הטרנד הבא בתחום הנדל"ן – מתחמי מגורים משותפים

מורן בלסר5 דקות קריאה
אחרי המשרדים - גם מגורים משותפים
שתף:

הכירו את הטרנד הבא בעולם הדיור – מתחמי מגורים משותפים. מדובר במתחמי מגורים שהם בדרך כלל מנוהלים באופן שוטף על יד חברות מתמחות, ומציעות מתחמים זעירים לשימוש אישי (בדרך כלל רק חדר שינה קטן – לעיתים אף עם מיטה מתקפלת; שירותים וחדר רחצה) ולצידם מתחמים מפנקים במיוחד שהם משותפים למספר דיירים, כמו מרפסות שיזוף, חדר כושר ולובי מרוהט ומתוחזק. יתרון נוסף שטרנד מתחמי המגורים מציע? חיסכון משמעותי בעלויות הדיור, עם פחות מקום "פרטי" והרבה יותר ביחד. ברחבי העולם כבר מדובר בתופעה: אנשים הבוחרים להתגורר במתחם מגורים משותף, מתוך הבנה כי הרווח שלהם מן העניין, גבוה הרבה יותר מה"עלות" בויתור על פרטיות. מזה שנתיים שבאינדונזיה מתקיימים מתחמי מגורים משותפים לצד ענף מתחמי השרד והמשרדים המשותפים, שהוא כבר עובדה קיימת. לאחרונה, הוקם פרויקט דומה גם בלונדון. חברת WeWork, המוכרת והמובילה בעולם בתחום השכרה וניהול של שטחי עבודה משותפים, מפעילה כעת גם מתחמים של מגורים משותפים בניו יורק ובוושינגטון בפרויקט שנקרא WeLive. החדשות הטובות – מתחם מגורים משותף מבית WeLive מתוכנן להיבנות במרכז תל אביב.

 

הפינוקים של מגורים משותפים
מתחמי מגורים משותפים הם הטרנד הלוהט בתחום המגורים בשכירות בעולם, והוא צפוי להגיע בקרוב לישראל. מדובר בשטחי מגורים פרטיים מצומצמים, לצד שטחים נרחבים ומפנקים לשימוש ציבורי, בעלויות חודשיות מופחתות ועם המון פינוקים

 

ההיסטוריה של מתחמי מגורים משותפים

הטרנד של מתחמים משותפים הפך מצליח מאוד בתחום העסקי, עם מתחמי משרדים משותפים גם שם הרציונל העסקי הוא דומה לזה שאנחנו רואים במתחמי המגורים המשותפים – אזור פרטי מצומצם, ואזורים משותפים מרווחים ומתוחזקים. כיום, הפכו מתחמי עבודה כמו אלה שהקימה WeWork פתרון מקובל ליזמים, סטארט-אפים וחברות קטנות, גם בארץ וגם בחו"ל. כעת, נעשה ניסיון לשכפל את הצלחת המודל למתחמי מגורים משותפים.

 

היזם והמקים של חברת WeWork, אדם נוימן, הוא ישראלי במקור. חברת WeWork אשר נוסדה בשנת 2010 החלה פעילותה בארה"ב אולם כיום מציעה מתחמי משרדים משותפים בעשרות מיקומים ברחבי העולם, כולל חמישה מיקומי משרדים בישראל. בינואר 2016, הקימו השותפים שהקימו את WeWork  את המיזם WeLive, המציע מתחמי מגורים משותפים. באותה שנה, נחנך גם פרוייקט המגורים המשותפים של חברת Roam באינדונזיה, ולא הרבה אחר כך, הוקם מתחם המגורים המשותפים Collective Old Oak, עם מעל 550 מתחמים פרטיים קטנים ב – 11 קומות, ואזורים משותפים כמו חדר אוכל ואף מסעדה, לובי מרוהט ומפואר, ועוד.

 

 

עבור מי מיועדים מתחמי המגורים הללו?

הרעיון המרכזי מאחורי יוזמת מתחמי המגורים המשותפים הוא הנגשה כלכלית של האפשרות לחיים עצמאיים וגמישים, בעיקר עבור צעירים, סטודנטים ואנשים בתחילת הקריירה שלהם. בנוסף, מדברים חלק מהיזמים על "פחות אנונימיות, ויותר קהילתיות", עם מתחמים פרטיים שנועדו רק לשינה ורחצה, כאשר המתחמים הציבוריים עוצבו על מנת לאפשר אינטראקציה בין עשרות, לפעמים מאות הדיירים באותו מתחם. קהל היעד של פרויקטי המגורים המשותפים לרוב נע בין גילאי 20 פלוס ל – 30 פלוס, המעוניינים להתמקד בקהילתיות, טיפוח קריירה ופיתוח עצמי, טרם שלב הקמת משפחה.

 

מגורים משותפים עם חדרים קטנים
מגורים משותפים יעמידו לרשות הדיירים חדרים קטנים – אבל שירותים נלווים רבים

 

הדיירים במתחמי המגורים המשותפים זוכים לשטח פרטי קטן מאוד, המשמש לצרכים הבסיסיים בלבד. לצד זאת, הם נהנים משימוש במתחמים משותפים מאובזרים ומטופחים, הכוללים לעיתים פינוקים של ממש, כמו מתחם צפייה בטלוויזיה, חדר כושר, מטבח משותף מאובזר, אזורי פגישות ועסקים, מסעדה במתחם המבנה, ועוד. במרבית המקרים, הדירות מושכרות על בסי חודי וגמיש כשהן מאובזרות באופן מלא, כולל ריהוט, מצעים, כלי אוכל, וכדומה. שירותים הניתנים במסגרת ההשכרה הם שירותי ניקיון, החלפת מצעים, קונסיירז', אבטחה פרטית לבניין מסביב לשעון, ועוד. והעלות? בלונדון עלות השכירות היא כ – 250 פאונד בחודש, בניו יורק העלות היא כ – 2,000 דולרים לחודש באזורי ביקושי גבוה.

 

 

מגורים משותפים – שלל יתרונות עבור הדיירים בפרויקטים ברחבי העולם

האפשרות למתחם מגורים משותף נראית אטרקטיבית עבור מי שמחפש דירה שתשמש אותו לשינה בלבד, בצירוף מתחמים משותפים בהם יוכל להכיר אנשים בשלב דומה לזה שלו בחיים ולנהל איתם קשרים. לצד אזור אישי צנוע – האזורים המשותפים המטופחים והשירותים הנלווים מאפשרים למי שממילא לא מבלה זמן רב בגפו, איכות חיים גבוהה – בעלות חודשית נמוכה יחסית. אנחנו ממתינים בציפייה, לראות את הצלחת המתחם הראשון שייועד למגורים משותפים, המתוכנן להיבנות בתל אביב בשנים הקרובות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme