מתכננים חופשת סקי? כך תתארגנו באופן חסכוני ויעיל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
חופשת סקי צריך לתכנן
שתף:

כ – 80,000 ישראלים צפויים לצאת החורף לחופשות סקי, מרביתן יטוסו לאתרי סקי באירופה ומיעוט יטוס לאתרי סקי בארה"ב וביבשת אמריקה וליעדים נוספים.
חופשת סקי חורפית היא משאת נפשם של ישראלים רבים. זה הרגע הזה שבו עוזבים את החום והלחות הישראליים (כן, גם בינואר או בפברואר), וטסים לעיתים למרחק של שלוש או ארבע שעות טיסה בלבד  – לעולם אחר לגמרי, שכולו צבוע בלבן. אתרי הסקי מציעים חוויה אחרת לגמרי – חורף אמיתי. המגלשיים, הבגדים החמים, השוקו או היין החם אחרי הסקי, כל אלו הופכים חופשה בשלג למושלמת. ובכל זאת, כשמגיעים ינואר ופברואר וחובבי חופשות הסקי מתחילים לתכנן את החופשה, נחשפות גם העלויות הגבוהות. חופשת סקי היא ללא ספק חופשה שצריך להשקיע בה, הן בגלל יעדים שנחשבים יוקרתיים יחסית והן בגלל הביקוש הרב. אספנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר להתארגנות יעילה – ופחות יקרה, לקראת חופשת הסקי המושלמת שלכם.

 

חופשת סקי צריך לתכנן
חופשת סקי היא חופשה פופולארית, אבל יקרה יחסית. ניתן להוזיל את החופשה, על ידי התארגנות יעילה

 

איך מוזילים את עלויות חופשת הסקי?

למרות המחירים הגבוהים יחסית, הכוללים טיסות, שהייה, ולעיתים גם "סקי פאס" – כרטיס כניסה לאתרי הסקי עצמם, במחירים ממוצעים של מאה דולר ויותר לכל יום של גלישה, בעזרת תכנון נכון והקפדה על הפרטים הקטנים אפשר לחסוך ולהגיע ליעד הסקי המבוקש עליכם בלי חור בכיס.

 

אפשרויות שיעזרו לכם לתכנן חופשת סקי באופן יעיל וחסכוני יותר

השכרת ציוד מול קניית ציוד: אם אתם מנסים את מזלכם בהזמנת חופשת סקי בפעם הראשונה אין צורך לקנות מראש את כל הציוד. חנויות הסקי בכל האתרים מציעות השכרת ציוד לתקופת החופשה. השכרת מגלשיים, ציוד מגן, חליפת סקי, נעליים וכל ציוד אחר שתצטרכו תעלה פחות מקניית הציוד מראש. אם אתם לא בטוחים שתמשיכו במסורת הסקי מדי שנה, או אם אתם מגלים שעל מנת לרכוש ציוד סקי לחופשת הסקי הבאה ו"להישאר בתקציב" תיאלצו לרכוש ציוד סקי באיכות ירודה – עדיף להתחיל מהשכרה. בחלק מהחנויות באתרי הסקי ניתן לשכור ציוד לפי שעות או ליממה אחת, כמו גם לכל משך החופשה. חשוב לזכור גם, מי שבוחר לרכוש ציוד סקי משלו, צריך לנייד אותו, כלומר לעלות איתו למטוס. מדובר במטען חורג ובתשלום נוסף לכרטיסי הטיסה שלכם – עוד יתרון להשכרת ציוד במהלך חופשת הסקי, על פני רכישת ציוד כזה והבאתו עימכם.

 

חופשת סקי לא מקצועית
אלא אם אתם גולשים מקצועיים, אשר מתעקשים על הציוד האיכותי שתביאו איתכם – כנראה שמוטב לשכור ציוד גלישה במהלך חופשת הסקי, וכך לחסוך גם את כספי רכישת הציוד וגם את העלויות הנוספות של הובלתו אל אתר הסקי

 

התאמת הדיל של חופשת הסקי שלכם לתקציב העומד לרשותכם: עם בוא החורף, בעיקר אחרי חג המולד, מתחילים אתרי התיירות והנסיעות להציע דילים לחופשות סקי במקומות שונים. כך, מי שמעדיפים חופשת סקי בעלת אופי ספונטני – עשויים למצוא "דילים" אטרקטיביים בסגנון "מעכשיו לעכשיו" בעד כדי 40% מהמחירים מבעוד מועד. מאידך, חשוב לומר כי גם התארגנות מראש ואיתור דילים זולים מבעוד מועד, עשויים להעלות אפשרויות זולות לחופשת סקי – במיוחד בחודשי תחילת החורף. אז, אפשר להזמין חופשת סקי במקומות כמו שוויץ, אוסטריה, צרפת או איטליה באתרים שנחשבים יוקרתיים, במחיר מוזל לכבוד עונת הסקי עוד לפני חג המולד, בתקופה שנחשבת פחות אטרקטיבית. ככל שתתקרבו למועדי חג המולד וחגיגות השנה האזרחית, כך המחיר יעלה. הזמנת חופשת סקי לחורף כבר בקיץ הקודם, יכולה להוזיל משמעותית את מחיר החבילה.

 

יעדים זולים מול יעדים יקרים:  כמו בכל סוג של טיול, גם בהזמנת חופשת סקי נבדיל בין מדינות שונות שנחשבות יקרות יותר או פחות. מדינות כמו צרפת, איטליה ושוויץ נחשבות יקרות והחופשות בהן ידרשו מכם תקציב גבוה יותר. במדינות כמו רומניה, בולגריה ופולין שצוברות תאוצה בשנים האחרונות כיעדים אטרקטיביים עבור חופשת סקי, תוכלו למצוא יופי של פסגות מושלגות לסקי נהדר, במחירים ידידותיים יותר.

 

התאמת פעילויות האפרה סקי לצרכיכם: אפרה סקי הוא בעצם כל מה שכוללת חופשת הסקי חוץ מהספורט עצמו. או במילים אחרות – הבידור שלכם אחרי החזרה מהמורדות המושלגים. מערבי בידור ועד לארוחות בירה ופונדו, מהופעות באתרי הסקי של אמנים מוכרים ועד לטיולים מודרכים בעיירות ובסביבתן. ככל שתדייקו את החבילה ותשלבו בה פעילויות אפרה סקי שמתאימות לכם, כך תוכלו לחסוך בהוצאות נוספות על טיולים ואטרקציות.

 

השוואת מחירים של ביטוח נסיעות: ביטוח נסיעות הוא מונח ערטילאי משהו. הסיבה לכך היא בעיקר הפרשי המחירים בין חברות ביטוח שונות, פער שיכול להגיע במקרים מסוימים גם ל – 400%. על ביטוח נסיעות לא כדאי לוותר בכל נסיעה, לא כל שכן כשמדובר בחופשת סקי שכוללת פעילות פיזית שיכולה לעיתים להיות מסוכנת. כדי לחסוך בעלויות מומלץ לבצע בדיקת מחירים ולקבל הצעות לביטוח נסיעות מכמה חברות ביטוח שונות. בנוסף, חשוב לוודא שלא מדובר בביטוח בסיסי אלא ביטוח שמכסה תאונות ספורט, פינוי ואשפוז בבתי חולים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme