בתי השקעות מובילים: השוואה מקיפה – ניהול תיקי השקעות

עומר גלעדי10 דקות קריאה
השוואת בתי השקעות - ניהול תיק השקעות
שתף:

בתי השקעות אוהבים לספר לנו שהם יותר טובים מהאחרים. כולם ישמחו להציג תוצאות נהדרות בתיקי ההשקעות שהם מנהלים ולספר לנו שאצלם הכי בטוח. אם כן, זה בוודאי לא מפתיע לגלות שתהליך בחירת בית השקעות הוא מבלבל למדי. לשם כך, ערכנו עבורכם סקירה מקיפה בנושא ולבצע השוואה בין כל בתי ההשקעות הגדולים.

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 
דירוג DUN’S שם בית השקעות מינימום לפתיחת תיק סך נכסים מנוהלים
1

פסגות

300,000 65 מיליארד
2

מיטב דש

350,000 18 מיליארד
3

אקסלנס

300,000 9 מיליארד
5

הראל פיננסים

300,000 13 מיליארד
6

ילין לפידות

500,000 19 מיליארד
7

אי בי אי

350,000 30 מיליארד
8

מגדל שוקי הון

500,000 7 מיליארד
9

אינפיניטי

300,000 6 מיליארד
10

פעילים

300,000 16 מיליארד
11 טאלנט
%d7%98%d7%90%d7%9c%d7%a0%d7%98
500,000 1.5 מיליארד
12

אנליסט

500,000 18 מיליארד

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

ניהול תיקי השקעות

כל מה שצריך לדעת על תיק השקעות מנוהל: בחירת בית השקעות, פתיחת תיק, יתרונות של ניהול תיקי השקעות ומונחים שכדאי לכם להכיר

כל אחד ואחת מכם צריכים להשקיע את כספכם בחוכמה, במטרה להרוויח בשוק ההון, בעיקר בטווח הארוך. עם זאת, רבים מכם ודאי חוששים. לא פשוט להבין מאיפה מתחילים, ועוד יותר מסובך להרכיב ולנהל בעצמכם תיק השקעות.

תיק השקעות מנוהל מציע פתרון מצוין, למי שלא רוצה להשקיע לבד – אסטרטגיות השקעה מותאמות אישית אשר מתוכננות ומיושמות על ידי אנשי מקצוע.

גישה זו מאפשרת לכם לנצל ידע וזמן של מומחים כדי להשתתף בשוק, תוך שאיפה להחזרים מיטביים ובהתאמה להעדפות שלכם מבחינת סיכון, אפיקי השקעה, טווחים וכו'.

מה זה ניהול תיקי השקעות?

ניהול תיקים הוא הפרקטיקה האסטרטגית של בחירה ופיקוח על אוסף השקעות, על מנת לנהל סיכונים ולעמוד ביעדים פיננסיים. יש לבצע הערכה של נכסים שונים, כגון מניות, אג"ח וקרנות, כדי ליצור תיק השקעות מגוון שמתיישר עם צורכי והעדפות המשקיעים. 

ניהול תיקים יעיל נועד למקסם את התשואות תוך מזעור הסיכון, מה שמצריך מעקב מתמשך והתאמה של תמהיל ההשקעות.

תיק השקעות מנוהל – איך זה עובד? 

תיק השקעות מנוהל הוא אוסף של נכסים המפוקחים על ידי מנהל תיקים מקצועי או צוות ניהול, אשר פועל מטעם משקיע או משקיעה פרטיים. מנהל התיקים מקבל החלטות, לרבות בחירת ניירות ערך, תזמון רכישות ומכירות, ומעקב שוטף אחר ביצועי התיק כדי להתיישר עם המטרות הפיננסיות, סובלנות הסיכון ואופק ההשקעה שהוגדרו.

בתחילת התהליך, המשקיעה ומנהל התיק מסכמים על אסטרטגיית השקעה, המשמשת קו מנחה לאופן ניהול התיק. אסטרטגיה זו לוקחת בחשבון את היעדים הפיננסיים של המשקיע, כגון שימור הון, יצירת הכנסה או צמיחה.

לאחר מכן, המנהל לוקח על עצמו את ניהול התיק באופן אקטיבי, ומבצע התאמות לפי הצורך בהתבסס על תנאי השוק ושינויים בנסיבות הפיננסיות של המשקיע. תיק השקעות מנוהל עשוי לכלול מגוון רחב של נכסים, כגון מניות, אג"ח, קרנות נאמנות ותעודות סל, כדי לפזר את הסיכונים ולשפר את התשואות. 

המשקיעים משלמים עמלה עבור שירותי ניהול אלו – בדרך כלל אחוז משווי הנכסים המנוהלים.

איך בוחרים חברות השקעות לניהול תיק השקעות? 

עוד לפני שפותחים תיק ויוצאים לדרך, חשוב לבחור בית השקעות איכותי שמתאים למה שאתם צריכים. ככל שניהול התיק יותר איכותי, דינאמי ומוקפד המשמעות היא רווחי הון גבוהים יותר. 

אם יש לכם סכום ראשוני גבוה מספיק, מומלץ לבחור באחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ. אלה ארבע שאלות שכדאי לשאול, לפני שבוחרים את בית ההשקעות או המנהל, שינהל את ההשקעות שלכם הלכה למעשה.

אילו בתי השקעות פועלים בארץ, ומי מנהל תיקי השקעות באופן הכי רווחי?

בארץ פועלים עשרות בתי השקעות חזקים, יציבים, המראים אחוזי רווחים גבוהים בניהול תיקי השקעות ובמוצרי השקעה שונים. כל בתי ההשקעות מעסיקים יועצי השקעות מוסמכים ומספקים שירותים אמינים, זמינים, ומקצועיים לניהול תיקי השקעות.

IBI – פרופיל בית השקעות

הלמן אלדובי – פרופיל בית השקעות

אינפיניטי – פרופיל בית השקעות

איילון – פרופיל בית השקעות

אקסלנס – פרופיל בית השקעות

ילין לפידות – פרופיל בית השקעות

מיטב דש – פרופיל בית השקעות

פסגות – פרופיל בית השקעות

אלטשולר שחם – פרופיל בית השקעות

אילו מאפיינים חשוב שיהיו למנהל תיק ההשקעות שלי?

הדרך הטובה לנהל את תיק ההשקעות שלכם – היא הדרך שלכם. על המנהל שתבחרו להציג כוונה לנהל את תיק ההשקעות שלכם על פי דרככם: לבחור במכשירי השקעה שמקובלים עליכם; לקבוע פרופורציות להשקעות ספקולטיביות בתיק, ולגדר את הסיכונים בהתאם להשקפת העולם, היכולת והכוונה שלכם; לנהל את התיק שלכם פעיל, להכיר את פרטי התיק ולאפשר לכם ליווי זמין או קבלת מידע על אודות מצב ההשקעות שלכם בכל רגע נתון.

כמה כסף כדאי לי לנהל בתיק ההשקעות, ובאילו פרופורציות? 

ניהול תיק השקעות הוא עניין של פרופורציות. חלק מכספי ההשקעה שלכם יושקע בערוצי השקעה "בטוחים", שיוצרים רווחים נמוכים אבל יציבים לטווח ארוך. חלק אחר יושקע בערוצים יותר ספקולטיביים. הפרופורציות תקבענה על ידי מנהל ההשקעות שלכם, תוך שהוא לוקח בחשבון מתאים את אסטרטגיות ההשקעה שלו אליכם. כל בית השקעות קובע סכום מינימאלי לפתיחת תיק השקעות, לרוב בין 200,000 ש"ח ל-500,000 ש"ח.

כמה יעלה לי לנהל את תיק ההשקעות שלי בבית השקעות זה או אחר?

מנהלי תיקי השקעות גובים דמי ניהול. העלות המקובלת היא בין 1.5% ל – 2%, ובהתאם לנתוני תיק ההשקעות שלכם: ככל שהתיק גדול יותר, אחוז דמי הניהול משווי התיק יהיה נמוכים יותר; ככל שהתיק יכיל יותר השקעות ספקולטיביות, הדורשות ניהול אקטיבי – דמי הניהול יהיו גבוהים יותר.

פתיחת תיק השקעות – מה התהליך? 

  • יעדים פיננסיים – קבעו את יעדי ההשקעה שלכם, תוך התחשבות בגורמים כמו צמיחה, הכנסה, סובלנות לסיכון ואופק השקעה.
  • השוואה מקיפה – השוו בין בתי ההשקעות השונים מבחינת סכום מינימלי לניהול השקעות, דמי ניהול, שירות לקוחות ועוד. 
  • בחירת חברת השקעות – קיימו פגישות ראשוניות עם כל החברות אשר מתאימות ליעדים שקבעתם, ובחרו חברה בעלת מוניטין וניסיון בניהול תיקים.
  • שאלון פרופיל השקעות – ספקו מידע מפורט על מצבכם הפיננסי, היעדים וההעדפות שלכם כדי להתאים את התיק לצרכים שלכם.
  • מנהל תיקים – שבו עם מנהל התיק שלכם כדי לפתח אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית. הסכימו על עקרונות של הקצאת ופיזור נכסים, בהתבסס על המלצות המנהל והיעדים שלכם.
  • פתיחת חשבון – השלימו את הניירת הדרושה כדי לפתוח חשבון השקעה ולהפקיד כספים. 
  • מעקב – בחנו את פעולות מנהל התיק וההחלטות המתקבלות עבורכם. ודאו שאתם מקבלים עדכונים ודוחות ביצועים שוטפים, והיפגשו עם מנהל ההשקעות מעת לעת על מנת לסקור ולהתאים את אסטרטגיית ההשקעה לפי הצורך.

השוואת בתי השקעות – מהם מסלולי ההשקעה הקיימים?

אחד היתרונות הבולטים של ניהול תיקי השקעות הוא ההתאמה האישית – הידיעה שתמהיל התיק מתאים לרמת הסיכון שאתם מוכנים לשאת ולדרישות נוספות. ניתן להתאים את התיק לאוכלוסיות שונות (למשל, לוודא שמכבדים את ההליכה או השריעה), או להרכיב אותו עבור מסלול מסוים: מסלול אג"ח, מסלול קרנות נאמנות, מסלול משולב וכו'.

מה הם דמי ניהול תיק השקעות?

דמי ניהול מחושבים לרוב כאחוז מהנכסים המנוהלים, כלומר משווי התיק. עם זאת, במקרים מסוימים התשלום עשוי להיות קבוע, מבוסס ביצועים או היברידי. דמי הניהול נועדו לכסות את שכרם של מנהלי התיקים.

מהו הסכום המינימלי לניהול תיק השקעות?

הסכום המינימלי נקבע על ידי כל בית השקעות בנפרד, ועשוי להשתנות באופן משמעותי ממוסד אחד לשני. בממוצע, הרף ההתחלתי עומד על 200,000-500,000 ש"ח, אך ישנם בתי השקעות שדורשים מינימום של 1,000,000 ש"ח עבור שירותי הניהול. מנגד, בשנים האחרונות צצו מספר חברות קטנות יותר, אשר מנהלות תיקים תמורת השקעות ראשוניות של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד.

איזו חברה יכולה לשמש כמנהלת השקעות?

השירות של ניהול תיקי השקעות מפוקח על ידי הרשות לניירות ערך. לכן, מנהל תיקים מוכרח לעמוד בכמה תנאים ולהחזיק ברישיון מתאים, וכך גם החברה שמעסיקה אותו.

יתרונות פתיחת תיק השקעות

  • מומחיות – התיק שלכם בידיים מקצועיות ומנוסות.
  • חיסכון בזמן – אתם לא צריכים להשקיע זמן ומאמץ בניהול התיק.
  • התאמה אישית – תיק ההשקעות מותאם להעדפות ולצרכים המשתנים שלכם.
  • אקטיביות – פיקוח מתמשך והתאמות תקופתיות.

השקעות בחו"ל – מה חשוב לדעת?

כאשר משקיעים בחו"ל, חשוב להבין את הסביבה הרגולטורית, סיכוני המטבע והשלכות המס בשווקים זרים. בנוסף, יש לקחת בחשבון גורמים כמו סיכונים גיאופוליטיים. השקעות בינלאומיות יכולות להציע הזדמנויות לצמיחה, אך דורשות הבנה נרחבת במיוחד. בדרך כלל, בתי השקעות  דורשים סכום מינימלי גבוה יותר לניהול תיקים הכוללים השקעות בחו"ל.

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

מונחים בסיסיים בניהול תיקים

על מנת לבחור בית השקעות ולפתוח תיק השקעות מנוהל, אתם יכולים להיעזר בדירוג Duns 100, אשר מדרג את החברות המובילות בתחומים שונים, לרבות בענף הפיננסי.

לסיום, טבלה של מונחים שכדאי להכיר על ניהול תיקי השקעות:

אפיקי השקעה

קיימים מגוון רחב של אפיקי השקעה ואלה נעים על סקאלה של סיכון. הסיכון והסיכוי פרופורציוניים אחד לשני ולכן בתיק סולידי נהנה מתנודתיות נמוכה יותר מאשר בתיק ספקולטיבי יותר. ככל שהתיאבון לרווח גדל, כך נראה בתמהיל יותר מניות, סחורות, יותר מינוף ופחות אג"ח.

אג"ח

שטר חוב שמנפיקה מדינה או חברה גדולה המעוניינת לגייס כסף מהציבור לצורך מימון פעילותה. ככל שהגוף המלווה יציב יותר כל התשואה שתקבלו נמוכה יותר עבור ההלוואה. בשונה ממניות, למשקיעי האג"ח אין זכויות בעלות בנכס.

קרן נאמנות

תיק השקעות המנוהל על ידי בית השקעות עבור לקוחותיו. משקיעים בקרן רוכשים נתח ממנה הנמדדת בנקודות השתתפות. מדובר בכלי נוח לרכישה על על ידי הציבור הרחב המעוניין בכלי פיננסי עם פיזור רחב ודמי ניהול נמוכים יחסית.

אנליסט

קובע את ערכם של נכסים וזאת על פי ניתוח פונדמנטלי. בתום תהליך הבדיקה מנפיק האנליסט המלצה לקניה / מכירה / החזק וזאת ביחס לשוויה בשוק.

דמי ניהול

שכר מנהל התיקים שלכם שכאמור נגזר בדרך כלל כאחוז משווי התיק. דמי ניהול נגבים גם מקרנות נאמנות וכן תעודות סל.

בתי השקעות בישראל

מדי שנה מתפרסם דירוג של בתי ההשקעות על ידי דן אנד ברדסטריט (DUN'S). הרשימה הזו הורכבה על ידי ביצוע שקלול של מספר פרמטרים, כמובן. חשוב לזכור שהרשימה הזו היא לא בגדר המלצה של צוות ריאלי וישנם בתי השקעות אחרים שעשויים לא להופיע בה. ככלל מומלץ להגדיר את הצרכים האישיים שלכם במדויק, לאתר בית השקעות המתאים לכם – וכן, גם להיעזר בדירוג הזה.

 

בית השקעות פסגות

פסגות– זהו בית ההשקעות הגדול במדינה והמוביל ב DUN'S, עם בסיס ההון הגדול בישראל ולמעלה ממיליון לקוחות. פסגות הוקמה לפני 52 שנה תחת מעטפת הפעילות של בנק לאומי. בחסכונות לטווח ארוך מספקת פסגות שירותי קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות פיצויים, קרנות פנסיה וביטוח. בחיסכון לטווח הקצר לפסגות יש קרנות נאמנות, תעודות סל, ניהול תיקי השקעות בארץ וחול, ברוקראג' ושירותי מחקר. בפסגות מאמינים בניהול אחראי ומושכל של כספים, תוך יישום מתודולוגיות מסחר סדורות. לפסגות יש את צוות המחקר הגדול בישראל עם 80 אנליסטים ותמיכה מגופי מחקר מובילים. בפסגות מאמינים בחינוך פיננסי לציבור החוסכים ולכן הוקם " מרכז הידע לחינוך פיננסי" המהווה מקור מידע לעולם החיסכון הפנסיוני וכן על שוק ההון.

 

 

בית השקעות מיטב דשמיטב דש– בית ההשקעות הממוקם כמספר 2 בדירוג DUN'S, ומנהל תיקי השקעות מזה עשרות שנים. דש מנהלים כ 125 מיליארד ₪ לאלפי לקוחות במעטפת אישית. למיטב דש שירותי חיסכון פנסיוני, קרנות נאמנות, תיקי השקעות, תעודות סל, שירותי מסחר עצמאי ושירותים נוספים לרבות ביטוח, ברוקראג' ועוד. דש מנוהלת על ידי אילן רביב ושייכת לקבוצת  BRM.

בית ההשקעות מיטב דש חורט על דגלו ערך אמיתי ללקוח, אך מאמינים שהערך זה לא הכל והדרך חשובה לא פחות. ללקוח מגיע שירות עם מקצועיות, הוגנות ושקיפות. ניהול כסף זה מקצוע, אומרים בדש ולכן הדבר מחייב למקצועיות ועדכנות תוך הקשבה לצרכי הלקוח והתאמת פתרונות אישיים ומתאימים.

 

 

ניהול תיקי השקעות ב אקסלנס בית השקעותאקסלנס– בית ההשקעות אקסלנס חרט על דגלו להיות מספר אחד. בינתיים, לפחות על פי דן אנד ברדסטריט הוא עדיין במקום שלישי. אקסלנס הינה חברה ציבורית למעלה מעשרים שנה. החברה מנהלת תיקים בשווי של כ 91.2 מיליארד ₪ ומועסקים בה כ 600 עובדים. לאקסלנס שירותי קרנות השתלמות ו 38 קופות גמל וכן ניהול תיקי השקעות גם בחו"ל. כמו כן, בית ההשקעות  מנהל יותר מ 100 קרנות נאמנות, למעלה מ 180 תעודות סל, שירותי מסחר וברוקראג'. בית ההשקעות מספק מגוון שירותים נוספים כמו חיתום, גיוס הון, ייעוץ משכנתאות ו Esop.

אקסלנס מתגאה בפעילותה למען הקהילה ובמיוחד בנושא נוער בסיכון, משפחות נזקקות ותרומה לעמותות שונות.

 

 

אנליסט בית השקעות מאז 1985אנליסט– קבוצת 'אנליסט' נוסדה בשנת 1985 ונחשבת מהקבוצות הוותיקות והמנוסות בניהול השקעות בשוק ההון בישראל . הקבוצה עוסקת בפעילות מגוונת הכוללת: ניהול תיקי השקעות בניירות ערך, ניהול קרנות נאמנות וניהול קופות גמל. איכות השירות הגבוהה והביצועים המוכחים לאורך השנים הניבו לאנליסט מאגר לקוחות גדול ויציב. הקבוצה מנהלת כ – 18 מיליארד ש"ח עבור אלפי לקוחות פרטיים ומוסדיים. מדיניות הקבוצה מבוססת על השקעת מאמץ רב בבניית הישגים ארוכי טווח. כחלק מתפיסה זו מוקדשים משאבים ניכרים לניתוח שיטתי, מעמיק ומתמיד של החברות הציבוריות הן בהיבט החוב והן בהיבט המניות תוך שמירה קפדנית על ממשל תאגידי תקין ואיכות ניהול ההשקעות אשר מתבצע על ידי מנהלי השקעות מקצועיים בעלי ניסיון רב בשוק ההון.

 

ניהול תיקי השקעות בהראל ביטוח ופיננסיםהראל פיננסים– בית ההשקעות הראל פיננסים מהווה זרוע פיננסית של קבוצת הראל מהגדולות שבקבוצות הפיננסים והביטוח בארץ. הראל מרכזת פעילות בתחום ניהול תיקים, קרנות נאמנות ותעודות סל בשווי של 55 מיליארד ₪ באמצעות מספר חברות בנות: הראל סל, הראל פיא קרנות נאמנות והראל פיננסים ניהול השקעות. הראל פיננסים מתגאה בהשקעה העצומה במחקר וניתוח של חברות ונכסים שונים בתחומי המניות ואגרות חוב. חברת ההשקעות חורתת על דגלה רווח לצד שקט נפשי. החברה מספקת שירותים המותאמים לצרכיו הספציפיים של הלקוח תוך התייחסות למטרות ההשקעה, סיכון, נזילות ושיקולי מס. המומחיות של מקצועני החברה מאפשרת מקסום רווחים תוך התייחסות למאפייני התיק שנקבעו. החלטות ההשקעה נתמכות על ידי צוות המחקר הנוגע בכל האספקטים של השווקים המקומיים והגלובליים.

 

 

יליןלפידות150ילין לפידות– בית ההשקעות ילין לפידות הוקם בשנת 2004 ומנוהל על ידי ילין לפידות ויאיר לפידות. בית ההשקעות מתמחה בניהול השקעות בלבד של קופות גמל, תיקי השקעות, קרנות נאמנות וקרנות השתלמות עם נפח כולל של למעלה מ 30 מיליארד ש"ח. לבית ההשקעות מחלקה כלכלית המבצעת אנליזות לפני השקעות לאגרות חוב ומניות. זאת תוך ביצוע הערכה עצמאית של הסיכונים בכל נייר ערך לצרכים פנימיים. בילין לפידות אוהבים להיות מוגדרים כבית השקעות "בוטיק". בחברה מתגאים בביצועי התיקים, עם שורת רווח גבוה וצמיחה בכל הפעילויות המרכזיות. זאת על רקע העובדה שלא מדובר בבית השקעות גדול במיוחד. זאת בשל ניהול השקעות קלאסי המבוסס על מוצרים טובים, ניהול מצוין וכמובן שקיפות.

 

 

IBI בית השקעותאיי. בי. איי (IBI)– בית ההשקעות (IBI) הוקם בשנת 1971 והינו אחד מבתי ההשקעות הוותיקים בארץ. היקף הנכסים שמנהלת החברה עומד על כ 40 מיליארד ₪ עם עשרות אלפי לקוחות. בית ההשקעות מנהל תיקי השקעות, קרנות נאמנות, קרנות השתלמות, קופות גמל, ברוקראג', מסחר עצמאי ומגוון שירותים נוספים. קבוצת IBI  מורכבת ממספר חברות בנות:  IBI ניהול תיקי השקעות,IBI גמל והשתלמות, IBI  קרנות נאמנות וכןIBI  שירותי בורסה. באיי. בי. איי מאמינים שהלקוח הינו הבסיס לפעילות החברה לפעילותה וכן יכולת הצמיחה הגלומה בה. לIBI  יש קוד אתי ברור שכל אנשי החברה כפופים אליו: אמינות, יושרה, מקצועיות, חדשנות, שקיפות ומצוינות. ערכי החברה מתורגמים לעשייה יומיומית והתאמת השירותים הפיננסיים לצרכיו המשתנים של הלקוח.

 

 

מגדל שוק ההוןמגדל שוקי הון– מגדל שוקי הון הינה חברה וותיקה שהוקמה בשנת 1965 ומנהלת הון של 33 מיליארד ₪. מגדל שוקי הון נמצאת בבעלות קבוצת מגדל המהווה חברת הביטוח המובילה בישראל. מגדל גאה בשילוב בין בית השקעות וחברת ביטוח בכך מאמינים במגדל, המשקיע נהנה מחוסנה של הקבוצה וצוות ניהול שנבחר בקפידה ועם ניסיון רב. בית ההשקעות מגדל שוקי הון מספק שירותי בורסה, ניהול תיקים, חיתום וקרנות גידור. בית ההשקעות מציע טווח רחב של מסלולי השקעה, אלה נבדלים במאפייני מדיניות ההשקעה ומידת החשיפה אותה בוחר הלקוח. ניהול התיקים שמהם מורכב מסלול ההשקעה של הלקוח נעשה באופן מרוכז וזהה, על ידי צוות של מנהלי תיקים בכירים על בסיס יומי, דבר שמבטיח כיסוי מקצועי בידי הטובים ביותר.

 

 

אינפיניטי בית להשקעותאינפיניטי– קבוצת אינפיניטי קמה ב  1997 ומנהלת  נכסים בסך 37 מיליארד ₪. אינפיניטי מנהלת תיקי השקעות, קרנות השתלמות וגמל, פנסיה, ניהול קופות פיצויים ועוד. בית ההשקעות אינפיניטי מציע גישה ייחודית של ניהול תיקים לפי יעוד. לדוגמא: תיק לחיסכון נזיל, תיק משכורת חודשית, תיק פיזור גלובלי, חשיפה מאוזנת, תיק תשואת מטרה ועוד.

היקף הפעילות של תיקי ההשקעות באינפיניטי עומד על כ 6.5 מיליארד ₪ וזאת עבור אלפי לקוחות. אינפיניטי מתגאה בכך שהיא פועלת ללא ניגוד עניינים בשוק ההון ולכן אינה עוסקת בחיתום. בית ההשקעות מבטיח שירות ואיכותי  ואישי וזאת על ידי אנשים עם ניסיון רב שנים בניהול תיקים.

 

 

פעילים - השקעות מבית בנק הפעוליםפעילים– החברה הוקמה בשנת 1987 ומהווה חברת בת של בנק הפועלים. לפעילים התמחות בתיקי השקעות לחברות ציבוריות ופרטיות וכן לקוחות פרטיים. החברה נמנעת מניגוד אינטרסים ולכן לא עוסקת כחתם הנפקות. פעילים מתמקדת רק בניהול תיקי השקעות ובחברה מאמינים שזאת הדרך הנכונה להשיג ניהול תיקים אובייקטיבי ובלתי תלוי. לחברה יש מתודולוגית השקעות שיטתית ומושכלת העוברת דרך ישיבת דירקטוריון המתווה את המדיניות. בהמשך נעשה בוועדת ההשקעות שבה מחליטים על ההשקעות שאותם מיישמים בתיק. לפעילים יש מחלקת מחקר התומכת בהחלטות ההשקעה ומנוהלת על ידי רואה חשבון בעל ניסיון של עשרות שנים. בפעילים מאמינים בהתאמת השירות ללקוח, התאמת צפיות, סיכון וצרכים. החזון של פעילים הינו " להיות שותפה מועדפת בהשגת מטרותיו הכלכליות של הלקוח".

 

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסקלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

תשואת תיק של בית השקעות כזה או אחר בשנה קודמת, מהווה נתון מעניין ואולי עסיסי, אך לא כל כך חשוב במהלך קבלת ההחלטה שלנו. זאת למה? מפני שהשווקים כאוטיים למדי וגם הטוב במנהלי התיקים מפספס או לחלופין משיג תשואת יתר בשנה מסוימת. כך שמדובר בעיקר בעניין של מזל או גרוע מכך – לקיחת סיכון לא סביר על ההון שלכם. למעשה על פי מספר מחקרים, ספק אם מנהלי תיקים משיגים תשואה עודפת בכלל. יש על הנושא הזה וויכוח נרחב ואין תשובה ברורה.

 

לכן המרדף אחר תשואה עודפת הוא לרוב עקר. אמנם כל מנהל תיקים מקצועי מעוניין להכות את השוק, אך הדבר אינו נמצא בראש סולם העדיפויות של בית השקעות אחראי. אז מה עושה בית השקעות טוב?

ניהול הון זאת משימה עם אחריות רבה

יש הרבה בתי השקעות, טובים וטובים פחות, גדולים, קטנים וגם מנהלי תיקים עצמאיים שהטלפון שלהם עובר מפה לאוזן. את שמותיהם של מיעוטם אנו מכירים בפעם הראשונה בהקשר של סיפורי הונאה גדולים. מכיוון שלרובנו אין קשרים עם גורואים של כסף ואין ביכולתנו לבחון כליות, לב וכיס, עלינו להסתפק בדרך הסטנדרטית לאתר בית חם ובטוח לכסף שלנו. מדובר בדרך כלל בבית השקעות גדול עם מוניטין מצוין ובלי סיפורי גבורות על תשואות פנומנליות. בואו נסקור את הדברים הבסיסיים הנדרשים מבית ההשקעות שלנו:

 

ניהול סיכונים – ניהול תיקים חכם ומקצועי עוסק בניהול סיכונים. זאת אומרת שמצד אחד של המשוואה אתם תרים אחר רווחים ומצד שני נחשפים לסיכון דומה. לכן, כשאנו נתקלים בהצעות מפתות לרווחים גבוהים של מעל 7%, מדובר באחד משני הדברים: הונאת פונזי או לחלופין, ניהול  תיק בפרופיל של סיכון גבוה. הדברים עולים יפה כשהשוק בראלי (שוק עולה), אך יום בהיר אחד (שמגיע בטוח..) השווקים סוערים ואז דבר ראשון כל התיקים המסוכנים מתאדים. לכן בתי השקעות המציגים תשואות גבוהות אינו מפתה את המשקיע הנבון כלל וכלל.

 

אחד הדברים המעניינים שיש בניהול תיקים ושלא ששים לספר לנו עליהם, זה עומק ההפסד הפנימי (Drawdown) בתיק בתקופות של תנודתיות גבוהה בשווקים. מעניין במיוחד זה מצב התיקים המשבר הגדול מכולם – משבר הסאב פריים ב 2008. תיקים טובים מצליחים להחזיק הפסד הנמוך מההפסד שמיצרים המדדים בתקופה משברית. תיקים סולידיים יחזיקו הפסדים נמוכים, תיקים בעלי סיכון בינוני מסוגלים "לבלוע" הפסדים בינוניים ואילו תיקים (ממונפים) בסיכון גבוה, בדרך כלל נמחקים.

 

ניהול תיקי השקעות
ניהול תיקי השקעות

פרופיל התנהלות שקוף וברור – מכירים את הגאונים שיושבים עם מחשב בבתי קפה בתקופות ראלי? הם נוטים להעלם עם בא הגשם הראשון ולא לפני שאיבדו את תיק הנוסטרו שלהם, כספי משפחה וחברים. אף אחד אינו יודע מה פרופיל התיק אצל חובבים והוא משתנה על פי מצב הרוח. גם אסטרטגיית ההשקעה של אנשי הלפטופ אינה ברורה בדרך כלל ומשתנה, גם כן לפי מצבי רוח. בית השקעות רציני פועל לפי נוסחת השקעות ברורה שמתחילה מבחירת נכסים בעלי פוטנציאל ל"אפסייד" החזק מזה של המדד. את התיק נהוג לאזן עם אג"ח קונצרניות הנוטות להיות פחות תנודתיות ולתבל עם מנה הגונה של אג"ח ממשלתיות הדפנסיביות. בתיקים מתוחכמים יותר, יוכנסו לתיק  פקודות הגנה או גידור באופן שיטתי והתוצאה הסופית צריכה להיות בהתאם למה שהזמנתם.

 

עוצמה פיננסית – יש בתי השקעות קטנים ובינוניים מצוינים ויש להם את היתרונות הייחודיים שלהם כמו קשר אישי עם הלקוח, אך לאף אחד מהם אין שרירים כמו לבית השקעות גדול. כן, לבית השקעות גדול יש הרבה יותר הון ועוד הרבה מכך יכולת גיוס אשראי ציבורי ובנקאי. זאת אומרת שכשגם טלטלות גדולות בשוק לא מורידות אותו על הברכיים. זה נשמע קצת מוגזם, אז תזכרו מה היה בתקופת משבר הסאב-פריים, גופים קטנים כגדולים קרסו בזה אחר זה, אך לגדולים היה יתרון ברור. חלקם נהנו מהגנה ממשלתית וחלקם עמדו בפרץ בכוחותיהם העצמיים. קריסת הפרנק השוויצרי אשתקד גרמה לאפקט דומה בחברות הפורקס שרבות מהן פשטו את הרגל ואחרות שרדו. לכן, מכיוון שאנחנו נמצאים בתקופת חוסר וודאות פיננסית רבה עם תנודות עצומות בשווקים, אנו נדרשים לזהירות גם מול גופים מוכרים.

 

ווארן באפט
ווארן באפט

הגדולים מחזיקים ביותר ידע ויותר שליטה – לגודל יש את יתרון הידע וזה מתחיל ביכולת קבלת החלטות משותפת של מומחים המנטרלת נטיות לב וקפריזיות של בודדים. בנוסף לכך לבתי השקעות גדולים יש מחלקת מחקר ויש להם את היכולת לקנות ידע מגופי מחקר והידע הזה יקר, כך שהוא זמין רק לגדולים. בנוסף וזה משמעותי, בתי השקעות גדולים מחזיקים גם כוח מחשוב גדול. זה מתבטא בחיבורים ישירים לרצפת המסחר הכוללים גם הפעלת אלגוריתמים חזקים המחזקים את תיק הנוסטרו של בית ההשקעות ולכן את יציבותו. בנוסף, לא נעים להגיד, אבל..

בתי השקעות גדולים משפיעים על השוק וזה עובד לעיתים גם לטובת הלקוחות. השוק הישראלי הקטן יחסי מושפע מעושי שוק ומגופים גדולים המבצעים פעולות גדולות ומזיזים את השוק לצרכיהם.

 

ערך מוסף שמוסיף עוד קצת – לבתי ההשקעות הגדולים יש אתר מפותח המציע מידע אישי סביב השעון ואת כל הניירת הדרושה לביצוע פעולות והתנהלות נוחה מול רשות המיסים. מספר בתי השקעות מציעים אף הלוואות בעמלות מופחתות כנגד סוגים מסוימים של תיקים המנוהלים במקום.  בתי השקעות גדולים יכולים להוריד עמלות ללקוחות ובכך להגדיל משמעותית את רווחיות התיק ובמקביל להקטין את הסיכון שאתם נוטלים.

הדברים שכדאי לשים אליהם לב כשפותחים חשבון בבית השקעות

מחיר השקט הנפשי שלכם – מרבה נכסים מרבה דאגה, אמרו חכמים. לכן, לשקט הזה יש מחיר שלצערנו, אינו ברור תמיד ודורש חקירה. בואו נתחיל דבר ראשון מקודש הקודשים של תעשיית שוק ההון וזה עלויות ניהול. יש לזה הרבה שמות וזה מוכנס לתיק באופנים שונים, אך מדובר בדבר אחד ויחיד ואולי החשוב וזה, כמה אתם באמת משלמים על השירות שאתם מקבלים?

 

לכן, כשאתם ניגשים לקבל יעוץ (חינם כמובן..) אצל בתי השקעות תבררו בדקדקנות את עלויות כל העמלות הנגבות מכם. עמלת פתיחת תיק, דמי ניהול, עמלת ביצוע או כל שם אחר שנהוג אצלם יכנס לחישוב שתבצעו שאותם תשקללו לכדי ציון פשוט של עלות שנתית. כשלכל בית השקעות ברשימה שלכם יש מחיר ברור, פתאום הרבה יותר קל לבחור.

 

עמלות, חשוב לציין הן הרוצח השקט של התיק, אז אם מציעים לכם בית השקעות בוטיק שיודע בדיוק מה שאתם צריכים ושיש לו נוסחה סודית שמכה את השוק עם אלגוריתמים מתוחכמים וזאת בעלויות ניהול גבוהות, אולי עדיף לוותר. אף אחד לא יודע להכות את השוק באמת כפי שציינו, אבל לגלח לכם מהרווחים וגרוע מכך מהקרן, זאת כבר מיומנות שהגיעו אתה לירח.

 

רמת הפיקוח של בית ההשקעות שלכם – בית ההשקעות חייב להיות מפוקח על ידי הרשויות המתאימות. אין להפקיד כסף לגוף לא מפוקח וכבר היו מקרים רבים וגם לאחרונה שבעלי חברות פשוט רוקנו את החשבון של העסק ונעלמו (עד שנעצרו). מערכת הרגולציה מחייבת את בית ההשקעות באמות מידה מסוימות המפחיתות את הסיכון שלכם למינימום, כמו הלימות הון, הפקדת הכספים שלכם בידי עו"ד נאמן וכן התנהלות שקופה ונטולת ניגודי אינטרסים.

 

פתיחות מול הלקוחות – בתי השקעות חייבים להיות מסוגלים להסביר את עצמם מולכם. כשיש לכם משהו לא ברור בתיק, אתם צריכים להיות מסוגלים לפנות ולקבל הסבר. זה לא רק עניין של החלטה מקצועית, החברה שמתעסקים לכם עם הכסף מבינים מצוין שצריך להסתכן בשביל להרוויח ושיש תקופות בעייתיות שבהן צריך פשוט להמתין בסבלנות. הבעיה מתחילה במצבים חריגים בתיק העלולים להכניס אתכם ללחץ רציני ואני מדבר על הפסדים כבדים של עשרות אחוזים בתקופות של מיתון. יש כאב לב רב בלראות מאות אלפי שקלים מתאדים ובמקביל לא לקבל שום הסבר ברור לכך.

 

בתי ההשקעות בישראליעוץ כנה ואמיתי ללקוח – בית השקעות טוב יודע להיות צנוע ולבנות מערכת ציפיות ריאלית. כשבית ההשקעות מספר לכם שאינו יודע את העתיד זאת התחלה טובה. בית ההשקעות אמון לשמור על הכסף שלכם וזה הרבה. תשואות ורווחים בתיק הינם ערך מוסף מבורך ותו לא. בתיק טוב עושים אחוזים בודדים בכל שנה כשבשנים מסוימות אין רווחים כלל, כמו בהרבה תיקים שנוהלו אשתקד ויש מצד לתסריט דומה גם השנה.

 

התנהלות קלה ופשוטה מול בתי השקעות – אתם לא רוצים לתזז עם טפסים וביורוקרטיה מסובכת. נכון, הנוחות שלכם זה לא הדבר החשוב בעולם, אבל מסורבלות מולכם מהווה סימפטום בעייתי המעיד אולי על ההתנהלות הכללית של בית ההשקעות.

 

עושים צעד חכם ומנהלים את הכסף עם מומחים

זה מאד מפתה לנהל את הכסף לבד, אך ההרפתקה החדשה עלולה להפוך לסיוט די מהר. שוק ההון הוא משחק סכום אפס (פלוס עליה שנתית בצמיחה). השווקים מלאים במערכות מתוחכמות ואנשים משכילים ומיומנים שהמומחיות שלהם זה איסוף הון לא חכם. לכן, כדאי לעשות צעד אחראי ולנהל את הכסף עם מומחים לכך.

בחרתם בית השקעות? מזל טוב. עכשיו קחו נשימה עמוקה ותעזבו את הכסף בשקט. מרחק מהתיק שלכם מוסיף בריאות ומגדיל את הסיכוי שלא תעשו טעויות. לפעמים השווקים גועשים ונוצרים הפסדים פנימיים בתיק (Drawdown). זה הזמן לאורך נשימה והסבלנות משתלמת.

המדדים שקרסו בשנת 2008 עלו בחזרה והוסיפו רווחים נוספים. אלה שנטשו את הרכבת במהלך הנפילות, הפסידו הון רב ואילו אלה שנשארו, יצאו ברווח. או כמו שאמר המשקיע האגדי, וורן באפט – " במשך 240 שנה זו הייתה טעות נוראית להמר נגד ארה"ב – וגם עכשיו זה לא הזמן ".

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme