פסגות – פרופיל בית השקעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
פסגות
שתף:

פסגות הינו בית ההשקעות המדורג כגדול ביותר בישראל – עם מעל מליון לקוחות, כמעט 1,000 עובדים, והשקעות מנוהלות בסכומים של יותר מ – 187 מיליארדי שקלים (נכון לתחילת שנת 2017). בית ההשקעות מעיד על עצמו כי מעבר למטרת הפעילות המרכזית שלו – ניהול אחראי, מקצועי, רווחי ויעיל של השקעות לקוחותיו, מטרות נוספות לפעילותו הן פרסום של ידע והגברת המודעות הפיננסית באופן חופשי למתעניינים, אחריות מוסדית ומעורבות קהילתית. עוד על מוצרי ההשקעה והחיסכון של פסגות ועל ה"אני מאמין" של הנהלת החברה – לפניכם.

 

פסגות – בית השקעות שהוקם בשנת 1963

בשנת 1963 הקים בנק לאומי את חברת ההשקעות בניירות ערך הראשונה בישראל. אז, היא נקראה "אופק ניירות ערך והשקעה". חברה זו, תתאחד עם חברת פסגות (שהוקמה בשנת 1989) בשנת 2003, ומאגר הידע העצום שנצבר לאורך ההיסטוריה של שנות הפעילות, כמו גם הוותק והניסיון של עובדי החברה, יעמדו כולם לרשות המשקיעים אשר מנהלים את תיקי ההשקעות שלהם עם בית ההשקעות פסגות.

 

בשנת 2008 רכש בית ההשקעות את קופת הגמל "גדיש" של בנק הפועלים. רכישה זו הפכה את "פסגות" לבית ההשקעות הגדול בארץ, והיא שומרת על תואר זה מאז. בשנת 2009 רכשה החברה את קרנות ההשתלמות וקופות הגמל של פריזמה, ובשנת 2010 נרכשה קרן הפנסיה ה.ע.ל, קרן ותיקה ופופולארית בישראל, על ידי בית ההשקעות. בשנת 2011, החל בית ההשקעות לשווק גם קרנות פנסיה, לאחר שקיבל רישיון לניהול קרנות כאלה. בשנת 2016, הקימה החברה את הפלטפורמה המקוונת "פסגות טרייד" לניהול מקוון של מסחר ותיקי השקעות. זו נחשבת אחת הפלטפורמות הידידותיות והיציבות לניהול תיקי השקעה בארץ.

 

יו"ר בית ההשקעות הוא ד"ר אהוד שפירא, לשעבר מ"מ מנכ"ל בנק לאומי ויו"ר "הפניקס" החברה לביטוח.

 

חברות בנות ומוצרי חיסכון והשקעה של בית ההשקעות

נכון לסוף שנת 2016, לבית ההשקעות חמש חברות בנות, והן: פסגות קופות גמל ופנסיה (המנהלת בסה"כ נכסים בהיקף של כשבעים מיליארדי שקלים); פסגות קרנות נאמנות; פסגות ניירות ערך (חברת ניהול תיקי ההשקעות המדורגת כגדולה ביותר בארץ); פסגות תעודות סל; פסגות חברה לביטוח; ופסגות השקעה בסוכנויות ביטוח.

 

בין מוצרי החברה, ניתן למצוא כ – 160 קרנות נאמנות, כ – 180 תעודות סל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, ואפיקי חיסכון ייחודיים – ועוד.

 

פסגות טרייד – מערכת מקוונת לניהול מסחר עצמאי במניות

בין אפיקי הפעילות הרבים של בית ההשקעות (שעוד נסקור בהמשך), המערכת "פסגות טרייד" המאפשרת מסחר עצמאי תוך ליווי מקצועי ומידע מעודכן בנוגע לנתוני המסחר. יתרון חשוב של המערכת היא מסחר בעמלות מופחתות, וללא די משמרת. דרך המערכת ניתן לבצע פעולות (רכישה, מכירה) בזמן אמת של ניירות ערך בישראל, בארה"ב, ובמדינות אחרות; כמו גם לברר פרטים בזמן אמת, למשל על שווי נוכחי של ניירות ערך.

 

ניהול תיקי השקעות

פסגות ניירות ערך הינה החברה הגדולה בישראל לניהול תיקי השקעות, ונכון לסוף שנת 2016 מנהלת תיקי נכסים של לקוחות בשווי כולל של מעל 60 מיליארדי שקלים. ניהול תיק ההשקעות של כל לקוח מתבצע ישירות מתוך חשבון ההשקעות שלו (או מתוך חשבון ייעודי שאת נתוניו ניתן לראות באופן מקוון בכל עת), בשקיפות מלאה ובהתאם למדיניות ההשקעה המתאימה לאופיו ולקריטריונים שנקבעו עם פתיחת התיק. תהליכים מקיפים של ניתוח השקעות ואנליסטים בעלי ניסיון של עשרות שנים, מביאים לרווחים גבוהים בתיקי ההשקעות המנוהלים. צוות מקצועי אחראי לליווי, הדרכה, ושמירה קשר עם המשקיעים – ודואג שכל תיקי ההשקעות מנוהלים לשביעות רצון המשקיעים.

 

פעילות החברה מבוקרת באופן קפדני הן על ידי גורמי אכיפה פנימיים והן על ידי הבורסה לניירות ערך והרשות לניירות ערך, לשמירה על סטנדרטים גבוהים של ניהול התיקים.

 

פתרונות ביטוח וחיסכון מבית פסגות

בית ההשקעות מציע פתרונות ביטוח חיים, ביטוח למשכנתא, ביטוח ריסק, ופתרונות ביטוחיים ייחודיים כמו ביטוח משכנתא זוגי בעלות מופחתת. כמו כן, מציע בית ההשקעות פוליסה של חיסכון מנוהל לטווח בינוני או ארוך, במגוון מסלולי השקעה ובפיזור נכסים ברמות סיכון שונות. חברה בת של בית ההשקעות בשם "פסגות השקעה בסוכנויות ביטוח" משקיעה, רוכשת, ומחזיקה מספר סוכנויות ביטוח.

 

מוצרי החיסכון הפנסיוני

רבות מדובר על החשיבות שבניהול איכותי של החיסכון הפנסיוני שלנו, עקב תוחלת החיים העולה ולא פעם – הרווחים הנמוכים והעמלות הגבוהות של מוצרי חיסכון לפנסיה מבתי השקעות פחות מנוסים. בית ההשקעות מציע מגוון נרחב של תכניות ומסלולי חיסכון לפנסיה בניהול מקצועי ואקטיבי. בנוסף, קרנות השתלמות שהפכו אפיק השקעה או חיסכון לטווח ארוך (שלוש שנים עבור השתלמות מקצועית, או שש שנים לכל צורך אחר – עם אפשרות להמשיך לחסוך בתנאים מועדפים עד לגיל הפרישה) וקופות גמל (מכשיר חיסכון שניתן להשתמש בו כחיסכון נזיל לטווח קצר – או כחיסכון שיאפשר קצבה חודשית בגיל הפרישה).

 

בזירת ההשוואות של ריאלי תוכלו לראות השוואה מקיפה של בתי השקעות מובילים בישראל

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme