אקסלנס – פרופיל בית השקעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
אקסלנס
שתף:

אקסלנס נשואה הוא בית השקעות מן הגדולים בישראל, המציע מגוון מוצרי חיסכון והשקעה, ניהול תיקי השקעות וייעוץ השקעות, שירותי חיתום, גיוס הון, מחקר ופיתוח של מוצרים פיננסיים, ואפילו פתרונות ביטוח, ייעוץ משכנתאות ועוד רבים. עם מעל 650 עובדים ונכסים מנוהלים בשווי גבוה מ – 90 מיליארדי שקלים, בתיקי השקעות ובמוצרי חיסכון פנסיוני, מדובר באחד מבתי ההשקעות המגוונים, הפעילים והגדולים בישראל. לפניכם – פרופיל מלא של בית ההשקעות על מוצריו השונים.

 

אקסלנס נשואה – היסטוריה ומידע תפעולי

בית ההשקעות אקסלנס נוסד בשנת 1992 על ידי גיל דויטש ורוני בירם. בשנת 1994 הונפקו מניות בית ההשקעות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והחברה הפכה ציבורית. בשנת 2003 נרכש בית ההשקעות על-ידי קבוצת אקסלנס. כיום, הבעלות על בית ההשקעות נחלקת – 78% בידי הפניקס אחזקות; 10% בידי המנהלים; ועוד 12% בידי הציבור.

 

בית ההשקעות מציע מגוון מפתיע של מוצרים ושירותים, ביניהם ניהול נכסים לטווח קצר או ארוך; מוצרי חיסכון לטווח ארוך כמו קרנות השתלמות וקופות גמל (בהיקף פעילות של מעל 25 מיליארדי שקלים); ניהול תיקי השקעות ללקוחות בארץ ומחו"ל (בהיקף של מעל 12 מיליארדי שקלים); ועוד.

 

שתי חברות בנות בולטות במבנה החברה של אקסלנס – אלו הן ESOP חברת נאמנות ודלתא בית לתכנון פיננסי.

 

אפשרויות חיסכון שונות

בית ההשקעות מציע שלושה אפיקי חיסכון מרכזיים לטווחים שונים –

 

אינווסט – תכנית חיסכון של החל מ – 10,000 ש"ח, המאפשרת נזילות גבוהה וניהול השקעות מקצועי (גם בסכומי השקעה התחלתיים נמוכים יחסית).

 

קרנות השתלמות – אקסלנס נשואה מנהלת כעשרים קרנות השתלמות המאפשרים חיסכון לטווח בינוני (לכל הפחות שלוש שנים) בתשואות גבוהות יחסים לאפיקי חיסכון מקבילים בבנקים. קרן ההשתלמות הפופולארית ביותר בניהול בית ההשקעות היא הקרן "אקסלנס השתלמות כללי", אשר היקף הנכסים המנוהלים בה מעל חמישה מליון שקלים, והתשואה השנתית הממוצעת בה בחמש השנים האחרונות היא 6.3%. מתחילת שנת 2017, התשואה בקופה היא 3.76%.

 

חסכונות לקראת גיל הפרישה – החברה מציעה מגוון של קופות גמל המאפשרות השקעה שהיא מצד אחד נזילה, ומצד שני איכותית גם לחיסכון עד לגיל פרישה. החיסכון בקופות הגמל, כמו החיסכון בקרנות הפנסיה, הוא חיסכון המאפשר תשלומי מס מופחתים ובכך יתרון גדול לאפיק חיסכון זה.

 

לאקסלנס כעשרים קופות גמל שונות הנבדלות אלה מאלה הן בפרופיל החוסכים (במסלולי השקעה שהן תלויי גיל) וכן בתמהיל והרכב ההשקעות בתיק ופרופיל החשיפה למניות. באפיקי המסלולים המתמחים נרצה להזכיר שלוש קופות גמל של אקסלנס – האחת היא "אקסלנס גמל אג"ח עד 15% מניות", אשר מנהלת נכסים בהיקף של כשני מיליארדי שקלים, והתשואה הממוצעת בחמש השנים האחרונות בה היתה 4.8%; השנייה היא "אקסלנס גמל אג"ח עד 25% מניות", אשר מנהלת נכסים בהיקף של מעל מיליארד שקלים והתשואה הממוצעת בחמש השנים האחרונה בה היתה 6.45%; והשלישית היא "אקסלנס גמל אג"ח ללא מניות", אשר מנהלת נכסים בהיקף של מעל מיליארד שקלים וחצי והתשואה הממוצעת בחמש השנים האחרונה בה היתה 3.5%.

 

בנוסף, קופת גמל במסלול תלוי גיל בשם "אקסלנס גמל לבני 50 ומטה" מנהלת מעל ארבעה מיליארדי שקלים והתשואה הממוצעת מתחילת השנה בה היא 3.75%.

 

ניהול תיקי השקעות

בית ההשקעות אקסלנס מנהל תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ועסקיים, בארץ או בחו"ל, עבור משקיעים בסכום התחלתי של מעל 300,000 ש"ח. צוות האנליסטים ומנהלי ההשקעות מאפשרים ניהול תיק השקעות הישר בחשבון הבנק של הלקוח, בשקיפות מלאה ובהתאמה לפרופיל האישיות וההעדפות של הלקוח. למעדיפים להשקיע באופן עצמאי, מציע בית ההשקעות מערכת סחר מקוונת מתקדמת המאפשרת קבלת מידע וביצוע פעולות בזמן אמת ומכל מקום.

 

לסחור בבורסה עם אקסלנס

אקסלנס מספקת שירותי ברוקראז' לסוחרים עצמאיים בהיקפי פעילות של מעל 500 מיליארדי שקלים, עבור אלפי לקוחות מוסדיים ופרטיים בארץ ובחו"ל. מחלקת המחקר והאנליזה של בית ההשקעות מבצעת סקירות ענפיות, סקירות שווי שוק והערכות ותחזיות, המתפרסמות חדשות לבקרים. עבור סוחרים פרטיים, מספק בית ההשקעות סביבה חדשנית למסחר במניות או במט"ח, הכולל ליווי מקצועי, כלים ומידע רב וחשוב לסוחרים.

 

קסם תעודות סל

קסם תעודות סל היא החברה המובילה בישראל את ענף המדדים. מעל 180 תעודות סל מבית קסם עוקבות אחר מדדי מניות, מט"ח, סחורות, אג"ח ומדדים מובילים בארץ ובעולם, ומנהלים היקף נכסים של מעל 40 מיליארדי שקלים.

 

ביטוחים

"אקסלנס סוכנות לביטוח" מציעה מוצרי ביטוח שונים, ביניהם: ביטוחי בריאות, ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח סיעודי, ביטוח חיים למשכנתא, ועוד.

 

חיתום וגיוס הון

אקסלנס נשואה חיתום מציעה שירותי חיתום וגיוס הון, בליווי מקצועי ותוך מימוש של קשרים עסקיים עם משקיעים. בין השירותים אשר מוצעים על ידי החברה: ייעוץ וליווי בתהליכי הנפקה של ניירות ערך; חיתום ושיווק של ניירות ערך; ליווי בתהליכים של מיזוגים ורכישות; גיוסי הון לחברות פרטיות; גיוס הון לקרנות השקעה; מימון פרוייקטים; ועוד.

 

בזירת ההשוואות של ריאלי תוכלו לראות השוואה מקיפה של בתי השקעות מובילים בישראל

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme