איך לתרום בצורה חכמה ולהגדיל את החזר המס

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

תרומה לגופי צדקה ולעמותות היא תמיד מבורכת, ואין זה משנה לאיזו מטרה אתם תורמים או באיזה גוף אתם בוחרים לתמוך. למרבה המזל, העמותות השונות אינן נסמכות רק על טוב הלב של הציבור הרחב, והן מקבלות תמיכה רבה גם מצד המדינה, שמעודדת עסקים ויחידים לתרום – וכמה שיותר. אחד הגורמים המשפיעים על עסקים ואנשים פרטיים לתרום, הוא סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, שמאפשר קבלת החזרי מס בגין תרומות. התיקונים שנכנסו בשנים האחרונות אף מרחיבים את ההטבה הזו ומאפשרים לא רק לחברות בע"מ ולבעלי עסקים לתרום ולקבל החזר – אלא גם לשכירים. המשמעות היא שבתמורה לרוחב לבכם תוכלו לקבל בחזרה 35% מסך התרומה שלכם, אם רק תדווחו נכונה לרשויות המס. כדי לוודא שאתם עושים את זה נכון יש כמה צעדים בסיסיים שיובילו אתכם בדרך.

 

זכאות להחזרי מס לחברות בע"מ

הזכאות להחזר מס אמנם ניתנת לכל חברה, עסק ואדם פרטי, אבל כדי שתוכלו ליהנות ממנה ישנן כמה דרישות בהן עליכם לעמוד. כך, חברה בע"מ שמעוניינת לבקש החזר מס בגין תרומה שהועברה לעמותה או למוסד ציבורי יכולה לעשות זאת אם התרומה בגינה נדרש ההחזר עוברת את הרף המינימלי הקבוע בחוק. אם תרמתם למספר גופים אך הסכום הכולל לא עבר את הסכום המינימלי, 10,000 ₪, אתם לא זכאים להחזר. לעומת זאת, אם סכום התרומה המצטבר גבוה מהסכום המינימלי ואם הוא הועבר לעמותה או למוסד שקיבל היתר על פי סעיף 46 לחוק, במצבים אלה תוכלו לדרוש החזר ולקבלו, על פי השיעור העדכני למועד שבו התבצעה התרומה.

 

זכאות ליחידים ולעסקים קטנים

אם אתם יחידים או עסקים שאינם מאוגדים כחברה בע"מ, החוק לא זנח אתכם – וגם אתם זכאים להחזר מס, בתנאי שתרמתם 1,000 שקלים או יותר. תרומה קטנה יותר לא תזכה אתכם בהחזר, מה שאומר שאם תבחרו לתרום לגוף ציבורי, לעמותה או לארגון צדקה אחר כמה מאות שקלים, תעשו זאת מטוב לבכם בלבד, אבל לא תקבלו את החזר המס בשיעור של 35%.

 

למי אפשר לתרום?

בשנת 2014 היו בישראל לא פחות מ-33,000 עמותות רשומות, אם כי רק כמחציתן פעילות, ומדי שנה מצטרפות מאות עמותות חדשות אל הסטטיסטיקה, על אף שלא כל עמותה פעילה בהכרח מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. עם זאת, אין ספק שגם אם מספר העמותות המוכרות לצרכי מס נמוך משמעותית, האפשרויות הקיימות בפני עסקים ויחידים הן רבות ומגוונות. אז נכון, שנת 2016 הסתיימה לא מזמן, מה שאומר שאת ההזדמנות שלכם להחזר מס בגין שנה זו פספסתם, אבל עם יום המעשים הטובים מעבר לדלת (בחודש מרץ 2017) זה כנראה אף פעם לא מאוחר מדי – בטח כשמדובר על מטרה טובה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme