6 אנשים שהפכו את התחביב שלהם להכנסה קבועה

אירנה נוזה4 דקות קריאה
הנה ההוכחה: אפשר להפוך תחביב להכנסה
שתף:

להתעסק ביומיום במה שהכי אוהבים לעשות, ליהנות מהעשייה השוטפת, להרוויח כסף, להרגיש סיפוק עצום ולשכוח לתמיד מה זה שביזות יום א' – נשמע כמו חיים בעולם אוטופי? ללא ספק, להפוך תחביב למקצוע זהו חלומם של רבים. במציאות מעטים מעזים לעשות את המהלך וממשיכים לעבוד במשרות ותפקידים שאינם משביעים את רצונם ואף מעוררים מרמור ואנטגוניזם. על פי הממצאים שפרסם לפני מספר שנים מכון הסקרים, שיעור העובדים הישראליים במשק שאינם מרוצים מעבודתם עומד על 73%. לצד זאת, אחת לתקופה מסוימת יוצא לכל אחד מאיתנו לפגוש אדם, בדרך כלל עובד עצמאי, שלקח את היוזמה בידיו, הגשים חלום והפך את התחביב האהוב שבו עסק למקצוע. דיברנו עם כמה אנשים כאלה, שבאדיבותם הסכימו לשתף בתהליך שעברו כאשר החליטו לקפוץ למים העמוקים ולהעז, ואף חלקו עימנו כמה טיפים מעשיים, שיכולים לעזור גם לכם בדרככם להפוך את התחביב שלכם לעסק מקצועי שמניב הכנסה והעיקר המון סיפוק והנאה.

 

רורי סבידלר: צלם חובבן שהפך לעצמאי וצמח לרמה של הכרה בינלאומית

ממה התחיל התחביב?

רורי סבידלר, בן 30, ממעלות-תרשיחא.

 

החשיפה הראשונה של רורי לעולם הצילום התרחשה כשהיה בן 6 והתגורר בברה"מ, כאשר קיבל כמתנת יום הולדת זוג מצלמות: מצלמת וידאו (כתף) של Hitachi ומצלמת סטילס של Polaroid. מאותו היום הפך רורי לצלם קבוע בכל האירועים של המשפחה הקרובה והמורחבת. בהיותו בן 9, עלתה משפחתו לישראל: את כל ציוד הצילום 'הוריש' לבן דודו, ובמשך כל תקופת הקליטה בארץ ועד גיל 21 לא עסק רורי בצילום כלל. בגיל 21, כאשר עבד כעוזר טבח באחת מהמסעדות התל-אביביות, התחבר עם אחד המוכרים בחנות צילום הסמוכה. הבחור שיכנע את רורי לרכוש מצלמה ולחזור לעסוק שוב בתחביב שזנח. תחילה החל לצלם את חבריו במהלך בילויים וסופ"שים שהעבירו יחדיו. בשלב הבא התאהב בצילומי נופים וים. מאז ועד גיל 26 היה מדי יום אחרי עבודה ממהר לנסוע לחוף הים כדי להספיק לתפוס את השקיעה. את התמונות שצילם היה הופך ליצירת של FineArt ומעלה לאתר 500px. הפרופיל של רורי מהר מאוד קיבל חשיפה גדולה: כמה מתמונותיו זכו בתואר הכבוד של 'בחירת העורכים' ואחת מהן נרכשה על ידי מגזין דיגיטלי מפורסם.

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

באותה העת פנה לרורי חבר וותיק – אדם בלו, אומן טראנס בהרכב 'Undercover', שהזמין אותו לצלם בפסטיבל הטראנס 'Unity'. לאחר הצילומים, הבין רורי כי הוא רוצה לצלם מסיבות ולהפוך את התחביב לפרנסה. תחילה החל לעבוד בחברת 'We' כצלם ועורך וידאו שכיר באירועים. לאחר חצי שנה עזב את המשרה, פתח לעצמו תיק כעצמאי והמשיך בעבודתו כצלם אירועים. כעבור שבוע קיבל שיחת טלפון ששינתה את חייו: סקאזי, כוכב המוזיקה האלקטרונית הישראלית, הזמין את רורי להצטרף אליו כצלם לסבב הופעות לרגל יום העצמאות ב-7 במות ענק בערים שונות ברחבי הארץ. מאז חלפו 3 שנים, הסרטונים שהפיק רורי זכו להצלחה: הוא ואשר סויסה (סקאזי) המשיכו לעבוד בצוותא גם בהופעות הבאות, ואומנים מפורסמים נוספים פנו לשכור את שירותיו.

 

מאז ועד היום, העיסוק של רורי בתחום הצילום הפך לעיסוק המרכזי בחייו. הצלם השלים קרוב ל-35 טיסות לעשרות מדינות במסגרת צילומים בפסטיבלים הגדולים בעולם. בין הישגיו: צילומי סט של הרכב האומנים 'Bubble' באחד הפסטיבלים הגדולים למוזיקת פסיי טראנס בגרמניה במסגרת פסטיבל 'Psychedelic Circus', הפקת סרטונים לאומנים דוגמת, Hardwell, Timmy Trumpet ורבים נוספים, הפקת סרט במשך חודש באודסה ובמשך חודש נוסף בתאילנד.

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

'תאמינו בעצמכם ואל תוותרו על החלומות שלכם! אתם צריכים לעזוב הכל ולהתעסק רק בתחום שאתם אוהבים. אתם תמיד תוכלו לחזור לאותו מקום העבודה בו עבדתם או למצוא עבודה חלופית בשוק השכירים. מה שחשוב זה לשים את מה שאתם עושים ואת העסק שהקמתם במקום הראשון. אני, למשל, אוהב את מה שאני עושה וחיי את תחום הצילום. לפני הכל, אני חושב על איכות המוצר ושביעות הרצון של הלקוח  – את עניין השכר והתגמול מהעבודה אני מציב במקום השני בסדרי העדיפויות שלי' – משתף רורי – 'כמו כן, חשוב כל הזמן להשתלם ולנסות להשתפר במה שאתם עושים. לדוגמה, במקביל להיותי עצמאי, אני עובד כשכיר בחברת מובילה בתחום מכירת מוזיקה עבור מפיקי סרטים, זאת מתוך רצון להגיע בעתיד לתחום הקולנוע ולדעת להפיק סרטים ברמה בינלאומית'.

 

פרטים להתקשרות:

טל' 054-7776049, צפייה בתיק עבודות

 

רורי סבידלר
רורי סבידלר

 

ספורט סטאר סיטי אשקלון: ספורטאית שפתחה סטודיו לריקוד על עמוד

ממה התחיל התחביב?

טל עוזר, בת 40, מאשקלון.

בילדותה טל תמיד הייתה ילדה אנרגטית וספורטיבית שהייתה מרבה לנתר, לקפוץ ולהרוס ספות וריהוט בבית. עד שיום אחד להוריה נמאס מהבלאגן  – כך הוחלט לשלוח את הקטנה לחוג התעמלות קרקע, שם למדה לעשות עמידות ידיים, גלגלונים, שפגאטים וכו', וכך בגיל 10 החלה הקריירה של טל כספורטאית. בגילאי תיכון הוציאה טל תעודת מדריך ובצבא שירתה בתפקיד מד"סית. לאחר השחרור מצה"ל המשיכה להדריך והלכה ללמוד תואר ראשון בחינוך גופני בוינגייט. בגיל 27, לאחר 7 שנים של עבודה בתחום כמורה לספורט בבית ספר ומדריכה בשיעורי אירובי ופילאטיס בחדרי כושר, התלבטה האם להמשיך לתואר שני, אך העדיפה לעשות שנת השתלמות בדגש על קורסים להדרכת אירובי ועיצוב. במהלך השנים הבאות עבדה טל ובמקביל המשיכה להתאמן במסגרת חוגים בסטודיו בו הייתה מנויה. שם לראשונה גילתה את תחום הריקוד על עמוד – חוג חדש שנפתח בדיוק באותה העת במכון הכושר. 'עולם הריקוד על עמוד הלהיב אותי מאוד. גיליתי שגם אחרי גיל 30, וגם שנים אחרי שעוסקים בספורט, עדיין אפשר ללמוד ולגלות דברים חדשים, דברים מאתגרים וגם להגיע בהם להישגים מעולים ברמה של הופעות ותחרויות מקצועיות' – מספרת טל. נכון להיום, טל מתחרה בתחרויות של ריקוד על עמוד בקטגוריה הגבוהה ביותר בארץ ובחו"ל, ואף מופיעה באופן קבוע בימי ה' במועדון הדאנג'ן בת"א.

 

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

לאחר כמה שנות אימונים בריקוד על עמוד, הבינה לפתע טל כי הנישה הזאת אינה קיימת בעיר מגוריה – אשקלון. בשלב זה (שנת 2013) חברה לשותפה שהפעילה סטודיו שהציע מגוון חוגים לנשים בלבד, טל שיפצה והתאימה אותו לסטודיו לריקוד על עמוד, והשתיים פעלו בצוותא עד שהשותפה פנתה לדרכה. כך נותר סטודיו ספורט סטאר סיטי אשקלון עד היום בניהולה הבלעדי של טל.

בימים אלו הסטודיו מציע מגוון חוגים לנשים בלבד: עיצוב גוף, אימון מדרגה, פילאטיס, יוגה, זומבה, גמישות ויציבה, קיקבוקס ועוד. כל אלו, כמובן, בנוסף לסטודיו לריקוד על עמוד. את רוב שיעורי הסטודיו מעבירה טל בעצמה, למעט מספר שיעורים בודדים בהדרכת מאמני חוץ. הסטודיו מצליח ונהנה מפופולאריות רבה בקרב תושבות העיר. בספורט סטאר סיטי אשקלון תוכלו לפגוש נשים בכל הגילאים – ילדות צעירות (מגיל 7 ומעלה) ואף נשים בגילאי 80, נשים מכל המוצאים, נשים דתיות לצד חילוניות, נשים רזות ומלאות… אך מה שמאגד ומחבר את כולן זו האהבה הרבה והמודעות לספורט – אותה אהבה שהניעה את טל לחתור בנחישות לעבר המימוש העצמי החל מהרגע בו התחילה לעסוק בספורט ועד השלב שבו הבינה כי יכולה להפוך את תחביבה לעסק מניב, משגשג והכי חשוב, כזה שעוזר לנשים להרגיש מאושרות יותר.

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

'אהבה ותשוקה לתחום עושים את כל העבודה' – מסבירה טל – 'אני רואה את הנשים שבאות להתאמן בסטודיו ונהנות מכל רגע: כל אחת משוחחרת, בטוחה בעצמה, שלמה עם גופה, כל אחת רואה את זולתה בעין יפה וחיובית. זאת ההתחלה שהיא נקודת פתיחה מצויינת: כשהופכים תחביב למקצוע חייבים לקבל ולאהוב את מה שעושים באופן טוטאלי. תוסיפו קצת נחישות ודבקות במטרה וההצלחה לא תאחר להגיע'.

 

פרטים להתקשרות:

סטודיו 'ספורט סטאר סיטי אשקלון', רח' בן גוריון 5, אשקלון, טל' 050-4454504

 

תחביב: ריקוד על עמוד
ספורט סטאר

 

ריטוש – לוכדי חלומות בעבודת יד: עסק שנולד מתוך רצון להקנות תחושת ביטחון ושלווה לילדים

ממה התחיל התחביב?

ריטה סירוטה, בת 29, מחיפה.

העיסוק של ריטה בתחביב הייחודי החל בגיל מאוחר יחסית, כאשר עבדה לפני מספר שנים כסייעת באחד מגני הילדים שבעיר. אחת האימהות שיתפה כי ילדתה סובלת מסיוטים בלילה: חלומות רעים שמעירים אותה ופוגעים באיכות השינה שלה. ריטה החלה להתעניין בנושא וגילתה כי מדובר בתופעה שכיחה בקרב ילדים בגילאים אלו. באותה הזדמנות נתקלה בלוכדי החלומות – פרטי אומנות אלו מקורם בתרבות האמריקאית הילידית. מטרתם של לוכדי החלומות לתפוס ברשתם את החלומות הרעים, זאת, כשרק החלומות הטובים מצליחים להגיע במורד הנוצות שמעטרות את הלוכד אל החולם. בהתמודדות עם חלומות רעים משמש לוכד החלומות ככלי טיפולי שנועד להרגיע את הילד ולהקנות לו תחושת ביטחון ושלווה. מהר מאוד ריטה התאהבה בלוכדי חלומות: המראה הייחודי שלהם, הגיוון האינסופי בדוגמאות ובוויריאציות ליצירה ויותר מכל, ברעיון שעמוד מאחוריהם. ריטה למדה את תהליך היצירה והתנסתה בטכניקות השונות. תוך זמן קצר ביתה התמלא חוטים, חרוזים ונוצות, ומעט מאוחר יותר בכל פינה בדירתה ניתן היה לראות לוכדי חלומות נהדרים ויוצאי דופן ביופיים.

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

את התמונות של יצירותיה שיתפה ריטה עם חבריה ובגן הילדים – והפידבקים לא איחרו להגיע: אנשים התחילו להתעניין ברכישת הפריטים. הביקוש הגובר הניע אותה לקחת את התחביב צעד אחד קדימה ולפתוח עסק. כך, לפני שנתיים נולד המותג 'ריטוש-לוכדי חלומות בעבודת יד'. היום ריטה מוכרת מגוון לוכדי חלומות שהיא יוצרת במו ידיה. כל הזמנה מיוחדת במינה, וריטה מנסה להתאים את הפריטים לוויז'ן של לקוחותיה במטרה לתת את המענה המיטבי לרצונותיהם. לעיתים ריטה מוכרת את מוצריה בירידים ובאירועים מיוחדים – על כך ניתן להתעדכן באינסטגרם שלה. את ההזמנות ניתן לאסוף מחיפה או לקבל במשלוח לכל מקום בארץ. פרט לכך, לאחרונה הפכו לוכדי החלומות לאלמנט עיצובי פופולארי בחתונות והאירועים מיוחדים: כך נולדה קולקציית לוכדי חלומות לבנים הניתנת להשכרה לזמן מוגבל.

 

נכון להיום, ריטה סטודנטית בחוג לסיעוד באוניברסיטת חיפה וגם עובדת בתחום. העיסוק ביצירת לוכדי חלומות הינו הכנסה צדדית שתומכת בהכנסתה העיקרית ועל הדרך גם מסב לה המון אושר והנאה!

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

'אני מאוד אוהבת את העיסוק שלי, לכן הלקוחות שלי מקבלים מוצר מושקע עד לפרטים הקטנים. אני חושבת שהבסיס להפיכת התחביב לעסק, הוא האמונה במוצר שאתה יוצר ואהבה לתהליך העשייה שלו. בנוסף, הייתי ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי בתחום השיווק במדיות השונות, זאת, על מנת ללמוד איך להגדיל את מעגל הלקוחות ולייצר למוצר מקסימום חשיפה' – מייעצת ריטה.

 

פרטים להתקשרות:

טל' 054-6440592

 

לוכדי חלומות בעבודת יד
לוכדי חלומות בעבודת יד

 

Simplay: תחביב גיימינג שהפך לסטארטאפ בהייטק

ממה התחיל התחביב?

רומן נוזה, בן 29, מאשקלון.

רומן התוודע לראשונה לעולם הגיימינג עוד בהיותו ילד קטן: כשהיה בן 8 קיבל מהוריו את המחשב הראשון שלו. המחשב הגיע עם מספר משחקי מחשב מותקנים, ביניהם Doom ו-Quake. מהר מאוד, עולם הגיימיג שבה את ליבו של רומן והפך לעיסוק מרכזי ביותר במהלך תקופת ילדותו ונעוריו. כך באופן טבעי גם בהיותו אדם בוגר המשיך תחום הגיימינג להיות חלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלו, כשמתוכה היה מקדיש כשעתיים ביום למשחק. רומן משתף: 'מה שהקסים אותי בעולם הגיימינג זו תחושת המעורבות והשליטה שהמשחקים מעניקים לשחקן. להבדיל מקריאת ספר או צפייה בסרט, משחק מחשב הוא אינטרקטיבי: הוא פותח בפני השחקן עולמות אלטרנטיביים ומסקרנים, מעניק לגיימר אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות והזדמנות לבצע פעולות שאינן ברות יישום במציאות'.

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

בשנת 2016 עבד רומן בחברת הייטק באזור המרכז, שם הכיר את שותפו לעסק לעתיד – גיל טוב-לי. גיל, גם הוא גיימר בנשמה, יזם רעיון להקים סטארטאפ בתחום הגיימינג. השניים בדקו את השטח, הבינו שהמהלך בר יישום ובשנת 2017 ייסדו יחדיו את Simplay – פלטפורמה המאפשרת למפתחי משחקי מחשב לעלות את המשחק שלהם לענן ולאפשר למשתמשים לשחק מכל מכשיר (מחשב, טאבלט, סמארטפון), מכל מקום, ברזולוציית HD ובגרפיקה הגבוהה ביותר. נכון להיום, מדובר בחברה פעילה הנמצאת כעת בשלבי גיוס הון שני, שמייסדיה נהנים מהכנסה חודשית קבועה ומאפשרות לעסוק בתחביב האהוב גם במסגרת עבודתם העיקרית.

 

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

  • זיהוי הזדמנויות – אם לומדים לזהות הזדמנויות כמעט כל תחביב יכול להפוך לעיסוק מרכזי בחיים ולמקצוע לכל דבר. מה הכוונה? התחביב של רומן היה גיימינג. האם זה אומר שכדי להפוך את התחביב למקצוע הוא היה צריך להפוך לגיימר מקצועי בשכר? לא בהכרח (וגם לא יישים כל כך). עם זאת, חשיבה בראש פתוח עזרה לו למצוא את האופן שבו יוכל לשלב בין האהבה שלו למשחקי מחשב לעבודה: כאמור, פיתוח פלטפורמה לשימוש של מפתחי משחקים.
  • חידוד ידע – כשהעיסוק בתחביב נותר ברמה של תחביב, פעמים רבות הידע בתחום אינו מעמיק דיו. אך אם רוצים להפוך תחביב למקצוע, היכרות שטחית עם התחום אינה מספקת: חשוב לחקור וללמוד את התחום לעומק ולהכיר את דקויותיו הקטנות.
  • לא לפחד לעשות את הצעד – ישנה נטייה לחשוב על תחביב בתור משהו שולי, צדדי: דבר מה שאנשים צריכים לעשות בזמנם הפנוי, משהו שלא אמור להיות חלק מרכזי בחייהם. זה לא נכון, אם זיהיתם הזדמנות והעמקתם את הידע שלכם בתחום, אל תפחדו לעשות את הצעד: אם אתם אוהבים את התחביב שלכם בלב שלם, לא יהיה יותר מדי קשה להפוך אותו לעסק מצליח.

 

Simplay
Simplay

 

בועה – סדנאות בירה ביתית: תחביב בישול בירה שהפך לעיסוק מרכזי בחיים

ממה התחיל התחביב?

פלג מגן, בן 33, מתל-אביב.

ההתנסות של פלג בתחום בישול בירה התרחשה לראשונה במהלך שנות לימודיו בחוג להנדסה באוניברסיטת בן גוריון. באותה העת פלג וחבריו לספסל הלימודים הרבו להעביר את זמנם הפנוי בשתיית בירה. אך לאור מחירי האלכוהול שרק הלכו ועלו עם זמן, התקשו החבר'ה לעמוד בעלויות הגבוהות שנאלצו לשלם על הבילוי. יום אחד, נתקל פלג בבקבוק שנראה לו מוזר במקרר של אחד מחבריו לתואר – הסתבר שמדובר בבקבוק של בירה ביתית ששותפו לדירה הכין במו ידיו. התגלית הדהימה את פלג: 'אנשים מכינים בבית עוגות, סושי… אבל מי מכין בירה בבית? זה אפשרי בכלל!?'

מעט מאוחר יותר, פלג וחברו הטוב עברו להתגורר בתל-אביב. פלג, שבדיוק חגג יום הולדת, החליט להתנסות לכבוד המאורע בבישול של בירה ביתית. לצורך כך, הביאו הוא והחבר את כל הציוד הנדרש, ראו סרטוני הדרכה ביוטיוב והכינו את הבירה הראשונה שלהם שיצאה מעולה.

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

התחביב של בישול הבירה לא הניב כסף בהתחלה, אך הפך לעיסוק אהוב של פלג וחברו: הם היו מכינים בירה, מזמינים חברים ומנסים לשתף אותם בתהליך הייצור שהיה מרתק בעייניהם, אך לא עניין כל כך את חבריהם. עם זאת, פלג וחברו לא התייאשו ואחרי שנה וחצי של בישול בירה ביתית החליטו בכל זאת למצוא את הקהל שישמח לשמוע על תהליך ההכנה ושירצה ללמוד איך מכינים בירה ביתית. אחרי בדיקת שטח מצאו השניים פלטפורמה אינטרנטית שנועדה לפרסום וחשיפת תחביבים מעניינים של אנשים – שם החליטו לפרסם את עיסוקם ולקחת על כך מחיר סמלי. עם הזמן, הם פתחו סדנאות בישול בירה ביתית לקהל הרחב. כך נולד העסק 'בועה – סדנאות בירה ביתית'. תחילה לא היו הרבה נרשמים לסדנאות, אך כעבור תקופה הביקוש גבר והמפגשים הפכו לפופולאריים. זמן קצר לאחר מכן, שותפו של פלג עזב את הדירה המשותפת בה התגוררו, ופלג המשיך לקדם לבד את העסק הצעיר. הסדנאות התקיימו פעם-פעמיים בשבוע, מה שאיפשר לכסות את הוצאות ההשקעה בציוד ואת העלות של חומרי הגלם.

 

הביקוש לסדנאות המשיך לעלות. לפני כשנתיים וחצי פלג הבין כי הגיעה העת לזנוח את עבודתו כשכיר, להפוך לעצמאי באופן מלא ולהשקיע את כל כולו בעסק של הכנת הבירה הביתית. נכון להיום, מדובר בעסק משגשג. פלג מעביר סדנאות חווייתיות לבישול בירה ביתית בכל רחבי הארץ לקהלים שונים ומגוונים: לחברות ועסקים, לקהל הפרטי, במסגרת אירועים מיוחדים וכו'. 'בעייני הסדנאות שלי מיוחדות כי הן כייפיות, משעשעות ובאותה הזדמנות גם מאפשרות ללמוד המון. כל מי שעובר את הסדנה יוצא עם ידע מעשי אודות תהליך בישול הבירה. בכל מקרה, זוהי חוויה לראות את התהליך ולהתנסות בו גם באופן חד פעמי'.

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

'הפיכת עיסוק צדדי למקצוע מרכזי בחיים זה כמו קפיצה למים. הבעיה של רוב האנשים, שהם נאחזים בביטחון של המשכורת שהם מקבלים כשכירים ומפחדים לעשות את השינוי. בעייני, אם כבר יש רעיון לעסק ורצון לעשות את זה, צריך להגיע להחלטה ולהקדיש לזה את כל כולכם ב-100%. כשמתרכזים במשהו אחד הסיכוי שבאמת תצליחו להרים את זה הוא הרבה יותר גדול – במיוחד אם יש לכם תשוקה לכך. אז תנו את ה-100% שלכם ואל תפחדו. כמובן, התעייצו עם הגורמים הרלוונטיים והיעזרו במי שיכול לעזור. אל תשכחו גם לפרגן לעצמכם – אתם עושים פה משהו יוצא דופן ומגיע לכם לקבל פידבק חיובי: גם אם הוא מגיע מכם זה בסדר, שהרי אין לכם פה בוס שיעשה את זה בשבילכם. וזכרו, אם תשמרו על אנרגיות גבוהות, תצליחו לשמור על העסק שלכם חי' – מייעץ פלג.

 

פרטים להתקשרות:

טל' 054-5594559

 

בועה
בועה

 

סיגל רייכמן – שיווק וקידום עסקים ברשתות החברתיות: כשההחלטה להפוך את התחביב למקצוע נבנית לאורך השנים

ממה התחיל התחביב?

סיגל רייכמן, בת 45, משערי התקווה.

אפשר לומר כי העיסוק של סיגל בתחביב הייחודי נוטע את שורשיו עוד בצעירותה: היא תמיד ידעה לענות על כל שאלה טכנית/אינטרנטית או להפנות למקום בו ניתן למצוא את התשובה הרלוונטית, ועל כך זכתה מחבריה בכינוי 'SIGoogle'. ככל שרשת האינטרנט גדלה, כך נשבתה סיגל בקסמה, גברה סקרנותה מה שעודד אותה לחקור, ללמוד ולקרוא כל מקור מידע חדש אודותיה. במרוצת השנים הפכה למשתמשת פעילה באתר תפוז בו התנהלו פורטלים חברתיים שונים (עוד לפני עידן הרשתות חברתיות).

 

באיזה שלב הפך התחביב למקצוע?

לצד התעניינותה ברשת אינטרנט פיתחה סיגל קריירה מוצלחת בתחום ההייטק, אך בשנת 2001 כשבועת ההייטק התנפצה ועימה גם החברה בה עבדה, מצאה את עצמה סיגל במשבר כלכלי אישי ובמקום עבודה חדש עם תנאים פחות טובים, מה שאילץ אותה לצאת מאזור הנוחות ולחפש מקור הכנסה נוסף. בד בבד, הלכה והתמקצעה בעולם המדיה הדיגיטלית ואתרי האינטרנט. למדה עצמאית תכנות ופיתוח אתרים, עיצוב ומיתוג עסקי: עיצוב לוגו, כרטיסי ביקור, שלטים, פליירים וכו'. היא יצאה ללמוד צילום מקצועי במסלול הדו שנתי בסטודיו גברא. הידע החדש שרכשה איפשר לה לבצע פרוייקטים שונים בתחילה עבור חברים ומשפחה, ומאוחר יותר עבור לקוחות שהגיעו אליה מפה לאוזן.

 

רצף האירועים והמיומנויות החדשות שצברה, גרמו לסיגל להבין שבעצם יש לה עסק – עסק שהיא אוהבת ושמתחבר לעניין הרב שגילתה תמיד ברשת האינטרנט. כך בשנת 2004 פתחה עסק רשמי והחלה לשווק אותו תוך כדי עבודתה כשכירה. העסק אותו הקימה: סיגל רייכמן – שיווק וקידום עסקים ברשתות חברתיות', עסק בתחילת דרכו בפיתוח אתרים, עיצוב ומיתוג עסקים, צילום ועיצוב בוקים לבת/בר מצווה. כך היה עד שנת 2009 – ג'ינגל אינסופי וזמן מוגבל בין ההייטק לעסק, המשפחה והילדים. עד שלבסוף החליטה סיגל לצמצם את כל פעילותה ולהתמקד במתן שירותי צילום, ייעוץ, הדרכה, שיווק ותחזוקה שוטפת לקידום עסקים במדיה דיגיטלית (פייסבוק, אינסטגרם, מערכת דיוור ועוד). כך לפני כ-5 שנים, החליטה סיגל לעשות את הצעד הגדול: בהיותה בת 40 פרשה מעבודתה בהייטק כשכירה על מנת להתמסר כולה לחלום העסק שלה.

 

'היתרון והבידול שלי מעסקים מתחרים טמונים באהבה הגדולה למה שאני עושה, הידע הגדול שיש לי, הסבלנות, אהבת האדם, המקצועיות ומגוון הכלים והפתרונות שאני יכולה להעניק ללקוחות, והכל במקום אחד' – אומרת סיגל על העסק, הבייבי שלה. היום העסק של סיגל הינו עסק מורשה ומהווה את הכנסתה המרכזית היחידה ומספק מנעד רחב של שירותים בתחום השיווק ברשתות חברתיות. זאת, לצד הרצאות וסדנאות בתחום הדיגיטל שהיא מעבירה לקהל הרחב.

 

איך הופכים תחביב למקצוע?

  • לבחור לעסוק במה שבאמת, באמת אוהבים.
  • להיות מעולים במה שאתם בוחרים לעשות, תמיד ללמוד ולהיות צעד לפני השאר.
  • לפעול בתשוקה גדולה ובאנרגיה גבוהה.
  • להיות מלאי סבלנות ואמונה.
  • להבין שכדי להצמיח עסק דרוש זמן. לכן, אם אין מקור הכנסה שיתמוך בכם, עשו זאת תוך כדי עבודה כשכירים. זה יעניק לכם את האוויר לו אתם זקוקים.
  • לפעול ללא לאות, לשווק מבלי להתעייף, להרחיב את מעגלי הקשרים שלכם ולא להפסיק ללמוד לעולם.

 

פרטים להתקשרות:

טל' 052-5477719

 

סיגל רייכמן
סיגל רייכמן

 

אז מה ראינו פה? שישה אנשים שחיים ביומיום את התחביב שלהם ובהדרגה הופכים אותו למקצוע לחיים. העיסוק בתחביב מניב הכנסה, נהנה מביקוש בקרב קהלי היעד הרלוונטיים, וחשוב מכל: מסב המון סיפוק ואושר לבעל המקצוע. כפי שרובם טוענים, כשהתשוקה והאהבה לתחום בו אתם עוסקים היא שמהווה את המנוע לצמיחה עסקית, התוצאות לא מאחרות להגיע והעסקים משגשגים ומתפתחים בהתמדה. אז קדימה, אם יש לכם תחביב שאתם מתמסרים לו כל כולכם בזמנכם הפנוי, אל תפחדו לקחת אותו צעד אחד קדימה ולהקים את עסק החלומות שלכם. בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme