חברת מיקרוסופט מעלה שלב נוסף במלחמת הקונסולות

אור קורץ5 דקות קריאה
המהלכים הבאים של מיקרוסופט
שתף:

בפרזנטציה המרכזית של Xbox, כל העיניים היו נשואות לעבר המסכים כדי לגלות את המשחקים שתציג לנו חברת מיקרוסופט בתחום ה-Xbox, והיא לא אכזבה. במשך מופע שנערך כמעט שעתיים שלמות, החברה הגדולה מרדמונד הציגה לא פחות מ-50 כותרים כאשר 18 מהם הם אקסקלוסיביים ל- Xbox\Windows 10ועוד מספר כותרים שלא נראה מעולם ו\או היו בגדר שמועה. אפשר למנות משחקים מוכרים יותר כמו Metro: Exodus, Ori and the Will of the Wisps או Cyberpunk 2077 ומוכרים פחות כמו JUMP FORCE או TUNIC אבל לא על זה אני רוצה לדבר, כי אם על מהלך אחר של מיקרוסופט שהוא הרבה יותר מעניין ומשפיע על התעשייה. מיקרוסופט הקימה סטודיו משחקים חדש בשם The Initiative, ורכשה לא פחות מ-4 חברות שונות.

 

שיעור היסטוריה: למה מיקרוסופט רוכשת חברות?

בשביל להבין קצת יותר את המהלך של מיקרוסופט צריך להסתכל על היריבה הכי גדולה שלה, כרגע: Sony. Sony היפנית נושפת בעורפה כבר שנים. אפשר לומר שכבר מהיום הראשון בו מיקרוסופט נכנסה לשוק עם האקס בוקס המקורי, Sony הייתה שם. הטקטיקה של Sony יחסית פשוטה: תייצר מספיק כותרים שיצאו אך ורק לקונסולה שלך ואנשים יקנו אותה וזה עובד נהדר, בייחוד בשנים האחרונות.

 

המהלך של מיקרוסופט
סטודיו חדש נולד למיקרוסופט

 

 

למה בשנים האחרונות?

ב-2016 חברת מיקרוסופט הכריזה על תכנית "Xbox Play Anywhere" המשחררת את ההגבלה של המשחקים ב-Xbox (מרגע זה) לקונסולה עצמה ובכך מבטלת את האקסקלוסיביות של משחקי ה-Xbox ומרחיבה אותם לפלטפורמה הגדולה הנוספת שלה, שהיא Windows 10. המהלך נשמע כמעט אבסורד שמיקרוסופט חזרה לשווק משחקים דרך החנות שלה ולא דרך חנויות רגילות כמו Steam, רק בשביל להגדיל את מספר המשתמשים ל-Windows 10. זה אומר שהחל מרגע זה, אם רצית משחק שהיה אקסקלוסיבי ל-Xbox כמו ReCore, שדרג את מערכת ההפעלה שלך ל- Windows 10 והוא שלך. אם תצליח להתקין אותו, שכן החנות של מיקרוסופט לא הכי ידידותית למשתמש והמשחקים הותאמו ל-Xbox ועברו אופטימיזציה, לעיתים חלקית, ל-Windows 10.

 

 

בחזרה לסוני

כיצד Sony הצליחה להשיג כל כך הרבה אקסקלוסיביים מדהימים במהלך השנים כאשר מיקרוסופט בקושי התקרבה למספרים האלו? Sony הצטיידה בפורטפוליו מרשים של חברות אשר מייצרות משחקים באופן אקסקלוסיבי עבורה. ניקח לדוגמא את אחד הכותרים שכנראה הכי מוכרים עם הפלייסטיישן: Uncharted. המפתחת שלוNaughty Dog, נקנתה בידי Sony ב-2001 ולאחר מכן המשיכה לשחרר כותרים מדהימים כמו The Last of Us וממשיכה ולרגש מעריצים ברחבי העולם להוות פרה חולבת עבור Sony עד היום. המשוואה פשוטה. מושק Uncharted חדש אשר תומך רק בקונסולה הכי חדשה של Sony שהיא ה-PlayStation 4. רוצה לשחק ב-Uncharted החדש? תקנה את הקונסולה החדשה. זהו.

 

 

מה עכשיו?

מיקרוסופט החליטה לקנות 4 סטודיואים שונים והם:

  • Undead Labs – שפיתחו את משחק ההישרדות מגוף שלישי: State of Decay
  • Compulsion Games – המפתחים מספר שנים את משחק הגוף הראשון בעולם הדיס אוטופי: We Happy Few
  • Ninja Theory – הידועים בזכות כותרים כמו Devil May Cry רבוי האקשן ו-Hellblade: Senua's Sacrifice הסינמטי והמרשים.
  • Playground Games – האמונים על סדרת משחקי המרוצים Forza Horizon.

 

בתור מי שמאוד אהב את המשחק Hellblade: Senua's Sacrifice אני ממש מתבאס שמיקרוסופט רכשו את Ninja Theory, כי זה אומר שהכותר הבא בסדרה של Hellblade או בכלל, יהיה אקסקלוסיבי לא-לפלייסטיישן. זה גם אומר שהוא לא יעלה 30$ כמו קודמו, כי המפיצה היא מיקרוסופט, ויהיו גם עותקים פיזיים, אבל זה כבר עניין שולי.

 

Hellblade
Hellblade: Senua's Sacrifice

 

המהלך הגיוני מבחינת החברה, שכן מדובר בסטודיואים שאם לצטט את Phil Spencer, הבוס של אקסבוקס, "מומחים בלספר סיפורים". ביקורת חזקה מופנית בשנים האחורנות כלפי Xbox שאין להם משחקי משחקים לשחקן היחיד (סינגל) נורמלים כמו לסוני, אז הם שמעו, הפנימו וקנו מפתחות שיודעות לספר סיפור לשחקן היחיד כמו שצריך. כאשר מתחילים מרוץ חימוש של חברות זה יפגע בעיקר בלקוחות, שכן ככל שהחברות ירבו ברכישת חברות כך הם יגדילו את הפורטפוליו של האקסלוסיביים שלהם וימנעו משחקים טובים (כמו הלבלייד) מלהגיע למתחרה.

 

אם תשאלו כל Xbox גיימר מה החברה צריכה לעשות, סביר להניח שהרבה מהם יגידו פשוט לחזור למודל הישן של משחקים אקסקלוסיביים, אפילו בלי ווינדוס 10. בעוד שקצת מאוחר מדי למהלך שכזה, ה-Shopping Spree של הקניין הרוחני בהחלט מקדם מהלך אנטי-Sony שכזה. אני ממש לא דואג ל-Sony. אנחנו עוד לא מסיימים את השנה וכבר יש את ספיידרמן שמחכה, ובתחילת השנה הבאה יש את Days Gone כששניהם, ניחשתם נכון, אקסקלוסיביים ל-PlayStation 4. אני כן דואג לעצמי ולעתיד שצפוי להגיע. רכישת Playground Games עבור Forza Horizon היא אפילו הגיונות, אבל רכישת חברות נוספות כמו Ninja Theory או Compulsion Games כבר יכולה להעיד על מגמה.

 

מה ב-E3 הבא? עוד חברות או שיעשו כמו Sony וייקחו יוצר כמו Hideo Kojima (או ken Levine היוצר המבריק מאחורי BioShock) ויממנו לו הקמת סטודיו משחקי Xbox טהור? אה רגע, הם עשו את זה עם Darrell Gallagher, מנכ"ל Crystal Dynamics לשעבר וכעת הראש של הסטודיו החדש של Microsoft: The Initiative.

 

Legacy of Kain
Legacy of Kain: Soul Reaver של Crystal Dynamics

 

אין תשובה או גבול למה שמלחמה כזאת עלולה ליצור, אבל במלחמה כמו במלחמה, זה לא הולך להיות קל ואני צופה הרבה נפגעים בדרך. האם אני ארכוש Xbox רק בשביל כותר אחד או שניים? ימים יגידו, רך בליבי אני מקווה שנמצא את עמק השווה אשר ייתן פתרון שבו כל צד יהיה לא מרוצה באתה מידה וייצר תיקו בין הענקיות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme