נטו הוזלות – הצעד שמבטל את מס הקניה על מוצרי אלקטרוניקה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
נטו הוזלות - ירידת מחירים בדרך
שתף:

אחד האתגרים הניצבים בפני שר האוצר משה כחלון מאז נכנס לתפקיד במאי 2015 הוא להשיג הקלה ביוקר המחייה עבור שכבת הביניים כמו גם השכבות החלשות. הדעות חלוקות בכל הנוגע למידת ההצלחה של תכניותיו של השר כחלון בכל הקשור למחירי הדיור, כזכור הניסיון להטיל מס על בעלי שלוש דירות ומעלה לא צלח. בתחומים אחרים נראה שהמהלכים אותם מוביל השר כחלון אכן מניבים שינוי מבורך, כך למשל העלאת שכרם של חיילי החובה, תכנית "נטו משפחה" להקלה על משפחות בהם ילדים צעירים, הארכת תכנית מחיר למשתכן ועוד. תכנית חדשה עליה הכריז השר כחלון באמצע דצמבר 2017 נועדה להוריד מחיריהם של מוצרים שונים וביניהם מוצרי אלקטרוניקה ביתיים כגון טלוויזיות, מקרנים, מעבדי מזון, תנורי בישול, מקררים ועוד.  לפניכם סקירה קצרה של עיקרי התכנית, המכונה "נטו הוזלות", ופירוט השפעתה הצפויה על כל אחד מאיתנו.

 

נטו הוזלות תוריד את מחירי המוצרים
תוכנית "נטו הוזלות" של שר האוצר כחלון צפויה להביא להפחתה משמעותיות במחיריהם של מוצרי חשמל שונים לבית כמו גם הורדת מחירים של צעצועים, תמרוקים, ביגוד, מוצרי תאורה ועוד

תכנית המיושמת במשותף על ידי משרד האוצר ורשות המיסים

הפחתת מחירים בדרך של ביטול או הורדה של מיסי קנייה ומכס מחייבת הכנת צו ששר האוצר ורשות המיסים גם יחד צריכים לאשר. השר כחלון חתם על הצו שהכין צוות משרדו ביום ג' ה-12/12/17, עלפי החוק ניתן לבטל מיסוי רק לאחר פרסום בן חודש ימים ברשומות, אז יש לקיים שימוע לציבור. לפיכך השפעת הצו על מחירי המוצרים שמיסי הקנייה ו/או מכס עליהם יבוטלו תורגש כנראה עם תחילת שנת 2018. תוקפה של הוראת השעה לביטול המיסוי יפוג ב – 31 לדצמבר 2018, שר האוצר התייחס לעניין זה במעמד התחימה על הצו ואמר שעם פקיעת הוראת השעה תיבחן אפשרות לכלול את הפחתת מסי הקנייה והמכס בתקציב של שנת 2019.

 

המוצרים שמחיריהם צפויים לרדת בעקבות נטו הוזלות

תכנית "נטו הוזלות" עשויה להביא עימה בשורה של ממש אם אכן תביא להפחתת מחיריהם של המוצרים שמיסי הקנייה ו/או המכס החלים עליהם כיום יבוטלו. כך למשל על מוצרי אלקטרוניקה משולם כיום מכס או מס קניה בשיעור של 10% – 30% כך יוצא שהתוכנית צפויה לגרום להפחתה של כ 20% בממוצע במחירים של טלוויזיות, מסכי תצוגה, מערכות הגברה, מקרנים, אוזניות, רמקולים, מיקרופונים ועוד. מוצרים נוספים שמחיריהם צפויים לרדת הם מכשירי חשמל לבית כגון מקררים, תנורים (לבישול ולחימום הבית), מסחטות מיץ, מקפיא, גופי תאורה ונברשות ועוד. בתחום התמרוקים צפויה הפחתת מחירים בת כ-10% בממוצע על מוצרים כגון תכשירי איפור, קרם הגנה מפני השמש, שמפו, דאודורנט, מגבונים לחים ועוד. עוד מוצרים שהתכנית צפויה לגרום למחיריהם לצנוח הם צעצועים, כגון משחקי וידאו, ציוד ספורט, בריכות שחיה ביתיות, משחקי שולחן, נדנדות ועוד. גם מחירים של פריטי לבוש כגון מעילים, שמלות, מכנסיים, חולצות, גרביים וסוודרים צפויים לרדת בכ-6% בעקבות יישום התכנית.

 

נטו הוזלות גם על ביגוד והנעלה
את הירידה במחירים של שלל המוצרים הכלולים בתכנית אנו צפויים להרגיש רק עם תחילת שנת 2018

 

עלות יישום התכנית לקופת המדינה

ההערכה היא שביטול מיסי הקניה והמכס במסגרת תכנית "נטו הוזלות" תגרום להפסד של כ-800 מיליון שקלים בשנה לקופת המדינה, כל זאת משום שכיום נגבים מיסים בסך כ-245 מיליוני שקלים בשנה מיבואנים של מוצרי אלקטרוניקה, כ-60 מיליון שקלים בשנה מיבואני מכשירי חשמל לבית, 400 מיליון מיבואני מוצרי טקסטיל, כ-40 שקלים מיבואני צעצועים ו60 מיליוני שקלים לערך מיבואני מנורות ונברשות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme