מה באמת עדיף – להשקיע לבד או עם בית השקעות?

מערכת2 דקות קריאה
בית השקעות או לבד?
שתף:

מצד אחד, תיק השקעות יכול להניב תשואה נאה וזו דרך טובה לייצר הכנסה וליהנות מהרווחים בטווח הארוך. מצד שני, גם אחרי שהחלטתם לעשות את הצעד הזה, אתם מתחילים להתלבט האם עדיף לכם להשקיע לבד או דרך בית השקעות. יכול להיות שאתם לא ממש מכירים את כללי המשחק, ולא לגמרי בטוחים אם תצליחו לעשות את זה בעצמכם. אתם גם מבינים שהעבודה מול בית השקעות תעלה לכם כסף, שכן מישהו יקבל עמלה על ניהול התיק שלכם. אז מה עדיף לכם?

 

 

ניהול תיק השקעות מחייב זמן וידע

נתחיל מכמה דרישות בסיסיות מכל מי שרוצה להתחיל להשקיע לבד. בתור התחלה, תצטרכו זמן פנוי, כזה שיאפשר לכם ללמוד את השטח ולעקוב אחר ביצועי התיק שלכם. זה רק חלק אחד בפאזל, שכן תצטרכו גם ידע פיננסי וכלכלי, ועוד לא אמרנו מילה על הצורך להכיר את הפרטים הטכניים, כלומר לדעת איך בדיוק עושים את זה נכון ואיך משקיעים בצורה מושכלת. בין לבין כדאי לעצור ולהכיר את עצמכם קצת יותר טוב. האם אתם יכולים להתמודד עם סיכונים, או אולי תעדיפו מסלול סולידי למרות התשואה הצנועה יותר?

 

בית השקעות חוסך זמן
אם יש לכם זמן וידע – אתם יכולים לעשות את זה גם לבד

 

בית השקעות – והעמלות

כאמור, ניהול התיק שלכם דרך בית השקעות הוא מהלך שיעלה לכם כסף. חוץ מעמלות המכירה והקנייה יש גם עמלות למנהל התיק. עמלה כזו עשויה להגיע עד לשיעור של 2 אחוזים משווי התיק, ולפני שתשאלו – העמלה הזו תיגבה בין אם התיק מפסיד ובין אם הוא מרוויח. התשואה לעולם איננה בטוחה, מה שאומר שאתם עשויים גם להפסיד, אבל ניהול מקצועי עשוי להוביל לרווחים נאים יותר, כך שאם אין לכם זמן וידע, אולי עדיף בכל זאת לתת לאנשי המקצוע לעשות את זה במקומכם.

 

 

מפחדים מסיכונים? אולי עדיף שלא תעשו את זה לבד

אז נכון, בית השקעות גובה עמלה על ניהול התיק שלכם, אבל אם תחשבו על זה לרגע, גם בתחומים אחרים אתם משלמים על הידע והניסיון של גורם מקצועי שיעשה את העבודה טוב יותר. מצד אחד, לכם אכפת מהחסכונות וההשקעות שלכם יותר מכל אדם אחר שתפגשו, אבל דווקא משום שזה נכון אולי עדיף לתת לאנשי המקצוע לנהל את התיק שלכם.

 

לא מעט אנשים מנסים להשקיע לבד, והם בוחנים את השטח לפני שהם מתחילים לסחור ולהרכיב לעצמם תיק השקעות. הם מתלבטים, מהססים, תוהים מתי נכון להיכנס ומתחילים להסתבך כשהם מנסים לפזר סיכונים בין השקעות סולידיות יותר או פחות. החשש מפני הסיכון הוא טבעי, אבל מי שהחשש הזה גורם לו לחכות, לדחות או פשוט לא להשקיע – ייתכן שעבורו בעל המקצוע משמעותי במיוחד.

 

בית השקעות לחוששים מסיכון
בית השקעות יכול להתאים למי שחושש מסיכונים או מגיב באימפולסיביות

 

אימפולסיביות ותגובות רגשיות

באופן דומה, יכול להיות שאתם פשוט מגיבים מהר לאירועים ולשינויים, בלי לעצור ולבחון את השטח לעומק. האם ירידה או הפסד מצדיקים בהכרח מכירה? לא תמיד, אבל זה לא אומר שאין מי שממהר להיפרד ממניה שנמצאת במגמת ירידה, או לברוח לחלוטין מהשוק כשהוא עובר טלטלה. אימפולסיביות יכולה להיות חיובית במצבים רבים, אבל בכל הקשור לניהול ההשקעות שלכם, כדאי לוותר על הרגשנות לטובת הרציונל. מאחר ומדובר בכסף שלכם, גורם חיצוני יפעל מתוך ראיית מבט קצת אחרת, ולפעמים זה בדיוק מה שצריך.

 

משועממים? אל תיכנסו לזה

הסיבה הפשוטה ביותר להאציל סמכויות בכל הקשור לניהול תיק ההשקעות שלכם, היא שאתם פשוט לא מתחברים לתחום הפיננסים וההשקעות. זה לגמרי בסדר להחליט שאתם לא מתעניינים בזה, וגם שאין לכם זמן או סבלנות ללמוד עולם מושגים חדש לחלוטין. עם זאת, השקעה היא צעד שיכול להניב רווחים נאים, אז אולי עדיף בכל זאת להיעזר באחרים.

 

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme