ערב הסעודית מתכננת מגה-עיר בעלות של 500 מיליארד דולר

מערכת5 דקות קריאה
הכירו את העיר החדשה של ערב הסעודית
שתף:

ערב הסעודית היא ככל הנראה יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם אבל גם היא מתמודדת עם ירידת מחירי הנפט, שינוי שהפך את חיי העובדים בתעשייה לקשים יותר. אחת הדרכים היצירתיות של המדינה להתמודד עם הירידה הזו היא לתכנן פרויקטים שיעוררו את המשק, ובראש הרשימה הזו נמצא פרויקט לבניית מגה-עיר חדשה בעלות של 500 מיליארד דולר. העיר הגדולה הזו תחבר את ירדן ואת מצרים, והיא תתבסס בעיקר על אנרגיה מתחדשת.

 

 

הפרויקט השאפתני של ערב הסעודית

ההכרזה על פרויקט העיר הגדולה והחדשה של ערב הסעודית יצאה באוקטובר 2017 על ידי הנסיך מוחמד בן סלמאן. לטענת הנסיך, הפרויקט כולו  ימומן על ידי ממשלת ערב הסעודית כמו גם על ידי משקיעים פרטיים. למעשה, המדינה החלה בקידום התכנית כמעט מיד, והיא מגייסת בימים אלה חברות בנייה וקבלנים שיסייעו בפיתוח ובתכניות הבנייה של חמישה ארמונות חדשים – לא פחות. הלוקיישן המיועד לעיר החדשה הוא למעשה קו החוף של הים האדום, ובארמונות הפאר יגורו המלך, הנסיך וגם כמה בני ובנות מלוכה אחרות.

 

נסיך ערב הסעודית
נסיך ערב הסעודית – מוחמד בן סלמאן – הכריז על התכנית בסוף 2017 (צילום: Business Insider)

 

ארכיטקטורה קלאסית ומפוארת

כיאה לפרויקטים גרנדיוזיים ויקרים מהסוג הזה, ובוודאי כשנדרשת גם בנייתם של כמה ארמונות יוקרה חדשים, העיצוב המיועד הוא ראוותני בהתאם. לפי הדיווחים, העיצוב שישלוט בארמונות ובמבני העיר הגדולה הוא עיצוב מרוקני קלאסי שמשלב בין עיטורים אסלאמיים ואריחי קרמיקה. חוץ מהארמונות עצמם ייבנו גם מתחמים גדולים שכוללים מרינה, מגרשי גולף וכמה מתקנים נוספים. אם תהיתם, השטח המיועד לעיר הגדולה הוא לא קטן בכלל, ולמעשה מדובר על שטח של כ-27,000 קמ"ר, פי 3 מגודלה של העיר ניו יורק. ההכנסה שלה תישען במידה רבה על ייצוא נפט אבל זוהי גם ההזדמנות לפתח כמה תחומים נוספים לצד הנפט, כמו מים, ביוטכנולוגיה, מזון, חקלאות ותעשיות אחרות.

 

 

הנסיך: מקום בלתי שגרתי

הנסיך מוחמד בן סלמאן מגונן על התכנית הגדולה הזו בהתלהבות רבה: "זה לא המקום לאנשים שמרניים או לחברות שמרניות, אלא המקום לחולמים." הוא הוסיף ואמר כי "הרצון חזק והשאיפות גדולות. כל גורמי ההצלחה המרכזיים יעזרו לנו ליצור משהו גדול בערב הסעודית". עם התקציב הענק והשטח שעומד לרשותו, אפשר לצפות לעיר מרהיבה בסטנדרטים של ערב הסעודית.

 

מקור: Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme