החזר מס וארבע אפשרויות השקעה שיעזרו לכם להגדיל את הרווח

עומר גלעדי5 דקות קריאה
איך משקיעים החזר מס בצורה נכונה?
שתף:

מכיוון שמס הכנסה נקבע בתחשיב שנתי אולם משולם באופן חודשי יוצא לא פעם שנישומים, עצמאים ושכירים כאחד זכאים להחזר מס. למי שסבורים ששילמו סכומים גבוהים מאלה שהיה עליהם לשלם מומלץ לפנות ללא דיחוי אל בעל מקצוע (רואה חשבון או יועץ מס) המתמחים בטיפול במקרים כאלה מול רשויות המס עד לקבלת ההחזר המגיע, במקרים רבים מדובר באלפי שקלים, לעיתים גם עשרות אלפי שקלים. למי שמוצאים עצמם עם הכנסת בונוס שכזו בדמות החזר מס ניתנת ההזדמנות להשקיע את הסכום שקיבלו, או חלקו, וליהנות לא רק מן ההחזר עצמו אלא גם מרווחים שייצר עבורם. אם גם אתם קיבלתם החזר מס, או שיש מקום להניח שתזכו לקבל החזר כזה בקרוב, תמצאו מטה תיאור של דרכים שונות לבצע השקעות שפוטנציאל רווח משמעותי בצידן.

 

החזר מס - הזדמנות להשקיע
קיבלתם החזר מס? יש לכם הזדמנות להשקיע

 

שימוש בכספי החזר מס לכיסוי חובות ופיקדון זמין לעת הצורך

בטרם שוקלים איך להשקיע ממון פנוי יש לברר אם בכלל כדאי לעשות זאת. כמעט כל אדם בישראל הרוכש דירת מגורים נוטל הלוואת משכנתא, רבים מאיתנו נעזרים בהלוואות גם לצרכים שונים נוספים, כגון רכישת רכב חדש, מימון אירוע, תשלום שכר לימוד וכד'. מי שעדיין משלמים מדי חודש סכומים לטובת החזר הלוואות מוכרחים לשאול עצמם אם בסכום הכסף שקיבלו כהחזר מס לא כדאי להשתמש כדי לנגוס נתח מיתרת הלוואה, צעד שיקצר חיי ההלוואה ו/או (כתלות בתנאי ההלוואה) עשוי גם להביא להפחתה משמעותית בסכום החודשי שמוקצה לתשלומי החזר ההלוואה.

 

עניין נוסף שיש לקחת בחשבון נוגע להמלצה שתשמעו מכל יועץ לתכנון פיננסי. לרשות כל משק בית חשוב שיעמוד סכום כסף נזיל בו ניתן להשתמש לכיסוי הוצאות בלתי צפויות, כגון תיקון רחב שחייבים לעשות בדחיפות בבית (כתוצאה מפיצוץ בצנרת המים למשל) או לצורך מחייה במקרה של אבדן הכנסה זמני (פיטורים, סגירת עסק פרטי). ככל שההוצאה החודשית הממוצעת גבוהה יותר כך דרוש סכום זמין גבוה יותר, רוב המומחים ממליצים על סכום בין 6 – 12 משכורות. 

 

החזר מס - כדאי להשקיע אותו
לפני ששוקלים את אפיקי ההשקעה האפשריים בכספי החזר המס שלכם, חשוב לברר אם לא משתלם יותר לכסות חובות או להקצות סכום שיהיה זמין לעת מצוא

 

חסכונות לטווח ארוך כגון קרנות השתלמות וקופות גמל

אם הזכרנו קודם את הסכום שמומלץ לשמור זמין הרי שמנגד ישנם חסכונות המיועדים לצבור עבורנו סכומי כסף גדולים לשימוש בעתיד הרחוק, כך למשל קופת גמל שניתן לפדות רק בתום עשר או חמש עשרה שנים, קרן השתלמות וכד' – כל אלה, אפיקי חיסכון שחשוב לשקול בקבלת סכום חד פעמי מכובד, דוגמת החזר מס. מסלולי חיסכון כאלה מניבים תשואה נאה ועשויים להיות אופציה טובה למי שאינם מתכוונים להשתמש בסכומי כסף גדולים בטווח הקרוב. יתרון גדול הטמון בהפקדת כספי החזר מס במסלולי חיסכון ארוכי טווח עשוי לבוא לידי ביטוי בהטבות מס ולכן חשוב להיוועץ עם בעל מקצוע כגון רואה חשבון או יועץ מס כדי לוודא שאנו רואים את מלוא התמונה.

 

השקעות סולידיות יותר או פחות

לאחר שגילינו שאין חובות שמשתלם לפרוע, שיש לנו מספיק כסף בצד ושהפקדה בקרן השתלמות או קופת גמל אינה אופציה אטרקטיבית עבורנו הגיעה העת לשקול אפיקי השקעה אחרים. השקעות מטבען שכרוך בהן אלמנט של סיכון, כל אחד צריך להחליט מה מידת הסיכון שנוח לו עימה. ככל שהסיכון גבוה יותר כך גדל גם הסיכוי להפיק תשואה נאה. למי שאינו מצוי בהשקעות בשוק ההון מומלץ להתחיל בהשקעות סולידיות כגון בקרן הצמודה למדד תל אביב 35, מנהלי קרן כזו משקיעים את כספי העמיתים במניות החברות הגדולות ביותר במשק, בהסתמך על נתוני שלושת העשורים האחרונים מסתבר שלאורך זמן השקעה כזו מניבה תשואה של 8 – 10 אחוז בשנה. מי שמרגישים הרפתקנים יותר יכולים להשקיע במניות של חברות שהם צופים להן עתיד מבטיח, אפשרות מרחיקת לכת עוד יותר היא פתיחת חשבון השקעה אצל ברוקר כזה או אחר ופיתוח יכולות מסחר יומי, במטבע זר למשל, כולל מטבעות קריפטוגרפים דוגמת הביטקוין.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme