שלוש שאלות שיעזרו לכם להחליט – אילו מתקני מים לבית עשויים להיות המתאימים ביותר עבור הבית שלכם?

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
מתקני מים לבית
שתף:

אם אתם בדיוק עומדים בפני ההחלטה להתחדש במתקן מים לבית – לפניכם, שלושת הנושאים שחשוב לתת את הדעת בנוגע אליהם, בטרם בוחרים. וגם, כמה טיפים לבחירת מתקני מים לבית איכותיים, בסוף הכתבה.

 

הנה כמה עובדות מעניינות בנוגע להרגלי השתייה שלנו:

 

  • כמעט 80% מבתי האב מדווחים כי הם אינם שותים מי ברז כלל
  • כמעט 60% מבתי האב מספרים כי הם משתמשים באופן יום יומי בביתם במתקן מים לבית המציע מים מינרלים או מים מסוננים לשתיה
  • על אף שכנראה אין סיכון בריאותי בשתיית מי ברז בישראל (על פי הערכת מומחים מטעם משרד הבריאות, המתפרסמת חדשות לפרקים), הרוב המכריע של התושבים בישראל מודה שמי הברז פשוט לא טעימים לו
  • מרבים מתקני מים לבית מגיעים במסגרות אחריות שונות לשירות למשך שלוש שנים – או במילים אחרות – אנחנו נוהגים להחליף את מתקני המים לבית שלנו בערך אחת לשנתיים שלוש.

 

 

מתקני מים לבית, מאפשרים מים קרים וחמים בלחיצת כפתור, ובמסלולי חכירה – אפילו ללא התקנה, תחזוקה או טיפול בתקלות

הישראלים מעדיפים מים מסוננים

 השאלה הראשונה שנדבר עליה היא – מתקן המים המושלם לבית שלכם, יהיה מתקן מים מסוננים, או מתקן מים מינרלים?

 

מתקני מים לבית המסננים את המים לצריכה ישירה, מציעים מים המסוננים באמצעות ערכת סננים, אותם יש להחליף בדרך כלל אחת לחצי שנה. ערכת הסננים, בהתאם לאיכותה, מסננת מן המים חלקי לכלוך זעירים ומיקרו אורגניזמים. מרבים מתקני המים לבית מגיעים כיום עם נורת UV לחיטוי נוסף של מי השתייה.

 

מתקני מים מינרלים לבית מאפשרים מזיגה של מים מכדים של מים המסופקים מטעם החברה, בדרך כלל אחת לשבוע ביום ובשעה קבועים. אין צורך להחליף סננים – אולם יש צורך להזמין כדים ולהחליפם, בדרך כלל מדי כמה ימים.

 

שני הסוגים של מתקני מים לבית מאפשרים בדרך כלל מים חמים (להכנה מהירה של משקאות חמים כמו קפה או תה) ומים קרים לצריכה מיידית. מאפייני המתקנים השונים מציעים עוד מגוון אפשרויות כמו – ברז מים בטמפרטורה ייחודית, פרופילי משתמש לבני הבית למזיגת מים בטמפרטורה המועדפת עליהם, מיכל בגדלים שונים המאפשר מזיגה רציפה של כמות מים משתנה, ועוד. פרטים אלה ואחרים – יש לבדוק מול מתקני המים לבית שאתם שוקלים לרכוש.

 

מתקני מים לבית - כדים
מתקני מים לבית מאפשרים מים מסוננים באמצעות סננים המותקנים על צנרת הבית, או מים מינרלים בכדים

 

מתקני מים לבית בליסינג

 השאלה השנייה שנשאל היא – האם אתם מעוניינים לרכוש מתקן מים לבית, או שמא אתם מעוניינים לחכור אותו לתקופה זמן ידועה מראש, כולל כל השירותים הנלווים?

 

מרבית החברות המספקות מתקני מים לבי, מאפשרות לבחור בין מסלול של רכישת מתקן המים (ואז אתם יוצאים מהחנות כשבידיכם המתקן, ואתם לא חייבים ליצור איתם קשר שוב, אלא לצרכי האחריות אם חל קלקול במכשיר או שהוא לא פועל כראוי) או חכירתו, בדרך כלל במסלולים של שנה אחת עד חמש, הכוללים את כל השירותים המקצועיים, כולל החלפות סננים, בתשלום חודשי קבוע וללא תשלום חד פעמי בגין רכישת המתקן (בחלק מן החברות יש עלות ראשונית חד פעמים על התקנה – בעיקר במתקני המים המינרלים הגדולים, שיש צורך להוביל אליכם).

 

מתקני מים מינרלים אי אפשר (וגם אין טעם) לרכוש. מתקנים אלה מגיעים בעלות חודשית קבועה, הכוללת אספקה של מספר כדים קבוע בכל שבוע.

 

במתקני מים מסוננים אפשר לרכוש ולהחליף באופן עצמאי את הסננים הנדרשים (מאוד מומלץ לעשות כן בזמן על מנת לשמור על איכות המים שהמשפחה שותה), או לחכור לתקופת זמן ידועה מראש, במחיר חודשי קבוע הכולל טיפולים, החלפת סננים, תיקונים ושירות במקרי הצורך. חכירת מתקני מים לבית מאפשרת טיפול מקצועי ואיכותי – בזמן – למתקני המים, לקבלת מים באיכות גבוהה.

 

מסלולי מתקני מים
ברכישה או במנוי חודשי הכולל תחזוקה? ממש כמו ברכבים, גם במתקני מים לבית תוכלו לבחור בין שני מסלולים אלה

 

כמה זה עולה לנו?

 השאלה השלישית היא כמובן מה אנחנו מקבלים מהחברה המספקת את מתקני המים לבית. במסלול הרכישה, חשוב לבדוק האם יש הגבלה על רכישת סננים מסוג מסויים (או שניתן להתקין מיל צנרת הבית כל מערכת סננים שתרכשו); האם יש אחריות ועל מה; וכדומה. במסלול החכירה, חשוב להבין, למשל:

  • מה איכות מתקן המים המוצע לכם, ומהן אפשרויות השימוש בו?
  • האם עלות החכירה כוללת ציוד ועלות ההחלפה של סננים, נורת UV, ותיקונים במקרה הצורך?
  • מה איכות שירות הלקוחות, והאם אתם מוגבלים בכמות הפניות להזמנת טכנאי במהלך תקופת החכירה?
  • האם הסננים המסופקים בחבילת החכירה הם איכותיים? מה איכות הסינון?
  • וכמובן – מהי העלות החודשית לחכירת מתקן המים לבית?

 

אם יש לכם עוד שאלות בנוגע למתקני המים הטובים לבית בשנת 2017 – אנחנו ממליצים על קריאת מאמר ההשוואה בין מתקני מים מזירת ההשוואות של ריאלי.

 

לא לשכוח – חשוב לשתות מים

 מתקני המים לבית מספקים לנו לא פעם אפשרות נוחה (וגם כיפית) לשתייה של מים קרים בקיץ, להכנת משקאות חמים בחורף, ואף להכנת בקבוקי תמ"ל לתינוקות (בתנאי שטמפרטורת המים החמים המרבית במתקן המים לבית מספיק חמה). מומלץ ופופולארי בישראל ליהנות ממתקני מים לבית המאפשרים מים צלולים בטמפרטורות שונות, ללא תחזוקה, ובקליק מהיר בכל עת. מצאו את מתרני המים המתאימים ביותר עבור הבית, המשרד, או העסק שלכם – ותיהנו גם אתם ממי שתייה באיכות גבוהה ובשימוש נוח. לרוויה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme