מה שאתם לא יודעים על ביטוח הבריאות שלכם – שלוש טעויות נפוצות שעולות לכם כסף בבחירת ביטוח בריאות פרטי

מורן בלסר5 דקות קריאה
ביטוח בריאות משלים
שתף:

סקר שנערך לאחרונה בקרב אזרחי ישראל מראה כי ביטוח בריאות פרטי הינו כמעט מוצר צריכה בסיסי בקרב הישראלים – כמעט לכולנו יש סוג אחד, או יותר, של ביטוח בריאות. אבל בקרב 61% מהנשאלים, התשובות בנוגע לסוג הביטוח או תכולתו, היו שגויות – מה שאומר, שאנחנו פשוט לא יודעים איזה ביטוח בריאות יש לנו. אז, אנחנו משלמים מאות, לעיתים אלפי שקלים בשנה על ביטוח בריאות, ואין לנו מושג אם הביטוח שלנו הוא היעיל עבורנו, אם אנחנו יכולים להשיג מוצר ביטוחי מתאים יותר במחירים מופחתים – או אם בכלל אנחנו משלמים סתם. בואו, נעשה סדר בנושא ביטוחי הבריאות, אחת ולתמיד.

 

אנחנו לא תמיד יודעים להבחין בין ביטוח בריאות משלים לבין ביטוח בריאות פרטי

חשוב שתדעו, כי ביטוח בריאות משלים (מטעם קופות החולים) וביטוח בריאות פרטי הם לא אותם מוצרים, וכי לעיתים קרובות כל אחד מאיתנו מחזיק באחד כזה ואחד כזה, מבלי לדעת כי אם כבר יש לכם ביטוח בריאות משלים, תוכלו להסתפק בביטוח בריאות פרטי המכסה באופן מותאם מקרים שאינם מקבלים התייחסות בביטוח הבריאות המשלים שלכם. הנה הסברים מפורטים:

 

ביטוח בריאות בסיסי הינו ביטוח הבריאות המחויב בישראל על פי חוק, ובו מבוטח כל אזרח במדינת ישראל. עלות הביטוח הזה היא זניחה, והיא משולמת מתוך דמי הביטוח לאומי שמשלמים שכירים ועצמאיים למדינה בכל חודש. ביטוח בריאות בסיסי מכסה טיפולים בריאותיים נדרשים כמו ביקור קבוע אצל רופא מרופאי הקופה שאתם שייכים אליה, טיפולים רפואיים מטעם אחות או בבית חולים מטעם המדינה, לידות, מעקבים ובדיקות רפואיות על פי הפניית רופא, וכדומה. ביטוח הבריאות הבסיסי אינו מאפשר בחירת רופא בדרך כלל.

 

ביטוח בריאות משלים הינו ביטוח בריאות המסופק על ידי קופות החולים, על מנת להשלים שורה של טיפולים אשר אינם כלולים בביטוח הבריאות הבסיסי, כמו למשל – חלק מבדיקות ההריון, טיפולי שיניים, טיפולי רפואה משלימה, חלק מהבדיקות וכולי. מרבית הטיפולים הללו הם זמינים גם לבעלי ביטוח בריאות בסיסי – בעלויות גבוהות.

 

ביטוח בריאות פרטי הינו ביטוח נוסף אשר נרכש מטעם חברות הביטוח. ומספק כיסוי למקרים כמו ניתוחים פרטיים עם בחירת הרופא המנתח, רכישת תרופות שמחוץ לסל התרופות, טיפולים רפואיים בחו"ל, ועוד.

 

ביטוח בריאות פרטי - שלושה סוגי ביטוחים
שלושה סוגים של ביטוחי בריאות שונים מאפשרים כיסוי ביטוחי מלא למקרים של צורך בטיפול רפואי – אם מתכננים את מוצרי הביטוח נכון

 

 

כ – 80% מהאוכלוסייה הם בעלי ביטוח בריאות משלים ועוד כ – 50% מהאוכלוסייה הם בעלי ביטוח בריאות פרטי, בנוסף לביטוח בריאות בסיסי ולעיתים גם ביטוח בריאות משלים מטעם קופות החולים.

 

איזה ביטוח בריאות יש לכם?

הנה כמה עובדות שחשוב שתדעו בנוגע לביטוחי בריאות בישראל:

 

  • רבים מחזיקים ביותר מביטוח בריאות אחד. השילוב בין ביטוח בריאות משלים לביטוח בריאות פרטי עשוי להיות אופטימאלי – אבל חשוב לבדוק שאתם לא משלמים פעמיים על חלק מהכיסויים, ולמטב את פוליסות ביטוחי הבריאות שלכם על מנת לייעל אותן.
  • אדם אחד בישראל יכול להחזיק במספר ביטוחי בריאות שונים, מטעם מספר חברות ביטוח או קופות חולים, ולא לדעת מכך. אין שום גורם המתאם בין ביטוחי הבריאות שלנו. על מנת להימנע מכפל כיסויים כמו גם כפל תשלום – כדאי לבדוק אילו ביטוחי בריאות מצויים ברשותכם, והאם הכיסוי הביטוחי שלכם הוא יעיל או שמא גם לכם יש ביטוחי בריאות כפולים שניתן לייעל.
  • "מדד השירות" הינו מדד מטעם רשות ההון של משרד האוצר, אשר מדרג את חברות הביטוח על פי טיב השירות שהן נותנות ללקוחותיהן. חשוב להתחשב בתוצאות מדד זה כשבוחרים ביטוח בריאות חדש. תוצאות מדד השירות מופיעות באתר משרד האוצר, בקישור הזה: http://briut.cma.gov.il
  • בשנת 2016 נכנסה לתוקף הרפורמה המסדירה את תחום ביטוחי הבריאות הפרטיים. כיום, ישנן פוליסות זהות המוצעות על ידי חברות הביטוח השונות, בצורה קלה להשוואה וגם לבחירה. הפוליסות מציעות כיסויים שונים וחלקן מותאמות להשלים את ביטוחי הבריאות המשלימים המוצעים על ידי קופות החולים
  • בביטוחי הבריאות, בניגוד לביטוחי חיים, אין עניין של וותק (אם כי ייתכן שבגילאים מבוגרים הביטוח יהיה יקר יותר מאשר בגילאים צעירים יותר). אתם יכולים להפסיק את התשלום על הביטוח בכל עת ולעבור לפוליסת ביטוח בריאות פרטית אחרת בכל עת וללא עיכובים, קנסות, עמלות או בירוקרטיה.

 

ביטוח בריאות פרטי - כיסוי נכון
תכנון נכון של ביטוח הבריאות שלכם יבטיח כיסוי ביטוחי מיטבי במקרה הצורך, וגם תשלום לא גבוה מדי על הפוליסות השונות

 

אילו פוליסות ביטוח בריאות קיימות בישראל?

אם שכנענו אתכם לבדוק את הפוליסה שלכם, אתם לא חייבים "לכתת רגליים" על מנת לבדוק את האלטרנטיבות – הצוות בריאלי כבר עשה את העבודה עבורכם. לאחרונה פורסם מדריך רחב היקף אשר משווה באופן מקיף בין ביטוחי הבריאות המוצעים בישראל, כולל מחירים וכיסויים. לקריאת מאמר ההשוואה בין ביטוחי בריאות הפרטיים בישראל.

 

למה לא לבחור חכם?

כיום, השוואת הכיסוי המוצע על ידי ביטוחי הבריאות היא קלה מאי פעם, וייתכן, שגם אתם לא יודעים על מה אתם משלמים. רענון פוליסת ביטוח הבריאות שלכם עשוי להיות עניין פשוט משאתם חושבים – תמצאו את עצמכם חוסכים סכומי כסף נכבדים, בהשקעה חד פעמית וקצרה של זמן.

 

 

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme