בנק ירושלים – בנק מסחרי צעיר ומבטיח

מורן בלסר5 דקות קריאה
בנק ירושלים
שתף:

בנק ירושלים נוסד עוד בשנת 1963 אולם בראשית דרכו פעל תחת השם "בנק ירושלים לפיתוח ולמשכנתאות" ועסק כמעט באופן בלעדי בהענקת הלוואות משכנתא. את הבנק הקימה, כחברה בע"מ, משפחת שובל (זלמן שובל הוא דיפלומט, איש ציבור ואיש עסקים מוכר אשר, בין היתר, כיהן כשגריר ישראל בארה"ב בין השנים 1990 – 1993). נכון לאמצע שנת 2017 בני משפחת שובל עדיין מחזיקים בלמעלה מ – 80% ממניות הבנק.

 

בשנת 1992 החל מסחר במניות בנק ירושלים בבורסה בתל אביב, בשנת 1996 שונה שם הבנק לשמו הנוכחי – "בנק ירושלים". רק בשנת 1998 הפך בנק ירושלים לבנק מסחרי לכל דבר, כזה המעניק שירותי בנקאות מקיפים, כולל ניהול חשבונות עו"ש. יוצא אם כן שמדובר בבנק המסחרי הישראלי הצעיר ביותר, אולי בשל כך הוא נחשב גם מוכר פחות. אספנו עבורכם מידע כללי אודות מוסד פיננסי מכובד זה. בפיסקאות הבאות תמצאו תיאור תחומי פעילות הבנק ומאפיינים ייחודיים שהוא ניחן בהם.

 

בנק ירושלים מציע מגוון שירותי בנקאות
בנק ירושלים הוא הבנק המסחרי הצעיר ביותר בישראל, והוא מציע שירותי בנקאות, משכנתאות, אשראי, הלוואות, וניהול השקעות – ועוד

 

בנק ירושלים – צמיחה מרשימה לאורך זמן

נראה שבבנק ירושלים עושים משהו נכון מפני שמאז הפך לבנק מסחרי הוא מצוי בצמיחה מתמדת. נכון לאמצע שנת 2017 בסיס הלקוחות הקבועים של הבנק (בעלי חשבונות עליהם נמנים אנשים פרטיים, עסקים ומוסדות) עומד על כ – 110,000 ונתון במגמת עליה. לקוחות הבנק יכולים לקבל שירות בכל אחד מ – 24 סניפי בנק ירושלים, בפריסה ארצית. גם תחום הבנקאות הדיגיטלית מתפתח ונוספים אליו שירותים כל העת מתוך כוונה לצמצם למינימום את הצורך להגיע פיזית אל הסניף.

 

תחומי הפעילות של בנק ירושלים

כאמור, בנק ירושלים כיום הוא בנק מסחרי לכל דבר ועניין ולפיכך ניתן לקבל מן הבנק מענה לכל צורך פיננסי פרטי או עיסקי. משנת 2010 החלו בבנק מהלך לפתח את תחום מתן האשראי הצרכני, הלוואות בתנאים אטרקטיביים מוצעות ללקוחות כל הבנקים (אין צורך לפתוח חשבון בבנק ירושלים עצמו כדי לקבל הלוואה).

 

מכיוון שבעת הקמתו התמחה הבנק בתחום המשכנתאות אין פלא כי תחום זה תופס נפח גדול מפעילות הבנק גם כיום. לצד הלוואות משכנתא לרוכשי דירות מציע בנק ירושלים מימון לחברות בניה, ההערכה היא כי בנק זה תומך בכ – 12% מן הבניה הנעשיית בארץ (נכון לאמצע שנת 2017). בין היתר ניתן מימון לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית (פינוי בינוי, חיזוק ושיפוץ מבנים ישנים מכוח תמ"א 38 ועוד). 

 

מבחינת מסחר בשוק ההון לקוחות הבנק נהנים מכל השירותים הנחוצים. חברת כלל פיננסים-בטוחה ניהול השקעות בע"מ מצויה בבעלות הבנק מאז 2013 כך שהאפשרות לסחור בניירות ערך (ישראלים וזרים) תוך ניצול מערכות מתקדמות מובטחת. יועצי ההשקעות של הבנק מסייעים למשקיעים פרטיים לנהל בהצלחה תיקי השקעות סולידיים יותר או פחות. חברות ומוסדות נהנים משירותי חדר מסחר משוכלל.

 

שירותי הבנקאות של בנק ירושלים
בנק ירושלים מציע שירותי בנקאות מקיפים, כולל פתיחה וניהול של חשבון עו"ש, הלוואות ומשכנתאות, חסכונות ופקדונות, ייעוץ השקעות, ועוד – והכל גם בסניפים, גם באתר האינטרנט וגם באפליקציה המאפשרת ניהול מקוון של הפעילות בבנק

 

תחום התמחות ייחודי- שירותי בנקאות פרטית מטעם בנק ירושלים המיועד לתושבי חוץ

עברו של הבנק כמתמחה בתחום המשכנתאות הוביל לזיהוי צורך של מי שאינם תושבי ישראל ומעוניינים לרכוש בה נכסי נדל"ן. בבנק ירושלים חטיבה המתמחה במתן שירותי בנקאות פרטית לתושבי חוץ, השירותים ניתנים במגוון שפות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית ועוד). בין היתר יכולים לקוחות כאלה לקבל הלוואת משכנתא במטבע חוץ לצרכי רכישת נכס להשקעה בישראל.

 

חברות בת של בנק ירושלים

בבעלות הבנק מספר חברות וביניהן ירושלים ניהול תיקי השקעות בע"מ, עיר שלם סוכנות לביטוח בע"מ, ירושלים חיתום והנפקות בע"מ, חברה לנאמנות של בנק ירושלים בע"מ ועוד. העובדה כי חברות הבת מעניקות לבנק שירותים משלימים בתנאים עדיפים משחקת לידי הלקוחות.

 

קוראים את השטח ומגיבים בהתאם

בשנת 2011 פרץ בישראל גל מחאה שזכה לכינוי "המחאה החברתית". האופן בו קוצרים הבנקים המסחריים רווחי עתק על חשבון הלקוחות היה אחד הנושאים שעלו במסגרת המחאה. בבנק ירושלים לא התעלמו מן הקריאות ושינו את שיטת הריבית, בעוד יתר הבנקים מציעים ללקוחותיהם רק 20% (או פחות) מריבית בנק ישראל על יתרה חיובית ופקדונות קצרי מועד (ואוספים אל כיסם את יתרת 80 האחוזים) בבנק ירושלים מעבירים ללקוחות 50% מן התשואה שהניבה ריבית בנק ישראל.
כתגובה לביקורת על גובה העמלות שגובים הבנקים, מציע בשנים האחרונות בנק ירושלים ללקוחותיו חשבון עו"ש ללא עמלות.

מעניין לציין יוזמה ייחודית נוספת של בנק ירושלים, למרות שלא צלחה. בשנת 2012 החל שיתוף פעולה בין הבנק לרשת הקמעונאית הענקית (במימדים ישראלים) "רמי לוי שיווק השקמה". בסניפי הרשת הוצבו עמדות של הבנק וקהל הלקוחות הוזמן לפתוח חשבון, להינות מתנאים עדיפים (ביחס למקובלים בתחום הבנקאות המסחרית בארץ) כמו גם מזמינות יוצאת דופן (עניין חשוב במיוחד עבור מי שאינם נוהגים לנהל את ענייניהם הפיננסיים תוך שימוש בפלטפורמות דיגיטליות). כאמור, יוזמה זו לא האריכה ימים (שיתוף הפעולה הופסק כשנתיים לאחר שהחל) אולם היא מהווה עדות ליצירתיות המאפיינת את התנהלות בנק ירושלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme