אלטשולר שחם – פרופיל בית השקעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
אלטשולר שחם
שתף:

אלטשולר שחם הוא בית השקעות המציע מוצרי השקעה וחיסכון כמו קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ותיקי השקעות. עם כחמש מאות עובדים, אלפי משקיעים, ומחזור השקעות של מעל 67 מיליארדי שקלים בינואר 2017, מדובר באחד מבתי ההשקעות הבולטים בארץ. בשנת 2016 הגיעו קופות הגמל של אלטשולר שחם למקום השני בדירוג של כלכליסט, עם 9.3 מיליארדי שקלים מנוהלים ותשואה שנתית של 2.65%. סקירה מקיפה על אלטשולר שחם, מוצרי ההשקעה וה"אני מאמין" שלהם – לפניכם.

 

אודות אלטשולר שחם

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם בשנת 1990 על-ידי גלעד אלטשולר (מנהל תיקי השקעות עם התמחות במניות, אופציות, ואג"ח) וקלמן שחם, ש"העביר את השרביט" לבנו רון שחם, שהתחיל את דרכו בחברה בשנת 1999 כאנליסט, לאחר מכן ניהל את חדר המסחר והנוסטרו של החברה.

 

אלטשולר שחם מציעה ניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות, קופות גמל והשתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד מוצרים והיא מעידה על עצמה כי היא רואה בקהל החוסכים את הנכס העיקרי שלה.

 

בית ההשקעות הוא השלישי בגודלו בישראל בצבירה של קרנות השתלמות וגמל (נכון לסוף שנת 2016), ומבין בתי ההשקעות בארץ, הוא מהידועים בתרומות למיזמים חברתיים, בענף הספורט ובענפים אחרים, לטובת הקהילה והכלל.

 

תשואות אלטשולר שחם לשנת 2016 – בין חמשת הגבוהות בארץ במספר קטגוריות

בהשוואה רחבת היקף שבוצעה על ידי עיתון גלובס, נבדקו מספר בתי השקעות ואלטשולר שחם בלטה בתשואות גבוהות יחסית במספר מוצרי חיסכון והשקעה, בשוק קרנות ההשתלמות וקופות הגמל לבני 50 ומטה:

 

בתשואת קרנות ההשתלמות, ניהלה אלטשולר שחם ב 2016 כמיליארד וחצי ש"ח בתשואה שנתית של 5.25%. התשואה הממוצעת שלוש שנים אחורה היתה 4.66%.

 

בתשואת קופות הגמל לתגמולים, ניהלה אלטשולר-שחם כמיליארד ושלוש מאות מיליון ש"ח, בתשואה שנתית ממוצעת של 5.21%.

 

ניהול תיק השקעות באלטשולר שחם

חברת אלטשולר שחם מנהלת תיקי השקעות ישירות מחשבון הבנק של הלקוח, תוך שקיפות מלאה, על ידי מתן הרשאה למנהל ההשקעות מטעם החברה למתן הוראות רכישה או מכירה ישירות מן החשבון של תיק ההשקעות המנוהל. מדיניות הניהול של תיק ההשקעות נקבעת על ידי בעל התיק ואיש מקצוע מטעם בית ההשקעות בשיחה משותפת, כך נקבעים רמת הסיכון בהשקעות, פרופורציות ההשקעות, וכדומה. תיקי ההשקעות של אלטשולר שחם מתאפיינים בדרך כלל בהשקעות יציבות מסביב לעולם ובפיזור רחב של השקעות בכל תיק, זאת על מנת לאפשר נזילות גבוהה לתיק ההשקעות ביחד עם תלות ממוננת בתנודתיות המאפיינת את שוק המוצרים הפיננסיים בישראל.

 

קרנות הנאמנות של אלטשולר שחם

קרן נאמנות היא "סל" של מוצרי חיסכון והשקעה המאפשר לא רק חיסכון מנוהל ויציב (בדרך כלל) אלא גם חיסכון של משאבים וזמן בניהול תיק השקעות אישי. בראש כל קרן מנהל ההשקעה של הקרן, המנהל את נכסיה על פי מדיניות ההשקעות המפורסמת שלה, ודואג למקסם את רווחיות הקרן. קרנות נאמנות הן כלים פיננסיים בעלי יתרונות רבים לחוסכים, ביניהם נזילות גבוהה, עלויות ועמלות נמוכות, גמישות בניהול הנכסים, שקיפות בפעילות הקרן, ועוד.

 

קרן הנאמנות הראשונה של בית ההשקעות אלטשולר שחם בשנת 1994. כיום, אלטשולר שחם מציעה עשרות קרנות נאמנות להשקעה במוצרים פיננסיים שונים בארץ ובחו"ל, בתשע קטגוריות: קרנות אג"ח בארץ, קרנות אג"ח מדינה בארץ, קרנות אג"ח שקליות, קרנות כספיות, קרנות אג"ח בחו"ל, קרנות מניות בארץ, קרנות מניות בחו"ל, קרנות ממונפות, וקרנות חברות והמרה אג"ח. באתר בית ההשקעות ניתן לראות פירוט של כל קרנות הנאמנות, כולל יתרת הנכסים בקרן, פיזור האפיקים ומדיניות ההשקעות של הקרן.

 

קופות גמל וקרנות השתלמות

קופות גמל וקרנות השתלמות הן מכשירי חיסכון לטווח הבינוני והארוך, המנוהלות בידי מנהל השקעות מקצועי מטעם בית ההשקעות האחראי לפיזור אפיקי ההשקעה בנכסי הקרן כך שתושג התשואה הגבוהה ביותר האפשרית. אלטשולר שחם מציעה 11 קופות גמל שונות, 7 קרנות השתלמות וארבע קופות מרכזיות לפיצויים. קופות וקרנות אלה שונות זו מזו במדיניות ההשקעה, אחוז ההשקעה במניות, פיזור ההשקעות, פרופיל המשקעים, ועוד.

 

קרנות הפנסיה של אלטשולר שחם

אלטשולר שחם מציעה כעשר קרנות פנסיה שונות בשתי קטגוריות: קרן פנסיה כללית (המאפשרת קצבה חודשית בהתאם ליתרה הצבורה בחשבון), וקרן פנסיה מקיפה (הכוללת גם כיסוי ביטוחי לחוסכים במהלך הקריירה). קרנות הפנסיה מוצעות לחוסכים ותיקים (המעוניינים לנייד את החיסכון הפנסיוני שלהם ולמטב את תנאי החיסכון שלהם) או לחוסכים חדשים, ולחוסכים בעלי שכר גבוה המעוניינים בחיסכון פנסיוני ללא רכיב הפיצויים או הביטוח.

 

קופות גמל

קופת גמל הינה אפיק חיסכון לטווח בינוני או ארוך שהוא נהדר עבור בעלי סכום כסף שאינו מושקע או כתוספת לחיסכון לקראת תקופת הפנסיה. קופות גמל חדשות מאפשרות חיסכון לטוח ארוך או חיסכון לטווח קצר או בינוני, כאשר בכל מקרה כספי הקרן מנוהלים למיקסום התשואות בידי אנליסטים מומחים של בית ההשקעות. אלטשולר שחם מציעה חמישה מסלולי השקעה של קופות גמל להשקעה בפיזור נכסים משתנה.

 

בזירת ההשוואות של ריאלי תוכלו לראות השוואה מקיפה של בתי השקעות מובילים בישראל

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme