מניית בזק – ניתוח ביצועי שוק ותחזית אנליסטים לשנת 2017

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מניית בזק
שתף:

חברת בזק היא מענקיות התקשורת בישראל, ומניית בזק נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, כיום במחירים הנעים סביב 6.5 שקלים למנייה. על אף האתגרים הניצבים בדרכה של תאגיד התקשורת הוותיק והמוכר בארץ, כמו תשתית סטטית או מיושנת, שוק מנומנם ורגולציות והפרדות מבניות שעלולות להקשות על פעילות החברה לאורך השנה – ניכר כי מניית בזק הינה מנייה יציבה, חזקה, ובסיסית בתיק ההשקעות של כל משקיע ישראלי.

 

()

 

מניית בזק והשוק שבו היא פועלת

שנת 2017 מביאה עימה אתגרים תפעוליים משמעותיים בשוק התקשורת הישראלי, עם מיזוגים ורכישות (למשל המיזוג של חברת התקשורת גולן טלקום הצפוי בקרוב עם חברת סלקום, כמו גם מכירת חברת גון טלקום לחברת אלקטרה מוצרי צריכה) ועם רגולציה מהודקת שצפויה לפגוע ברווחיות שלה – והיא זו המהווה את החסם העיקרי ביחס לרכישת המנייה של ענקית התקשורת הישראלית בזק. ביחד עם זאת, ביטול ההפרדה המבנית אשר צפוי להינתן לבזק כ"פיצוי" על העלייה בתחרות הצפויה בתחום (אגב, לא ברור שזה יקרה כבר השנה) עשויים לסייע בשמירה על ערכה של מניית בזק יציב, ואפילו בעליית שערים ורווחיות של המנייה.

 

ומה עם דיבידנדים?

מניית בזק מקנה לבעליה את הזכות לחלוק עם שאר בעלי המניות בחברה ברווחים התפעוליים של החברה. המדיניות הרשמית של חברת בזק ביחס לחלוקת הרווחים הינה חלוקת 100% מן הרווח הנקי בין בעלי המניות, בתשואת דיבידנד של כ – 8% (תשואת הדיבידנד נקבעת על פי היחס בין הסכום המחולק כדיבידנד למניה אחת – לבין מחיר המניה עצמה). הבחירה להחזיק מניות אשר מחלקות דיבידנדים מאפשרת בעצם הכנסה פאסיבית, כאשר ככל שיש בבעלות המשקיע יותר מניות בזק – הסכומים שיחולקו יהיו גבוהים יותר עבורו.

 

מה עשתה מניית בזק במהלך שנת 2016?

במהלך שנת 2016, מניית בזק הפסידה כ – 8% מערכה. במהלך חודש מרץ היתה בזק בשיא שוויה – 8.6 ש"ח למנייה. עד לחודש אפריל, סימנה החברה עליות שערים יפות וביחס לתחילת השנה נסחרה מניית בזק בסוף חודש מרץ ברווח של כמעט 7.5%. החל מתחילת חודש אפריל, ראינו ירידות ערך במניית בזק, ואנליסטים רבים בשוק ממליצים על רכישת מניית בזק, אשר להערכת מומחים נסחרת כיום במחיר נמוך יחסית – וערכה צפוי לעלות בעתיד הקרוב. הנה עוד כמה נתונים על התשואות של מניית בזק בעבר:

 

תשואה מצטברת של מניית בזק בחמש השנים האחרונות – 54.5%

 

תשואת מניית בזק מתחילת שנת 2017 ועד אמצע פברואר – תשואה שלילית של כ – 2%

 

תשואת מניית בזק בחודש האחרון – 1.7%

 

מה צפוי להתרחש עם מניית בזק בעתיד הקרוב?

אנליסטים רבים המפרסמים סקירות שוק ותחזיות, דווקא ממליצים לרכוש את המנייה, כיום במחירי שוק נמוכים יחסית. האנליסט של חטיבת המחקר בבנק הפועלים, מר גלעד שריג, פרסם לאחרונה המלצה לרכישת מניית בזק עם צפי לעלייה של עד 20% ביחס לערכה כיום. ההערכה היא כי במהלך שנת 2017 תיהנה חברת בזק מצריכה קשיחה וקבועה, הן בוק הפרטי והן בסקטור העסקי, ותשמור על רמת רווחים יציבה. גם אם החברה הולכת לקראת מיזוג משפטי והפרדה תאגידית, הצמיחה בשוק האינטרנט (בו חברת בזק משמשת ספק תשתיות חזק) והצורך הקשיח בשירותי החברה בסקטורים העסקיים – בזק ממשיכה להיות חברת התקשורת הגדולה, החזקה, והיציבה בישראל, עם הכנסות בגובה מעל עשרה מיליארדי שקלים בשנה, ורווחים תפעוליים גבוהים (אשר יש להזכיר כי אלה נחלקים בין בעלי המניות).

 

גם האנליסטים של בנק ברקלס מפרסמים סקירת שוק ותחזית לשנת 2017 בה מופיעה מניית בזק בהמלצה לרכישה. לאחר שמניית סלקום עלתה במעל 60% ומיצתה את עליית הערך שלה, ולאחר שמניית פרטנר עלתה בערכה עד לכדי מיצוי כתוצאה מעיסקת גולן טלקום, קובעים האנליסטים של בנק ברקלס מחיר יעד למניית בזק של שמונה שקלים – מחיר המשקף עליית ערך של מעל 15% למנייה (אשר נסחרה כיום סביב מחיר של 6.62 ש"ח).

 

האנליסטים מבית בנק הפועלים ומבית בנק ברקלס הם לא לבד – גם האנליסטים מבית בנק לאומי, בית ההשקעות מיטב דש ובית ההשקעות ופסגות פרסמו לאחרונה המלצת רכישה, כאשר מחיר היעד המפורסם בהמלצות למניית בזק עומד על 740 – 940. האנליסטים מבית ההשקעות לידר הצטרפו לאלה של בנק ברקליס ופרסמו המלצה מסוג תשואת יתר למניית בזק, שתיהן עם מחיר יעד של שמונה שקלים.

 

להכיל את מניית בזק בתיק ההשקעות

אם כן, מניית בזק מוערכת על פי אנליסטים מן החזקים והמושכלים בשוק ההשקעות הישראלי כמנייה שצריכה לעבור "תיקון טכני" של שוויה בחזרה לשווי של שמונה שקלים, ואולי אף יותר, תוך כדי שהיא גוררת עימה תשואות של 15% ויותר עבור מי שיבחר להשקיע בה. זאת, עוד לפני שחישבנו את התשואה (המשקפת עוד כ – 8%) בחלוקת הדיבידנדים בהתאם למדיניות החברה. מכיוון שמניית בזק הינה מנייה יציבה, ממליצים אנליסטים רבים להכיל אותה בתיק השקעות בעל פיזור נכסים ולהחזיקה כמנייה מקומית יציבה אשר צפויה להשיג תשואות ניכרות, כך על פי תחזיות של אנליסטים, בשנה שנתיים הקרובות. הרכישה של מניית בזק במחירים נמוכים כיום, תאפשר ליהנות מהתיקון במחיר המנייה ומעלייה בערכה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme