אוכל הוא לא פעם הרבה יותר מאשר רק דרך לספק אנרגיה לגוף. האוכל שאנחנו אוכלים הפך להיות בילוי, מקור נחמה, דרך להענשה עצמית, ועוד הרבה. ההיבטים הרגשיים של האכילה שלנו – מפריעים לנו לשמור על גוף בריא ועל גזרה חטובה. זה קורה לרבים מאיתנו – אבל זה לא חייב להיות ככה התמודדות עם הסיבות ושינוי דרכי חשיבה עשויים לסייע לכם לבחור אחרת, וכתוצאה מכך – להתחיל עם דיאטה פסיכולוגית, ולבנות את תפריט המזונות היומי שלכם בצורה שונה לגמרי. מדובר בשינוי של ממש – לא רק בדיאטה של שבוע שבה אתם מצליחים להתאפק ולא לאכול את מה שבאמת “מתחשק” לכם לאכול (אבל שבוע לאחר מכן אתם מוצאים את עצמכם אוכלים הרבה יותר – כפיצוי על שבוע הסגפנות שזה אך עבר עליכם), מדובר בשינוי תפישתי שיוביל לבחירות אחרות, בלי להתאפק, בלי לוותר ובלי להסתגף.

 

זה אפשרי??

בוודאי!

קראו עוד, ותראו כמה קל התהליך של דיאטה פסיכולוגית, שיסייע לכם לשנות דפוסי חשיבה – לקראת ירידה משמעותית במשקל.

 

למה אני לא מצליח/ה??

הסטטיסטיקה מדברת על הצלחה של פחות מ – 5%, אבל אנחנו לא צריכים סטטיסטיקה כדי לדעת, שלעשות עוד דיאטה זה בדיוק מה שזה – שוב להילחם במשקל, שוב להיכשל מהתחלה או להצליח ואז להעלות הכל בחזרה. שינוי התפריט היומי לכדי תפריט ממועט בקלוריות שיגרום לכם לחוש מנועים מלאכול את מה שאתם באמת רוצים לאכול – לא יוביל לבנייה של שיגרת חיים חדשה, במשקל חדש. הדיאטות האלה, של צום מוחלט ואכילה לא מספקת למשך תקופת זמן קצרה – הן לא מצליחות, כי הן לא מספיק טובות.

 

כולנו נהנים לאכול. אנחנו נהנים מארוחה טעימה, אנחנו נהנים להתפנק בממתק אהוב או פרוסת עוגה טובה. כולנו מוצאים את עצמנו לעיתים, אחרי ארוחה גדולה, משחררים כפתור עליון במכנס ומתרווחים אחורה – אבל לצד ההנאה הגדולה שיש באכילה, שאין טעם להתכחש אליה – אנחנו יכולים לשנות דפוסי חשיבה, לקראת שמירה על הגוף היקר והחד פעמי שלנו, על בריאותו, על המשקל התקין שלו – ו”על הדרך” – ליהנות ממשקל נמוך, מגזרה חטובה, מבגדים מחמיאים ומביטחון עצמי מוגבר.

 

מה הסוד?

 הסוד הוא בשינוי החשיבה – דיאטה פסיכולוגית. לא עוד שינויים בתפריט אשר גורמים לתחושת קורבנות ולבניית ציפיות ליום שבו הדיאטה תסתיים ואפשר יהיה לחזור ולאכול – שינוי החשיבה, יאפשר כלים, טיפים וטכניקות, שיגרמו לרצונות להשתנות. מרצון חזק לאכול מתוקים, מאפים, ומזונות עתירי קלוריות – נלמד לנהל את החיים תוך שימוש באוכל ככלי לבריאות הגוף, התמודדות עם “חשקים”, ניהול בריא של הארוחות וכל זאת – לצד תחושת סיפוק ושליטה.

 

התחילו היום – קבלו ארבעה טיפים לדיאטה פסיכולוגית שתביא עימה שינוי מחשבתי, ושינוי בהרגלי האכילה

 הבחירה באכילה בריאה, שמתאימה למבנה הגוף ולמשקל הבריא והמאוזן שלכם, ומספקת לגוף את הרכיבים התזונתיים להם הוא נדרש – היא נשלטת. השינוי המחשבתי הזה הוא הבחירה שלכם. רק אם תבחרו להחליף את המשקפיים דרכם אתם רואים את האכילה שלכם, תוכלו ליצור שינוי אמיתי, לתמיד, בהרגלי האכילה ובבחירת איכות וכמות המזונות שאתם אוכלים.

 

אם אתם מעוניינים להתחיל לחשוב אחרת, להנהיג את הגוף והחשיבה שלכם לקראת תהליך שונה לחלוטין של קבלת החלטות בנושאי אוכל – מומלץ לפנות לאיש מקצוע העוסק בתחומי דיאטה פסיכולוגית. הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם להתחיל את השינוי:

 

#1 – נסו לנתק את האכילה מפיצויים רגשיים

כולנו מכירים את האישה מהטלוויזיה (שהיא רזה וחתיכית), אשר לאחר פרידה עצובה מתיישבת מול הטלוויזיה עם דלי של גלידה וכף. במציאות – מומלץ לבחור במקורות נחמה אחרים לרגעים עצובים, ולנתק את הקשר בין כעס, עצב, תסכול – לבין אכילה.

 

#2 – נסו לנתק את האכילה מתחושת סיפוק או קורבנות

לעיתים, אנחנו מרגישים שבדיוק לאכול את “הדבר הזה” יעשה אותנו מאושרים. דיאטה פסיכולוגית היא ניתוק הקשר בין הרצון שלנו לספק את עצמנו – לבין אכילה. מצאו דרכים אחרות לפנק את עצמכם ולדאוג לסיפוק אישי, כמו למשל יצירה, חברים, ספר טוב, וכדומה.

 

#3 – מצאו אלטרנטיבה לאכילה הלא בריאה

אם בדיוק מתחשק לכם “לחטוף” עוגייה, קובייה של שוקולד שאתם יודעים שתיגמר בהרבה יותר מזה, או פרוסה מהעוגה של אתמול – חשבו על אלטרנטיבה מספקת שתוכלו לבחור בה במקום לאכול. זה יכול להיות אמבט מפנק, טיול עם הכלב, כוס מים צוננים – מה שעובד עבורכם.

 

#4 – בנו לעצמכם מסגרת – תפריט – לאכילה בריאה

לעיתים, דיאטה פסיכולוגית כרוכה גם בהיצמדות לבחירות. בחרו מה תאכלו בארוחות היום – ובחרו, החליטו, קבעו לעצמכם – שתעמדו בבחירות אלה, ולא תאכלו מה שלא מופיע בתפריט שלכם.

 

#5 – אוכל הוא לא “האויב” – מותר ליהנות מאוכל

דיאטה פסיכולוגית היא החלפה של דפוסי מחשבה באופן שיסייע לכם לבחור נכון – וזה כולל פינוק (משמין) מדי פעם, זה מותר, זה כיף, וזה ממש לא נורא – כשהאכילה הלא בריאה לא נעשית בהגזמה או ללא שליטה. אם ניהלתם שבוע שלם של אכילה בריאה, או אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לפינוק מתוק – הרשו לעצמכם מדי פעם חריגה מתפריט בריא, לטובת שינוי שאפשר לשמר אותו לאורך זמן.

 

X
זירת ההשוואות חיסכו עכשיו >