יש לך תיק השקעות מנוהל אצל בית השקעות בישראל? זה מה שחשוב שתדע

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
בית השקעות
שתף:

אנחנו מדברים הרבה על איך בוחרים איש מקצוע לניהול תיק ההשקעות. אבל, מה קורה לאחר שבחרנו, ואיך נדע שהכסף שלנו בידיים טובות? הכל על מערכת היחסים של המשקיע עם בית השקעות לטובת אופטימיזציה של הרווחים – במאמר שלפניכם.

 

לפני כשנה פרסמה הרשות לניירות ערך מסמך מקצועי ובו סקירה מקיפה על תחום ניהול תיקי השקעות בישראל. הנה כמה מן הנתונים המעניינים במסמך זה:

 

  • בישראל, כ – 90,000 תיקי השקעות מנוהלים בבתי ההשקעות. היקף הסכומים המנוהלים בתיקים אלה – כ 250 מיליארדי שקלים, מתוכם כ – 100 מיליארדי שקלים עבור גופים מוסדיים.

 

  • ניהול תיקי השקעות נדרש להשקעה ראשונית לא מבוטלת – בבתי ההשקעות הקטנים בדרך כלל ינהלו תיקי השקעות ש להחל מ – 100,000 ש"ח. בבתי ההשקעות הגדולים והמבוססים בארץ, הסכום הראשוני להשקעה הוא בדרך כלל לא פחות מ – 200,000 ש"ח

 

  • דמי ניהול ממוצעים בתיק השקעות בישראל הם בין 1% – 1.5%, כאשר ככל שתיק ההשקעות המנוהל הוא גדול יותר, יכולת המיקוח על הוזלת דמי הניהול גבוהה יותר

 

  • ניהול תיק השקעות ממוצע בישראל, הוא בשווי תיק של כמעט שני מיליוני שקלים.

 

אנחנו מדברים הרבה על איך בוחרים איש מקצוע לניהול תיק ההשקעות. אבל, מה קורה לאחר שבחרנו, ואיך נדע שהכסף שלנו בידיים טובות? הכל על מערכת היחסים של המשקיע עם בית ההשקעות לטובת אופטימיזציה של הרווחים – במאמר שלפניכם.

 

אגב, אם עוד לא בחרתם בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלכם, אנחנו ממליצים על קריאת מאמר המחקר מבית זירת ההשוואות של ריאלי – בתי השקעות מובילים לשנת 2017, השוואה מקיפה

 

בית השקעות - מנהל תיק השקעות
בית השקעות מקצה מנהל תיק השקעות עבור כל לקוח. אותו מנהל תיק השקעות אחראי על רכישה, מכירה, והחזקה של המוצרים הפיננסיים בתיק. קשר טוב עם בית ההשקעות הנבחר יבטיח אופטימיזציה של הרווחים

 

הקשר שלך עם בית השקעות – עשה ואל תעשה

 מנהלי תיקי השקעות הם אנליסטים ואנשי מקצוע אשר תחום הידע שלהם והעיסוק המרכזי בקריירה שלהם הוא שוק ההון. מנהלים אלה מטעם בתי ההשקעות בארץ, מנהלים השקעות בהיקפים של מיליארדי שקלים, ומתמחים בניתוח תנועות השוק, רכישה ומכירה של מוצרי שוק ההון. במרבית המקרים ובמיוחד בבתי ההשקעות הגדולים והמבוססים בארץ, לטובת מנהלי תיקי ההשקעות עומד צוות של אנליסטים שלא רק מרכז ומיידע את מנהלי תיקי ההשקעות על שינויים צפויים בשוק ההון, אלא גם מפרסם תחזיות, ניתוחים, וחומרים עבור משקיעים עצמאיים. מנהלי ההשקעות מנהלים את תיקי ההשקעות אשר ברשותם על פי אסטרטגיית ניהול השקעות שנבחרה על ידי בעל התיק (למשל, רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת על ההשקעה), כמו גם על פי העדפות ותובנות אישיות של מנהל ההשקעות. הנה כמה נקודות שחשוב לדעת, בניהול תיק השקעות אצל בית השקעות מקצועי בארץ:

 

  • בכל בית השקעות גדול בארץ, ניתן למצוא צוות של מנהלי השקעות אשר שוקדים על ניהול תיקי השקעות של לקוחות. חשוב לדעת, כי אותם מנהלי השקעות בדרך כלל אינם זמינים לעדכונים טלפוניים תכופים – וניראה כי בכל בית השקעות מתקבלת אותה המלצה – אין סיבה להתקשר למנהל ההשקעות ולבקש ממנו עדכון או להסביר לו כיצד הייתם רוצים שישקיע את הכסף שלכם. בית השקעות מנוסה הינו בית השקעות שבו אסטרטגיית העבודה מול לקוחות היא קבועה – צורת ההשקעה, מידת הסיכון וכל מידע נוסף שחשוב שיהיה בידי מנהל ההשקעות שלכם נקבעים בשיחת איפיון ראשונית אשר נערכת טרם פתיחת תיק השקעות בכל בית השקעות ועם כל לקוח. לאחר מכן – עומד לרשות הלקוחות צוות שירות לקוחות מטעם בית ההשקעות, שבמרבית הפעמים אינו מכיר את פעילות התיק לאשורה ואינו יכול לתת פרטים מדוייקים אלא להעביר מסר למנהל ההשקעות שלכם ולחזור אליכם עם תגובה.
    בקיצור – אין צורך להתקשר לבית ההשקעות, אלא אם יש לכם משהו ממש חשוב לבקש או לומר.

 

  • מאידך, חשוב מאוד לשמור על הבנה עמוקה באופן ניהול תיק ההשקעות שלכם על ידי בית ההשקעות. לשם כך, כל לקוח של כל בית השקעות גדול בארץ הוא בעל גישה לצפייה בחשבון ההשקעות המנוהל שלו – ויכול בכל עת לראות מה התבצע בחשבון, אילו מוצרים נרכשו או נמכרו, כמה שווה תיק ההשקעות נכון לרגע הבחינה, וכדומה.
    טיפ עבור ניהול תיקי השקעות בסכומים גדולים – תוכלו לחלק את סכומי ההשקעה בין שני בתי השקעות או מנהלי השקעות, ולהשוות ביניהם לאורך זמן

 

  • חשוב לדעת, כי ניהול תיק השקעות אינו השקעה לטווח קצר. בכל בית השקעות תראו כי פרופורציות ההשקעה בתיקי ההשקעות הן כאלה אשר דורשות מעורבות מינימאלית, מפני שהשקעות נדרשות לא פעם לסבלנות ולהמתנה. לכן, אין סיבה לקפוץ להנחת פזיזות אודות איכות כל בית השקעות לאחר תקופת השקעות קצרה. הזן הנדרש, להערכתנו, להבנת הפוטנציאל לרווחים בתיק ההשקעות המנוהל בכל בית השקעות הוא לפחות שישה חודשים. לאחר זמן זה, אם אתם רואים כי מבוצעות בחשבון ההשקעות שלכם פעולות רבות מדי או להיפך, או אם רמת הרווחים מאכזבת בעיניכם – אנחנו ממליצים לשקול הארכה של "תקופת החסד" – או, משיכת כל הכספים מתיק ההשקעות והחלפת מנהל השקעות את בית השקעות.

 

מנהלי השקעות בבתי השקעות רבים בישראל לא מסוגלים לעדכן את הלקוח באופן שוטף על ניהול תיק ההשקעות שלו. עם זאת, בכל בית השקעות תקבלו גישה לחשבון ההשקעות שלכם ותוכלו לעקוב אחר ביצועיו. אנחנו ממליצים לאפשר לפחות חצי שנת פעילות בכל בית השקעות על מנת להתחיל ולהעריך את ביצועי התיק, מפני שבתיקי השקעות לעיתים קרובות ההשקעות והרווחים ניכרים רק לאחר זמן מה.

 

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme