הלוואה לפתיחת עסק – המסלולים האטרקטיביים לעסק בתחילת דרכו

עידו שיטרית5 דקות קריאה
שתף:

במהלך שנת 2016, נפתחו בישראל מעל 55,000 עסקים חדשים – זוהי עליה של כמעט ארבעה אחוזים ביחס למספר העסקים החדשים שנפתחו במהלך שנת 2015. ביחד עם זאת, באותה שנה (2016) נסגרו בישראל 43,500 עסקים – מרביתם בשל קשיים בתזרים המזומנים. עסק חדש נדרש לא פעם לסיוע במימון חלקי או מלא של מהלכים בתחום השיווק, הייצור, והפיתוח. חשוב לדעת, כי קיימים מספר מסלולים המאפשרים קבלת הלוואה לפתיחת עסק – לעיתים בתנאים אטרקטיביים במיוחד, מגורמים בנקאיים, חוץ בנקאיים, או אף מגורמים ממשלתיים או במסגרות מועדפות לעסקים בתחילת דרכם.

 

בכדי לעשות את הבחירה הנכונה של הלוואה לפתיחת עסק, חשוב לדעת כי קיימים מספר אפיקים עיקריים לקבלת הלוואה כזו, הנבדלים ביניהם בתנאי ההלוואה, אופן פריסת התשלומים, הדרישה לערבויות ועוד. הבחירה בהלוואה מתאימה, תאפשר הזרמה כמעט מיידית של מזומנים לחשבון העסקי ומפה הרחבת הפעילות של העסק, ביחד עם תנאים נוחים להחזרים במהלך חיי ההלוואה לפתיחת עסק, ולעיתים אף תקופות "גרייס" בהן ניתן לדחות את תשלומי ההחזר על ההלוואה. הבחירה בהלוואה כזו, שתתאים לצרכים וליכולות של העסק, תאפשר לקיים את הייעוד שלה, לחזק את העסק ולהגדיל את היכולות שלו, מבלי שההחזרים בגין ההלוואה יקשו עוד יותר על העסק "לסגור את החודש". לפניכם, כמה מן האפשרויות להלוואה לפתיחת עסק.

 

 

הלוואה לפתיחת עסק
הלוואה לפתיחת עסק עשויה להיות "קרש הצלה", להזרים כספים אל החשבון העסקי ולאפשר המשך התפתחות וצמיחה של העסק. בחירה נכונה של ההלוואה תאפשר החזרים נוחים, מבלי להקשות על העסק לשרוד בתנאים שהם קשים ממילא בשוק הישראלי, לעסקים חדשים

הלוואות בנקאיות לפתיחת עסק

האפשרות הראשונה העומדת בפני כל בעל עסק בתחילת דרכו לנטילת הלוואה לפתיחת עסק, הינה הלוואה עסקית מטעם הבנקים השונים. לקבלת הלוואה כזו, יש לגשת לסניף הבנק הרלוונטי ולהציג מסמכים המעידים על סוג העסק, מהותו וצפי מחזור הכספים שהוא עתיד לשאת. הבנקים בתמורה יציעו להתאים את ההלוואה ככל האפשר לצרכי העסק שלכם, לצד ריביות החזר אטרקטיביות ופריסת תשלומים נוחה. בחלק מהבנקים יסייעו לכם לבנות תוכנית עסקית ואף יעניקו את ההלוואה באופן מידי למי שעומד בתנאים.

 

יחד עם זאת יש לזכור כי תהיה הריבית אטרקטיבית ככל שתהיה, הרי שמטרת הבנק בשורה התחתונה היא לשאת רווחים ובכדי להבטיח זאת נוהגים הבנקים לבקש בטחונות וערבויות מהלקוח במטרה להבטיח את פירעון ההלוואה במידה והעסק יתקשה להחזיר את הסכום במועדים שנקבעו.

 

 

הלוואה מהבנק לפתיחת עסק
הלוואה לפתיחת עסק במסגרת בנקאית – חשוב לברר את תנאי ההלוואה ולזכור כי הבנק הינו גוף כלכלי המעוניין ברווחיו שלו, ולא גוף קהילתי שמטרתו לסייע לעסקים הקטנים לשרוד

הלוואה חוץ בנקאית מיידית

עסקים עשויים להיעזר גם בהלוואות חוץ בנקאיות, אשר לא ישפיעו על האובליגו של העסק בבנק ולא יקטינו את אטרקטיביות העסק או יפגעו בתנאי ניהול הכספים בחשבון העו"ש שלו. הלוואות חוץ בנקאיות לפתיחת עסק או לכל מטרה אחרת ישנן בשפע בשוק, ולקריאה נוספת על הלוואות חוץ בנקאיות אנחנו ממליצים על מאמר ההשוואה המקיף מבית ריאלי: השוואה בין חברות המספקות הלוואה חוץ בנקאית ב – 2017.

 

הלוואה לפתיחת עסק מטעם קרנות חיצוניות או הלוואות בערבות המדינה

בכדי להקל על תהליך גיוס המימון קיימת דרך נוספת וכלכלית יותר להלוואה לפתיחת עסק בישראל – הלוואה שמקורה בקרנות סיוע חיצוניות או הלוואות בערבות המדינה.

 

מי שיבחר לפנות לקרנות סיוע חיצוניות ימצא שלל קרנות ייעודיות למתן הלוואות ועידוד עסקים חדשים והן מחלקות לקרנות פרטיות, עסקיות או התנדבותיות. כיום ניתן למצוא קרנות שחרטו על דיגלן להעניק הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית וללא "אותיות קטנות" ומתוך ראיה כוללת שעסק מצליח מעניק פרנסה לעשרות אחרים.

 

כמו כן קיימות קרנות המעודדות יזמים צעירים להגשים את חלומם תוך מתן הלוואות וסיוע בהקמת העסק על ידי תוכנית "מנטורים" המלווה את בעל העסק ודואגת לנתב ההלוואה להצלחה עסקית.

 

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה בנקאית לכל עניין ודבר, אך היא נבדלת בכך שהמדינה מספקת למבקש ההלוואה את הערבות הנדרשת מבחינת הבנק, וזאת לאחר בדיקה מעמיקה של התוכנית העסקית, חזון העסק ומטרתו. יש לציין כי ההלוואה שניתנת על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, עדיין דורשת העמדת ערבויות אם כי אלה נמוכות לאין שיעור מהערבויות שתתבקשו להעמיד בהלוואה מהסוג הקודם. לקריאה נוספת – עיינו במאמר הלוואות בערבות מדינה, למי זה מתאים ומהם תנאי הקבלה של הלוואה כזו.

 

אם בחרתם במסלול זה עליכם לפנות לאחד מהבנקים שזכו במכרז מטעם המדינה. המדינה תעניק לכם הלוואה בגובה של עד 500,000 שקלים  תוך שהיא מעמידה לרשותכם ערבות בשיעור של 85% ומבקשת מכם לספק ערבויות בשיעור של 10% בלבד. כמו כן תהליך אישור ההלוואה בערבות המדינה מהיר יחסית ועומד על 25 ימים מהגשת הבקשה.

 

יתרונה הגדול של הלוואה זו הוא בכך שהיא אינה "מחסלת" את העתודות הכלכליות של היזם בבת אחת ומאפשרת לו אורך נשימה בהחזרת ההלוואה, בניהול השוטף של העסק וכ"ו.

 

בכדי להתאים את ההלוואה באופן מדויק לצורכיכם, תוכלו לשלב בין אפשרויות ההלוואה השונות.

 

 

קבל הצעה להלוואה מיידית, ללא שום התחייבות

כבר 33,523 אנשים קיבלו הצעה להלוואה מיידית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme