טופס החזר מס – איך ממלאים אותו, ולמה אתם לא חייבים לדעת את זה?

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
טופס החזר מס
שתף:

הידעתם? במדינת ישראל, שיטת הניכוי למס הכנסה היא כזו שאינה מאפשרת לכם לשלם פחות מדי מס בחישוב השנתי – אבל קורה, ואפילו שכיח מאוד – ששילמתם יותר מדי מס הכנסה. מדינת ישראל מאפשרת לאזרחיה לקבל בחזרה את הכספים שהם שילמו למס הכנסה ביתר – אבל הם צריכים להגיש בקשה, על גבי טופס 135, לרשויות המס, לביצוע חישוב והחזרי מס על פי המגיע לכם. אמנם, ההחזרים מבוצעים בצמוד למדדים וכולל ריביות (מהיום האחרון של השנה בה שולם מס הכנסה ביתר) – אולם תהליך הבקשה אינו טריוויאלי. במאמר שלפניכם – נסביר במדויק כיצד יש למלא את טופס 135 – טופס החזר מס – לבקשה לחישוב החזרי מס – ובסוף המאמר, בשורה חשובה עבור אלה מאיתנו אשר לא הגישו בקשה להחזרי מס הכנסה בשנים האחרונות.

 

טופס החזר מס – טופס 135. רק בלי פאניקה.

 אלה מבינינו שאינם מנהלי חשבונות בהכשרתם, עלולים לחוש לחץ למראה טופס בן ארבעה עמודים (שניים מהם הם עמודי הסבר לאופן המילוי הנכון של הטופס), ובו בקשות לפירט נרחב אודות העיסוקים, ההכנסות, נקודות הזיכוי, רווחי ההון, ושאר מרעין בישין הנדרשים על מנת להגיש את הבקשה להחזר מס. ראשית, נציין כי המדריך המלא של אתר ריאלי להגשת בקשה להחזרי מס עשוי לכוון אתכם לקראת פתרון שיאפשר הגשת בקשה להחזרי מס מבלי להתמודד עם מילוי הטופס. נעבור כעת על כל כותרות המסמך, להוראות כלליות למילויו.

 

טופס החזר מס לשכירים
הסעיפים הרבים של טופס 135 לבקשה להחזר מס הכנסה מרתיעים לא מעט אנשים – אולם מילוי נכון שלו עשוי להזרים אל חשבון הבנק שלכם אלפי שקלים ששילמתם ביתר למס הכנסה בשש השנים האחרונות

 

פרטים כלליים כאן תתבקשו לכתוב את פרטיכם האישיים, כמו מספר זהות, שם מלא, כתובת, עיסוק עיקרי, ועוד – עבורכם ועבור בן הזוג הרשום שלכם, כלומר הבעל, האישה, או הידוע/ה בציבור – אם יש כזה.

 

חשוב לשים לב, שבתחתית מקטע זה תתבקשו למלא פרטי חשבון בנק. אלו הם פרטי חשבון הבנק אליו יועבר הזיכוי לאחר גמר החישוב.

 

הכנסות חייבות – מיגיעה אישית

 בסעיף זה תתבקשו למלא את סך ההכנסות שלכם, ובנפרד את אלה של בן הזוג הרשום שלכם, כתוצאה מעבודה. בנוסף – החזרי מס, מענקים, תקבולים על ספרים, שירים, זכויות יוצרים, וכדומה – כולם יירשמו כאן.

 

הכנסות חייבות שלא מיגיעה אישית

 כאן, תפרטו את ההכנסות שלכם (ושל בן הזוג הרשום) שאינן נובעות מעבודה ישירה. לדוגמה, אם יש לכם תיק השקעות מרוויח, הכנסות משכר דירה, דיבידנדים, פיקדונות או תכניות חיסכון – זה המקום לפרט, כמה הרווחתם מכל אלה בתקופה בגינה נערך הדו"ח.

 

ניכויים אישיים

 במקטע זה תתבקשו לדווח על תשלומים שביצעתם במהלך התקופה לקופת גמל, לביטוחים שונים, ואפילו על תשלומים שביצעתם בגין חיפושי נפט.

 

זיכויים אישיים

 במקטע זה תתבקשו לציין כמה כסף קיבלתם (אתם וגם בן זוגכם הרשום) מביטוח חיים, ביטוח שארים, קיצבאות, וכדומה.

 

מה יש לצרף אל טופס החזר מס?

 לטופס הבקשה להחזרי מס יש לצרף:

  • טפסי 106 מכל מעסיק שעבדתם אצלו בתקופה המחושבת, כולל טפסי 106 ממשלמי קיצבאות וטפסי 857 בגין כל הכנסות נוספות
  • אישורים על כל קצבה שקיבלתם מהמוסד לביטוח לאומי או ממוסדות אחרים
  • אישורים בנוגע לרווחים והכנסות מריביות – בתכניות חיסכון, בתיק השקעות מנוהל, בהשקעה בניירות ערך, וכדומה
  • אישורים על הפקדות לקופות גמל, ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות, וכדומה
  • אישורים על כל זיכוי מבוקש – כמו אישור על מגורים ביישוב מזכה, תעודת עולה חדש או תושב חוזר, תעודת עיוור, אישור וועדת השמה עבור הורים לילדים במסגרות החינוך המיוחד, וכדומה.

 

טופס החזר מס - 106
צרפו את כל הטפסים הנדרשים לטופס הבקשה שלכם להחזר מס, על מנת להבטיח טיפול יעיל ומהיר בבקשתכם

 

עדיין לא הגשתם בקשה להפסד מס? קבלו טיפ ששווה הרבה כסף

מעטים הם האנשים המסוגלים להתמודד עם מילוי של טופס מס הכנסה בהצלחה מבלי לקבל הנחיות מפורטות או סיוע מקצועי. על כן, חשוב שתדעו כי תוכלו להיוועץ באיש מקצוע, או בחברה המתמחה באמדן ראשוני של כדאיות הגשת הבקשה וגובה החזר מס הכנסה שאתם עשויים להיות זכאים לקבל, ולאחר מכן הגשת הבקשה לקבלת החזרי מס בשימכם, כאשר התשלום בגין שירותי החברה מתבצע באחוזים מתוך הסכום שתקבלו (ולא מראש באופן קבלני) ולאחר קבלת הסכום לחשבונכם.

 

יש לכם הזדמנות אחת לשש שנים לקבל בחזרה את המסים ששילמתם ביתר

מס הכנסה מאפשר הגשת בקשה להחזר מס רק שש שנים אחורה. המשמעות היא, שאם אכן שילמתם מס הכנסה ביתר אולם לא מילאתם והגשתם את טופס החזר מס הכנסה לפני מעל שבע שנים – חלק מהכספים ששילמתם ביתר הם פשוט אבודים.

 

על מנת שזה לא ימשיך ויקרה לכם, אנחנו ממליצים לפעול עכשיו. פנו לחברה מקצועית המתמחה באמדן וטיפול בהגשת בקשה להחזר מס הכנסה בשמכם, והגישו בקשה לקבלת החזר בגין מס הכנסה ששילמתם ביתר על פני שש השנים האחרונות – בהקדם.

 

להורדת טופס 135 מאתר מס הכנסה.

 

 

עבדת בשש שנים האחרונות?

כנראה שהמדינה חייבת לך כסף! בדוק עכשיו עם מומחה להחזרי מס. ללא שום התחייבות

כבר 75,913 אנשים עשו בדיקה להחזר מס

בדוק עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme