שלושה טיפים לקראת רכישת ביטוח בריאות לחו"ל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ביטוח בריאות לחול
שתף:

טסים לחו"ל בקרוב? בין אם מדובר בטיסה עסקית או בנופש משפחתי, בין אם אתם טסים בזוג או כל המשפחה המורחבת – אנחנו מציעים לכם בחום לשקול רכישה של ביטוח בריאות לחו"ל (ביטוח נסיעות לחו"ל). ביטוח בריאות לחו"ל תפקידו לאפשר לכם קבלת סיוע רפואי מכל סוג בגין בעיה רפואית אשר "צצה" במהלך השהייה במדינה אחרת. כל המידע והטיפים לבחירת ביטוח בריאות לחו"ל – במאמר שלפניכם.

 

ביטוח בריאות לחו"ל – כי הביטוח שיש לכם בארץ לא תקף בחו"ל

כל מוצרי הביטוח מטרתם להגן עלינו מפני ההוצאות הכלכליות המלוות מצבי חירום או אסונות בלתי צפויים. במקרה, חלילה, של מצב בריאותי מעורער, מחלה, פציעה או תאונה – קל לנו מאוד לקבל טיפול רפואי בארץ (מפני שכולנו מבוטחים בביטוח בריאות בסיסי, משלים או פרטי המזכה אותנו בטיפול רפואי, ליווי, בדיקות, ותרופות עד להחלמה מלאה), אבל בחו"ל המצב שונה בתכלית. ביטוחי הבריאות שיש לנו בארץ בדרך כלל אינם תקפים מחוץ לגבולות הארץ, ומקרה הצורך – תמצאו את עצמכם משלמים מכיסכם (סכומים גבוהים, בהתאם לתעריפי הבריאות במדינה אליה נסעתם) או "סוחבים" את המצב הבריאותי שלכם, אם זה אפשרי, לקבלת טיפול רפואי בארץ.

 

רכישה של ביטוח בריאות לחול, תאפשר קבלת טיפול רפואי בהקדם, במדינה בה אתם נמצאים, כולל טיפול רפואי, כיסוי הוצאות על ניתוחים ואשפוזים, ועוד.

 

ביטוח בריאות לחו"ל
ביטוח בריאות בחול – על מנת ליהנות מהשקט הנפשי, שאם תצטרכו סיוע רפואי, לא תתבקשו לשלם עליו

 

 

מה כולל בדרך כלל ביטוח בריאות לחו"ל?

ביטוח בריאות לחו"ל, או ביטוח נסיעות, כולל שיפוי ביטוחי עד לסכום המצויין בפוליסה עבור הוצאות רפואיות. על פי רוב, אלה הם סעיפים הכלולים בפוליסת ביטוח הבריאות לחו"ל:

 

  • כל הוצאה בגין פגישות עם רופאים
  • כיסוי על תשלום בגין ימי אשפוז בחו"ל
  • כיסוי עלות שכר מנתח
  • כיסוי עלות הטסות רפואיות במראה הצורך
  • כיסוי בגין תאונות אישיות

 

הרחבות לביטוח הבריאות בחו"ל כוללות:

 

  • הרחבה לביטוח כבודה ומטען אישי
  • כיסויים ביטוחיים רפואיים מורחבים

 

 

ביטוח בריאות כיסוי הוצאות רפואיות
ביטוח בריאות לחו"ל כולל כיסוי ביטוחי על הוצאות רופא, אשפוז, ניתוחים, ואפילו הטסה רפואית. תקבלו גם פיצוי במקרה של תאונות אישיות או קיצור החופשה שלכם

 

חשוב לדעת, כי ביטוח בריאות בסיסי לחו"ל בדרך כלל אינו כולל החמרה של מצב קיים (אלא רק מענה רפואה מקצועי במקרים של מצב רפואי חדש, כמו פציעה, מחלה או תאונה במהלך השהות בחו"ל). במקרה שאתם סובלים ממצב רפואי שעשוי להחמיר במהלך השהות בחו"ל – חשוב לשקול הרחבה הכיסוי הביטוחי הבסיסי לכיסוי גם החמרה במצבים רפואיים קיימים.

 

מצבים בריאותיים וטיולים מיוחדים שיש לתת עליהם את הדעת

במקרים יוצאי דופן, חשוב לשקול הרחבות של ביטוח הבריאות לחול. ישנן שתי קטגוריות של מקרים יוצאי דופן, האחת נובעת מטיב הטיול והשנייה ממאפייני המטייל. להלן דוגמאות:

 

  • הרחבת הכיסוי של ביטוח בריאות לחו"ל עקב מצב בריאותי של המטייל: במקרים כמו כאמור מצב בריאותי קיים, הריון, אלרגיות, וכדומה
  • הרחבת הכיסוי של ביטוח בריאות לחו"ל עקב יעד הטיסה או מאפייני הטיול: בטיסה לאזורים מסוכנים, בטיול סקי או טיול אקסטרים, מומלץ לשקול הרחבת הכיסוי הביטוחי בהתאם.

 

כמה עולה ביטוח בריאות לחו"ל?

עלות כל ביטוח בריאות לחו"ל שתבחרו תלויה בגובה הכיסוי הביטוחי שהפוליסה מציעה. התנאים הבסיסיים של כל ביטוח יכללו גם התייחסות לגובה השיפוי במקרה של הפעלת הביטוח, והמחירים עבור כל פוליסת ביטוח בריאות לחול משתנים על פי סעיפי הביטוח וגובה השיפוי המובטח. במרבית המקרים, ביטוח הבריאות לחו"ל עולים בממוצע 1.5$ עד 2$ ליום, לפני הרחבות הכיסוי.

 

חשוב לדעת, שמרבית חברות האשראי מציעות גם ביטוח בריאות לחו"ל בחינם עבור לקוחותיהם. ביטוחים אלה הם בעלי כיסוי ממוצע, הם ניתנים להרחבה והם אכן מוצעים ללא עלות למחזיקי הכרטיס. על מנת ליהנות מן ההטבה, יש צורך להפעיל את הביטוח טרם הטיסה ולכל תאריכי הטיסה. יש לשים לב למספר המרבי של הימים לכיסוי ולהבטיח כי כל ימי השהיה בחו"ל מבוטחים. כל מחזיק של כרטיס אשראי המקנה אפשרות לביטוח בריאות לחול בחינם יכול להפעיל את הביטוח שלו אולם הביטוח תקף עבור מחזיק כרטיס האשראי בלבד. אם אתם נוסעים עם הילדים – כדאי לוודא כי גם עבורם מופעל ביטוח בריאות לחול אשר יכסה מקרים של צורך בטיפול רפואי במדינת היעד.

 

ולסיכום – שלושה טיפים לבחירת ביטוח בריאות מיטבי לנוסעים לחו"ל

  • ערכו סקר שוק יסודי ובחרו את ביטוח הבריאות לחו"ל המתאים למאפייני המטייל, לאופי הטיול והיעד שלו, ולצרכים שלכם על פי גובה הכיסוי. דעו כי כיסוי ביטוחי לטיפול רפואי במצבים בריאותיים קיימים נדרש בדרך כלל להרחבת הכיסוי הבסיסי של ביטוח הבריאות לחו"ל
  • מחירי ביטוח הבריאות לחו"ל הם בדרך כלל שוליים ביחס למחיר הטיול כולו – עוד עד שני דולרים ליום למטייל. לכן, מומלץ לבחור בכיסוי ביטוחי שיאפשר לכם לטייל בראש שקט.
  • תוכלו לשקול הרחבה בתנאים מועדפים של ביטוח הבריאות בחו"ל כך שיכיל גם כיסוי ביטוחי לסמארטפון, ולמטען האישי שלכם. עוד הרחבות אפשריות של ביטוח הבריאות יכללו ביטוח אחריות אישית, ביטוח חובה לרכב במקרה שאתם שוכרים רכב, ואחרים.

 

טיסה נעימה!

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme