האם אנחנו עובדים יותר מדי והאם זה יכול להזיק לנו?

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

עבודת יתר נחשבת לאחת מה"רעות החולות" של העולם המערבי. התחרותיות, המרדף אחר פרנסה טובה ושמירה על רמת חיים מסוימת, גורמים לרבים לעבוד שעות ארוכות ומאומצות. בנוסף, סגנון העבודה שלרוב כולל שעות של ישיבה כפופה מול המחשב, דבר לא כל כך טבעי למבנה גופנו, בשילוב עם סטרס, תזונה לקויה ויותר מדי קפאין, יוצרים תחלואות שונות אצל רבים.

 

על פי החוק הישראלי, שבוע עבודה המוגדר כמשרה מלאה עומד על 43 שעות שבועיות, כאשר על פי מדדי ה-OECD  הישראלים עובדים בממוצע  41 שעות שבועיות. בישראל עובדים אומנם יותר מבאירופה, שכן ממוצע שעות העבודה העולמי עומד על כ 34 שעות עבודה שבועיות. אך רבים בעולם המערבי עובדים שעות ארוכות במשרד ואף לוקחים את העבודה הביתה, נשארים צמודים לסמארטפון, עונים למיילים ומנהלים שיחות ואף פגישות עבודה דרך הטלפון. עם זאת, אנחנו לא עוסקים בממוצע אלא במי שעובד יותר מדי ולכן חשוב שנתייחס לכך שקרוב ל 19% מהעובדים בישראל עובדים במהלך שבוע אחד יותר מ- 50 שעות עבודה שבועיות, נתון שאמור להיות כבר קצת מדאיג.

 

שעות עבודה ארוכות המלוות בסטרס, יכולות לגרום לבעיות בריאותיות בלתי הפיכות ובמקרים קיצוניים אף למוות. לעתים אנחנו שומעים על מקרי קיצון כמו מותה של מיטה דיראן, שהייתה קופירייטרית בת 24 מאינדונזיה שמתה לאחר שעבדה 30 שעות ברציפות, או מותו של מוריץ ארהרדט שרק רצה להוכיח שהוא ראוי למשרה מלאה כבנקאי ב- Bank of America  ועבד שלושה ימים רצוף. אמנם אלה דוגמאות קיצוניות ומועטות אך גם עבודה של 10 שעות רצופות, מלווה בקפה, סוכר ונטולת שמירה על תזונה מאוזנת, יכולה להזיק לכם מאוד.

 

בידקו אם גם אתם לוקים באחת מהתופעות הבריאותיות הללו

ריכזנו עבורכם מספר תופעות בריאותיות נפוצות היכולות להיגרם כתוצאה מעבודת יתר או עבודה מאומצת מדי. אתם מוזמנים לבדוק אם גם אתם סובלים מאחת התופעות האלו (או יותר), ואם כן, מומלץ שזה ידליק אצלכם נורת אזהרה, לפני שיהיה מאוחר מדי. למזלכם, סביר להניח שלא תיגמרו כמו מיטה או ארהרדט, אך כן תרגישו חולים, תשושים ותתפקדו הרבה פחות טוב בעבודה.

 

השמנת יתר- מחקרים שנערכו ברחבי העולם מצביעים על כך שישנו קשר ישיר בין ישיבה ממושכת ליד שולחן העבודה לבין השמנת יתר, ללא קשר לתזונה ולפעילות הגופנית. כתוצאה מישיבה ממושכת מתערערת המערכת האחראית על הפעולה המטבולית בגוף, על ידי הפחתה של הכולסטרול הטוב (HDL) ועליית השומנים בדם, דבר שיכול להוביל להשמנת יתר.

 

עלייה בלחץ דם- הוכח שלחץ בעבודה ועבודת יתר עלולים להשפיע על עלייה בלחץ הדם. העלייה בלחץ הדם לרוב תיגרם כתוצאה מתוכן העבודה, מה שהיא דורשת מכם והתנאים הארגוניים הסובבים אתכם. שהייה ממושכת במשרד שעות ארוכות וללא הפסקות, יהוו את התנאים האידיאלים לעלייה בלחץ הדם.

 

כאבי גב- ישיבה ממושכת ולא נכונה אל מול המחשב יכולה ליצור כאבי גב, בעיקר באזור הגב התחתון. כתוצאה מהישיבה הממושכת, נוצר עומס על עמוד השדרה שיכול להוביל לכאבים בגב. הלחץ הרב בעבודה מאלץ אותנו לשבת שעות ארוכות ללא תזוזה ותנועה, דבר שבהחלט עוזר להחמרה של התופעה.

 

דיכאון- בילוי שעות ארוכות וויתור על שעות פנאי, יכולים להוביל לדיכאון. היות ורבים מאוד מאיתנו מבלים שעות רבות אל מול המחשב, מרוכזים בעבודה שעלינו לעשות, לעתים מבלי לתקשר עם אף אחד, יכולה להתווסף תחושת בדידות, היכולה לגרום לדיכאון. הוויתור על הצרכים האישיים שלנו לטובת פרנסה וקריירה, יובילו במקרים קיצוניים לדיכאון. ובקצרה, ישיבה מרותקת למסך המחשב ללא הפסקות או שיחות עם בני אנוש, בהחלט יכולה לעלות את הסיכוי הרגשת דיכאון ואף במקרים קיצוניים לדיכאון קליני.

 

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme