עמלות הבנקים – השוואה ומדריך לעמלות שאנחנו משלמים לבנקים

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
עמלות הבנקים
שתף:

לפי בנק ישראל כל משק בית משלם סכום של מעל עשרה שקלים מדי חודש לבנק. איזה בנק? האמת שזה לא ממש משנה, כי כמעט בכל בנק ייגבו מכם עמלה. הנה מדריך קצר שמראה מה בדיוק כוללים עמלות הבנקים שאנחנו משלמים?

 

תעריפי עמלות הבסיס

במידע שפירסם בנק ישראל נעשתה השוואה בין עמלות הבנקים. ההשוואה מתייחסת לעמלות עבור פעולות המתבצעות בערוץ הישיר, ואלו המתבצעות באמצעות פקיד. במקום הגבוה ביותר בערוץ הישיר נמצא בנק איגוד שגובה 2.90 שקל מלקוחותיו. ואילו בנק ירושלים הוא בעל העמלה הנמוכה ביותר של אפס שקלים. כשבוחנים את מקומם של הבנקים הגדלים כגון פועלים, לאומי, דיסקונט מגלים כי העמלה שלהם עבור פעולה בערוץ ישיר היא פחות משני שקלים. בעוד שהבנקים הקטנים יותר ייגבו משני שקלים ומעלה. בנק יהב הוא החריג מביניהם עמלתו עבור פעולה ישירה היא 1.20 שקל.

 

כשמדובר בפעולות באמצעות פקיד, עמלת המינימום הגבוה ביותר היא של בנק מסד הגובה 7.5 שקלים מלקוחותיו, ואילו בנק ירושלים גובה אפס שקלים עבור אותו שירות בדיוק. מחיר העמלות אצל הבנקים הגדולים חוצה את ה- 5.5 שקלים. אבל, בבנקים הקטנים מככב בנק יהב עם העלות הנמוכה ביותר בסכום של 4.0 שקלים.

 

היכן מתחבא הכסף הגדול

אלו הן עמלות הבסיס. אבל, את התשלומים הנכבדים תשלמו בפעולות נוספות שתבקשו מהבנק.  אם נבחן את שלושת הבנקים המובילים, לאומי, פועלים ודיסקונט נגלה כי ישנם שירותים ופעולות שהם גובים עבורן מחיר אחיד אבל לא תמיד. לדוגמא, כל הבנקים הללו גובים 0.36 שקלים לשיק רגיל. אבל אם תרצו להנפיק שיק בנקאי בבנק לאומי תשלמו 12.90 שקלים, בבנק הפועלים 13 שקלים ו- 13.5 שקלים בבנק דיסקונט. במידה והפקדתם שיק והוא חזר בשל אי כיסוי בבנקים לאומי והפועלים תחוייבו ב- 55 שקלים, אבל בבנק דיסקונט ייגבו מכם 68 שקלים. במידה וחלה תקלה טכנית בעת הפקדת השיק, בנק לאומי יחייב אתכם בסך של 19.20 שקלים, בבנק הפועלים תשלמו 18.80 עבור התקלה ואילו בבנק דיסקונט ייגבו מכם 18.5 שקלים. במידה וביקשתם לבטל חיוב של שיק בנק הפועלים יחייב אתכם בתשלום של 17.40 שקלים, בנק לאומי לא יבקש עמלה ואילו בנק דיסקונט יבקש תשלום של 18.5 שקלים, אלא אם כן ביטלת שלושה שיקים ומעלה ואז המחיר הכולל עבור כל הביטולים יהיה 55 שקלים.

 

אבל את הכסף הגדול גובה הבנק עבור המידע שברשותו, אותו הוא מוכן לשחרר לידיכם תמורת תשלום נאה. כל דו”ח שתבקשו מהבנק להנפיק יעלה כמה עשרות שקלים.

 

איך אפשר לא לשלם את עמלות הבנקים

התשובה פשוטה מאוד, תדאגו להשתייך לסקטור מסויים. בבנקים השונים ניתנות הנחות ופטורים על עמלות. לדוגמא בנק יהב נותן פטור מעמלות למורים. בנק דיסקונט לעובדי המדינה. ויש גם הנחות לסטודנטים, חיילים משוחררים, עולים חדשים וכדומה. במידה ואין לכם סקטור שאתם מזוהים איתו ישנם בנקים המעוניינים בכם כמעבירי משכורת מסכום מסויים. וכן, אפשר תמיד להשתמש באינטרנט ולהשתדל ללכת כמה שפחות לבנק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme