השקעה בנדל"ן בחו"ל, כנראה שתרוויחו פי כמה לעומת השקעה בנדל"ן בישראל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
השקעה בנדלן בחול
שתף:

אם יש לכם כספים פנויים להשקעה יש דרך להשקיע בנדל"ן אשר מאפשרת יתרונות רבים בהשקעה בגבהים משתנים – ואנחנו מדברים, כמובן, על השקעה בנדל"ן בחו"ל. ארבע הסיבות המובילות לשקול השקעה בנדל"ן בחו"ל – גובה השקעה גמיש לעומת ישראל, ממוצע תשואה שנתי של פי 2 עד 3, השקעה בראש שקט, גמישות ונזילות הכספים.

 

בידקו עכשיו אם אתם מתאימים להזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל

כבר 4,479 בדקו אם הם מתאימים להזדמנות השקעה זו

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

סיבה #1 להשקעה בנדל"ן בחו"ל – גובה השקעה גמיש

עלות ממוצעת של דירת ארבעה חדרים שאינה ממוקמת באזורי עדיפות לאומית בישראל, היא כמיליון וחצי שקלים. אם יש לכם כמיליון שקלים פנויים להשקעה, זה אומר שתצטרכו לממן את חצי המיליון הנותרים באמצעות הלוואת משכנתא – והנה! לפני שפציתם פה, עלה גובה ההשקעה הריאלי הנדרש מ 1.5 מיליון – ל – 1.7 מיליון (בהנחה שהלוואת המשכנתא שלכם תהיה לכ – 20 שנים). אז נכון, השכירות תממן את ההלוואה – אבל בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, תוכלו להשכיר את הדירה מבלי להשתמש בכספי התשואה למימון ריבית הבנקים.

 

אבל אפילו לפני שאנחנו מחשבים את העלות הריאלית של השקעה בנדל"ן בישראל, חשוב שניקח בחשבון את עלות הנדל"ן בחו"ל. מאז המשבר הכלכלי שפקד את אמריקה ואירופה באזור שנת 2008, מחירי הנדל"ן באזורי ביקוש רבים צנחו בעד כדי 50%, במרבית האזורים בעולם המחירים כבר מתקנים את עצמם, אולם לא חסרים נכסי נדל"ן הנמכרים תמורת פחות מ – 100,000 דולרים, גם באמריקה (ארה"ב, מדינות מרכז אמריקה, ומדינות דרום אמריקה) וגם באירופה (גרמניה, רומניה, פולין, ספרד, פורטוגל, ומדינות רבות נוספות).

 

סיבה #2 להשקעה בנדל"ן בחו"ל – תשואה ממוצעת גבוהה יותר

בסופו של יום, ההשקעה בנדל"ן נועדה על מנת לספק תשואה, וככל שההשקעה תהיה רווחית יותר, כך היא תהיה עדיפה עבור משקיעים מושכלים. אז הנה עובדה שמספרת את סיור ההשקעה בנדל"ן ברחבי העולם בשני נתונים פשוטים –

 

ממוצע התשואה על השקעה בנדל"ן בישראל, 3% – 4%

ממוצע התשואה על השקעה בנדל"ן בחו"ל – 10%

 

התשואות הגבוהות על השקעה בנדל"ן בחו"ל נובעות בעיקר מבחירה מושכלת של נכס, בדרך כלל באמצעות חברות ניהול המכירות את השווקים המקומיים. במדינות רבות היצע נרחב ומגוון של נכסים אטרקטיביים להשקעה, והתשואה, הנובעת הן מתשלומי השכירות ביחס למחיר הנכס והן מעליית ערכו – היא פשוט יותר גבוהה.

 

סיבה #3 – השקעה "בראש שקט"

בניגוד להשקעה בנדל"ן בישראל, כאן בדרך כלל ההתנהלות אל מול השוכרים, הניהול והאחזקה של הנכס מבוצעים על ידי בעל הנכס וחברות הניהול נוגסות ברווחי השכירות עד כדי אי כדאיות כלכלית להשתמש בשירותיהם – בהשקעה בנדל"ן בחו"ל זה נכון, מקובל, ואפילו הכרחי, להשתמש בשירותי הניהול והאחזקה של חברות ניהול מקומיות אשר ינהלו את הנכס שרכשתם, ידאגו להשכיר אותו, ויהיו שם בכל פעם שהנכס נדרש לתיקון פתאומי.

 

סיבה #4 – השקעה גמישה ונזילות הכסף

על פי סקר שנערך על ידי מכון לוי יצחק, הזמן הממוצע למכירת דירה בישראל הוא – 189 ימים, כשישה חודשים. בניגוד למהלך האירועים בזירת הנדל"ן בישראל, במדינות רבות בחו"ל מתנהלות זירות השקעות שהשחקנים בהן הם משקיעים מכל העולם. כך, קל ומהיר יותר למכור נכס נדל"ן המשמש להשקעה בחו"ל.

 

ההשקעה בנדל"ן משמשת לא רק מקור לתשואה חודשית קבועה משכירות, לצד עליית ערך הנכס. הנכס עצמו משמש עוגן כלכלי משמעותי. הבחירה להשקיע בנדל"ן בחו"ל מאפשרת נזילוות רבה יותר של כספי ההשקעה.

 

איך משקיעים נכון בנדל"ן בחו"ל?

בכל מדינה בה תבקשו לבדוק את האפשרות להשקעה בנדל"ן, חוקי משחק שונים. העדפות המקומיים, תקנות המיסוי והמיסוי למשקיעים זרים, וכדומה – משפיעים על כדאיות ההשקעה ועל גובה התשואות שתזכו לראות מהשקעתכם. על כן, מומלץ להיעזר בחברת ניהול מתמחה להשקעה בנדל"ן בחו"ל – בכל מדינה בה תבחרו לבדוק אפשרויות להשקעה בנדל"ן. תוכלו למצוא בישראל חברות רבות המתמחות בשווקי הנדל"ן המקומיים במדינות שונות, חלקן אף מאתר נכסים אטרקטיביים להשקעה ומציע אותם למגוון לקוחותיו. מומלץ לבחון כל נכס בו אתם שוקלים להשקיע בחו"ל, עם אנשי מקצוע המכירים את השוק המקומי, את התנודות והשינויים המאפיינים אותו בשנים האחרונות, את תקנות המיסוי ואת הנהלים הנדרשים לרכישת נכס על ידי משקיעים זרים במקום.

 

בידקו עכשיו אם אתם מתאימים להזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל

כבר 4,479 בדקו אם הם מתאימים להזדמנות השקעה זו

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme