עשרה משפטים שהבוס אומר לך לפני שהוא מפטר אותך

ליהי גיאת5 דקות קריאה
יכול מאוד להיות שהבוס מתכנן לפטר אותך
שתף:

מכירה את המשפט "אנחנו צריכים לדבר?" שמיד מעלה את התשובה המתבקשת: "על מה, על מה אנחנו צריכים לדבר? אתה רוצה להיפרד ממני? פשוט תגיד את זה!" שנהגית כמובן רק בראש, כי כל מה שאנחנו אומרות בקול רם ובאלגנטיות צוננת זה "אין שום בעיה. תגיד מתי". אז זהו, שגם לבוסים יש משפטים מעוררי חרדה כאלה, שברגע שהם נאמרים אנחנו מבינות שזהו. עדיף להתחיל לשלוח קורות חיים. אז הנה מדריך מפורט לעובדת המעופפת שלא יודעת מתי מתכוונים להעיף אותה ולא מפענחת רמזים:

 

"גשי אלי לחדרי בבקשה, ותסגרי את הדלת"

אלא אם כן הבוס זה בעלך, או לחילופין את מועמדת לקידום, רוב הסיכויים שלא ייצא משהו טוב מישיבה מול הבוס/ית שלך כרגע בדלתיים סגורות. נסי לחשוב מהר על כל מה שעוללת בחודש האחרון. איחורים, ביטולים, הברזות או התחצפויות, ונסי להכין תירוץ לכל אחת מהבעיות שעלו לך בראש. פתרון אפשרי: זייפי התקף שגעון או לחילופין נסי ללדת משהו או מישהו. ברגע זה.

 

צר לנו לבשר אבל את בדרך החוצה
אם את לא מועמדת לקידום והוזמנת למשרד של הבוס – אולי כדאי להתחיל לארוז

 

"יכול להיות שראיתי אותך קודם ישנה על השולחן שלך?"

תחשבי מהר. אין זמן כרגע לתהיות. האם ישנת או לא ישנת? כלומר, ברור שישנת כל החצי שנה האחרונה על השולחן שלך, במיוחד אחרי ארוחות הצהריים, השאלה אם ספציפית היום נמנמת. יכול להיות שמישהו זרק לבוס שלך משהו, ואין לו באמת הוכחות, אבל הוא מוכן לפטר אותך ברגע זה. לכן: אם ישנת, תכחישי ותגידי שכך את נוהגת לשוחח עם לקוח מסוים (וחשוב), מכיוון ש…

  1. הוא דורש ממך לשים ראש על השולחן בעודכם מדברים
  2. הוא מאד מעייף אותך
  3. הוא מדבר חלש ואינך שומעת אותו אלא אם כן את מניחה את הראש על השולחן (אין לזה הסבר, תשאירי את זה כך, ואם הבוס ימשיך לשאול שאלות תפטירי "בעיה רפואית באוזניים").

 

 

"אני חושב שאולי מיהרנו לתת לך את הקידום"

תראי. כן, זה מעליב, אבל זה לא בהכרח אומר שאת על כוונת הפיטורים. יכול להיות שקידמו אותך לתפקיד שאת לא מבצעת היטב, ועכשיו שוקלים להחזיר אותך לתפקיד הקודם, במקום לפטר אותך לגמרי מהחברה. ובכל זאת, אם הבוס אומר את המשפט הזה,  יכולות להיות שתי אופציות:

  1. בנו עלייך ולא סיפקת את הסחורה
  2. התפקיד גדול מדי על מידותייך שלא באשמתך (אין לך מספיק הכשרה, השכלה או שעות עבורו).
  3. הבוס סתם מקניט אותך.

למקרה שזה מקרה מס' 3, תתאפקי עם תשובות בסגנון "אה כן? ואני חושבת שאשתך מכוערת והילדים שלך בכלל לא דומים לך אלא לציון מהנהלת חשבונות!"

 

"אל תקבעי פגישות לחודש הבא"

כי את לא תהיי פה בחברה, לא בגלל שמתכננים לשלוח אותך לתאילנד לחופשת בטן גב כבונוס הצטיינות.

 

יומן פגישות ריק? עומדים לפטר אותך
אל תתחילי לתכנן את החופשה שלך – זו לא הסיבה שביקשו ממך לנקות את היומן

 

"הסבירו לך פעם מה זה שימוע?"

הבוס שלך לא מעוניין להעשיר את ידיעותייך, אם זה מה שעולה לך בראש, ולא סקרן לגבי מידת הידע שלך בהלכות וחוקי עבודה. הוא מכין אותך לקראת שימוע שלפני פיטורים.

 

 

"את מתכננת להיכנס להיריון?"

קל. אם הבוס שלך אומר את זה, זה לא חוקי, ומאפשר לך אפילו לתבוע את מקום העבודה. אבל תכלס זה אומר שהוא מתכנן להיפטר ממך בקרוב, כך או אחרת.

 

"באיזו שעה הגעת הבוקר?"

עלו עלייך וכדאי שתחשבי מהר! העלי מול עינייך רשימת לקוחות ומטלות, ונסי לחשוב מי מהם יכולת לפגוש הבוקר בתירוץ שבגללו איחרת. אם זה איחור כרוני, זו בעיה. אם זה כמה איחורים חד פעמיים אנחנו מתפלאים עלייך. לא תכננת תירוץ איכותי מראש?

 

"קיבלנו עלייך משוב, אנחנו צריכים לדבר"

מה את מחייכת? אם הבוס שלך היה מקבל עלייך משוב חיובי, הוא היה אומר לך את זה בחיוך, וליד כולם. אולי אפילו עם בלונים ומתנה קטנה. אם אתם "צריכים לדבר" כנראה יש בעיה במשוב שקיבלת. בואי נגיד, לא תקבלי קידום בקרוב, אלא אם להתכרבל על הספה בבית ולראות סדרות בנטפליקס זה קידום (האמת…מממ….).

 

לפטר או לקדם?
המשפט "אנחנו צריכים לדבר" לא אומר קידום – אלא אם מרתון "משחקי הכס" זה קידום מבחינתך

 

"קיבלתי שיחת טלפון מהלקוח שלך"

הלקוח לא היה מרוצה, בואי נחסוך ממך את המסתורין כבר עכשיו. ואיך יהיה מרוצה? את בכלל זוכרת שהוא קיים, או שאת פותחת את המחשב רק כדי לתכנן את הטיול שלך לברצלונה?

 

"תראי, אולי את לא שמת לב אבל המצב פה בחברה ממש גרוע"

שימי לב, חמודה. אם כולם סביבך בחברה מקבלים העלאה ורכב, בונוסים ונופשים במקומות שווים – המצב בחברה לא גרוע. המצב שלך, לעומת זאת, כנראה לא משהו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme