מתכוננים ל-2018 – איך בוחרים ביטוח רכב?

מערכת5 דקות קריאה
איך בוחרים ביטוח רכב
שתף:

מהם הדברים שחשוב לבדוק לקראת חידוש ביטוח הרכב ב-2018? לאילו סעיפים כדאי לשים לב כשבוחרים פוליסת ביטוח חובה, מקיף וצד ג'?

 

חידוש ביטוח רכב תמיד גורר אתו כמה שאלות

תמיד יש את הזמן הזה בשנה, שצריך לחדש את ביטוח הרכב. זה תמיד כרוך בתחושה של מועקה מסוימת. אנחנו רוצים ליהנות מכל ההטבות והיתרונות של אוטו צמוד, אבל לא בא לנו לשלם את כל התוספות ההכרחיות שמגיעות עם האוטו. הקרבה הנפשית שלנו לפוליסת הביטוח מתחלקת לשני חלקים: בתחילת שנת הביטוח, כשאנו מעיינים בפוליסה, אנחנו אוהבים לקטר לעצמנו… מי צריך את כל זה? על מה אני משלם? אולי אני אף פעם לא אזדקק לזה. מה, סתם אני אשלם כל השנה? אני פשוט פראייר. תמיד דופקים אותי. ואז, כשחלילה אנו מעורבים בתאונה, פתאום אנחנו מאד מעורבים בכל עניין הפוליסה. אנחנו מקבלים את חשבון ההוצאות האסטרונומי של הרכב שלנו או של הרכב השני שהרסנו, ופתאום כל הסעיפים שנראו לנו מיותרים ויקרים, מצטיירים לנו כסעיפים חשובים וחכמים שבתכל'ס, מצילים לנו את החיים. אנחנו אומרים לעצמנו בלב בהקלה: טוב, הייתי חכם. עשיתי ביטוח ממש טוב ומקיף, אני לא צריך לדאוג עכשיו לכלום. הביטוח ידאג לכל מה שצריך, גם מבחינת ההתנהלות מול הרכב השני וגם מהבחינה של תשלום הנזק.

 

מה היא פוליסת ביטוח חובה?

החוק קובע, שאסור להיות אפילו דקה על הכביש ללא ביטוח חובה. אם אתה נוהג ללא ביטוח החובה שלך, ושוטר עוצר אותך, זהו קנס לא סימפטי. ביטוח החובה מכסה את כל נזקי הגוף שעלולים לקרות לך וליושבים ברכב שלך כתוצאה מתאונה, כמו גם כיסוי מלא של נזקי גוף של הולך רגל, במידה ואתה פוגע בו. אז למה זה חובה? כי החוק לא יכול לסמוך על כך שתעשה את הביטוח הזה מבחירתך החופשית. אנשים חושבים שהכל יהיה בסדר, ומעדיפים להוציא כמה שפחות כסף בכל סעיף שאינו הכרחי. הבעיה היא, שבניגוד לרכב שנהרס בתאונה, שאתה יכול להחליט פשוט לא לתקן, את הגוף שלך אתה לא יכול "לא לתקן" לאחר תאונה – ולכן יש צורך בכיסוי כספי מלא לנזקים פיזיים שלאחר תאונה. לא מדובר רק בימי אשפוז ותרופות, אלא גם בטיפולים משלימים, פיזיותרפיה, ניתוחים, ועוד ועוד. גם לגבי הולכי רגל שנפגעים בתאונות דרכים, חל עליהם ביטוח מלא כדי שהם יוכלו לקבל את מלוא הטיפולים הדרושים להחלמתם המלאה. אבל פוליסת ביטוח חובה היא רק חלק מביטוח רכב, ומיד תקראו על המרכיבים הנוספים החשובים שיש לדרוש ולהכניס לפוליסת ביטוח שלכם.

 

מהי פוליסת ביטוח מקיף וצד גימל?

פוליסת ביטוח מקיף היא למעשה בחירה שלך, אם לעשות אותה או לא. הבחירה הזו כמובן תלויה בהרבה גורמים, אבל ההמלצה היא כן לעשות את הביטוח. פוליסת הביטוח המקיף מציעה כיסוי מלא לנזקים שעלולים להיגרם לרכב שלך במצב של גניבה, תאונה או במצב של טוטאל לוס. אם הרכב שלך מאד ישן, בן חמש עשרה שנה ומעלה, אתה יכול לוותר על הביטוח המקיף, במיוחד אם ידוע לך שהרכב לא שווה הרבה כסף. בכל מצב אחר, מומלץ לעשות ביטוח מקיף וגימל. אתה לא יכול לדעת לאילו מצבים אתה תיקלע, במיוחד כשלרוב זה לא תלוי בך. זה לא קשור לאיזה נהג אתה, וליכולות שלך. הביטוח המקיף פשוט מספק לך הגנה כספית של כל דבר שעלול לקרות לרכב שלך, כולל טיפולי מוסך במידה שהאוטו שלך נפגע בתאונה או בהתנגשות (בין אם זה ברכב אחר ובין אם זה בעץ או בעמוד חשמל). כמובן שהוא מכסה את טיפולי המוסך של הרכב השני, במידה ואתה אחראי לתאונה, טיפול בתאונה גם מהבחינה של שליחת גרר, טיפול של נציג בכל הבירוקרטיה (כולל ליווי משפטי במידה ואתה נגרר על ידי הצד השני לבית משפט) ועוד.

 

למה יש כאלה שמשלמים פחות ממני?

שאלה שחוזרת לעיתים קרובות היא, למה נהג אחר, עם אותו וותק כמוני, משלם יותר או פחות ממני. נתחיל בכך שפרמטרים שונים לבחינת מתן הנחה לנהג, ומעבר לכך – כל חברת ביטוח מציעה סוג אחר של פוליסה. אם יש לך ביטוח רכב של חברת AIG למשל, ייתכן שאתה זכאי להנחה של נהג זהיר, ואם את נהגת – מגיעה לך הנחה שמיועדת לנשים. מעבר למחיר, צריך לבדוק מה נותן לי ביטוח הרכב: אם אני מקבל נציג אישי שיטפל בי בזמן תביעה, אם אקבל רכב חלופי, תוך כמה זמן אקבל את כספי במקרה של תביעה, ועוד ועוד.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme