בתי השקעות בישראל – כל ההמלצות לקראת שנת 2018

עומר גלעדי5 דקות קריאה
דירוג בתי השקעות בישראל
שתף:

במהלך שנת 2017 פרסמה חברת דאן אנד בראדסטריט, את דירוג Dun's 100 – מאה בתי השקעות בישראל, שהם כמובן המובילים בארץ. הפרסום כולל השוואה בין כלל בית ההשקעות בישראל במשתנים כמו מספר עובדים, סך הסכום המנוהל בתיקי השקעות של לקוחות, היחס בין תיקי ההשקעות המנוהלים לבין מספר מנהלי ההשקעות בחברה, אחוז השינוי בסך התיקים המנוהלים ביחס למדד Dun's 100 של השנה שעברה, וסך הכספים המנוהלים במוצרי השקעה אחרים (קרנות נאמנות, קופות גמל וקופות גמל להשקעה, תעודות סל). לפניכם – סקירה על תוצאות ההשוואה בנוגע לבתי השקעות בישראל – מי בית ההשקעות שהגיע למקום הראשון?

 

נסקרו מאה בתי השקעות בישראל
חברת דאן אנד בראדסטריט מבצעת בכל שנה סקר של בתי השקעות בישראל על פי משתנים כמו היקף הנכסים המנוהלים ושינוי בפעילות באחוזים ביחס לשנה שעברה

 

במקום החמישי – בית ההשקעות ילין לפידות

סה"כ היקף הנכסים המנוהלים: 62.9 מיליארדי שקלים

אחוז השינוי ביחס לשנת 2016 – 20%

 

בית ההשקעות ילין לפידות הוא מהוותיקים בבתי ההשקעות בישראל, ובשנים האחרונות אנחנו רואים גידול מתמשך בהיקפי הפעילות והנכסים המנוהלים בו. בית ההשקעות ילין לפידות מציע ניהול תיקי השקעות החל מסכום של 500,000 ש"ח, וגם ניהול קופות גמל, קרנות השתלמות, וקרנות נאמנות.

 

במקום הרביעי – אלטשולר שחם

סה"כ היקף הנכסים המנוהלים: 62.5 מיליארדי שקלים

אחוז השינוי ביחס לשנת 2016 – 1.2%

 

אלטשולר שחם התבלטה השנה גם בניהול מעל 50% מסך קופות הגמל להשקעה בישראל, וגם בהעדפה ברורה של הציבור בתכניות "חיסכון לכל ילד" – עם תכניות חיסכון לכל ילד המנוהלות באפיקים המוצעים של בית ההשקעות עבור מעל רבע מיליון ילדים בישראל. התשואות של בית ההשקעות אלטשולר שחם בחלק ממוצרי ההשקעה המנוהלים על ידה היו מהגבוהות בארץ, למשל בתחום קרנות הנאמנות השיג בית ההשקעות את התשואה הגבוהה בארץ – 9.25%, לעומת 7.15% של "הראל", 7.09% של "הפניקס", 6.51% של אקסלנס, ורק 5.9% של ילין לפידות.

 

במקום השלישי – בית ההשקעות אקסלנס נשואה

סה"כ היקף הנכסים המנוהלים: 74.9 מיליארדי שקלים

אחוז השינוי ביחס לשנת 2016 – 7%-

 

בית ההשקעות אקסלנס נשואה, בית השקעות בישראל המנוהל על ידי חברת הביטוח "הפניקס", נמצא למעשה במקום החמישי ולא השלישי ברשימת היקפי הנכסים המנוהלים, עקב העברת הניהול של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לניהול חברת האם במהלך השנה. עד לפני כעשור, נחשב בית ההשקעות אקסלנס נשואה מבתי ההשקעות הבוטיקיים בישראל. נטישה של מנהלי השקעות בכירים, ירידה מאכזבת בתשואות, ופעילות שנדמית מנומנמת – מביאה את אקסלנס "לאבד גובה" השנה.

 

במקום השני – מיטב דש

סה"כ היקף הנכסים המנוהלים: 115 מיליארדי שקלים

אחוז השינוי ביחס לשנת 2016 – 0.5%-

 

על אף המקום השני המכובד, זו השנה החמישית ברציפות, ניראה כי ביחס לשאר בתי השקעות בישראל, השנה של מיטב דש לא היתה מצויינת. רק לאחרונה (דצמבר 2017) דווח כי הערכת השווי של בית ההשקעות נמוך בכ- 21% ביחס להערכת שווי שבוצעה בתחילת השנה ולא פורסמה בציבור. הוצאת תעודות סל מהדו"חות הכספיים של בתי השקעות ישראל תשפיע גם היא על מאזן החברה.

 

בראש רשימת בתי השקעות בישראל - פסגות
בראש רשימה מכובדת של בתי השקעות נמצאת פסגות, שסוגרת שנה מצוינת

 

בראש רשימת בתי השקעות בישראל – פסגות בית השקעות

סה"כ היקף הנכסים המנוהלים: 185.6 מיליארדי שקלים

אחוז השינוי ביחס לשנת 2016 – 1.3%-

 

גם בית ההשקעות פסגות הוא מהיציבים בבתי ההשקעות בישראל, והוא מופיע במקום הראשון בהיקף הנכסים המנוהלים בדו"ח השנתי של דאן אנד בראדסטריט מזה כחמש שנים. בית ההשקעות פסגות מציע שירותים פיננסיים מגוונים, ביניהם ניהול תיקי השקעות מסכום של 300,000 ש"ח, מוצרי חיסכון פנסיוני, חיסכון לכל ילד, תכניות חיסכון המשלבות אלמנטים ביטוחיים, ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme