למה אנשים מתחת לגיל 35 לא משקיעים?

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

רוב האמריקאים מתחת לגיל 35 חוששים מהשקעה במניות, והנתונים מראים שהישראלים לא שונים מהם בהרבה. אבל בעידן שבו אנחנו חיים, הגיע הזמן להבין כי הימנעות  מהשקעה ארוכת טווח במניות היא שגויה.

אפשר להבין למה אנשים מתחת לגיל 35 כמעט ולא פעיל בשוק המניות, יוקר המחייה, הקיפאון במשכורות והקושי הגובר במציאת עבודה לא משאירה יותר מידי כסף פנוי להשקעה. הסיבה השנייה היא פחד, בשנים האחרונות אנחנו חווים אי יציבות כלכלית גלובלית ובני הדור הצעיר יותר  חוששים לגבי עתידם וזהירים יותר כשזה מגיע להשקעת הכסף שלהם. המשבר הקשה שחוותה הכלכלה האמריקאית וחלק ממדינות אירופה גרם להם לתת פחות אמון במערכות הפיננסיות ובמנהיגות של המדינה שלהם, והם מעדיפים לשמור את הכסף באפיקים סולידיים. אבל מצד שני, בעידן של ריבית אפסית, ובעוד תוחלת החיים רק מתארכת, הדרך היחידה להשיג תשואה נאותה לאורך זמן עוברת בשוק המניות.

 

לאורך שנים המניות מנצחות

לפי כל המחקרים, מעט מאוד אנשים יצליחו לחסוך מספיק כסף כך שיוכלו להתקיים בכבוד לאחר שיפרשו לפנסיה. אז גם אם אתם חוסכים כבר שנים דרך קרנות הפנסיה, רוב הסיכויים שזה פשוט לא יהיה מספיק. אם לפני כעשור גיל התמותה הממוצע היה 75, הרי שכיום הממוצע במדינות המפותחות הוא גיל 83 ובעתיד הוא אמור אפילו לעלות. הבעיה היא שמול העלייה בתוחלת החיים אין עלייה מקבילה בשנות העבודה. רובנו חושבים שנעבוד עד גיל 67, אך העובדות מראות שחלק לא מבוטל ימצא את עצמו מחוץ לשוק העבודה קודם לכן. המשמעות היא פחות כסף בקופת החיסכון, שאמור להספיק לשנים רבות יותר. לכן ,כדי שנוכל לממן חיים בכבוד לאורך שנים רבות, אנחנו חייבים לחסוך יותר, וגם להשיג תשואות גבוהות יותר על החיסכון.

השקעה היא הדבר ההגיוני ביותר לעשות דווקא עבור הדור הצעיר בעיקר בגלל שיש בידיהם את המרכיב שחשוב ביותר להשקעה מוצלחת- זמן. למעשה, זמן הרבה יותר חשוב מכסף כשמדובר בהשקעות בגלל האפקט המכפיל, מהלך המאה ה -19 למשל התשואה השנתית הממוצעת עבור מדד ה- S&P 500 הייתה 6%. כלומר, עבור כל דולר שהשקעתם בגיל 18 קיבלתם 15 דולר בגיל 65 .

  

אז איך מתחילים?

אם יש לכם 400-500 ש"ח פנויים בשבוע, אתם יכולים להתחיל להשקיע. גם אם כרגע לא נראה לכם שיש סיכוי לחסוך סכום כזה בכל חודש, ברגע שתהיו ממוקדים במטרה ייתכן ותצליחו לארגן את ההוצאות שלכם בצורה טובה יותר ולקצץ בהוצאות לא חיוניות.

קל יותר להוציא את הכסף הזה על הוצאות שוטפות ומיידיות מאשר לחסוך למטרה עתידית, לכן כדאי שהסכום יעבור בכל חודש ישירות מחשבון הבנק שלכם לחשבון ההשקעות, כך שלא "ילך לאיבוד" בדרך.

למדו קצת על השקעות לפני שתתחילו, אבל אתם לא חייבים לקחת קורס מעמיק ולהשקיע שעות בעניין. זכרו שאתם לא מקצוענים, ובשלב זה הסיכון שאתם לוקחים הוא באמת מינימלי.

 לכו על תעודות סל או קרנות נאמנות בעלות נמוכה ולא על השקעות גרנדיוזיות מידי, וצאו לדרך. גם אם תעשו טעויות קטנות בהתחלה, בסך הכל מדובר בסכומים לא גדולים, ואתם תלמדו יותר תוך כדי התהליך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme