איך לחסוך על ידי שימוש במיילים של הנוסע המתמיד

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

 

אחת ההטבות המשמעותיות לטסים בתדירות גבוהה, במיוחד בטיסות טרנס אטלנטיות, היא האפשרות לצבור נקודות או מיילים במסגרת מועדון הנוסע המתמיד. וכך מעבר להטבות שונות כמו שדרוג במחלקת הטיסה, הנחות בדיוטי פרי והעלאת כבודה נוספת למטוס, מאפשרות חברות התעופה לרכוש כרטיסי בונוס באמצעות המיילים הללו. הלכנו לבדוק מהי הדרך בה ניתן להשתמש בהטבה הזאת בחוכמה, וכיצד ניתן לחסוך באמצעותה כשמעוניינים להזמין חופשה.

 

בארץ ישנם מספר מועדוני נוסע מתמיד פופולאריים. כל מועדון קובע לעצמו מהו הקריטריון לצבירה, וכמובן משתמש במונחים שונים, כגון מיילים או נקודות. יש מועדונים בהם מדיניות הצבירה היא לפי מחיר הכרטיס, מרחק הטיסה או שילוב בין השניים. הצבירה גם מושפעת לרוב מהמחלקה בה טסים וממעמדו של החבר במועדון. וכמובן, כאשר זה מגיע למימוש כל מועדון קובע תנאים משלו, ואלו לרוב מושפעים מהעונה בשנה ומדרגתו של החבר במועדון. באופן כללי ניתן לומר כי בין חמש לשמונה טיסות בשנה יקנו לך את האפשרות להשיג מיילים מתאימים עבור כרטיס טיסה לאירופה ברוב החברות. נוסעי הפנאי שטסים מעט, ולרוב במחלקות הזולות יותר, יוכלו לאגור נקודות או מיילים באמצעות כרטיסי האשראי, במידה וישלבו זאת עם טיסות בחברות תעופה ששייכות לאותה ברית תעופה. 

 

אז הנה מספר כללים שכדאי להתייחס אליהם בעת השימוש במיילים שלכם:

 

מועד הזמנת הטיסה

שלא כמו בטיסות רגילות, טיסות הבונוס הן על סמך מקום פנוי. כלומר, ככל שתזמין את הטיסה בזמן הקרוב למועדה רבים הסיכויים שתוכל לחסוך בכמות המיילים שתוציא עבורה. נכון, לא תמיד תמצא את הטיסה במועד שרצית. ואם מדובר בחופשה משפחתית זה עלול ליצור בעיה. אבל ישנן חברות כמו לופטהאנזה שבמסגרת תוכנית המיילס אנד מור שלה ממליצה על Flysmart. המשמעות היא שאם מזמינים את הטיסה בין שבועיים ליומיים לפני הנסיעה תוכלו לחסוך עד 50% מהמיילים הדרושים לשם טיסה. את ההזמנה צריך לעשות במקרה זה און ליין ולא באמצעות משרד ההזמנות.

 

2 שימוש בבריתות

שלוש בריתות מרכזיות מאגדות בתוכן עשרות חברות תעופה. הסאטר אליינס מאגדת בתוכה כעשרים ושמונה חברות שונות כגון: לופטהאנזה, טורקיש ארוויז, יונייטד איירלינס, סוויס, אייר קנדה, אתיופיאן איירלינס, אוסטריאן ועוד. לעומתה, וואן וורלד מאגדת כחמישה עשר חברות שונות כגון בריטיש איירוויס, אמריקן איירלינס, אייר ברלין ואחרות. ואילו סקי טים כוללת עשרים חברות בהן: אייר פראנס, אלאיטליה, קי.אל.אם, דלתא, אירופלוט ועוד.

 

חשוב לזכור עובדה זאת, כי לעיתים הזמנת טיסת בונוס באמצעות אחת מהחברות האחרות בברית יכולה גם לחסוך במיילים, אבל בעיקר לסייע לנו להשיג טיסה ליעד שלא הצלחנו להתארגן עליו באמצעות המועדון בו אנו חברים.

 

אם אתם חברים במועדון הנוסע המתמיד של אל-על מספר החברות שאיתן אל-על נמצאת בברית הוא מועט ביותר.

 

3 שימוש במיילים לצורך הזמנת מלונות

אז נכון חברות התעופה בדרך כלל מקנות לנו את האפשרות לרכוש כרטיסי בונוס, אבל לא תמיד זו האופציה היחידה להשמיש את המיילים שלנו. שימו לב שלא מעט חברות תעופה נמצאות בסוג של שיתוף פעולה עם כמה מרשתות המלונות הגדולות בעולם שגם להן יש מעין מועדון נוסע מתמיד שכזה. לדוגמא לופטהאנזה שותפה עם הרשתות הילטון, רדיסון ומריוט. ולכן אפשר להמיר את המיילים שלה לחופשה באחד מהמלונות הללו בכל העולם. ואילו חברת דלתא חברה ל- Starwood של רשתות שרתון, ופור פיונטס. כלומר המיילים שלכם יכולים לשדרג לכם את החופשה, ולאו דווקא לשלם עבור כרטיס הטיסה.

 

4 שימוש במיילים לצורך השכרת רכב

את המיילים שלכם תוכלו להמיר גם כדי להשכיר רכב בכל רחבי העולם. מיילס אנד מור לדוגמא נמצאים בשיתוף פעולה עם חברות כגון אוויס, יורופקאר, באדג’ט וסיקס.

 

5 שימוש בטרקליני אורחים

נתב”ג הוא אחד מנמלי התעופה היקרים ביותר בעולם. ואחת הדרכים לחסוך בתחילת החופשה שלכם יכולה להיות בכך שתמתינו לטיסה באחד מטרקליני האורחים הפזורים ברחבי הטרמינל. הכניסה לאותם טרקלינים תלויה בכך שאכן הזמנתם כרטיס טיסה לחברה בה הינכם חברי מועדון, ושמעמדכם בה הוא ברמת כרטיס הכסף או הזהב. אם תרצו להזמין אורחים איתכם, מומלץ לעשות שימוש בהטבות שניתנות על ידי כרטיסי האשראי השונים. בכל מקרה מדובר בחיסכון מסויים בכל הקשור לקפה וכיבוד לפני הטיסה. דרך אגב, בנמלי תעופה רבים ברחבי העולם יכובד כרטיס המועדון שלכם בטרקליני האורחים, כך שמומלץ לבדוק זאת.

 

למכור את המיילים שלכם

תתפלאו אבל ישנם לא מעט אתרים באינטרנט המציעים לקנות מכם את המיילים שלכם. כדאי אומנם לבדוק אותם באופן מעמיק ולהשוות בין מספר הצעות. אבל, החל מ 52,000 מיילים לערך תוכלו לקבל הצעות מחיר. לפי הבדיקה שלנו תוכלו להשיג כמה מאות דולרים עבור כמות כזו של מיילים. כך שאם לא הצלחתם להשיג טיסת בונוס, זוהי גם דרך להשיג כסף כדי לצאת לחופשה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme