רוצים להאריך את תוחלת החיים שלכם? תשתו יותר קפה

רון מדינה1 דקות קריאה
עכשיו זה רשמי: קפה טוב לבריאות
שתף:

נדמה שיש ויכוח בלתי נגמר בנוגע להשפעות של צריכת קפה, בעיקר בכל הקשור להשפעתו על הבריאות שלנו. אלא שיש גם מחקר אחד מעודד, והוא מספק בשורה מצוינת למכורים: ההתמכרות הזו תאריך את תוחלת החיים שלכם.

 

 

שותים יותר קפה – סיכויי התמותה יורדים

המחקר של המכון הרפואי JAMA באנגליה היה ללא ספק מחקר יסודי למדי והשתתפו בו כחצי מיליון בני אדם בטווח הגילאים 38 עד 73. אריקה לוטפילד, חוקרת במכון הסרטן, טוענת כי לפי המחקר "אנשים ששתו שתיים עד שלוש כוסות קפה מדי יום היו בסיכון נמוך יותר ב-12 אחוזים בהשוואה למי שלא שתה קפה כלל". נראה שהקשר בין שתיית קפה לתוחלת החיים משמעותי גם בקרב משתתפים עם רגישות גבוהה יותר להשפעות הקפה, וגם בקרב אנשים ששותים באופן כללי נטול-קפאין.

 

קפה הוא התמכרות טובה
לפי המחקר העדכני צריכת קפה מוגברת משפיעה לטובה על תוחלת החיים שלכם

 

מחקר דומה גם בארה"ב

ממצאי המחקר האנגלי עולים בקנה אחד גם עם ממצאים ממחקר דומה שבוצע בארה"ב. המחקר האמריקאי השווה גם בין קבוצות שונות באוכלוסייה, לרבות אפריקאים-אמריקאים, יפנים-אמריקאים ולטיניים, והוא מציג תמונה לפיה קיים קשר בין צריכת הקפה לבין סיכון מופחת לשבץ ולסוכרת סוג 2. עם שני מחקרים שמעודדים את צרכני הקפה להמשיך ולטפח את ההרגל הזה, ראוי בהחלט לתהות מה מוביל לתוצאות הללו – שהרי הקפאין עצמו הוא בוודאי לא המרכיב המשמעותי.

 

 

הקפה מרגיע את הנפש?

חוקר בכיר באוניברסיטת סטנפורד מציע הסבר מעניין לממצאי המחקרים הללו: "חשבו מה קורה כשאתם שותים קפה – אתם לא עוצרים ונרגעים קצת? אני אישית אוהב להחזיק כוס קפה ביד, זה הטקס היומי שלי". במילים אחרות, העובדה שאנחנו מרשים לעצמנו לקחת הפסקה מפעם לפעם, לעצור הכל וליהנות מהקפה, היא זו שתורמת במידה ניכרת לתוחלת החיים שלנו. ההסבר הזה בהחלט נשמע הגיוני לנוכח העובדה שפולי הקפה עצמם דווקא לא נחשבים לבריאים במיוחד. מצד שני, אם אתם נהנים מהקפה שלכם באמת, ההנאה הזו עשויה להסביר למה תזכו לחיים קצת יותר ארוכים ובריאים.

 

קפה ותחושת הרוגע
כשאתם שותים קפה אתם רגועים יותר, מה שכנראה מסביר את ממצאי המחקר

 

איך השתנה מעמדו של הקפה?

השאלה המעניינת עוד יותר היא איך הצליח הקפה לשנות את מעמדו, כמי שנחשב עד לא מזמן להתמכרות שכדאי להיגמל ממנה. ההסבר של פרופסור גרדנר מסטנפורד די פשוט: פעם הקפה השלים את הסיגריה, ובלי להוציא את הסיגריות מהמשוואה קשה לבחון באופן אובייקטיבי את משתנה הקפה לבדו. רק לאחר שהופרדו המשתנים וצריכת הקפה נבחנה בקרב לא-מעשנים, אז התגלתה התמונה באופן ברור יותר: "העישון הוא זה שגרם ליצירת הקשר המוטעה הזה. כשוויתרנו על הסיגריות כמשתנה במחקר גילינו את יתרונות הקפה."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme