מחפשים בתי השקעות? המדריך הפרקטי והמקוצר שיעזור לכם

מורן בלסר5 דקות קריאה
כך בוחרים בין בתי השקעות בישראל
שתף:

אין ספק, בתי השקעות מציעים לבעלי סכומים פנויים להשקעה אלטרנטיבה מעניינת, בשוק של ריבית אפסית, להשקעה בעלת תשואה לא נמוכה בממוצע, ותוך שמירה על נזילות הכספים. ביחס לאפיקי חיסכון סולידיים, להשקעה בנדל"ן או לשמירת הכסף "מתחת לבלטות" – בתי ההשקעות הם כנראה מהערוצים הריאליים ביותר להשקעה, בניהול תיק השקעות. הכנו מורה נבוכים למעוניינים לבחון מי בין בתי ההשקעות הוא הנכון עבורו – תמצאו במאמר את כל השאלות שיש לשאול, בפורמט מקוצר וברור.

 

בתי השקעות שכדאי להכיר
האיתור אחר הנכון עבורכם מתוך השפע של בתי השקעות שפועלים בישראל, הוא לא תמיד פשוט. הכנו רשימה של נושאים לבדיקה, שיעזרו לכם לאתר את בתי השקעות שאיתם נכון לכם לעבוד

 

ניהול השקעה בבתי השקעות – נכון עבורכם?

בתי השקעות מציעים ניהול תיק השקעות, כשהתשואות בתחום משתנות בהתאם לאיכות המנהל המוקצה לתיק ההשקעות שלכם ולפיזור הנכסים ורמת הסיכון בתיק. הנה כמה משתנים שיעזרו לכם להבין אם ניהול ההשקעות שלכם בבתי השקעות הוא בשבילכם או שמא כדאי שתחפשו אפיק אחר לחסכונות שלכם:

 

  • במרבית בתי ההשקעות תמצא שהסכום המינימאלי לניהול תיק השקעות הוא 250,000 ש"ח. האם יש לכם סכום כזה להשקעה?
  • ניהול תיק השקעות הוא אפיק השקעה לטווח בינוני וארוך. אין טעם לפנות לבתי השקעות לניהול תיק השקעות למשך שישה חודשים. האם הסכום שלהם להשקעה צפוי להיות פנוי למשך לפחות 3-5 שנים?
  • בתי השקעות מציעים התאמה מלאה של המוצרים להשקעה בתיק ופיזור ברמת סיכון שתתאים ללקוח, אבל חשוב לדעת כי הימנעות מסיכון תביא לתשואות נמוכות יחסית, בדרך כלל. האם מתאימה לכם צורת השקעה שיש בצידה סיכון, ומה רמת הסיכון שתהיו מוכנים לקחת?

 

הבחירה בין בתי השקעות שונים – כך תבחרו

בישראל, מעל 150 בתי השקעות ומוסדות המציעים ניהול תיקי השקעות, ובהם אלפי מנהלי השקעות מוסמכים, המציעים שירותים דומים ומבצעים את ניהול ההשקעות של הלקוחות שלהם על פי תפישת העולם האישית שלהם. הצלחה תהיה איתור בתי השקעות בהם מנהל השקעות שמתאים לכם ברמה האישית, שמנהל את תיקי ההשקעות שלו בתדירות גבוהה ושהחלטותיו מגובות בצוות מחקר ואנליזה פעיל. הנה כמה שאלות שחשוב שתשאלו כל אחד מבתי ההשקעות שתשקלו:

 

  • מהן התשואות הממוצעת של בתי ההשקעות שאתם שוקלים לעבוד איתם, לטווח הזמנים של 3-5 שנים אחורה? אל תסתפקו בהצגה נקודתית של תשואות גבוהות – שעשויה להיות מגמתית, והשתדלו להשיג נתונים ברי השוואה לתקופה ארוכה בין בתי השקעות שונים
  • מה איכות מחלקת המחקר של בתי ההשקעות שתבחנו? כמה אנליסטים עובדים בצוות המחקר ועד כמה המחקרים מטעמם אמינים?
  • מי יהיה מנהל ההשקעות שיטפל בתיק ההשקעות שלכם, והאם הוא יהיה היחיד שיטפל בהשקעות שלכם?
  • האם תמהיל ההשקעות בתיק האישי שלכם ייקבע על פי העדפותיכם באופן אישי, או שהוא משותף לבעלי נטייה לרמת סיכון דומה בכלל החברה?
  • בתי השקעות שונים מציעים מודל שונה של קשר בין מנהל תיק ההשקעות שלכם לביניכם. כמה יחס אישי תוכלו לקבל ובאילו דרכים תוכלו להשיג את מנהל תיק ההשקעות שלכם?
  • מה גובה דמי הניהול שיגבו מכם בבתי השקעות שונים? נתון זה הוא בדרך כלל לא "דיל ברייקר", מפני שההפרשים בגובה דמי הניהול הם לא תמיד משמעותיים – ביחד עם זאת, לעיתים דווקא בתי השקעות שגובים דמי ניהול גבוהים, עושים כן מפני שהם משקיעים יותר בניהול התיק ואולי תמצאו כי השירות שאתם מקבלים מצדיק את התוספות בעלות

 

בתי השקעות אינם קובעים את התועלות מניהול תיק השקעות – אלא המנהל האישי של תיק ההשקעות שלכם

בשורה התחתונה, כנראה שחשוב לבחור במנהל תיק השקעות שיש לכם כימיה איתו, שאתם חשים כי הוא מסוגל להוביל את ההשקעה שלכם, שתבוצע בסכומים לא מבוטלים, לתשואות גבוהות, ושהוא מציע שיטת עבודה שתשרת את ניהול תיק ההשקעות שלכם – עם ניהול אישי המגובה במחלקת מחקר פעילה ומקצועית. בתי השקעות המציעים ניהול אישי של תיק השקעות (גם אם בסכומים גבוהים, כמו למשל 500,000 ש"ח ומעלה) – עשויים להתגלות בהמשך כבחירה כלכלית, המספקת תשואות גבוהות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme