שותים פחות ומשלמים יותר: הפערים האדירים במחירי השתייה הקרה

רחל ברגר5 דקות קריאה
עדיף לקנות את השתייה הקרה בבקבוק גדול
שתף:

האם חשבנו אי פעם שנשלם בפועל על כמות משקה קל כמו על כמות כמעט זהה של אלכוהולנשמע הזוי, אבל זו יכולה להיות המציאות. זו המסקנה המתבקשת בעקבות בדיקת המועצה הישראלית: בקבוקים קטנים נמכרים במחירים הרבה יותר גדולים.

 

 

המועצה לצרכנות מצאה: משקאות בבקבוקים קטנים עולים הרבה יותר

בבדיקה שערכה המועצה הישראלית לצרכנות, היא מגלה לנו שלמרות שברכישת בקבוקי שתיה קטנים נשתה פחות, נשלם בפועל הרבה מעבר למחירו היחסי של המשקה, לעומת אותו המשקה בבקבוקי שתיה גדולים. בכמה? אתם שואלים, ובכן, תקשיבו טוב: במאות אחוזים. כך מספרים לנו במועצה הישראלית לצרכנות: "בדיקת השוואה מיוחדת שערכה המועצה לצרכנות ברשתות שיווק של מחירי מים מינרלים, משקאות קולה, תה קר, ומים בטעמים מומרים ל-100 מ"ל משקה מגלה פערים של מאות אחוזים בין בקבוקים אישיים לבקבוקי 1.5 ליטר ולמארזי שישיות".

 

"לדוגמא, מים מינרליים טבעיים סאן בנאדטו: בשקלול ל-100 מ"ל, יוצא כי ברשת ויקטורי תשלמו בממוצע רישתי 0.90 אג' עבור בקבוק חצי ליטר ורק 0.19 אג' עבור שישית 1.5 ליטר – פער של 366 אחוז. ב-AM:PM הפער אף צומח ל-477 אחוז וברשת סאלח דאבח ל-695 אחוז".

 

השתייה הקרה יקרה בקטן
בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות מציירת תמונה ברורה: את השתייה הקרה עדיף לקנות בבקבוק גדול

 

פערי המחירים גם בקנית בקבוק קטן לעומת שישיית בקבוקים

מכאן אנו עוברים לשאלה הבאה: האם בין קניית בקבוק משקה קטן לשישית בקבוקים ישנו פער משמעותי במחיר ביחס לכמות המשקה? אז מסתבר שגם כאן, בהחלט יכול להיות הפרש משמעותי. על פי המועצה הישראלית לצרכנות: "בהשוואת מחירי מים מינרליים נביעות גילינו נתון מדהים נוסף: אצל כל הרשתות, ללא יוצא מן הכלל, קיים פער תלת סיפרתי באחוזים בין בקבוק החצי ליטר לבין שישיית 1.5 ליטר בשקלול ל-100 מ"ל בממוצע רישתי. גם אם נוסיף לבדיקת ההשוואה את שישיית המים חצי ליטר עדיין נקבל פער אדיר לעומת שישיית 1.5 ליטר. הרשתות בהן נמצאו הפערים הגדולים ביותר הן חצי חינם, סאלח דבאח, AM:PM,  קשת טעמים וסטופ מרקט".

 

 

ואיך הצרכן החכם יחסוך את הפער המשמעותי ברכישת השתייה הקרה?

למועצה לצרכנות יש מסקנה משלה: "המסקנה שניתן ללמוד היא שתמיד מומלץ לרכוש שישיית 1.5 ליטר לעומת בקבוק חצי ליטר. גם ברכישת בקבוק 1.5 ליטר בודד – הפער לטובת הבקבוק הגדול יהיה משמעותי מאוד לעומת הבקבוק הקטן. ומה לגבי הנוחות? זה כבר שיקול של כל אחד מאיתנו".

 

והמסקנה שלנו: מסתבר שעל נוחות משלמים. כשאתם מסתובבים בסופר ורוצים פשוט להרוות את צימאונכם, אם הנכם צרכנים חכמים, העדיפו לרכוש בקבוק של 1.5 ליטר (הנועזים בינכם, שישייה), לשתות, ולשלם? הרבה פחות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme