בינה מלאכותית – מה זה בדיוק, ואיך זה ייראה בסמארטפונים שלנו?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
בינה מלאכותית - מה היא?
שתף:

בינה מלאכותית הוא עניין לא פשוט להגדרה. מאז תחילת המאה ה – 20, עם הניסיונות הראשונים לבנות אלגוריתמים שיתארו פעילות עצבית או מנטאלית של בני אדם, נעשו ניסיונות למכן ( מלשון מכונה) את מה שמיוחד כל כך בבני האדם – הבינה, יכולת החשיבה העצמאית, והדרך האינטואיטיבית להגדרה כמעט באופן אוטומטי של סדרי עדיפויות וסדרי פעולה. היום, עם המרדף אחר הסמארטפון הקטן יותר, המהיר יותר, החכם יותר – רכיבים של בינה מלאכותית הם ללא ספק הדבר הבא.

 

בינה מלאכותית, במהותה, היא היכולת של מכונה לבצע חישובים אינטואיטיביים, בדרך שאינה מוגדרת מראש, על פי אלגוריתם שמפתח את עצמו. במעבדים החדשים של חברת Hwawei, למשל, משולבים אלמנטים של בינה מלאכותית על מנת לקבוע סדרי עדיפויות של פעילויות שיאפשרו למכשירים להיות יעילים יותר ולנצל את המהירות ונפח האחסון בדרכים יעילות יותר. אם כן, מה משמעות המושג, מתי נזכה לחוות שימוש בו, וגם – האם אנחנו הולכים לאהוב את זה?

 

בינה מלאכותית - הלכנו רחוק מדי?
בינה מלאכותית, כשהסמארטפון שלך יכול לחשוב במקומך. יש שיגידו שזה נפלא – ויש שיחשבו, שהלכנו רחוק מדי

 

המרוץ לבינה מלאכותית – מהר יותר, חכם יותר, יעיל יותר

בשנים האחרונות, אנחנו רואים תחרות עצומה בשוק רכיבי החומרה, שבבי עיבוד ודומיהם, אשר מעניקים יתרונות תחרותיים למכשירים כמו סמארטפונים, טאבלטים, ומחשבים אישיים. תחרות זו מתנהלת בשני מישורים שונים – האחד הוא המאפיינים הפיזיים של החומרה עצמה, כלומר, כמה מהיר המעבד, כמה נפח יש לזיכרון וכדומה – והשני הוא, עד כמה המכשיר מנהל ומשתמש במאפייניו בצורה יעילה. בדיוק כאן נכנסת האפשרות של בינה מלאכותית. כיום, פיתוחים שונים מאפשרים בעיקר קיצור תהליכים והגברת יכולות קיימות ומהירות עיבוד ברכיבים ובשבבי עיבוד. השימוש בבינה המלאכותית מאפשר קביעה אינטואיטיבית של סדרי עדיפויות בריבוי משימות על ידי המעבד, באופן, כך אומרים, שיזרז את פעילותו של הסמארטפון שלכם בעד – 20%.

 

בינה מלאכותית בפייסבוק – אירוע שהבהיל רבים

גם בענקית החברתית פייסבוק נעשה ניסיון לשלב בינה מלאכותית באלגוריתמים, אלא שזו עלתה בתוהו ונוטרלה. ברשתות החברתיות נטען כי רכיב הבינה המלאכותית למד שפה משל עצמו והבהיל את המפתחים שלו – האמת היא שמדובר היה ברכיב שחוקרים ניסו ללמד אותו להתמקח (ממש כך, כמו בשוק) בשפה טבעית. התהליך הלימודי שעוברים רכיבי הבינה המלאכותית גרמו למערכת לבחור במילים לא נכונות תחבירית, ועל כן נוטרל הרכיב לעת עתה.

 

בינה מלאכותית - גם בפייסבוק?
גם פייסבוק ניסתה לשלב בינה מלאכותית באלגוריתם שלה. התוצאה לא הייתה מרשימה, והנושא ירד מהפרק לעת עתה

 

בינה מלאכותית – איפה אנחנו עומדים היום?

הסמארטפון מבית Huawei המצויד במעבד מסוג Kirin 970 יהיה כנראה הסמארטפון הראשון המשלב יישומי בינה מלאכותית ועיבוד עצבי (עיבוד המבוצע באופן שמחקה את פעילות העצבים בגוף האדם, שהוא אינטואיטיבי, ובעיקר מהיר יותר). מערכת השבבים Kirin 970 הוכרזה בתערוכת המובייל והטכנולוגיה השנתית בברלין – ממעוזי ההכרזות, ההצהרות והחידושים בכל שנה, ממש לא מזמן, ב – 3 בספטמבר, 2017. מדובר במערכת שבבית מתקדמת הכוללת מאפייני חומרה מתקדמים במיוחד – והדגש, על יישומי בינה מלאכותית ועיבוד עצבי, אשר צפויים לשפר את מהירות הביצועים של הסמארטפון, כאמור, בחמישית. הסמארטפון, שישולב במכשירי Mate 10 מבית וואווי, צפוי לצאת לשוק בסביבות אוקטובר השנה – ועד אז, נישאר באפלה בנוגע ליתרונות השילוב של הבינה המלאכותית במעבדים שלו.

 

מה שאפשר להניח הוא, שזוהי רק תחילתה של דרך ארוכה, ליצירה של מערכות עיבוד ושבבים אינטואיטיביים, מהירים ובעלי יכולות לימוד, אשר יאפשרו פעולה מהירה יותר, התאמה מלאה למשתמש, ועיבוד על פי סדרי עדיפויות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme