ילין לפידות – פרופיל בית השקעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ילין לפידות
שתף:

ילין לפידות הוא בית השקעות שהוקם על ידי שני רואי חשבון בעלי מעל 30 שנות ניסיון בניתוח וניהול השקעות – רו"ח דב ילין, ורו"ח יאיר לפידות. מדובר בבית השקעות ממוקד, מקצועי, ומנוסה, אשר מציע קבלת שירות מקצועי בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות או קופות גמל. החברה מציעה שירותי ניהול השקעות של תיקים בשווי מעל 500,000 ש"ח בניהול מנוסה ולראיה, מכשירי השקעה שונים של בית ההשקעות גרפו תשואות גבוהות משמעותית מן התשואות הממוצע בשנה החולפת, שנת 2016. המדריך המלא על בית ההשקעות ילין לפידות – לפניכם.

 

ההיסטוריה של בית ההשקעות ילין לפידות

בית ההשקעות הוקם בשנת 2004, מתוך מטרה ממוקדת לנהל תיקי השקעות גדולים בצורה מקצועית. המייסדים, דב ילין ויאיר לפידות – שניהם רואי חשבון בעלי ניסיון עתיר בניהול השקעות בבתי ההשקעות הגדולים במשק. ביחד איתם, הגברת דליה שני (סמנכ"לית דש ניירות ערך בעברה) ממלאת תפקיד המשנה למנכ"לים, ועוד צוות של כ – 150 עובדים, ביניהם אנליסטים, מנהלי השקעות וכלכלנים. בניגוד לבתי השקעות גדולים אחרים בישראל, ילין לפידות אינו בית השקעות "שידו בכל". מנהלי בית ההשקעות גאים לספר על עצמם שהם אינם עוסקים בפעילות חיתום, הם לא "עושים שוק" בניירות ערך ובנוסף, הם אינם מציעים שירותי ברוקראז' (מסחר בניירות ערך).

 

קצת על התשואות של ילין לפידות בשנת 2016

בשנת 2016 הסתמן בית ההשקעות ילין לפידות כאחד משלושת בתי ההשקעות המדורגים בראש טבלת התשואות, בשוק ההשקעה בקרנות השתלמות וקופות גמל. קופת הגמל במסלול הכללי הגיעה למקום הראשון בדירוג התשואות בשנת 2016, עם 8.7 מיליארדי שקלים מנוהלים בה ותשואה שנתית של 6.8%. התשואה הממוצעת לשלוש שנים היתה 5.36%. במסלול החשיפה של עד 25% לאג"ח, קרן ההשתלמות (שנכון לסוף 2016 ניהלה נכסים בשווי של מעל שישה מיליארדי שקלים) הציגה תשואה של כמעט 5.5 (4.98%), עם דמי ניהול ממוצעים של 0.8%.

 

בתשואות של קופות הגמל לתגמולים, הגיעה קופת הגמל של ילין לפידות במסלול לבני 50 עד 60, למקום השני בדירוג השנתי של שנת 206, עם תשואה של 6.7% בקירוב לשנת 2016. הקופה ניהלה לאורך שנת 2016 נכסים בשווי כ – 4.5 מיליארדי שקלים. קופת הגמל של ילין לפידות במסלול אג"ח עם חשיפה של עד 25% מניות, הגיע למקום החמישי השנתי עם תשואה של 5.2%.

 

ניהול תיקי השקעות

צוות מנהלי ההשקעות מנהלים תיקי השקעות עבור לקוחות פרטיים ומוסדיים, בשווי של החל מ – 500,000 ש"ח. בסך הכל, הנכסים המנוהלים בתיקי ההשקעות של בית ההשקעות הם בשווי של כ – 54 מיליארדי שקלים. מנהלי ההשקעות מבית ילין לפידות מקפידים על התאמה מלאה של ניהול כל תיק השקעות לאופיו של המשקיע ולצרכיו. שירות ייעוץ וליווי אישי ניתן לכל משקיע בזמינות גבוהה על ידי מנהלי לקוחות מורשים מטעם הרשות לניירות ערך.

 

השקעה בקרנות נאמנות

קרנות נאמנות הן קרנות המסדירות השקעה על פי מדיניות קבועה של כל קרן, בניהול מנהל השקעות, ובמינימום השקעה של משאבים בגין ניהול או התאמה מצד הלקוח. קרנות ההשקעה של ילין לפידות מתמחות בהשקעה באגרות חוב, מט"ח או מניות, וישנן קרנות נאמנות המשלבות בין השקעות באפיקים שונים. ילין לפידות מציעים כחמישים קרנות נאמנות שונות, כאשר כל אחת מן הקרנות מציעה תמהיל השקעות אחר, ופרופיל חשיפה שונה להשקעות במניות או במט"ח.

 

ניהול קופות גמל והשתלמות

לאורך שנת 2016, ראינו את קרנות ההשתלמות וקופות הגמל של ילין לפידות מציגות תשואה גבוהה, ובחלק מהקרנות ראינו גריפת תשואות המותירות את שאר הקרנות של בתי השקעות מתחרים הרחק מאחור. לדוגמה – ברבעון הראשון של 2016, בו התשואה הממוצעת לקרנות ההשתלמות היתה תשואה שלילית של כ – 0.6%-, קרן ההשתלמות של ילין לפידות הציגה תשואה חיובית של 1.1%. ברבעון השני של  2016 ראינו התאוששות וחלק מן הקרנות רשמו תשואה חיובית של חצי אחוז בממוצע – התשואה של קרן ההשתלמות הכללית של ילין לפידות השיגה תשואה של 3.13% מתחילת שנת 2016, ותשואה של מעל 19% לשלוש שנים – ובכך מיקמה את עצמה במקום הראשון בדירוג התשואות של קרנות ההשתלמות בפער ניכר אל מול הקרנות המתחרות.

 

ילין לפידות מציע מסלולי השקעה שונים בקרנות השתלמות וקופות גמל: שבע קופות גמל שונות המאפשרות השקעה על פי העדפה בתמהיל ההשקעה וחשיפה למניות כמו גם על פי גיל המשקיע; חמש קרנות השתלמות בתמהילי השקעה שונים; חמש קופות גמל להשקעה; ושתי קופות מרכזיות לפיצויים.

 

ניהול ההשקעות בבית ההשקעות ילין לפידות מתבצע על ידי צוות אנליסטים רב ניסיון ופיקוחם האישי של מנכ"לי בית ההשקעות – רו"ח דב ילין ורו"ח יאיר לפידות.

 

בזירת ההשוואות של ריאלי תוכלו לראות השוואה מקיפה של בתי השקעות מובילים בישראל

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme