדים באופן רציף, ללא צורך בהחלפות סננים וכדומה. נביעות מציעה שני מתקני מים המשתמשים בכדי 11 ליטר (מתקני מיני) ועוד שלושה מתקני מים המשתמשים בכדי 18 ליטר. בנוסף, מציעה חברת נביעות מתקן מים ייחודי מבית Novia, המשתמש בטכנולוגיה המתקדמת של Bag in a Box ומציע ליהנות מן המים המינרלים במתקן מים שהפעלתו דומה להפעלה של מתקני מים מסוננים. הנה הפרטים אודות כל מתקני המים המינרלים של נביעות:

 

בר מים נביעות קומפקטי – מתקן מים שניתן למקם על השיש או על השולחן, עם כדי מים בגודל 11 ליטר או 18.9 ליטר. המתקן מגיע עם ברז מים קרים וברז מים חמים עם מנגנון בטיחות. כולל צג דיגיטלי המאפשר שליטה בחירה של טמפרטורת המים החמים והקרים. כולל מערכת חימום נפרדת וכפתור Exra Hot המאפשר הרתחה מיידית של המים לקבלת מים בטמפרטורה חמה במיוחד. מגיע במגוון צבעים (שמנת, כחול, בורדו, וכסוף)

 

בר מים נביעות מעוצב – בר מים עם כדי מים בגודל 11 ליטר או 18.9 ליטר, המיועד להנחה על הרצפה (גובה מתקן המים – עם כד 11 ליטר 1.21 מ'; עם כד 18 ליטר – 1.4 מ'). הבר מגיע במגוון צבעים (כסוף, כתום, חום, כחול או אפור) עם הדפסים עליזים על חלקו הקדמי, לבחירה מתוך חמש אפשרויות. המתקן מגיע עם ברז מים קרים וחמים, וברז מים חמים עם מנגנון להגנה מפני כוויות

 

בר מים נביעות קרמי מעוצב – מתקן מים בודל מיני, המתאים לכדי 11 ליטר או לכדי 18.9 ליטר, בגובה כ – 45 ס"מ ללא כד המים (מגיע עם מעמד עץ דקורטיבי בגובה כ – 20 ס"מ נוספים. מתאים להנחה מעל משטח (כמו השיש או שולחן בפינת אירוח) ובעל ברז יחיד המאפשר מזיגה של מים בטמפרטורת החדר בלבד.

 

בר מים קלאסי של נביעות – מתקן המים הפונקציונאלי, הפשוט והיעיל מבית נביעות, המאפשר מים חמים וקרים מתוך כדי מים בנפח 11 ליטר או בנפח 18.9 ליטר. זהו מתקן מים רצפתי המתאים להנחה על הרצפה ומותאם מבחינת הנדסת משתמש וגובה הברזים לשימוש נוח בהנחה כזו. המתקן מגיע צבע לבחירתכם – כחול או אפור, ומאפשר מזיגה של מים קרים או חמים עם ברז הכולל מנגנון הגנה בטיחותי מפני כוויות לשימוש בטוח על-ידי ילדים.

 

מתקן מי נביעות עם מקרר – מתקן מים חמים וקרים עם מיני מקרר בנפח של 20 ליטרים. המתקן מותם לכדי מ ים מינרלים מבית נביעות בגודל 11 ליטר או בגודל 18.9 ליטר. המתקן בעל צג דיגיטלי המאפשר לקבוע את טמפרטורת המים החמים והמים הקרים, החלפה בלחיצת כפתור בין מיקום ברז המים החמים וברז המים הקרים, מנגנון נעילה בטיחותי לברז המים החמים, וכפתור Extra Hot המאפשר הרתחה מיידית ומזיגה של מים חמים בטמפרטורה חמה במיוחד.

 

בר מים Novia של נביעות – בר פטנט בשיטת Bags in a Box

מתקן מים מינרלים ייחודים מבית נביעות המאפשר מזיגה של מים חמים, קרים או מים בטמפרטורת החדר, באמצעות לחיצה על מקש. צג דיגיטלי גדול וחכם מאפשר קביעת הגדרות עבור מתקן המים, כמו למשל את כמות המים למזיגה או את טמפרטורת המים החמים והקרים עבור המשתמשים (נפלא במיוחד למילוי בקבוקי תינוק). מתקן המים מכיל שיות מים מינרלים בנפח של 7.25 ליטרים המיועדים להחלפה ומילוי קלים ונוחים. מתקן המים מגיע עם מערכת הפעלה באחת מארבע שפות – עברית, אנגלית, ערבים או רוסית, מנגנון נעילת ילדים ופונקציית "טיפול שוטף" המופעלת באופן אוטומטי ומאפשרת שמירה על תקינות מתן המים שלם לאורך זמן וללא צורך באחזקה או טיפולים על ידי טכנאי

 


 

נועם 1 – מתקן מים מסוננים היחיד בעולם ללא צורך טבילה

נועם 1

נועם 1, או נועם שבת, הינו מתקן מים המיועד לציבור המשפחות הדתיות ושומרי המסורת. מתקן המים נועם 1 הוא בעל אישורי כשרות, אשורים הלכתיים, ואישור לשימוש במהלך שבת קודש לאחר שהמתקן הועבר למצב שבת. נועם 1 הוא מתקן מים מסוננים בעל ברזי מים חמים, מים בטמפרטורת החדר, ומים קרים, בקיבולת של עד 40 כוסות, ובעל צריכת חשמל חסכונית במיוחד. מזיגת המים הקרים בטמפרטורה של עד 4 מעלות, מזיגת מים רותחים בטמפרטורה של 85 – 92 מעלות. המתקן מגיע עם צג דיגיטלי חכם, ברז מים חמים בעל מנגנון אבטחה המגן על ילדים מפני כוויות במהלך השימוש, מיכלי מים עשויים נירוסטה לאיכות מים משופרת, מגיע במגוון צבעים לבחירה – שחור, לבן, או כסוף.

 

רוצה לקבל את ההצעה הטובה ביותר למתקן מים?

כבר 22,411 אנשים קיבלו הצעה למתקן מים

:חברה נוכחית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme