כך תדעו אם גם אתם זכאיים לקבלת החזר מס מהמדינה

מערכת2 דקות קריאה
למי מגיע החזר מס
שתף:

אתם עובדים קשה, כנראה אפילו קשה מאוד. אתם גם משלמים מס הכנסה מדי חודש, ומניחים שמדובר בפעולה בסיסית וברורה מאיליה. אלא שבפועל, מאות אלפי שכירים בישראל זכאיים לקבלת החזר מס, למרות שרבים אינם מודעים לכך – וגם אינם פועלים לקבלת הכסף שמגיע להם. אז איך בכלל תדעו אם גם לכם מגיע החזר או לא?

 

חישוב המס מתבצע באופן שנתי

החזר מס בוחן שנת מס מלאה, והוא מתייחס לכל הנתונים הרלוונטיים, לרבות ההכנסות, ההוצאות, קופות הגמל וקרנות הפנסיה, הביטוחים והתרומות, וכן נושאים רבים אחרים כמו נקודות זיכוי או חופשת לידה, למשל. הנתונים האלה בהחלט עשויים להתברר בסופו של דבר כיקרים מאוד. על פי ההערכות, החזר מס שנתי עומד על סכום של כ-8,000 שקלים בממוצע, ואת הסכום המגיע לעובד הוא מקבל כשהוא צמוד למדד.

 

מי זכאי לקבלת החזר מס?
החזר מס ניתן לבקש עד 6 שנים לאחור

 

שילמתם יותר מדי? קבלו בחזרה

זה עשוי להישמע מעט משונה, אבל האמת היא שלא פעם קורה שאנחנו משלמים קצת יותר מדי מס. למשל, יכול מאוד להיות שבמהלך השנה הייתם אמורים לקבלת נקודת זיכוי בגלל לימודים, לידה ואפילו גירושין ותשלום מזונות. מנגד, ייתכן שהחלפתם מקום עבודה, ובראייה שנתית שילמתם יותר מיסים מהנדרש. אם הייתם מובטלים במשך חלק מהזמן, בהחלט רצוי לבדוק אם יכול להיות שאתם אמורים לקבל החזר.

 

את הסכומים המגיעים לכם תוכלו לדרוש בתוך 6 שנים בלבד. המשמעות היא שבמהלך 2019 תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזר מס על שנת המס 2013, או על שנות מס מאוחרות יותר.

 

 

תיאומי מס והחזרים

יש עוד הסבר אפשרי לתשלום המס הגבוה מדי, והוא קשור לעבודה שלכם בשני מקומות במקביל. עובדים רבים משלמים מיסים בשני המקומות במקביל, למרות שלא ביצעו מעולם תיאום מס. בפועל הם משלמים אצל שני המעסיקים מס גבוה, בהתאם למדרגת המס הגבוהה, אבל בפועל הם אמורים לשלם פחות. אם זה לא קרה עדיין אפשר לתקן, כמובן, ובדיוק לצורך כך קיימת האפשרות לבקש החזר מס.

 

מקבלים החזר מס על תשלום גבוה מדי
בדקו שאתם לא משלמים יותר ממה שאתם אמורים

 

הגשת הבקשה לקבלת החזר מס

עובדים יכולים להגיש בקשה לקבלת החזר מס, אבל כדי לעשות את זה נכון הם נדרשים להציג כמה וכמה טפסים ואישורים. בין השאר נדרש טופס 135, כשהוא מלא ומדויק (כל טעות עשויה לעלות ביוקר). בנוסף יש לצרף טופס 106, אישורים על קבלת קצבאות (אבטלה או מילואים למשל), טופס 161 לעובדים שפרשו ממקום עבודתם ומסמכים אחרים. אין כל מניעה להגיש את הבקשה הזו לבד, אם כי רצוי לוודא שיש לכם את כל האישורים הדרושים, וכן שאתם ממלאים בקפידה אחר הטפסים השונים. טעויות יכולות להוביל לדחיית הבקשה או להארכת התהליך באופן משמעותי מאוד.

 

 

מתי אפשר להגיש את הבקשה?

כאמור, החזר מס אפשר לבקש על כל אחת מ-6 שנות המס האחרונות. אתם יכולים להגיש את הבקשה בכל שלב ובכל מועד בשנה, וגם אם אתם לא ממש בטוחים אם מגיע לכם החזר או לא, אין סיבה אמיתית לא לבדוק. במקרה הטוב תגלו שמגיע לכם סכום נאה בחזרה.

 

במידה ונמצא שאתם אכן זכאיים לקבלת החזר מס, אתם אמורים לקבל את הכסף בתוך כארבעה חודשים (או 120 ימי עבודה). הבשורה הטובה עוד יותר אם שהיא הבקשה מתעכבת, מכל סיבה שהיא, אתם אמורים לקבל גם תוספת ריבית. הכסף יופקד כמובן לחשבון הבנק שלכם, בהתאם לפרטים שתציינו על גבי טופס הבקשה לקבלת החזר.

 

תוכלו לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס גם כאן:

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme