הפחתת מיסים מתקרבת – האם הנטו שלנו באמת עומד לגדול?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הפחתת מיסים מתקרבת - מה יקרה?
שתף:

בתחילת החודש (נובמבר 2017) חשף שר האוצר מר משה כחלון את התכנית החדשה שלו להגדלת הנטו דרך הפחתת מיסים למעמד הביניים. מה כלול בתכנית המס החדשה של שר האוצר, ועל מי התכנית צפויה להשפיע? כל הפרטים – במאמר שלפניכם.

 

הפחתת מיסים אמורה להיכנס לתוקף
תכנית חדשה להפחתת מיסים למעמד הביניים צפויה להיכנס לתוקף בעוד כחודשיים ולהוסיף לכ – 50% מהעובדים במשק מאות שקלים מדי חודש

 

הפחתת מיסים תשפיע על הנטו החודשי של העובדים השכירים ממעמד הביניים

התכנית להפחתת מיסים מתוכננת להקטין את התשלומים למס הכנסה של מעמד הביניים בישראל – היינו,העובדים שהשכר שלהם ברוטו נע בין 11,000 ש"ח ל – 20,000 ש"ח בחודש. עובדים שכירים ממעמד הביניים, המהווים כמעט 50% מהאוכלוסייה, משלמים מס הכנסה שולי בגובה של בין 35% ל – 50%, ועוד הפחתות לביטוח לאומי, הפחתות בשל מס בריאות ואחרים. את ההפחתות לטובת תשלומי מס של אותו פלח משמעותי באוכלוסיה, מתכוון הצוות בראשותו, כאמור, שר האוצר מר משה כחלון, להפחית.

 

הפחתת מיסים של אחוזים בודדים בכל חודש – חיסכון של אלפי שקלים בשנה

מעמד הביניים הוא במובנים רבים התשתית הכלכלית ועיקר הנושאים בנטל תשלומי המס במדינת ישראל. הפחתת מיסים מטרתה לא רק לסייע לבני מעמד הביניים "לסגור את החודש" – אלא גם לסייע לכלל המשק – עם הפחתה משמעותית באחוזי האבטלה, עלייה של הפריון בשוק, ועידוד הצריכה להגדלת התל"ג.

 

הפחתת המיסים – דוגמה במספרים

המטרה שעומדת מאחורי הפחתת מיסים למעמד הביניים היא להפחית בין 2% ל – 4% מסך התשלומים החודשיים למס הכנסה. אפיקי ההשפעה על גובה התשלום הנבחנים כעת, הם הפחתת אחוזי התשלום למס הכנסה או הוספת של נקודות זיכוי. אם נבחן את משמעות תכנית ההפחתה במיסים על גובה שכר ממוצע ברוטו של 15,000 ש"ח, נראה כי:

 

  • כיום, מי שמרוויח 15,000 ש"ח, נמצא בדירוג מס שולי בגובה 31%
  • גובה התשלום החודשי למס הכנסה על פי מדרגות המס נכון לשנת 2017 עבור שכר ברוטו של 15,000 ש"ח הוא 2,286.8 – כ – 15.2% מסך השכר
  • חשוב לזכור כי ההפחתה לתשלומי מס הכנסה אינה ההפחתה היחידה מהשכר ברוטו – הפחתות נוספות הן הפחתות חובה (ביטוח לאומי ותשלומי ביטוח הבריאות) והפחתות משתנות כמו הפחתות מהברוטו לחיסכון לפנסיה, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות; אחזקת רכב; והוצאות נוספות
  • על פי נפחתת מיסים של 3% בסך התשלום למס הכנסה, ניראה כי בעל אותה משכורת ברוטו של 15,000 ש"ח, ישלם מס הכנסה בגובה של כ – 2,118 ש"ח בלבד – חיסכון חודשי של 168.80 ש"ח
  • בחישוב שנתי, התכנית להפחתת מיסים צפויה להזרים לחשבון הבנק של המשתכרים כ – 15,000 ש"ח ברוטו 2,025 ש"ח נוספים בשנה

 

הפחתת מיסים תגדיל את הנטו
בשורה התחתונה, התכנית להפחתת מיסים צפויה להוסיף לנטו של המשכרים 15,000 ש"ח ברוטו לחודש, קצת יותר מ – 2,000 ש"ח בשנה

 

בשנים האחרונות קודמו תכניות רבות המסייעות לשכבת מעמד הביניים בישראל

התכנית להפחתת המיסים מצטרפת לשורה של תכניות שמרביתן כבר אושרו ונכנסו לתוקפן, מטעם משרד שר האוצר בשנים האחרונות. בין השאר, זכורות לנו התכניות הללו:

 

  • תכנית "נטו למשפחה" – תכנית להגדלת שכר הנטו של מעמד הביניים, אשר כללה וספת של נקודות זכות להורים לילדים עד גיל 6, סבסוד שכר הצהרונים והגדלת מענקי עבודה (מס הכנסה שלילי) לזכאים. התכנית יצאה לדרך באפריל השנה (2017)
  • התכנית להוזלה וסבסוד של עלויות חודשיות לצהרונים ביישובים המחולקים על פי אשכולות סוציו – אקונומיים, בה מחירי הצהרונים החודשיים סובסדו והמחיר המרבי לחודש עומד על 650 ש"ח (סבסוד של 150 – 350 ש"ח בממוצע לחודש לכל ילד)
  • רפורמות שהוזילו את מחירי הסלולר, חשבונות האינטרנט, ואפשרו ניוד קל בין מציעות השירות
  • תכנית "הר הכסף" ותכניות נוספות המאפשרות איתור נוח של כספים ללא דורש, בחשבונות בנק לא פעילים ובפק"מים
  • תכניות השוואה למוצרי ביטוח שונים הכוללות ביטוחים בסיסיים זהים המוצעים על ידי כלל חברות הביטוח ומאפשרים בחירה נוחה יותר, כולל מדד שירות המצביע על איכות השירות של כל חברת ביטוח

 

עם זאת, ניסיונותיו של שר האוצר להשפיע על מחירי הדיור נכון להיום עדיין אינם נושאים פרי, וגם השנה, אנחנו רואים עלייה – אמנם מתונה (3% – 4%) – במחירי הדיור. nms abh' שנת 2017 מסתמנת כשנת גבייה טובה למדינת ישראל – עם גביית מיסים בעודף של כמעט 15 מיליארדי שקלים (המהווים כ – 3% מהתקציב לשנת 2017). הפחתה בנטל המסים למעמד הביניים, היא דרך אפשרית אחת להשתמש באותם עודפי מס באופן אחראי, על מנת לעודד הגדלה של הייצור, הפיריון והצריכה – כמו גם הרווחה הכלכלית בקרב בני מעמד הביניים, במדינת ישראל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme